ID: 205128
Jak pies z kotem - o relacjach spedytorów i kierowców
ID: 205128
ID: 205128
Kluczem pomyślnej realizacji zlecenia jest wzajemna komunikacja... której niestety często między obiema stronami brakuje.
Kluczem pomyślnej realizacji zlecenia jest wzajemna komunikacja... której niestety często między obiema stronami brakuje.
~etransport.pl
Posty (232)
~kiero | jak sie współpracuje z inteligentnym spedytorem to wydzwanianie co 30 minut (pisanie sms-ów w trakcie jazdy wykluczam), że coś idzie nie tak jest niepotrzebne, inteligentny spedytor bierze na takie sytuacje poprawkę... z de*ilami za biurkiem zwących się (pseudo) spedytorami nie warto dyskutować i im cokolwiek wyjaśniać... szkoda czasu i nerwów... | |||
~kierowca 61 | Racja. Co kryje się pod pojęciem - spedytor? Osoba, która planuje i nadzoruje przewóz i przejazd, udziela istotnych informacji o zakazach, utrudnieniach i wielu innych sprawach. Teraz przyjmuje się jakąś Panią, czy też Pana, co nawet nie zna przepisów AETR i WE. Sam miałem wiele takich sytuacji. Przykład - skoro zostało mi 80 km do celu i to przez teren zabudowany to logiczne, że zajmie mi to 1. 30 h. Reasumując, brak profesjonalnych dyspozytorów, to można nazwać teraz "przekażnikami" | |||
~tez kiero | Panowie 100% racji | |||
~Kamil | Kierowca61, z tymi informacjami o zakazach od spedytora to troche cie poniosło. Robisz w tym momencie z nas jedynie lacznikami miedzy pedalami i kierownica. | |||
~Józek | ... kierowca ma prawo do uzyskania pełnych informacji od bezpośredniego przełożonego w swojej firmie lub zlecającego zadanie transportowe o rodzaju załadunku, rozładunku towaru, jego masie, wymiarach, czasie awizacji załadowania i dostarczenia, jak i również o ZAKAZACH na drodze (planowanie trasy jak i jej czasowe pokonanie też należy do obowiązków spedytora tylko kierowca z reguły ich w tym wyręcza}. W dzisiejszych czasach spedytor to tylko przekaźnik między giełdą transportową ewentualnie klientem a kierowcą i służy do przeklejania z Timo na Transa minus swoja prowizja. Wielu spedytorów jest zatrudnianych tylko ze względu na znajomość jakiegoś języka obcego, którego gumofilce nie znają... | |||
~Tołdi | Autor tego artykułu sam powinien się uderzyć w piersi! Mieliśmy "przyjemność" być kilka razy podwykonawcami spedycji HIT. Łaskę robił, że odpowiadał na moje pytania dotyczące środka transportu, potrzebnych wymiarów itp, itd (ja jestem dyspozytorem z kilkunastoma zestawami pod sobą). Tylko z racji pewnego już doświadczenia na trasie, którą mieliśmy im zrealizować, odpowiedziałem sobie sam na zadawane przeze mnie pytania... Gorzej by było, jakby ktoś niedoświadczony podstawił im autko o kilka centymetrów za niskie lub za krótkie, wówczas było by szczekania co nie miara! Także poruszony w artykule problem jest jak najbardziej godny przedyskutowania, ale niekoniecznie z tym Panem. | |||
~Xman | Niestety panowie Macie racje. Prawdziwych spedytorow/dyspozyto row to moze z 15% zostalo reszta to albo sprzedawcy ladunkow albo przekazniki. Niestety pracuje Jako dyspozytor/spedytor od ponad 15 lat. Wychowalem sie na starej szkole Jack byly jeszcze granice. Spedytor Musical zorganizowac wszystko od a-z a jak Cos skopal albo zapomnial albo niedpolnowal to Auto stalo na uc albo granicy i byly zadyma. Teraz wielscy spedytorzy to czesto nawet nie wiedza co i jak zaladowac a co Dopiewo czas pracy Kierowca i czas przejazdow. Panowie Kierowcy tez nie sa Swieci nie Informuja o Problemchen albo zamuast robic 9h Pauly robia 10 contra nic nie daje a pozniej tej godziny brakuje. Niestet te zawody zaczynaja schodzic na Psy. | |||
~Józek | ... najlepsze zawsze to: ładunek neutralny, 24t, 100m3, a w rzeczywistości zupełnie coś innego he he bo nie chciało się lub nie potrafiło zadzwonić i dowiedzieć się od klienta co jest do załadowania. | |||
~Tołdi | Jeszcze a propos wymagań, jakie nierzadko kierowcy stawiają mnie jako dyspozytorowi, czyli wyłożyć im na blat wszystkie zakazy, ograniczenia, sprawdzić, czy nie stoją w okolicy firmy jakieś zakazy tonażowe czy wysokościowe/długośc iowe i inne, czy pod firmą jest parking czy nie ma, czy można na przemysłówce zostać na noc czy nie itp, itd! Panowie kierowcy - zgoda - są do informacje dla was niezmiernie ważne i od nich zależy, czy wykonacie poprawnie dany transport, ale nie myślcie sobie, że każdemu jednemu z was da się dopilnować i tak "dopieścić" wszystkie informacje, by nie ucierpiał na tym wasz kolega, który w tym samym czasie, gdzieś w drugim końcu Europy, potrzebuje taki sam zestaw informacji! Na boga - żaden przewoźnik n ie zatrudni każdemu z was osobistego anioła stróża (dyspozytora) ! To nie ekonomiczne, nie realne i niepotrzebne nawet! Zaczynacie się robić wtórnymi a*alfabetami, którzy mimo, że na parkingach mają dostęp do Wi-Fi czyli internetu, wszelkich map, nawigacji i innych cudeniek, nie potrafią niekiedy odnależć drogi z punku A do B!!! A chcą za swoją niezmiernie "cieżką" pracę po 2 czy 2, 5 tys. euro!!! | |||
wesolek
| Tołdi jesteś debeściak, czego o większości spedytorów nie można powiedzieć. liczy sie tylko kasa. aby autko wyjechało tylko za brame nie ważne, że kierowiec sie umęczy. ::) | |||
~Tołdi | " ładunek neutralny, 24t, 100m3" - to typowy opis ładunków na Transie, szczególnie, jak wystawia takowy ładunek paniusia z licencjatem po hotelarstwie i turystyce! Na pytanie, ile potrzeba pasów, mat, narożników, Pani takowa odpowie ci: standard. No i jedziesz ostatecznie z tym swoim standardowym ekwipunkiem a tam okazuje się, że masz go o połowę za mało, a Niemiec czy inny Gulden już zaciera rączki, że przyrobi grosza na pasach, klamrach, matach... No i zysku zostaje tyle co w pysku... | |||
~Józek | ... Xman masz rację jeśli chodzi o nieinformowanie przez kierowców co się dzieje na trasie (ale popraw swoją pisownię}... Sam jestem kierowcą i w tym przypadku Ciebie rozumiem bo jak mam taki przypadek, że coś się zyebało lub są korki i nie mam możliwości tego nadrobić to monituję od razu do spedytora żeby wiedział i informował klienta. Zawsze to jest jakieś wytłumaczenie, a klient nie czuje się robiony w ciula, jeśli chodzi o mnie to ja wtedy mam rączki czyste a resztą niech się zajmuje spedytor. Jak spedytor ogarnięty i niezachłanny to można i po 12h robić pauzy... | |||
wesolek
| jakie szpiegostwo. jak ci spiedytor co półgodziny dzwoni; gdzie jesteś. czemu zrobiłeś nieplanowany 5 minutowy postój lub czemu tak wolno jedziesz. ha ha ha. ::) | |||
~Tołdi | wesołek - nie znasz mnie więc, mi od debeściaków nie wymyślaj! Pisze to ze swojego doświadczenia w 12 letniej pracy z kierowcami! Przez te 12 lat miałem może 2-3, którzy od uzyskania danych adresowych, już do końca transportu radzili sobie sami! Mogli nawet z powodzeniem zastąpić mnie, gdy szedłem na urlop, i pomagać swoim kolegom po fachu pod moją nieobecność, ale z racji tego, że dosłownie, uwielbiali pracę za fajerą, fucha dyspozytora ich nie korciła. Mam z tymi kierowcami kontakt do tej pory, a przewoźnicy się o nich "zabijają". Ale 95 % z obecnych "kierowców" nie umie wytrasować najkrótszej trasy z Poznania do Częstochowy i zanim ruszą w takową "podróż" mam po kilka telefonów! Długo by pisac o podobnych kwiatkach... | |||
wesolek
| józek ja na takie gupie pytania zawsze miałem gotowa odpowiedż, zważywszy, że spiedytor miał mnie na gipiesie. a już czasy dolotów to koszmar 300 km lokalnymi drogami po polsce, jazda w dzień 5 godzin w nocy jest trudno dojść, nie łamiąc przepisów drogowych a co dopiero w dzień::) | |||
~Józek | , Ale 95 % z obecnych "kierowców" nie umie wytrasować najkrótszej trasy z Poznania do Częstochowy i zanim ruszą w takową "podróż" mam po kilka telefonów! '' To jest smutna prawda... a jak im elektroniczne cudeńka padną to leżą i płaczą bo nawet papierowej mapy nie mają przy doopie... z resztą nawet by nie potrafili z tego korzystać. Z tymi procentami troszkę przesadziłeś. Wiem jest niedziela przed południem i kac męczy he he | |||
~zcx | jak 95% na podejscie - " zaladuj lub zdejmij pozniej bedziemy sie martwic " to czego wy innego oczekujecie. | |||
~Józek | Wesołku: nawet inteligenci przy komputerach nie wiedzą jak praktycznie korzystać z gps u i nie mają czasu bo są zajęci giełdami transportowymi czy milionami innych spraw. A jeśli spedytor załadował towar na auto z firmy zewnętrznej to takiego owego podglądu nie ma i wierzy to co mu kierowca lub szef przekaże he he |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.