ID: 200049
Czy od 1 lipca br. Polacy nie wjadą do Francji?
ID: 200049
ID: 200049
Zgodnie z przepisami dekretu nr 2016-418 z dnia 7 kwietnia 2016 dostosowującego tytuł VI księgi II części pierwszej Kodeksu Pracy do przedsiębiorstw transportowych delegujących pracowników ruchu drogowego lub lotniczego na terytorium kraju oraz zmieniającego Kodeks Transportowy od 1 lipca 2016 roku przed wysłaniem pracownika do pracy na terytorium Francji przedsiębiorca transportowy będzie musiał wyposażyć go w odpowiednie zaświadczenie o zatrudnieniu sporządzone wg oficjalnego wzoru w języku francuskim (Art. R. 1331-2 – I).
Zgodnie z przepisami dekretu nr 2016-418 z dnia 7 kwietnia 2016 dostosowującego tytuł VI księgi II części pierwszej Kodeksu Pracy do przedsiębiorstw transportowych delegujących pracowników ruchu drogowego lub lotniczego na terytorium kraju oraz zmieniającego Kodeks Transportowy od 1 lipca 2016 roku przed wysłaniem pracownika do pracy na terytorium Francji przedsiębiorca transportowy będzie musiał wyposażyć go w odpowiednie zaświadczenie o zatrudnieniu sporządzone wg oficjalnego wzoru w języku francuskim (Art. R. 1331-2 – I).
~etransport.pl
Posty (61)
MarcinSE
| g-a 2016-05-25 23:17:01 2016-05-25 12:49:17 Noooo panowie kierowcy-jest szansa... i to wielka szansa!Ciekawe ilu kierowców nie podpisze tych "wymaganych" papierów... i może skorzysta a ilu weźmie długopis i bez dyskusji poswiadczy nieprawdę... ? !:-) :-) :-) Ł ysy 2016-05-24 12:55:12 miki. Widzę inny scenariusz. Paru krzykaczy wyleci z firm na pysk. Reszta kierowców grzecznie podpisze stosowne dokumenty. Jest sens emocjonować się tym tematem? Marcin SE - masz odpowiedź na pytanie... -ginekolog... serioo to wyszukaleś i wkleiłeś:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) całe życie w cieniu Łysego... dobrze się z tym czujesz??:-) :-) | 1 | ||
~i co wy na to? | *a czytajcie ze zrozumieniem!!! Nikt nie wjedzie na Francję i to nie będzie zależało ani od kierowcy ani od właściciela firmy ponieważ żaden przewoźnik nie ma przydzielonego unikatowego numeru gdzie powinnien być zapisany w krajowym rejestrze przedsiębiorców a takiegoż w Polsce nie mamy!!! Więc czytać proszę ze zrozumieniem ale widzę że tu tylko sami kierofcy nieudaczniki bo jak nie umie czytać ze zrozumieniem to gdzie on sobie da radę na EU!!!HAHAHAHAHAHAHHA HA | |||
MarcinSE
| g-a... mógłbyś ewentualnie zadzwonić, zapytać, skonsultować się ze swym guru -co to znaczy "podpiszą stosowne dokumenty"... dokładnie co to za dokumenty?Bo wiesz, nie chciałbym manipulować kontekstem wypowiedzi i znów być oskarżony przez twego mistrza o wszawy charakter a dobrze wszyscy tu wiemy, że wszawy charakter według Łysego to mówienie-poswiadczan ie nieprawdy, zaklamanie, obłuda i takie tam inne określenia tegoż charakteru... więc ginekolku-gdy już będziesz znał definicję "stosownych dokumentów" to proszę wklej ją tutaj i razem postaramy się rozwiązać problem francuski i tego protestu pod ambasadą... tyyy ginek, ale tak BTW... co to za leszcze tam chcą protestować, oni nie znają Łysego, nie mają pojęcia o tych "stosownych dokumentach"... ? ??Nieważne, najważniejsze to byś nam tu tę definicję podał-CZEKAMY:-) :-) :-) | 1 | ||
MarcinSE
