Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Około 30 proc. kierowców nie zna prawidłowej wartości ciśnienia w oponach

ID: 205254


Według raportu opracowanego przez TNS Polska na zlecenie firmy Michelin około 30 proc. kierowców nie wie, jaki powinien być prawidłowy poziom ciśnienia w oponach ich samochodów. Michelin prowadzi kampanię edukacyjną „Ciśnienie pod kontrolą”, w której edukuje i przypomina, dlaczego prawidłowo napompowane opony są tak istotne dla bezpieczeństwa na drodze.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (206)

~gosiek
A który dziadtrans wyposaży auto w ciśnieniomierz, albo manometr z końcówką do pompowania kół. No rączki w górę który kierowca dostał coś takiego?
~gosiek
Słyszałem takich dziadów co mówili że nic nie kupią bo wszystko im kradną.
ksyzol
W rękach idioty to nawet bateria do latarki jest niebezpieczna, zrobi se idiota krzywde i bedzie kłopot bo kto dalej pojedzie.
Jak zgubi albo sprzeda to pół biedy.

1

MarcinSE
Łysy-co ty robisz... tyyy an-alizujesz wypowiedzi szoferskich przyglupów... tyyy-nie dość, że czytasz to an-alizujesz... ? ??Przecież to się kłóci z twym motto życiowym-z przygłupami nie dyskutuje!!!Łysy co do mej ocieżałosci umysłowej, chciałem zripostować czymś z Mickiewicza czy Sienkiewicza... na szczęście szybko się zreflektowałem i przypomniałem sobie, że to twój achilles... więc niech milczenie zostanie złotem!:-)
MarcinSE
Fro - to co wkleiłeś to oczekiwania, wymagania, określenie potrzeb w konkretnym zawodzie - teraz musi być aplikacja i akceptacja... Fro-czy jest jakaś różnica między wyobrażeniem pracy kierowców jak to nazwałeś, zachodnich a krajowych pracodawców... ? Jak myślisz Fro, dlaczego jest takie oburzenie na wymianę koła, oc, drobne naprawy... pomijam Fro"arranging major maintenance and repairs"... Bo to chyba nie gestia kierowcy chyba, że z przyzwoleniem na uruchomienie jakiegoś złotego pakietu obsługi floty bez konieczności kontaktu z przełożonym :) Fro - obracasz się w temacie transportu bez granic widzę więc pewnie wiesz, że jest klasyfikacja uposażenia wysoko, średnio i nisko lub zerowego wykwalifikowania pracownika!Są przyczyny chyba tej nie akceptacji?!
kolega_maliniaka
2016-09-07 18:00:07 malynowy gosiek- Nie masz ciekawszych pomysłów na zadyme?

Nie mam, ale mam za to, ciebie mosze lizolowy, forumowego trolla.
kolega_maliniaka
Ktoś nie dziw się, mosze lizolowy nie jest ani pracodawcą ani kierowcą, to stary emeryt i pisze tutaj z nudów. kiedyś pracował w PKS e jako oponiarz.

-1

kolega_maliniaka
Na tytuł tego tematu powinien być postawiony kontr temat pt. jaki procent pracodawców wyposażyło kierowców w ciśnieniomierz, albo manometr z końcówką do pompowania kół.
kolega_maliniaka
O szkoleniach już nie wspomnę.
ksyzol
No i wydało sie w piz... u.
maliniak- dobry psycholog jesteś.
~Pacjent Tworki
Te malinak a ty se tak sam z sobą? Już nie wspomnę o lekach, Pamiętaj:: (
MarcinSE
Panowie - bez przesady... po co manometr na wyposażenie auta, praktycznie na każdej większej stacji paliw są stanowiska do pomiaru i uzupełniania ciśnienia... Co jeszcze, miernik bieżnika, zaprawki lakiernicze, sprzęt do naprawy plandek... Ilu będzie to używać... ? ??

1

ksyzol
2016-09-07 19:59:03 Na tytuł tego tematu powinien być postawiony kontr temat pt. jaki procent pracodawców wyposażyło kierowców w ciśnieniomierz, albo manometr z końcówką do pompowania kół.

Nie ma letko, kierowca powinien sam sie wyposarzyć w podstawowe narzędzia tak samo jak powinien posiadać własne koło zapasowe.
Mało tego szyba czołowa powinna być czysta (wiadomo bezpieczeństwo)
Jak jest brudna to kierowca ma obowiązek wymienić ją na czystą.

Proszę was nie róbcie sobie jaj z poważnych spraw.
ksyzol
Chociaż w sumie to... szkoda kończyć taki pasjonujący wątek na poziomie idiotów.
~z.
Marcin Se
2016-09-07 20:11:03 Panowie - bez przesady... po co manometr na wyposażenie auta, praktycznie na każdej większej stacji paliw są stanowiska do pomiaru i uzupełniania ciśnienia... Co jeszcze, miernik bieżnika, zaprawki lakiernicze, sprzęt do naprawy plandek... Ilu będzie to używać... ? ?

Manometr zbyteczny, wąż do pompowania kół, a i owszem. Zestaw do szybkiej naprawy niewielkich nacięć w plandece, też się przyda, tak jak gruba mocna taśma. Taniej zdecydowanie wyjdzie, niż cofnięcie auta podstawionego pod załadunek, lub zawilgocenie towaru i w konsekwencji obciążenie karą.
Inną sprawą jest niechlujstwo rozkradanie/dewastac ja powierzonego sprzętu, który ktoś zakupił do auta, a inną niedbałość samych pracodawców.

1

ese
~gosiek
2016-09-07 17:51:47 A który dziadtrans wyposaży auto w ciśnieniomierz, albo manometr z końcówką do pompowania kół... "-

No właśnie! A przecież taka końcówka alko manometr do inwestycja nie lada! Ze trzydzieści złotym może nawet kosztować!

Pistol et do pompowania kół z manometrem YATO 2370 (5181539467)
AllegroMotoryzacja Narzędzia i sprzęt warsztatowy Narzędzia elektryczne i pneumatyczne Narzędzia pneumatyczne Pistolety do kół

Pistolet do pompowania kół z manometrem YATO 2370
cena kup teraz
31, 00 zł
gustav
No i znowu kwestia niezrozumienia istoty rzeczy.
W/G mnie szofer nie powinien zmieniać koła (naprawiać auta), szofer jest od tego by (chociażby orientacyjnie był w stanie ) zdiagnozować usterkę i im zapobiegać. Bez znajomości tematu nic z tego...
~kiero
ese to dlaczego nasze biznesmeny oszczędzają na tych pistoletach za 31 zł i ich nie kupują? Po drugie najtańsze chińskie węże do pompowania kół są do niczego, puchną przy większym ciśnieniu. Po trzecie na których stacjach benzynowych są sprawne kompresory do pompowania ciężarówek? Żeby uzyskać odpowiednie ciśnienie powinien być dwustopniowy, z długim wężem.
ese
~kiero
2016-09-08 07:38:07 -

1. Nie potrafisz kupić pistoletu do pompowania i wziąć fakturę?
2. Fakt.. Wybór węża do pompowania to decyzja bardzo poważna.
3. Zdarza się, że samochód jest wyposażony w kompresor. Może zapytaj kogoś czy tak jest w tym którym jeździsz.

2

~kiero
Żeby kupić trzeba mieć zgodę zarządzającego firmą. Wybór węża? jak jesteś taki mądry to gdzie taki kupić? Na allegro chińszczyzna. Co do kompresora to mądrzył się tam ktoś że nic, nie potrzebne kierowcy, bo na stacjach benzynowych są kompresory. Każdy ciągnik siodłowy ma kompresor. Co do zakupów na allegro to kierowca ma tyle czasu że kupi, poczeka na kuriera, a szef w tym czasie sobie pojeździ zestawem.

-1

ese
Nie ośmieszajmy się robiąc problem z niczego
ese
A ofertę z Allegro zamieściłem jako jeden z przykładów obrazujących wysokość inwestycji.
~kiero
Problemem jest sam artykuł, 30% kierowców nie zna prawidłowej wartości ciśnienia w oponach. A po co ma znać jak palcem nie zmierzy i nigdy nie mierzyło. Przeważnie podłączają wąż i pompują na maxa.

-1

ese
A w którym miejscu napisano, że dotyczy to wyłącznie, lub choćby głównie kierowców ciężarówek? Bo nie mogę znaleźć. I jakoś nie widzę by podjeżdżający corsą czy punto " przeważnie podłączał wąż i pompował na maxa. "
Coś mi się tu przysłowie o stole i nożycach przypomina
ese
Według raportu TNS Polska aż 28 proc. kierowców sprawdzających ciśnienie rzadziej niż zalecane 8222; raz w miesiącu8221; nie widzi potrzeby, by robić to częściej. Wśród innych powodów braku regularnej kontroli ciśnienia 19 proc. ankietowanych wskazuje zapomnienie, zaś 17 proc. 8211; brak czasu. Co ciekawe, aż 50 proc. badanych kobiet-kierowców nie sprawdza ciśnienia odpowiednio często, ponieważ zostawia to zadanie innym, np. mężowi lub synowi.
Dawid87
"Około 30 proc. kierowców nie zna prawidłowej wartości ciśnienia w oponach" to chyba artykuł o niemieckich, angielskich lub innych kierowcach, bo bo polskie gwiazdy umieją wszystko i znają się na wszystkim nawet co po niektórzy są mądrzejsi od własnych szefów bo wiedzą lepiej jak powinno się prowadzić firme ile dawać wypłaty kierowcą i tak dalej, wiem bo czytam e transport, a pie/rdo/len/ine o szopenie jak Kiero że nie muszą znać prawidłowego ciśnienia w oponach lub że nie ma możliwości gdzie sprawdzić woła o pomstę do nieba
Fro
@MarcinSE: jeśli masz wątpliwości na temat treści tego dokumentu to najpierw przeczytaj wstęp oraz opis samego dokumentu - to tylko kilka stron na początku. Wyjaśniają cel oraz powstawanie raportu.
Oczywiście celem dokumentu nie jest dyskusja przykładowo z samymi kierowcami na temat ich obowiązków - ale pomoc w tworzeniu przepisów prawa w kraju który reguluje sobie przepisy - stąd słowo Standard, standaryzacja.

