ID: 199176
Pracujmy za darmo... postulat...
ID: 199176
ID: 199176
Taka sytuacja... Opisane poniżej kwestie pochodzą z moim doświadczeń i kontaktów z ludźmi zainteresowanymi współpracą... w zakresie przewozów... dlatego dochodzę do jednego wniosku... po co się męczyć nawzajem - pracujmy za darmo... a co tam miejmy gest - stać nas???
Policzmy KOSZTY!
Leasing auta - 3000 zł/brutto/mc
Komórk a - 100 zł/brutto/mc
Kierow ca - 5000 zł/brutto/mc no chyba że jeździsz sam no to teoretycznie za darmo ale płacisz ZUS - około 1500 zł;
Ubezpieczenie OCP - 200 zł/mc
Ubezpieczenie auta - 300 zł/mc
Serwisowanie auta - 500 zł/mc
Koszty nieoczekiwane - 500 zł/mc
Księgowe i inne opłaty - 500 zł/mc
-
suma: 10100 zł/brutto i tutaj nie ma paliwa;
Przy powyższym założeniu mamy sytuację, że teoretycznie przy 30 dniowym miesiącu auto powinno nam dziennie zarabiać: 337 zł co byśmy dali radę;
Paliwo - (przyjmę średnio że płacimy 5 zł za litr i tutaj wliczyłem już opłatę za drogi/autostrady ale pamiętajmy, że obecnie paliwo drożeje ) - załóżmy, że auto średnio spala 12 litrów/100 km to mamy koszt przejechania 1 km na poziomie 60 gr jeśli chodzi o paliwo i opłaty drogowe;
5000 km = 3000 zł
6000 km = 3600 zł
7000 km = 4200 zł
8000 km = 4800 zł
9000 km = 5400 zł
itd...
To teraz porozmawiajmy o możliwościach zarobkowania?
CWEK transport = 34 euro centy ( 8 EPAL) lub 36 euro centów/km ( 10 EPAL) - 1, 50 zł lub 1, 58 zł;
Inne firmy które odkrywają karty na tym forum: 30-32 euro centów/km - 1, 32 zł lub 1, 41 zł;
Niektórzy piszą 38 - 45 euro centów/km, że to mus - 1, 67 zł do 1, 98 zł;
Kwoty netto ale zostańmy przy nich...
Podliczyłem powyżej wg kursu z dziś średni dla euro - 4, 4 zł
To teraz ile zarobimy robiąc odpowiednio 5, 6, 7, 8, 9 tys km miesięcznie przy założeniu, że wchodzimy do najgorzej płacącego i najlepiej;
0, 30 euro 0, 45 euro
x 5000 = 1500 euro = 6600 zł x 5000 = 2250 euro = 9900 zł
x 6000 = 1800 euro = 7920 zł x 6000 = 2700 euro = 11880 zł
x 7000 = 2100 euro = 9240 zł x 7000 = 3150 euro = 13860 zł
x 8000 = 2400 euro = 10560 zł x 8000 = 3600 euro = 15840 zł
x 9000 = 2700 euro = 11880 zł x 9000 = 4050 euro = 17820 zł
To teraz proste założenie, że im więcej Twoje auto jeździ tym lepiej dla Ciebie... a więc koszty stałe wiemy jakie są i zobaczmy co się stanie jak wejdziemy w układ z najlepiej i najgorzej płacącym...
0, 30 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 11880 zł na rąż, a więc 11880 zł - 10100 zł = 1780 zł - 5400 zł za paliwo = - 3620 zł jednym słowem gratuluję, zaliczyłeś jedynie 3620 zł straty co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 43440 zł na minusie - jak ktoś mądrze napisał wpędzisz się w biedę. Ale co się stanie jak będziesz miał auto i teoretycznie nie będziesz jeździł no to wygenerujesz podobną stratę bo gdzieś na poziomie 3300 zł/mc, a więc teoretycznie 39600 zł po roku działalności... jaki z tego morał? Lepiej nie wchodź w ten biznes jak ktoś Ci zaproponuje 0, 30 euro za km;
A jak jest gdy masz płatne 0, 45 euro?
0, 45 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 17820 zł na rąż, a więc 17820 zł - 10100 zł = 7720 zł - 5400 zł za paliwo = 2320 zł jednym słowem gratuluję, coś zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 27840 zł na plusie - nie najgorzej co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 5289, 6 zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 22550 zł... teraz moja rada, nie kupuj drugiego auta tylko zbuduj sobie porządną poduszkę finansową... gdzieś na poziomie półrocznych kosztów tj. 60600 zł +/- 10% czyli około 65 tys zł. Dlaczego? Będziesz spał spokojniej... i nie będziesz kombinował skąd kasę wysupłać jak Ci się powinie noga lub auto spłonie...
A co by było gdybyśmy nie schodzili poniżej 0, 5 euro??
0, 5 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 19800 zł na rąż, a więc 19800 zł - 10100 zł = 9700 zł - 5400 zł za paliwo = 4300 zł jednym słowem gratuluję, zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 51600 zł na plusie - super co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 9804zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 41796 zł... odkładając na poduszkę bezpieczeństwa zawsze masz jeszcze możliwość w miarę szybkiego wejścia w kolejne auto...
Teraz moje podsumowanie...
- jeśli kogoś stać na jeżdżenie za darmo to gratuluję i krzyżyk na drogę;
- jeśli ktoś z jeżdżących chce dodać tutaj swoje wyceny - zapraszam do komentowania;
- jeśli komuś otworzą się oczy... bardzo mnie to cieszy...
- jeśli ktoś uważa moje wyliczenia za durne, bezsensowne, pełne błędów - ok - jest tam pewnie dużo błędów i dużo błędnych założeń, pewnie niektóre na wyrost etc... ale pokazują moim zdaniem skalę problemu... pewne mechanizmy i bezsens podawania stawek z czapy... i jasne, jak ktoś chce niech jeździ ale "psucie" stawek powinno być publicznie piętnowane;
WNIOSKI:
1) jeżdżenie za 0, 3 euro/km jest samobójstwem, a w szczególności samobójstwem dla całej branży;
2) minimalna suma do jeżdżenia powinna oscylować na poziomie 0, 45 euro/km;
Pozdrawiam zatem wszystkich i zachęcam do merytorycznej dyskusji...
Szczególne pozdrowienia ślę do wszystkich dzwoniących i pytających czy w warunkach mroźni przewiozę towar za 30 eurocentów... i żebym nie marudził bo inni wożą za 25...
Taka sytuacja... Opisane poniżej kwestie pochodzą z moim doświadczeń i kontaktów z ludźmi zainteresowanymi współpracą... w zakresie przewozów... dlatego dochodzę do jednego wniosku... po co się męczyć nawzajem - pracujmy za darmo... a co tam miejmy gest - stać nas???
Policzmy KOSZTY!
Leasing auta - 3000 zł/brutto/mc
Komórk a - 100 zł/brutto/mc
Kierow ca - 5000 zł/brutto/mc no chyba że jeździsz sam no to teoretycznie za darmo ale płacisz ZUS - około 1500 zł;
Ubezpieczenie OCP - 200 zł/mc
Ubezpieczenie auta - 300 zł/mc
Serwisowanie auta - 500 zł/mc
Koszty nieoczekiwane - 500 zł/mc
Księgowe i inne opłaty - 500 zł/mc
-
suma: 10100 zł/brutto i tutaj nie ma paliwa;
Przy powyższym założeniu mamy sytuację, że teoretycznie przy 30 dniowym miesiącu auto powinno nam dziennie zarabiać: 337 zł co byśmy dali radę;
Paliwo - (przyjmę średnio że płacimy 5 zł za litr i tutaj wliczyłem już opłatę za drogi/autostrady ale pamiętajmy, że obecnie paliwo drożeje ) - załóżmy, że auto średnio spala 12 litrów/100 km to mamy koszt przejechania 1 km na poziomie 60 gr jeśli chodzi o paliwo i opłaty drogowe;
5000 km = 3000 zł
6000 km = 3600 zł
7000 km = 4200 zł
8000 km = 4800 zł
9000 km = 5400 zł
itd...
To teraz porozmawiajmy o możliwościach zarobkowania?
CWEK transport = 34 euro centy ( 8 EPAL) lub 36 euro centów/km ( 10 EPAL) - 1, 50 zł lub 1, 58 zł;
Inne firmy które odkrywają karty na tym forum: 30-32 euro centów/km - 1, 32 zł lub 1, 41 zł;
Niektórzy piszą 38 - 45 euro centów/km, że to mus - 1, 67 zł do 1, 98 zł;
Kwoty netto ale zostańmy przy nich...
Podliczyłem powyżej wg kursu z dziś średni dla euro - 4, 4 zł
To teraz ile zarobimy robiąc odpowiednio 5, 6, 7, 8, 9 tys km miesięcznie przy założeniu, że wchodzimy do najgorzej płacącego i najlepiej;
0, 30 euro 0, 45 euro
x 5000 = 1500 euro = 6600 zł x 5000 = 2250 euro = 9900 zł
x 6000 = 1800 euro = 7920 zł x 6000 = 2700 euro = 11880 zł
x 7000 = 2100 euro = 9240 zł x 7000 = 3150 euro = 13860 zł
x 8000 = 2400 euro = 10560 zł x 8000 = 3600 euro = 15840 zł
x 9000 = 2700 euro = 11880 zł x 9000 = 4050 euro = 17820 zł
To teraz proste założenie, że im więcej Twoje auto jeździ tym lepiej dla Ciebie... a więc koszty stałe wiemy jakie są i zobaczmy co się stanie jak wejdziemy w układ z najlepiej i najgorzej płacącym...
0, 30 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 11880 zł na rąż, a więc 11880 zł - 10100 zł = 1780 zł - 5400 zł za paliwo = - 3620 zł jednym słowem gratuluję, zaliczyłeś jedynie 3620 zł straty co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 43440 zł na minusie - jak ktoś mądrze napisał wpędzisz się w biedę. Ale co się stanie jak będziesz miał auto i teoretycznie nie będziesz jeździł no to wygenerujesz podobną stratę bo gdzieś na poziomie 3300 zł/mc, a więc teoretycznie 39600 zł po roku działalności... jaki z tego morał? Lepiej nie wchodź w ten biznes jak ktoś Ci zaproponuje 0, 30 euro za km;
A jak jest gdy masz płatne 0, 45 euro?
0, 45 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 17820 zł na rąż, a więc 17820 zł - 10100 zł = 7720 zł - 5400 zł za paliwo = 2320 zł jednym słowem gratuluję, coś zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 27840 zł na plusie - nie najgorzej co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 5289, 6 zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 22550 zł... teraz moja rada, nie kupuj drugiego auta tylko zbuduj sobie porządną poduszkę finansową... gdzieś na poziomie półrocznych kosztów tj. 60600 zł +/- 10% czyli około 65 tys zł. Dlaczego? Będziesz spał spokojniej... i nie będziesz kombinował skąd kasę wysupłać jak Ci się powinie noga lub auto spłonie...
A co by było gdybyśmy nie schodzili poniżej 0, 5 euro??
0, 5 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 19800 zł na rąż, a więc 19800 zł - 10100 zł = 9700 zł - 5400 zł za paliwo = 4300 zł jednym słowem gratuluję, zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 51600 zł na plusie - super co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 9804zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 41796 zł... odkładając na poduszkę bezpieczeństwa zawsze masz jeszcze możliwość w miarę szybkiego wejścia w kolejne auto...
Teraz moje podsumowanie...
- jeśli kogoś stać na jeżdżenie za darmo to gratuluję i krzyżyk na drogę;
- jeśli ktoś z jeżdżących chce dodać tutaj swoje wyceny - zapraszam do komentowania;
- jeśli komuś otworzą się oczy... bardzo mnie to cieszy...
- jeśli ktoś uważa moje wyliczenia za durne, bezsensowne, pełne błędów - ok - jest tam pewnie dużo błędów i dużo błędnych założeń, pewnie niektóre na wyrost etc... ale pokazują moim zdaniem skalę problemu... pewne mechanizmy i bezsens podawania stawek z czapy... i jasne, jak ktoś chce niech jeździ ale "psucie" stawek powinno być publicznie piętnowane;
WNIOSKI:
1) jeżdżenie za 0, 3 euro/km jest samobójstwem, a w szczególności samobójstwem dla całej branży;
2) minimalna suma do jeżdżenia powinna oscylować na poziomie 0, 45 euro/km;
Pozdrawiam zatem wszystkich i zachęcam do merytorycznej dyskusji...
Szczególne pozdrowienia ślę do wszystkich dzwoniących i pytających czy w warunkach mroźni przewiozę towar za 30 eurocentów... i żebym nie marudził bo inni wożą za 25...
~dziadekdoorzechów*.um.wroc.pl
*.um.wroc.pl
Posty (25)
~dziadekdoorzechów | jak w temacie... | |||
MadToY
| Temat tyczy się rozumiem busów? | |||
~brojek | Temat tyczy się wszystkiego i mówi jedno. W transporcie nie zarabia się na jednym aucie. | |||
~busiarz | Heheh... dokładnie... fajne wyliczenie i brawo za wlozony czas ale pokazuje jedno... ponizej wskazanej stawki nawet z kilkoma pojazdami bedziemy sie sami wykanczac... | |||
~olo | jeden z nielicznych postow na owym forum. popieram i pozdrawiam | |||
~olo | miało być madrych postow | |||
Yeti
| I wreszcie ktoś powiedział prawdę jasno, prosto i wyraźnie. Nie ma kokosów, za to de*ili transportowych psujących rynek cała rzesza. Chciałbym z innej beczki: Dziadek naukowo i matematycznie wyliczył koszty i możliwość zarobku. Teraz pytanie: jeśli koszty są (a przecież są) jak podano, to skąd w umysłach busiarzy biorą się bajki pt. "zarabiam 5000zł"? Pozdro autorowi. Bardzo prosty, rzetelny i mądry tekst, jeden z najlepszych pozaredakcyjnych merytorycznych artykułów na ET w ciągu ostatniego roku. | 1 | ||
~ktosik | Yeti - skad? moze stad, ze ktos inny ma robote np z 1 reki i ma gdzies te wyliczenia. po drugie - nie wiem gdzie paliwo jest po 5 zeta po trzecie - dlaczego wyliczenie jest brutto? a zreszta, nawet jesli jest brutto, to co sie stalo ze zwrotem vatu? przeciez w koncu bedzie mial zwrot | |||
~Pan Profesor Parkingowy | kierowca 5000zł brutto czyli na rękę jakieś 3500zl no nie wiem czy są jeszcze takie jelenie - może jakiś stary zabłąkany siofer co na daleki wschód jezdził, na lewiźnie po 25tyś km/ m-c, nauczony przemytów i kradzieży ale prawdziwego kierowcy za tą sumę nie poszukasz. | |||
~zcx | a ktory bus na unii robi 9000km? i ktory sief zaplaci 5000pln za 9000km? | |||
~kiero magnesiarz | Przecie ja już dawno o tym pisałem że dla mnie firmy jeżdżące za 30 centów to są dla mnie czarodzieje to mnie forum wyśmiało. Prawdę mówiąc przy moich wyliczeniach wyszło ciut ciut więcej kosztów | |||
~zzzzzzzz | Wyliczenia laika, nie ma czegoś takiego jak brutto. A no tak jest, nie wykazujemy przychodu. | |||
~zzzzzzzz | Przy busach koszty są małe dlatego po 1. 8 zeta można spokojnie pracować, tym bardziej że za 50000zł. mamy spoko auto. | |||
~janek | HEHE... może i laika ale sam napisał... wszystko może mieć błędy... nie zmienia to faktu, że pokazuje pewną skalę problemu... Panie i Panowie jak będziemy śmigać za 30 centów będziemy się wykańczać... zresztą niech każdy sobie doda swoje koszty, ilość km... etc. i liczy... to nie boli... p. s. autor napisał w poście: Paliwo - (przyjmę średnio że płacimy 5 zł za litr i tutaj wliczyłem już opłatę za drogi/autostrady ale pamiętajmy, że obecnie paliwo drożeje ) - no więc tutaj uśredniony koszt z opłatami... | |||
~ktosik | ta. autem do 3, 5t to gdzie sie placi za drogi? troszke w pl, i we francji. trzeba bylo az prawie 2x podwoic cene za paliwo? :D | |||
~DIXI | zzzz to zrób nam prosze swoje wyliczenie zobaczymy jakim ty znawca transportu jestes bo jak zwykle tylko ty wszystko wiesz najlepiej | |||
~zzzzzzzz | Masz racje nie opłaca się pracować. Nic sie nie opłaca. | |||
stalowy22
| Podrzucam raz jeszcze bo poprzednie nie działało... proponuję samemu powstawiać swoje koszty i sprawdzać... można dodać dodatkowe wyliczenia np. na drugie auto etc... ://wyslij-plik. pl/6496/KosztTrasy. xls | |||
stalowy22
| s://www. dropbox. com/s/a99lq9fg85cp5v u/KosztTrasy. xls?dl=0 | |||
~zzzzzzzz | wacek, a gdzie jest problem ja z kółka wychodzi 1, 8 zeta za kilometr, problem bo baranom wychodzi 1, 2. | |||
~plus | ten idiota wyliczyl koszty brutto i odejmowal je od stawki netto za km. wroc do podstawowki i naucz sie liczyc baranie to moze cos ci wyjdzie na plus. | |||
kryskamaryska
| Czegos tutaj nie rozumiem. Jakim cudem nadal wam sie oplaca jesli takie sa faktycznie wyliczenia. Z tymi kosztami za paliwo i drogi to troche pojechales. W niemczech za darmo francja same nacjonalki hiszpania nacjonalki. Zreszta w hiszpani duzo drog za darmo. Nie wiem jak wygladaja czechy slowacja wegry. Moze warto nie pisac glupot i sie nie zalic. Nie oplaca sie zmien branze. Szkoda tylko ze coraz wiecej busow widze po Eurolie. I co najdziwniejsze coraz wiecej busow na nie. ieckich blachach. Czyli sie oplaca. | |||
monika37
| Hej! Pracuję w firmie transportowej. Poszukuję kierowców i do współpracy kierowców z megą lub firanką? Jak są chętni to na biuro@vikingexpress. pl odezwijcie się? Postawie kawe? | |||
kryskamaryska
| monika 37. Wiekszosc z nas wolalaby zebys cos innego postawila. Najlepiej na bacznosc. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.