| i co wy na to?-my nic na too, czekamy na protest przewoźników jak sobie poradzą pod ambasadą i ile załatwią tych unikatowych numerów... "HAHAHAHAHAHAHAHAHA" -co to za styl pisania, dziecku telefon ukradłeś??? | |||
~ja1 | To samo mialo byc z niemieckim Milogiem :) Panowie szoferzy mieli zarabiać miliony a dziad transy mialy upasc :) Kierowcy dalej nie zarabiaja milionow a "dziad transy" dalej jezdza. To samo bedzie w przypadku francuskich przepisów. Polak potrafi, wiec jakos je obejdzie. Pozatym przepisy maja na celu tylko i wylacznie wywalenie polskich przewoznikow z rynku francuskiego, a nie jak sadza kierowcy - podwyzszenie ich zarobkow. Jak ktos mysli ze francuzi, niemcy czy holendrzy wprowadzaja przepisy po to aby pomoc dla biednego polskiego kierowcy to jest idiotą !! | 1 | ||
~gram | Francuski transport miedzynarodowy w wykonaniu rodzimych firm i ich kierowcow to przeszlosc. To jest oczywiste ze nie maja pracownikow by przejac kontrole nad tym rynkiem. Te przepisy to furtka dla francuskich firm posiadajacych oddzialy w Polsce, Bulgarii, Rumunii, Macedonii itd. Nikt nie bedzie zarabi wiecej. Zmieni sie tylko to ze firmy te beda mialy swobode dzialania a francuska gospodarka tani transport. | 1 | ||
~Nooooooo | Opublikowane 24 maj, 2016 Polscy kierowcy, z polskiego oddziału firmy Farm Trans, będą musieli zarabiać holenderskie stawki heisterkamp4 farm_trans_holan dia_mercedes_actros_ 1845 Po wielu miesiącach oczekiwania, polscy kierowcy z firmy Farm Trans poznali dzisiaj wyrok w jakże ważnej dla nich sprawie. Sąd w Den Bosch orzekł, że jeśli holenderski Farm Trans będzie zlecał swojej polskiej spółce-córce trasy prowadzące z dala od Polski, a za kierownicami ciężarówek będą siedzieli polscy kierowcy, pracownicy Ci powinni być pracować według holenderskich norm. Oznacza to więc dokładnie takie same warunki zatrudnienia, jak w przypadku kierowców holenderskich, a tym samym też holenderskie wynagrodzenia. I co więcej, Farm Trans będzie musiał także zapłacić finansową karę za niestosowanie tej zasady w przeszłości, o ile się oczywiście od powyższej decyzji nie odwoła. Związek zawodowy FNV, który rozpoczął tę sprawę i bazował na współpracy z polską Solidarnością, przedstawił przed sądem niezbite argumenty. Dla przykładu, jeden z polskich kierowców, zatrudnionych w polskim oddziale, wykonał zaledwie jedną trasę do Polski w ciągu czterech lat, i to wyłącznie po to, aby zrobić przegląd techniczny polskiego ciągnika siodłowego. Pojawiły się też dowody na to, że polskich kierowców wożono do Holandii osobowymi busami, zaś jednym z podstawowych źródeł informacji była karta kierowcy | |||
~Ł ysy | Noooooooo. Od kiedy prawo działa wstecz? | |||
~Nooooooo | Łysy mi sie nie pytaj, wkleiłem to, a tak a propo to jak ma prawo działac do przodu??? | |||
ese
| ~Nooooooo 2016-05-2 6 10:24:30 Łysy mi sie nie pytaj, wkleiłem to, a tak a propo to jak ma prawo działac do przodu??? "- "A propo", to może tak, że "Od 01 stycznia 2017 roku opłata za użytkowanie telewizora wyniesie... ", lub "Od 1 stycznia 2018 roku minimalne minimalne wynagrodzenie w transporcie wynosi 6700zł. netto". Na dole podpis. U góry Dziennik Ustaw nr... | |||
~Ł ysy | Od kiedy nie wolno wozić ludzi do pracy? Od kiedy polska firma z polskim NIP nie może na polskich warunkach zatrudniać polskich kierowców? Czy kilku nierobom związkowym sufit nie spadł na głowy? | |||
MarcinSE
| ese z tym 1 stycznia 2018r to jakiś przeciek czy potwierdzone wiadomości... bo chyba warto czekać jak na 1 maja i nie podpisywać teraz stosownych dokumentów... ? :-) | |||
~Ł ysy | Marcin SE. Zadając pytania robisz nam grzeczność? Przecież ty wszystko wiesz, wszystko znasz. | |||
wesolek
| C ycol prędzej tobie cementowa cegła na głowe spadła w drewnianym kościele.. ::) | |||
MarcinSE
| ://www. niedziela. nl/index. php?option=com_conte nt&view=article& amp;id=10359:sd-musi cie-paci-wicej-polsk im-kierowcom&cat id=77:holandia&I temid=128... szukałem w angielskim ale nie znalazłem, a tu taki portalik i tlumaczenie w polskim -proszę Łysy:-) | |||
wesolek
| C ycol nic a nic sie nie zna na międzynarodowym prawie pracy. wiadomo, u niego w gminie o czymś takim nie słyszeli. ::) | |||
MarcinSE
| Łysy ja generalnie jestem grzeczny i radosny-to dzięki wychowaniu mych rodziców:-) Tylko ty ppstrzegasz mnie inaczej:-) Apropo-dziś dzień matki, bardzo proszę o tym pamiętać!:-) | |||
~Wielki Szu | Juz po dziadtransach. Leza i kupe robia pod siebie | |||
~Wielki Szu | L ysek wlasnie rzucili na rynek sznurek a ty w necie? | |||
~ja1 | Dziad transy leza i kwicza. Kolejki do urzedów wszystkie dziad transy zamykaja dzialalnosc gospodarcza. A polscy szoferzy sa rozchwytywani na zachodzie europy. Francuskie firmy masowo sciagaja polskich specjalistow do siebie. Sytuacja kierowcow zmienia sie. Zarabiaja grube miliony, pauzy w hotelach, wakacje pod palmami. Tylko nowy tabor, max 2 letni - oczywiscie zaden rozchwytywany specjalista nie bedzie jezdzil 3 letnim zlomem. A to wszystko juz od 1 lipca. :) hahahaha | |||
~Nooooooo | U mnie na obecna chwile, firma>tzw córka z oddziałem w holandi, na obecna chwile zatrudzi 30kierowców. | |||
~Nooooooo | ~ja1 2016-05-26 12:05:17>Pożyjemy zobaczymy! | |||
wesolek
| C ycol se wykombinował, że jak jego kerowcy nie wiadom ( na mocy miendzynarodowego prawa przewozowego) do franca, to każe im sie tam wczołgać. ::) | |||
zdezorientowany
| ~Ł ysy 2016-05-26 10:10:51 Noooooooo. Od kiedy prawo działa wstecz? śmiać się czy płakać? prawo nie działa wstecz jak się zmienia, a nie jak nie było w przeszłości przestrzegane, hahaha wracaj Panie Ł ysy do szkoły. | |||
~Ł ysy | Patrząc obiektywnie na obecną sytuację dostrzegam światełko w tunelu. Wygórowane oczekiwania Panuf Kierowcuff przełożą się na błyskawiczne spokornienie. Ludziki o niskich walorach intelektualnych, z minimalnym wykształceniem zazwyczaj myślą życzeniowo. Całkowicie pomijają sygnały z realnego świata. Zatem, czas szyć worki na kasiorę. Czas kupować sprzęt budowlany. Za moment kierowcu zaczną wznosić swoje rezydencje. | |||
~Ł ysy | Pożyjemy zobaczymy. Coś mi się zdaje, że w połowie sierpnia wielu ogarnie strach. Trzymajcie kciuki za swoich szefów, bo dzięki nim nie podnosicie szlabanów za 1500zł. | |||
~Ł ysy | Widzę postęp. Przygłup ku ku napisał, jedno zdanie i :"O losku". To już coś. Za kwartał można spodziewać się wypowiedzi złożonych z dwóch pełnych zdań. Jak na przygłupa, to duży postęp. | |||
~Ł ysy | Masz racje, ku ku. Staram się uważać. Mam alergię na przygłupów. | |||
~Ł ysy | Szmata, rajcuje cię ten bełkot? | |||
~Ł ysy | Jednak rajcuje. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.