Aplikacja i akceptacja? Ty tak serio? Faktycznie - w umowie o pracę warto wypisać WSZYSTKIE obowiązki pracownika aby miał pewność na co się godzi i żeby potem nie było dyskusji że on to nie akceptował umowy o pracę która od niego wymaga coś więcej niż dotykanie kierownicy.
Co ciekawe - jest to bardzo korzystne dla pracodawcy który wie na dzień dobry czy jest sens zatrudnienia pracownika - gdyż nie zostanie zaskoczony faktem że coś co uznawał za oczywiste nie zgadza się jednak z zakresem prac które pracownik jest skłonny wykonać.

W końcu się znajdzie ktoś kto chce wykonywać pracę za określone wynagrodzenie - podaż i popyt. Wypłata też musi być odpowiednia aby zachęciła kogoś, ale to przedsiębiorca też rozumie gdyż to normalna zasada rynku.

A jaka jest rzeczywistość w zderzeniu z oczekiwaniami? Przykładowo wyposaża się kierowcę w elektroniczne mapy lub zakłada się pozycjonowanie GPS dlatego że oczekiwanie iż kierowcy będą umieli samodzielnie określić właściwą trasę zderza się z okrótną rzeczywistością.
{ naiwnie ktoś wpisał w punkcie b) determining the most appropriate routes; }

To że dany pracownik chce mieć jak najmniej obowiązków - to jest zrozumiałe choć nie powiem czy akceptowalne. W końcu spotykając się z kierowcami którzy odmawiają wpisania wyjaśnienia popełnionego naruszenia - rozumiem że im się nie chce, ale nie akceptuje tego że mają gdzieś iż firma może zapłacić kary za ich lenistwo.

To że żądają coraz wyższego uposażenia - też jest społecznie "akceptowane" - w końcu spora część społeczeństwa to pracownicy, więc nie będą negować także swojego prawa do żądania podwyżek.
Jednakże potrzeba trochę większej wiedzy aby zrozumieć że pieniądze które mają byc potem podzielone muszą być najpierw zarobione wykonaniem usługi lub towaru.
Może faktycznie lepiej wrócić do komunizmu - dzięki temu pracodawcą zostaje państwo, w swojej istocie sprawiedliwe i kierujące się prawem (sarkazm). Szkoda tylko że nie umie zarabiać na siebie, a krytykę eliminuje.

1

~porch monkey 4 life
Około 99% diaadtransów nie zna kodeksu pracy :)
Kiedy taki artykuł się ukaże :)
MarcinSE
Fro - Chyba troszkę źle mnie odebrałeś, więc postaram się bardziej :) Fro, czytałem ten raport i dla mnie to są rzeczy OCZYWISTE, NORMALNE-malo tego, tak jest!Oczywiście, że ten dokument nie musi być formą dyskusji z kierowcami bo niby czemu na etapie tworzenia... ! Fro - ja wybiegłem do przodu - czyli co po standaryzacji... To że ty jako pracodawca wymagasz takich standardów czyli drobnych napraw, ogarnięcia siatki dróg, radzenia sobie w różnych sytuacjach, pomocy przy czynnościach załadunkowych i odwrotnie... to jest oczywiste! Tylko czemu jest taki lament i brak akceptacji na te standardy - czyli od koła jest serwis od napraw jest serwis od mycia jest myjnia itd, itd... ? ?Fro - gdybym ja czy ktoś z mej firmy zadzwonił do spedytora - słuchaj przewód powietrzny strzelił, koło jest do wymiany, olej z hydrauliki poszedł, zawiesie nie nadaje się do unoszenia... spedytor opowiedział by mi dowcip, gdybym powtórzył, dostalbym następny dowcip czyli ODPR się szef ci za to płaci i masz opcje środki do naprawy... :) :) kiedyś rozmawiałem z forumowiczem-"zzzz". .. nie ma go już, nie wiem czemu - szef firmy i napisał mi - Marcin nie ma z kim w kraju pracować... Fro-jak nie ma z kim, co to znaczy, dlaczego? ?? Całkiem niedawno kolega Łysy napisał o kompensacji nadgodzin wolnymi dniami... SŁUCHAM - po to w kodeksach prawach pracy są kwoty nadgodzin i ja je chcę dostać nie jakieś wolne!! Ryczalty nie, nadgodziny nie, praca na godziny nie... nosz k... a... to coo??? :) :) :) Standardy pracy w krajach są różne BARDZO RÓŻNE, a że podałes raport w języku brexit więc porównujmy i może dążmy do standaryzacji :)
MarcinSE
Ps:Fro... Tylko jakimi metodami dążyć do tych standardów by można było taki raport w języku polskim przeczytać i by był w dialogu społecznym akceptowany... ? :)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.133.146.94

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels