ID: 199176
Pracujmy za darmo... postulat...
ID: 199176
ID: 199176
Taka sytuacja... Opisane poniżej kwestie pochodzą z moim doświadczeń i kontaktów z ludźmi zainteresowanymi współpracą... w zakresie przewozów... dlatego dochodzę do jednego wniosku... po co się męczyć nawzajem - pracujmy za darmo... a co tam miejmy gest - stać nas???
Policzmy KOSZTY!
Leasing auta - 3000 zł/brutto/mc
Komórk a - 100 zł/brutto/mc
Kierow ca - 5000 zł/brutto/mc no chyba że jeździsz sam no to teoretycznie za darmo ale płacisz ZUS - około 1500 zł;
Ubezpieczenie OCP - 200 zł/mc
Ubezpieczenie auta - 300 zł/mc
Serwisowanie auta - 500 zł/mc
Koszty nieoczekiwane - 500 zł/mc
Księgowe i inne opłaty - 500 zł/mc
-
suma: 10100 zł/brutto i tutaj nie ma paliwa;
Przy powyższym założeniu mamy sytuację, że teoretycznie przy 30 dniowym miesiącu auto powinno nam dziennie zarabiać: 337 zł co byśmy dali radę;
Paliwo - (przyjmę średnio że płacimy 5 zł za litr i tutaj wliczyłem już opłatę za drogi/autostrady ale pamiętajmy, że obecnie paliwo drożeje ) - załóżmy, że auto średnio spala 12 litrów/100 km to mamy koszt przejechania 1 km na poziomie 60 gr jeśli chodzi o paliwo i opłaty drogowe;
5000 km = 3000 zł
6000 km = 3600 zł
7000 km = 4200 zł
8000 km = 4800 zł
9000 km = 5400 zł
itd...
To teraz porozmawiajmy o możliwościach zarobkowania?
CWEK transport = 34 euro centy ( 8 EPAL) lub 36 euro centów/km ( 10 EPAL) - 1, 50 zł lub 1, 58 zł;
Inne firmy które odkrywają karty na tym forum: 30-32 euro centów/km - 1, 32 zł lub 1, 41 zł;
Niektórzy piszą 38 - 45 euro centów/km, że to mus - 1, 67 zł do 1, 98 zł;
Kwoty netto ale zostańmy przy nich...
Podliczyłem powyżej wg kursu z dziś średni dla euro - 4, 4 zł
To teraz ile zarobimy robiąc odpowiednio 5, 6, 7, 8, 9 tys km miesięcznie przy założeniu, że wchodzimy do najgorzej płacącego i najlepiej;
0, 30 euro 0, 45 euro
x 5000 = 1500 euro = 6600 zł x 5000 = 2250 euro = 9900 zł
x 6000 = 1800 euro = 7920 zł x 6000 = 2700 euro = 11880 zł
x 7000 = 2100 euro = 9240 zł x 7000 = 3150 euro = 13860 zł
x 8000 = 2400 euro = 10560 zł x 8000 = 3600 euro = 15840 zł
x 9000 = 2700 euro = 11880 zł x 9000 = 4050 euro = 17820 zł
To teraz proste założenie, że im więcej Twoje auto jeździ tym lepiej dla Ciebie... a więc koszty stałe wiemy jakie są i zobaczmy co się stanie jak wejdziemy w układ z najlepiej i najgorzej płacącym...
0, 30 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 11880 zł na rąż, a więc 11880 zł - 10100 zł = 1780 zł - 5400 zł za paliwo = - 3620 zł jednym słowem gratuluję, zaliczyłeś jedynie 3620 zł straty co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 43440 zł na minusie - jak ktoś mądrze napisał wpędzisz się w biedę. Ale co się stanie jak będziesz miał auto i teoretycznie nie będziesz jeździł no to wygenerujesz podobną stratę bo gdzieś na poziomie 3300 zł/mc, a więc teoretycznie 39600 zł po roku działalności... jaki z tego morał? Lepiej nie wchodź w ten biznes jak ktoś Ci zaproponuje 0, 30 euro za km;
A jak jest gdy masz płatne 0, 45 euro?
0, 45 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 17820 zł na rąż, a więc 17820 zł - 10100 zł = 7720 zł - 5400 zł za paliwo = 2320 zł jednym słowem gratuluję, coś zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 27840 zł na plusie - nie najgorzej co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 5289, 6 zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 22550 zł... teraz moja rada, nie kupuj drugiego auta tylko zbuduj sobie porządną poduszkę finansową... gdzieś na poziomie półrocznych kosztów tj. 60600 zł +/- 10% czyli około 65 tys zł. Dlaczego? Będziesz spał spokojniej... i nie będziesz kombinował skąd kasę wysupłać jak Ci się powinie noga lub auto spłonie...
A co by było gdybyśmy nie schodzili poniżej 0, 5 euro??
0, 5 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 19800 zł na rąż, a więc 19800 zł - 10100 zł = 9700 zł - 5400 zł za paliwo = 4300 zł jednym słowem gratuluję, zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 51600 zł na plusie - super co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 9804zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 41796 zł... odkładając na poduszkę bezpieczeństwa zawsze masz jeszcze możliwość w miarę szybkiego wejścia w kolejne auto...
Teraz moje podsumowanie...
- jeśli kogoś stać na jeżdżenie za darmo to gratuluję i krzyżyk na drogę;
- jeśli ktoś z jeżdżących chce dodać tutaj swoje wyceny - zapraszam do komentowania;
- jeśli komuś otworzą się oczy... bardzo mnie to cieszy...
- jeśli ktoś uważa moje wyliczenia za durne, bezsensowne, pełne błędów - ok - jest tam pewnie dużo błędów i dużo błędnych założeń, pewnie niektóre na wyrost etc... ale pokazują moim zdaniem skalę problemu... pewne mechanizmy i bezsens podawania stawek z czapy... i jasne, jak ktoś chce niech jeździ ale "psucie" stawek powinno być publicznie piętnowane;
WNIOSKI:
1) jeżdżenie za 0, 3 euro/km jest samobójstwem, a w szczególności samobójstwem dla całej branży;
2) minimalna suma do jeżdżenia powinna oscylować na poziomie 0, 45 euro/km;
Pozdrawiam zatem wszystkich i zachęcam do merytorycznej dyskusji...
Szczególne pozdrowienia ślę do wszystkich dzwoniących i pytających czy w warunkach mroźni przewiozę towar za 30 eurocentów... i żebym nie marudził bo inni wożą za 25...
Taka sytuacja... Opisane poniżej kwestie pochodzą z moim doświadczeń i kontaktów z ludźmi zainteresowanymi współpracą... w zakresie przewozów... dlatego dochodzę do jednego wniosku... po co się męczyć nawzajem - pracujmy za darmo... a co tam miejmy gest - stać nas???
Policzmy KOSZTY!
Leasing auta - 3000 zł/brutto/mc
Komórk a - 100 zł/brutto/mc
Kierow ca - 5000 zł/brutto/mc no chyba że jeździsz sam no to teoretycznie za darmo ale płacisz ZUS - około 1500 zł;
Ubezpieczenie OCP - 200 zł/mc
Ubezpieczenie auta - 300 zł/mc
Serwisowanie auta - 500 zł/mc
Koszty nieoczekiwane - 500 zł/mc
Księgowe i inne opłaty - 500 zł/mc
-
suma: 10100 zł/brutto i tutaj nie ma paliwa;
Przy powyższym założeniu mamy sytuację, że teoretycznie przy 30 dniowym miesiącu auto powinno nam dziennie zarabiać: 337 zł co byśmy dali radę;
Paliwo - (przyjmę średnio że płacimy 5 zł za litr i tutaj wliczyłem już opłatę za drogi/autostrady ale pamiętajmy, że obecnie paliwo drożeje ) - załóżmy, że auto średnio spala 12 litrów/100 km to mamy koszt przejechania 1 km na poziomie 60 gr jeśli chodzi o paliwo i opłaty drogowe;
5000 km = 3000 zł
6000 km = 3600 zł
7000 km = 4200 zł
8000 km = 4800 zł
9000 km = 5400 zł
itd...
To teraz porozmawiajmy o możliwościach zarobkowania?
CWEK transport = 34 euro centy ( 8 EPAL) lub 36 euro centów/km ( 10 EPAL) - 1, 50 zł lub 1, 58 zł;
Inne firmy które odkrywają karty na tym forum: 30-32 euro centów/km - 1, 32 zł lub 1, 41 zł;
Niektórzy piszą 38 - 45 euro centów/km, że to mus - 1, 67 zł do 1, 98 zł;
Kwoty netto ale zostańmy przy nich...
Podliczyłem powyżej wg kursu z dziś średni dla euro - 4, 4 zł
To teraz ile zarobimy robiąc odpowiednio 5, 6, 7, 8, 9 tys km miesięcznie przy założeniu, że wchodzimy do najgorzej płacącego i najlepiej;
0, 30 euro 0, 45 euro
x 5000 = 1500 euro = 6600 zł x 5000 = 2250 euro = 9900 zł
x 6000 = 1800 euro = 7920 zł x 6000 = 2700 euro = 11880 zł
x 7000 = 2100 euro = 9240 zł x 7000 = 3150 euro = 13860 zł
x 8000 = 2400 euro = 10560 zł x 8000 = 3600 euro = 15840 zł
x 9000 = 2700 euro = 11880 zł x 9000 = 4050 euro = 17820 zł
To teraz proste założenie, że im więcej Twoje auto jeździ tym lepiej dla Ciebie... a więc koszty stałe wiemy jakie są i zobaczmy co się stanie jak wejdziemy w układ z najlepiej i najgorzej płacącym...
0, 30 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 11880 zł na rąż, a więc 11880 zł - 10100 zł = 1780 zł - 5400 zł za paliwo = - 3620 zł jednym słowem gratuluję, zaliczyłeś jedynie 3620 zł straty co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 43440 zł na minusie - jak ktoś mądrze napisał wpędzisz się w biedę. Ale co się stanie jak będziesz miał auto i teoretycznie nie będziesz jeździł no to wygenerujesz podobną stratę bo gdzieś na poziomie 3300 zł/mc, a więc teoretycznie 39600 zł po roku działalności... jaki z tego morał? Lepiej nie wchodź w ten biznes jak ktoś Ci zaproponuje 0, 30 euro za km;
A jak jest gdy masz płatne 0, 45 euro?
0, 45 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 17820 zł na rąż, a więc 17820 zł - 10100 zł = 7720 zł - 5400 zł za paliwo = 2320 zł jednym słowem gratuluję, coś zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 27840 zł na plusie - nie najgorzej co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 5289, 6 zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 22550 zł... teraz moja rada, nie kupuj drugiego auta tylko zbuduj sobie porządną poduszkę finansową... gdzieś na poziomie półrocznych kosztów tj. 60600 zł +/- 10% czyli około 65 tys zł. Dlaczego? Będziesz spał spokojniej... i nie będziesz kombinował skąd kasę wysupłać jak Ci się powinie noga lub auto spłonie...
A co by było gdybyśmy nie schodzili poniżej 0, 5 euro??
0, 5 euro płatne za przejechanie 9000 km daje nam 19800 zł na rąż, a więc 19800 zł - 10100 zł = 9700 zł - 5400 zł za paliwo = 4300 zł jednym słowem gratuluję, zarobiliśmy co przy założeniu stałej współpracy na koniec roku da Ci 51600 zł na plusie - super co? Może i tak ale w sumie odejmij podatki - zakładam, że lecisz na liniowym - 19% z tej sumy to 9804zł do zapłacenia więc nadal Ci zostaje 41796 zł... odkładając na poduszkę bezpieczeństwa zawsze masz jeszcze możliwość w miarę szybkiego wejścia w kolejne auto...
Teraz moje podsumowanie...
- jeśli kogoś stać na jeżdżenie za darmo to gratuluję i krzyżyk na drogę;
- jeśli ktoś z jeżdżących chce dodać tutaj swoje wyceny - zapraszam do komentowania;
- jeśli komuś otworzą się oczy... bardzo mnie to cieszy...
- jeśli ktoś uważa moje wyliczenia za durne, bezsensowne, pełne błędów - ok - jest tam pewnie dużo błędów i dużo błędnych założeń, pewnie niektóre na wyrost etc... ale pokazują moim zdaniem skalę problemu... pewne mechanizmy i bezsens podawania stawek z czapy... i jasne, jak ktoś chce niech jeździ ale "psucie" stawek powinno być publicznie piętnowane;
WNIOSKI:
1) jeżdżenie za 0, 3 euro/km jest samobójstwem, a w szczególności samobójstwem dla całej branży;
2) minimalna suma do jeżdżenia powinna oscylować na poziomie 0, 45 euro/km;
Pozdrawiam zatem wszystkich i zachęcam do merytorycznej dyskusji...
Szczególne pozdrowienia ślę do wszystkich dzwoniących i pytających czy w warunkach mroźni przewiozę towar za 30 eurocentów... i żebym nie marudził bo inni wożą za 25...
~dziadekdoorzechów*.um.wroc.pl
*.um.wroc.pl
Posty (25)
~dziadekdoorzechów | jak w temacie... | |||
MadToY
| Temat tyczy się rozumiem busów? | |||
~brojek | Temat tyczy się wszystkiego i mówi jedno. W transporcie nie zarabia się na jednym aucie. | |||
~busiarz | Heheh... dokładnie... fajne wyliczenie i brawo za wlozony czas ale pokazuje jedno... ponizej wskazanej stawki nawet z kilkoma pojazdami bedziemy sie sami wykanczac... | |||
~olo | jeden z nielicznych postow na owym forum. popieram i pozdrawiam | |||
~olo | miało być madrych postow | |||
Yeti
| I wreszcie ktoś powiedział prawdę jasno, prosto i wyraźnie. Nie ma kokosów, za to de*ili transportowych psujących rynek cała rzesza. Chciałbym z innej beczki: Dziadek naukowo i matematycznie wyliczył koszty i możliwość zarobku. Teraz pytanie: jeśli koszty są (a przecież są) jak podano, to skąd w umysłach busiarzy biorą się bajki pt. "zarabiam 5000zł"? Pozdro autorowi. Bardzo prosty, rzetelny i mądry tekst, jeden z najlepszych pozaredakcyjnych merytorycznych artykułów na ET w ciągu ostatniego roku. | 1 | ||
~ktosik | Yeti - skad? moze stad, ze ktos inny ma robote np z 1 reki i ma gdzies te wyliczenia. po drugie - nie wiem gdzie paliwo jest po 5 zeta po trzecie - dlaczego wyliczenie jest brutto? a zreszta, nawet jesli jest brutto, to co sie stalo ze zwrotem vatu? przeciez w koncu bedzie mial zwrot | |||
~Pan Profesor Parkingowy | kierowca 5000zł brutto czyli na rękę jakieś 3500zl no nie wiem czy są jeszcze takie jelenie - może jakiś stary zabłąkany siofer co na daleki wschód jezdził, na lewiźnie po 25tyś km/ m-c, nauczony przemytów i kradzieży ale prawdziwego kierowcy za tą sumę nie poszukasz. | |||
~zcx | a ktory bus na unii robi 9000km? i ktory sief zaplaci 5000pln za 9000km? | |||
~kiero magnesiarz | Przecie ja już dawno o tym pisałem że dla mnie firmy jeżdżące za 30 centów to są dla mnie czarodzieje to mnie forum wyśmiało. Prawdę mówiąc przy moich wyliczeniach wyszło ciut ciut więcej kosztów | |||
~zzzzzzzz | Wyliczenia laika, nie ma czegoś takiego jak brutto. A no tak jest, nie wykazujemy przychodu. | |||
~zzzzzzzz | Przy busach koszty są małe dlatego po 1. 8 zeta można spokojnie pracować, tym bardziej że za 50000zł. mamy spoko auto. | |||
~janek | HEHE... może i laika ale sam napisał... wszystko może mieć błędy... nie zmienia to faktu, że pokazuje pewną skalę problemu... Panie i Panowie jak będziemy śmigać za 30 centów będziemy się wykańczać... zresztą niech każdy sobie doda swoje koszty, ilość km... etc. i liczy... to nie boli... p. s. autor napisał w poście: Paliwo - (przyjmę średnio że płacimy 5 zł za litr i tutaj wliczyłem już opłatę za drogi/autostrady ale pamiętajmy, że obecnie paliwo drożeje ) - no więc tutaj uśredniony koszt z opłatami... | |||
~ktosik | ta. autem do 3, 5t to gdzie sie placi za drogi? troszke w pl, i we francji. trzeba bylo az prawie 2x podwoic cene za paliwo? :D | |||
~DIXI | zzzz to zrób nam prosze swoje wyliczenie zobaczymy jakim ty znawca transportu jestes bo jak zwykle tylko ty wszystko wiesz najlepiej | |||
~zzzzzzzz | Masz racje nie opłaca się pracować. Nic sie nie opłaca. | |||
stalowy22
| Podrzucam raz jeszcze bo poprzednie nie działało... proponuję samemu powstawiać swoje koszty i sprawdzać... można dodać dodatkowe wyliczenia np. na drugie auto etc... ://wyslij-plik. pl/6496/KosztTrasy. xls | |||
stalowy22
| s://www. dropbox. com/s/a99lq9fg85cp5v u/KosztTrasy. xls?dl=0 | |||
~zzzzzzzz | wacek, a gdzie jest problem ja z kółka wychodzi 1, 8 zeta za kilometr, problem bo baranom wychodzi 1, 2. | |||
~plus | ten idiota wyliczyl koszty brutto i odejmowal je od stawki netto za km. wroc do podstawowki i naucz sie liczyc baranie to moze cos ci wyjdzie na plus. | |||
kryskamaryska
| Czegos tutaj nie rozumiem. Jakim cudem nadal wam sie oplaca jesli takie sa faktycznie wyliczenia. Z tymi kosztami za paliwo i drogi to troche pojechales. W niemczech za darmo francja same nacjonalki hiszpania nacjonalki. Zreszta w hiszpani duzo drog za darmo. Nie wiem jak wygladaja czechy slowacja wegry. Moze warto nie pisac glupot i sie nie zalic. Nie oplaca sie zmien branze. Szkoda tylko ze coraz wiecej busow widze po Eurolie. I co najdziwniejsze coraz wiecej busow na nie. ieckich blachach. Czyli sie oplaca. | |||
monika37
| Hej! Pracuję w firmie transportowej. Poszukuję kierowców i do współpracy kierowców z megą lub firanką? Jak są chętni to na biuro@vikingexpress. pl odezwijcie się? Postawie kawe? | |||
kryskamaryska
| monika 37. Wiekszosc z nas wolalaby zebys cos innego postawila. Najlepiej na bacznosc. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz