ID: 199452
Ręczne opuszczanie osi w naczepie
ID: 199452
ID: 199452
Naczepa Schwarzmuller z 2010 roku.
Może ktoś przerobił temat.
Nie ma żadnego przycisku.
Jedynym sposobem jaki znalazłem jest wypięcie abs.
Wtedy ośka opada.
Naczepa Schwarzmuller z 2010 roku.
Może ktoś przerobił temat.
Nie ma żadnego przycisku.
Jedynym sposobem jaki znalazłem jest wypięcie abs.
Wtedy ośka opada.
Posty (45)
~ktosik | wyciagajac abs hamulce przechodza w tryb awaryjny i auto dosc gwaltownie wtedy hamuje. szef kupil tansza wersje bez steroania, a co tanie, zazwyczaj jest drogie. bo zamontowanie teraz sterowania bedzie drozsze niz fabrycznie | |||
~Kalamitos | pilot od zawieszenia pneumatycznego masz standardowy czy rozbudowany? | |||
~Miesnyjeż | Standardowy. Jest jaki jest : ( | |||
~Kalamitos | ja w dafie mam ten rozbudowany, moge za pomoca niego podnosic i opuszac os w naczepie, kalibrowac naciski na os itp... | |||
~Kalamitos | w kogel-ce mam guzik od podnoszonej osi, i tylko podnosi oś, nie opuszcza. | |||
~Miesnyjeż | Bajka :-) Zadzwonie do serwisu. Dam im vin może coś podpowiedzą. | |||
~ktosik | i co z tego? ja mam klawisz na desce. moge podnosci i opuszczac oske w naczepie podczas jazdy. moge ustawic 3 wysokosci ramy ciagnika i tak jechac | |||
~Kalamitos | nic z tego, tylko mowie, ze mam taka opcje i dlatego pytalem o pilot od zawieszenia jaki ma miesnyjez | |||
~Miesnyjeż | Wyczytałem gdzieś, że tu są dwa poziomy jazdy. Może coś trzeba przerobić z podłączeniem, bo nie chce współpracować z roburem. Dla tego tak go podnosi. | |||
~Daf | Teraz jadę a pilot leży później sprawdzę. : ( | |||
~Kalamitos | jak go podnosi, to moze poprostu poziomka w naczepie sie przestawila. | |||
~ktosik | raczej nie. chodzi o to ze niektorzy producenci tak programuja zawor, ze przy podniesionej osi, podnosic rame naczepy, aby przy hamowaniu ( spadek cisnienia w podychac, a co za tym idzie opadniecie naczepy ) opony osi podniesionej nie stykaly sie z jezdnia, aby nie scierac bieznika ( znikome tarcie o podloze, wiem slaba przyczepnosc, czyli kola zablokowane nawet przy lekkim hamowaniu ) | |||
~Miesnyjeż | HGW. Ludzie pisali o czymś takim wnecie więc nie ja pierwszy mam ten problem. Zobaczę jak " fachowcy " się do tego odniosą. :-) | |||
~ukarany | 3 razy energicznie na pedał hamulca i ma iśc | |||
FAN-MAGNUM
| ~Miesnyjeż 2016-05- 19 18:59:41 Bo naczepa się podnosi razem z osia. Miechy przypominają bumerang. Dziwnie to wygląda. ad1 - jak można podnieść naczepę razem z osią? ? ad2- hm troszkę inaczej wyobrażałem sobie bumerang - a żeby go zrobić z miechów? ? odp 1 chyba podnośnikiem :-) odp 2 świat dla jednych jest kolorowy a dla innych szary | |||
~ktosik | ad1 - jak można podnieść naczepę razem z osią? mozna. dlaczego? opisalem wyzej | |||
FAN-MAGNUM
| przepraszam nie zauważyłem - nie przeczytałem wszystkich linków - wskażesz mi Twój pomysł? ? | |||
~ktosik | nie ma za duzo przewijania. znajdziesz sam | |||
FAN-MAGNUM
| "zestaw cs+naczepa" a zwłaszcza naczepa jest ustawiona w tzw. "poziomie" na 4000 mm, a tu po podniesieniu ośki wskakuje jakieś 4050 mm i zabiera ze sobą w dalszą podróż, niewymagający oznaczeń wiadukt :-) aha znam kraje w których te 50 mm ROBI RÓŻNICĘ :-) | |||
~ktosik | i wlasnie dlatego autor watku chce cos z tym zrobic | |||
FAN-MAGNUM
| ~ktosik 2016-05-19 22:23:58 i wlasnie dlatego autor watku chce cos z tym zrobic autor wątku mówił coś o opadaniu a inni o podnoszeniu? ? i tu jest problem większości "po robocie" raczej opada albo powinno opadać :-) | |||
~ktosik | problem jest w tym ze przeczytales pol jakiegos postu i trolujesz | |||
~ktosik | pozwole sobie jednak skrocic ci watek : autor pyta sie, jak mozna opuscic oske, poniewaz ta jak sie podnosi, podnosi rowniez cala naczepe ( dlaczego tak sie dzieje, to napsalem wyzej ) a opuscic chce ( autor ) z dwoch powodow : 1 - calkowita wysokosc jest za duza 2 - miechy sa zbyt napompowane i to tyle | |||
~Miesnyjeż | Dzięki ktosik. Pow 3 to brak powietrza w układzie jak ośka się ze trzy razy podniesie i opadnie ( np kolejka na granicy) Jak byś przeczytał temat to wiedział byś, że nie tylko ja mam ten problem. | |||
~Miesnyjeż | Część była do fana... . | |||
FAN-MAGNUM
| cześć powinna być do de*ilo jeża a resztę postaram mu się wytłumaczyć "krok po kroczku" | |||
FAN-MAGNUM
| niektórzy znają przepisy - SZACUN inni ciągną za sobą naczepę też SZACUN P. S> proszę o model i inne dane? ? Żeby nie było niejasności- jaka naczepa "coś tam podnosi, a coś tam opuszcza" | |||
~Truckerman | Naciśnij 5 razy szybko pedał hamulca na spuszczonym ręcznym i opadnie. | |||
~JanSzofer1961 /Psycholog | A sprawdzałeś kompatybilność kabla ABS.? Oraz rezystancję pinów, jeśli jest kompatybilny.? Ponadto są różne rozwiązania kabli. ! Jedne dedykowane z ABS, inne "uniwersalne" w oparciu o ogół normy "CEC".. Lub ostatecznie błąd w centrali głównej, co nie daj Boże, bo regeneracja sama Kurewsko drogą. ! Albo Elektro/pneumatyczny zawór dedykowany sterowaniu góra /dół, wyłącznie "Liftahse" Jeszcze trzeba sprawdzić centralę elektryki z tyłu naczepy przeważnie za tablicą rejestracyjną, lub również z tyłu ale w oddzielnej puszce. !? Wystarczy że jeden którykolwiek kabel prądowy nie łączy odpowiednio lub ma przebicie i będą się działy cuda. ! Cdn. być może nastąpi.. | |||
pawelfh
| No i w koncu miesnyjez doczekał sie fachowych porad, czekał bidulek 3 lata i siedem miesiecy, może ta oska juz odpadła ! | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz