ID: 208237
Niedobór zawodowych kierowców zagraża rozwojowi polskiego sektora transportu
ID: 208237
ID: 208237
Bezpośredni udział polskiego sektora transportu i gospodarki magazynowej w PKB wzrósł w latach 2004-2014 z 5, 4% do 6, 5% - wynika z raportu „Rynek pracy kierowców w Polsce” przygotowanego przez firmę doradczą PwC na zlecenie i przy współpracy ze Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
Bezpośredni udział polskiego sektora transportu i gospodarki magazynowej w PKB wzrósł w latach 2004-2014 z 5, 4% do 6, 5% - wynika z raportu „Rynek pracy kierowców w Polsce” przygotowanego przez firmę doradczą PwC na zlecenie i przy współpracy ze Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
~etransport.pl
Posty (623)
~porch monkey 4 life | Więc Polak UK, dlaczego nie jest tak w Polsce. Mozna dużo takich dlaczego pisać. Ja tez w Polsce tak mam, nie chcę pracować to robię sobie wolne i tyle. Dzwonisz w UK do pracodawcy że w poniedziałek nie ma Ciebie. OK, chory jesteś. Tak w niektórych zakładach nie wymagają nawet zwolnienia do iluś dni. Lecz my żyjemy jeszcze w trzecim świecie, ludzie są pokłóceni. Zapier.. ją wszyscy na zachodniego Pana i nawet o tym nie wiedzą. Przecież 70-80 % gospodarki należy do zachodnich korporacji. | |||
~chris | Łysy, śmieszne masz poglądy... co ty chcesz drastycznie ograniczać?... Litwin, Rumun, itd. chętnie podejmie fracht za Ciebie... | |||
ese
| Dzwonisz w UK do pracodawcy że w poniedziałek nie ma Ciebie. OK, chory jesteś. Tak w niektórych zakładach nie wymagają nawet zwolnienia do iluś dni. "- Do czterech dni. W Polsce. | |||
wesolek
| C ycol całkowicie sie z toba zgadzam. gdybyś jeszcza podał więcej przymiotów, które powinny ce/ch/ować przyszłego przewoznika. pucybut bez grosza, także może zostać szybkim milionerem. ::) | |||
wesolek
| ese-C ycol czy aby zostać przewoznikiem, wystarczy skończyć wyższe seminarium duchowne w łodzi.? ??::) | |||
~Zakręcony | ~Ł ysy 2016-11-11 13:34:19 Tołdi. Temat widzę nieco inaczej. Zagrożeniem jest głupota urzędników. Dostęp do działalności licencjonowanej ma nawet koleś spod budki z piwem. Egzamin na CKZ zdaje owczarek niemiecki, a zabezpieczenie do licencji ma koleś posiadający tylko rower. Tu jest problem. Egzekwowanie wymogów jakie powinien spełnić kandydat na przewoźnika uzdrowiłoby rynek. Krótko mówiąc, dostęp do zawodu należy drastycznie ograniczyć. Włącznie z ograniczeniem dostępu do zawodu kierowcy zawodowego:-) | |||
~zgorzelec | bedzie gozej | |||
~Zakręcony | zgorzelec... z gorzałką? | |||
~zgorzelec | czemu z gozalka | |||
~zgorzelec | u mnie w firmnie stoi juz ok 15 zestawów a teraz stary wzioł kolejne 35sztuk i stoja w serwisie bo nie ma kim ich obsadzic a wymagrodzenie zamiast isc do góry to idzie w dól | |||
Rysiu777
| no bo problem nie leży w braku kierowców a w nędznym wynagrodzeniu i kierowcy wolą podjąć pracę w innym zawodzie a u bananów nigdy dobrze nie było :) | |||
MANnalegalu
| polskiemu transportowi nie zagraza niedobor kierowcow tylko ci co ten niedobor powoduja. czytaj -szefowie, spedytorzy | |||
Rysiu777
| ale ostatnim ogniwem jest kierowca i to że jest tani powoduje że można zejść z kosztów i jeździć za niskie stawki | |||
MANnalegalu
| co maja koszty do niedoboru? | |||
wesolek
| zakręcony. czy osobe po wyższych studiach duchownych, zawód przewoznika dyskryminuje. znam przypadki, gdzie przewoznikami są ludzie po licencjatach z awuefu, bioenergio terapełci, specjaliści techniki żywienia czy byli wojskowi lub milicjanci policjanci, itd. wymienićby można w nieskończoność. bycie kobietą dyskryminuje już, jako przewoznik. ::) | |||
Rysiu777
| niedobór jest spowodowany niskimi płacami dla kierowców ale nie można też lamentować że winny jest szef czy spedytor bo on tylko próbując tanio kupić czyjąś prace znajduje chętnych ją sprzedać | |||
wesolek
| Rysiu nie broń tych cymbałów, bo mnie wnerwisz. ::) | |||
Rysiu777
| nigdy ich nie bronie, ale trzeba też spojrzeć uczciwie, że my się na te warunki godzimy ( my to nie ja czy Ty ale większość ) wiec jeżeli możesz dziś kupić dolara za 4zł to czy będziesz szukał za 5zł??? | 1 | ||
wesolek
| złe porównanie. !!! ::) | |||
~zgorzelec | akurat u banana nie jezdze ale u mnie juz robi ponad 100 ukrainców | |||
wesolek
| zgorzelec jakieś zwariowane przykłady przytaczasz. na ukrainie średnia płaca kierowcy wynosi około 300 dolcy. w polsce u polskiego dziada ma 3500 lub jezdzi od kółka czy frachtu, co powoduje w większości jazde na wynalazkach. polacy już sie chcą godzić na takie warunki. :::) | |||
Rysiu777
| no to RTG nie lepsze :) ale może jak ukrom utną możliwość pracy na UE na polskich pozwoleniach to się zmieni stosunek do kierowców | -1 | ||
~zgorzelec | watpie w to polak zawsze cos wymysli | |||
Rysiu777
| uczą się od nas też na zachodzie i nie chcą pozwolić żeby polskie firmy były jeszcze bardziej konkurencyjne niż są dziś | |||
ese
| Ale Polakom to uciąć nie powinni, bo to my? A, że jesteśmy symbolem nieuczciwej konkurencji dla calego zachodu, że zalaliśmy ich rynki jeżdżąc tak tanio jak tylko się da, to nic, bo to my? Coś tak jak pewien mocno opalony jegomość ze znanej powieści? | |||
wesolek
| Rysiu teoretycznie nie mogą pracować. to tylko kwestia czasu a wezmą sie za polskich dziadów. ::) | |||
ese
| Jak dzieci... Ino poczekajta... Ino zobaczyta... Przecież Ukrainiec nie dorównuje podobno polskiemu Profesjonaliście w żadnym momencie. To skąd te strachy?? | |||
~zadowolony | Rysiu i zgorzelec to juz tak hu.. owo placa w tym RTG w zawidowie tam kiedys slyszalem ze kierowcy sobie chwalili ale to jak szefowie szybko sie chca dorobic to tak jest zabrac dla kierowcy i wciskac mu ze jest krysys a dobierac nowe zestawy tylko po to aby staly pod plotem gdzie tu polityka | |||
Rysiu777
| w RTG wcale nie płacą wynagrodzenia - praca za % i zero podstawy do ręki | |||
Rysiu777
| dlatego filarem tej firmy stali się kierowcy z importu :) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.