Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jak pies z kotem - o relacjach spedytorów i kierowców

ID: 205128


Kluczem pomyślnej realizacji zlecenia jest wzajemna komunikacja... której niestety często między obiema stronami brakuje.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (232)

~kiero
jak sie współpracuje z inteligentnym spedytorem to wydzwanianie co 30 minut (pisanie sms-ów w trakcie jazdy wykluczam), że coś idzie nie tak jest niepotrzebne, inteligentny spedytor bierze na takie sytuacje poprawkę...
z de*ilami za biurkiem zwących się (pseudo) spedytorami nie warto dyskutować i im cokolwiek wyjaśniać... szkoda czasu i nerwów...
~kierowca 61
Racja. Co kryje się pod pojęciem - spedytor? Osoba, która planuje i nadzoruje przewóz i przejazd, udziela istotnych informacji o zakazach, utrudnieniach i wielu innych sprawach. Teraz przyjmuje się jakąś Panią, czy też Pana, co nawet nie zna przepisów AETR i WE. Sam miałem wiele takich sytuacji. Przykład - skoro zostało mi 80 km do celu i to przez teren zabudowany to logiczne, że zajmie mi to 1. 30 h. Reasumując, brak profesjonalnych dyspozytorów, to można nazwać teraz "przekażnikami"
~tez kiero
Panowie 100% racji
~Kamil
Kierowca61, z tymi informacjami o zakazach od spedytora to troche cie poniosło. Robisz w tym momencie z nas jedynie lacznikami miedzy pedalami i kierownica.
~Józek
... kierowca ma prawo do uzyskania pełnych informacji od bezpośredniego przełożonego w swojej firmie lub zlecającego zadanie transportowe o rodzaju załadunku, rozładunku towaru, jego masie, wymiarach, czasie awizacji załadowania i dostarczenia, jak i również o ZAKAZACH na drodze (planowanie trasy jak i jej czasowe pokonanie też należy do obowiązków spedytora tylko kierowca z reguły ich w tym wyręcza}. W dzisiejszych czasach spedytor to tylko przekaźnik między giełdą transportową ewentualnie klientem a kierowcą i służy do przeklejania z Timo na Transa minus swoja prowizja. Wielu spedytorów jest zatrudnianych tylko ze względu na znajomość jakiegoś języka obcego, którego gumofilce nie znają...
~Tołdi
Autor tego artykułu sam powinien się uderzyć w piersi! Mieliśmy "przyjemność" być kilka razy podwykonawcami spedycji HIT. Łaskę robił, że odpowiadał na moje pytania dotyczące środka transportu, potrzebnych wymiarów itp, itd (ja jestem dyspozytorem z kilkunastoma zestawami pod sobą). Tylko z racji pewnego już doświadczenia na trasie, którą mieliśmy im zrealizować, odpowiedziałem sobie sam na zadawane przeze mnie pytania... Gorzej by było, jakby ktoś niedoświadczony podstawił im autko o kilka centymetrów za niskie lub za krótkie, wówczas było by szczekania co nie miara! Także poruszony w artykule problem jest jak najbardziej godny przedyskutowania, ale niekoniecznie z tym Panem.
~Xman
Niestety panowie Macie racje. Prawdziwych spedytorow/dyspozyto row to moze z 15% zostalo reszta to albo sprzedawcy ladunkow albo przekazniki. Niestety pracuje Jako dyspozytor/spedytor od ponad 15 lat. Wychowalem sie na starej szkole Jack byly jeszcze granice. Spedytor Musical zorganizowac wszystko od a-z a jak Cos skopal albo zapomnial albo niedpolnowal to Auto stalo na uc albo granicy i byly zadyma. Teraz wielscy spedytorzy to czesto nawet nie wiedza co i jak zaladowac a co Dopiewo czas pracy Kierowca i czas przejazdow. Panowie Kierowcy tez nie sa Swieci nie Informuja o Problemchen albo zamuast robic 9h Pauly robia 10 contra nic nie daje a pozniej tej godziny brakuje. Niestet te zawody zaczynaja schodzic na Psy.
~Józek
... najlepsze zawsze to: ładunek neutralny, 24t, 100m3, a w rzeczywistości zupełnie coś innego he he bo nie chciało się lub nie potrafiło zadzwonić i dowiedzieć się od klienta co jest do załadowania.
~Tołdi
Jeszcze a propos wymagań, jakie nierzadko kierowcy stawiają mnie jako dyspozytorowi, czyli wyłożyć im na blat wszystkie zakazy, ograniczenia, sprawdzić, czy nie stoją w okolicy firmy jakieś zakazy tonażowe czy wysokościowe/długośc iowe i inne, czy pod firmą jest parking czy nie ma, czy można na przemysłówce zostać na noc czy nie itp, itd! Panowie kierowcy - zgoda - są do informacje dla was niezmiernie ważne i od nich zależy, czy wykonacie poprawnie dany transport, ale nie myślcie sobie, że każdemu jednemu z was da się dopilnować i tak "dopieścić" wszystkie informacje, by nie ucierpiał na tym wasz kolega, który w tym samym czasie, gdzieś w drugim końcu Europy, potrzebuje taki sam zestaw informacji! Na boga - żaden przewoźnik n ie zatrudni każdemu z was osobistego anioła stróża (dyspozytora) ! To nie ekonomiczne, nie realne i niepotrzebne nawet! Zaczynacie się robić wtórnymi a*alfabetami, którzy mimo, że na parkingach mają dostęp do Wi-Fi czyli internetu, wszelkich map, nawigacji i innych cudeniek, nie potrafią niekiedy odnależć drogi z punku A do B!!! A chcą za swoją niezmiernie "cieżką" pracę po 2 czy 2, 5 tys. euro!!!
wesolek
Tołdi
jesteś debeściak, czego o większości spedytorów nie można powiedzieć.
liczy sie tylko kasa.
aby autko wyjechało tylko za brame
nie ważne, że kierowiec sie umęczy. ::)
~Tołdi
" ładunek neutralny, 24t, 100m3" - to typowy opis ładunków na Transie, szczególnie, jak wystawia takowy ładunek paniusia z licencjatem po hotelarstwie i turystyce! Na pytanie, ile potrzeba pasów, mat, narożników, Pani takowa odpowie ci: standard. No i jedziesz ostatecznie z tym swoim standardowym ekwipunkiem a tam okazuje się, że masz go o połowę za mało, a Niemiec czy inny Gulden już zaciera rączki, że przyrobi grosza na pasach, klamrach, matach... No i zysku zostaje tyle co w pysku...
~Józek
... Xman masz rację jeśli chodzi o nieinformowanie przez kierowców co się dzieje na trasie (ale popraw swoją pisownię}... Sam jestem kierowcą i w tym przypadku Ciebie rozumiem bo jak mam taki przypadek, że coś się zyebało lub są korki i nie mam możliwości tego nadrobić to monituję od razu do spedytora żeby wiedział i informował klienta. Zawsze to jest jakieś wytłumaczenie, a klient nie czuje się robiony w ciula, jeśli chodzi o mnie to ja wtedy mam rączki czyste a resztą niech się zajmuje spedytor. Jak spedytor ogarnięty i niezachłanny to można i po 12h robić pauzy...
wesolek
jakie szpiegostwo.
jak ci spiedytor co półgodziny dzwoni; gdzie jesteś.
czemu zrobiłeś nieplanowany 5 minutowy postój lub czemu tak wolno jedziesz. ha ha ha. ::)
~Tołdi
wesołek - nie znasz mnie więc, mi od debeściaków nie wymyślaj! Pisze to ze swojego doświadczenia w 12 letniej pracy z kierowcami! Przez te 12 lat miałem może 2-3, którzy od uzyskania danych adresowych, już do końca transportu radzili sobie sami! Mogli nawet z powodzeniem zastąpić mnie, gdy szedłem na urlop, i pomagać swoim kolegom po fachu pod moją nieobecność, ale z racji tego, że dosłownie, uwielbiali pracę za fajerą, fucha dyspozytora ich nie korciła. Mam z tymi kierowcami kontakt do tej pory, a przewoźnicy się o nich "zabijają". Ale 95 % z obecnych "kierowców" nie umie wytrasować najkrótszej trasy z Poznania do Częstochowy i zanim ruszą w takową "podróż" mam po kilka telefonów! Długo by pisac o podobnych kwiatkach...
wesolek
józek
ja na takie gupie pytania zawsze miałem gotowa odpowiedż, zważywszy, że spiedytor miał mnie na gipiesie.
a już czasy dolotów to koszmar
300 km lokalnymi drogami po polsce, jazda w dzień 5 godzin
w nocy jest trudno dojść, nie łamiąc przepisów drogowych a co dopiero w dzień::)
~Józek
, Ale 95 % z obecnych "kierowców" nie umie wytrasować najkrótszej trasy z Poznania do Częstochowy i zanim ruszą w takową "podróż" mam po kilka telefonów! ''
To jest smutna prawda... a jak im elektroniczne cudeńka padną to leżą i płaczą bo nawet papierowej mapy nie mają przy doopie... z resztą nawet by nie potrafili z tego korzystać.
Z tymi procentami troszkę przesadziłeś. Wiem jest niedziela przed południem i kac męczy he he
~zcx
jak 95% na podejscie - " zaladuj lub zdejmij pozniej bedziemy sie martwic "

to czego wy innego oczekujecie.
~Józek
Wesołku: nawet inteligenci przy komputerach nie wiedzą jak praktycznie korzystać z gps u i nie mają czasu bo są zajęci giełdami transportowymi czy milionami innych spraw. A jeśli spedytor załadował towar na auto z firmy zewnętrznej to takiego owego podglądu nie ma i wierzy to co mu kierowca lub szef przekaże he he
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.137.175.80

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels