ID: 198814
Pauzy 9 i jazda na 10 godzin.
ID: 198814
ID: 198814
Pytanie kieruję do znawców i mądrych tego forum. Mianowicie czy szef ma prawo żądać od kierowcy zrobienia pauzy 9 godzin, bądź jazdy na 10 godzin? Albo spedytor?
Pytanie kieruję do znawców i mądrych tego forum. Mianowicie czy szef ma prawo żądać od kierowcy zrobienia pauzy 9 godzin, bądź jazdy na 10 godzin? Albo spedytor?
Posty (43)
~kwinto | zibi, w takim wypadku jest to nagminnie wykorzystywane zeby z kierowcy wydoic jak najwiecej, znam temat, bo własnie tak pracuje. | 1 | ||
~kwinto | Jak nie napisał?napisał ze kierowca MOŻE, a pracodawca, jak i spedytor ma uja do tego. | 1 | ||
zibi1906
| kwinto 2016-04-27 19:18:16 Jak nie napisał?napisał ze kierowca MOŻE, a pracodawca, jak i spedytor ma uja do tego. Jak to "uja"? A czy pracodawca ma prawo wydać pracownikowi polecenie służbowe? | |||
~kwinto | Zibi, >kuzwa on jest kierowca i on decyduje czy pojedzie 10 h i czy zrobi 9 h pauzy!!!, nikt nie ma prawa w to ingerowac. amen | 1 | ||
Armagjedon
| No właśnie Panowie o to mi chodzi, bo w przepisach jest napisane, że to kierowca decyduje o możliwości skrócenia pauzy, bądź wydłużenia czasu jazdy tylko jest problem z tym gównianym poleceniem służbowym. Wiem, iż mam prawo odmówić wykonania polecenia, ale może to się wiązać ze zwolnieniem dyscyplinarnym, chyba? I tu pozostaje w rozterce. | |||
zibi1906
| kwinto 2016-04-27 19:37:55 Zibi, >kuzwa on jest kierowca i on decyduje czy pojedzie 10 h i czy zrobi 9 h pauzy!!!, nikt nie ma prawa w to ingerowac. amen W zasadzie tak. Ale w drodze wyjątku (i nie tylko) bezpośredni przełożony takie prawo ma (oczywiście robiąc to zgodnie z przepisami). Prawem tym jest wydanie polecenia służbowego. | |||
~gnebca gamoni | a czy robienie nadgodzin to sprawa polecenia sluzbowego czy decyduje podwładny? | |||
~kierowca | Kolego zwolnienie dyscyplinarne to nie tak szybko, tu musiałbyś naprawdę nawywijać, a nie za taką *lę bo nie dojechałeś, czy pauza taka, albo siaka. W tej kwestii poszedłbyś do Sądu Pracy i wygrywasz. | 1 | ||
~Sesek | " Mianowicie czy szef ma prawo żądać od kierowcy zrobienia pauzy 9 godzin, bądź jazdy na 10 godzin?" Twój przełożony ma prawo wydawać polecenia nie kolidujące z prawem pracy kierowcy. Te nie kolidują. Za nie wykonywanie poleceń pracodawcy można otrzymać naganę słowną- na początek ; ) Szczęśliwej drogi. | |||
zibi1906
| ~gnebca gamoni 2016-04-27 20:00:46 a czy robienie nadgodzin to sprawa polecenia sluzbowego czy decyduje podwładny? A co mają wspólnego nadgodziny i skrócony odpoczynek? | |||
~gnebca gamoni | no to już wiemy ze do 10h jazdy nie może was zmusic a przed chwila zibi mowil ze moze | -1 | ||
zibi1906
| ~gnebca gamoni 2016-04-27 20:29:13 no to już wiemy ze do 10h jazdy nie może was zmusic a przed chwila zibi mowil ze moze Tak pisałem? Gdzie, bo nie pamiętam. | 1 | ||
proszek
| a jak to było z wydłużoną tygodniówką do odebrania? | |||
~Miesnyjeż | Super temat :-) Rozmawiacie o aspekcie prawnym czy moralnym tego zagadnienia? :-) | |||
zibi1906
| 2016-04-28 00:13:32 a jak to było z wydłużoną tygodniówką do odebrania? Co to jest "wydłużona tygodniówka do odebrania"? | |||
barracuda
| A co przeszkadza pojechać 10 godz, a odpoczywać 9? | -1 | ||
zibi1906
| Honor i duma. Większość kolegów uważa że po tak wytężonej pracy, nie wolno tak krótko odpoczywać. Pracodawca oczywiście pod żadnym pozorem, ingerować w to nie może. | |||
~junior | Sef może fszystko! | |||
~gnebca gamoni | gotowanie obiadu może zajac wraz ze zmywaniem do 2h później na internet na 1-2h i pauzy zostaje już tylko 5h średnio człowiek spi po 7h na dobe | 1 | ||
~xxxxx | Dobre pytanie do znafcuf z Garbsena na łikend majowy :) | |||
~qlka | 9 h pauzy można robić trzy pomiędzy dwoma odp. tygodniowymi a jazdy 10 h może być 2 razy w tygodniu... inteligencja rozumie? | |||
~XYZ | Drodzy kierowcy - w dzisiejszych czasach absolutnie nikt Wam nie może niczego planować, Po prostu zatrudniacie się w firmie i pracę wykonujecie wedle swojego harmonogramu. Jeżeli chce się Wam jechać 5 godzin to jedziecie 5, jeżeli 7 to 7 a jak wcale bo kac parkingowy męczy to w wcale. W przypadku gdy z tych powodów zwalnia was pracodawca to najlepiej udać się do PIP-u, adwokata, sądu, poczytać to forum to podpowiedzą jak go jeszcze wydoić - przecież Wy się zatrudniliście jako kierowcy a pracodawca kazał jeszcze jeździć - bezczelna świnia. Więc panowie kierowcy szanować się, nie jeździć po 10 godzin, nie robić 9 i wymagać co najmniej 8 z przodu. Życzę Wam wszystkim powodzenia i jak najwięcej takich ofert pracy ewentualnie powodzenia w zakładaniu swoich firemek i oddawaniu autek pod spedycje i jazdy samemu dla siebie właśnie tak jak byście chcieli jeździć u pracodawców - na bank zostaną Wam miliony. | -1 | ||
barracuda
| XYZ, oczywiście!!!Gnębca już wyżej wyjaśnił, że na gotowanie trzeba 2 godz, 1-2 na internet i na spanie zostanie za mało -a w związku z tym -nie można robić odpoczynku 9 godz!!!Przecież wszyscy wiemy, że internet i jedzenie obiadu 2 godz. W ŻADEN SPOSÓB NIE MOŻE BYĆ SKRÓCONE!!! | |||
barracuda
| Dawno się tak nie uśmiałem z minusa za mój wpis powyżej. :-) Rozumiem, że dał go jakiś rozpróżniaczony brzuchol, któremu do głowy nie przyjdzie, że-o ile jest to zgodne z prawem - trzeba pracować dla dobra firmy, której jest się pracownikiem. | |||
~ktosik | 2016-04-27 19:54:16 No właśnie Panowie o to mi chodzi, bo w przepisach jest napisane, że to kierowca decyduje o możliwości skrócenia pauzy, bądź wydłużenia czasu jazdy tylko jest problem z tym gównianym poleceniem służbowym. czyzby? Art10 2. Przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę kierowców, o których mowa w ust. 1 w taki sposób, aby kierowcy ci mogli przestrzegać przepisów rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 oraz przepisów rozdziału II niniejszego rozporządzenia. Przedsiębiorstwo transportowe wydaje odpowiednie polecen ia kierowcy i przeprowadza regularne kontrole przestrzeg ania przepisów rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 oraz przepisów rozdziału II niniejszego rozporządzenia. ja tutaj nie widze wzmianki zeby to kierowca w pelni dysponowal swoja praca | |||
irish_dude
| ktosik - witam i pozdrawiam. Co do tematu - moim zdaniem, ważny jest zdrowy rozsądek obu stron (pracownika i pracodawcy ) i wtedy dyskusja o przepisach może być tematem drugoplanowym. Zdrowe podejście zainteresowanych stron nie wymusi na nikim konieczności wydawania poleceń -z jednej strony - i odmowy ich wykonania z drugiej. | |||
visitors
| irish - wazne jest zeby wykonac zadanie transportowe. kierowcy w wiekszosci nie znaja przepisow, wiec o planowaniu pracy nie ma co nawet pisac. dlatego czesto planuja te trasy spedytorzy czy przewoznicy. oni nie musza sie tlumaczyc kierowcy, ze wtedy a wtedy towar do odbioru, czy ze trzeba zdac, bo inny juz czeka.. wazne zeby ten co planuje znal te przepisy. z autopsji wiem ze wydawanie polecen przynosi wieksze korzysci niz pozostawienie " wolnej reki " | |||
Jano77
| Odnośnie wątku. Rozkaz, polecenie służbowe to w zasadzie to samo. W wojsku, zgodnie z regulaminem podwładny, ma prawo zażądać od przełożonego wydającego rozkaz, aby ten sporządził rozkaz na piśmie i się podpisał. W omawianym przypadku, również można takie rozwiązanie zastosować. W czasie mojej przygody w służbie, jeszcze się taki "wódz" nie znalazł, który by to zrobił. Jest to ewentualny "dupochron" na wypadek, gdyby coś się stało, pozdrawiam. | |||
~Absurd | Panowie, jak jest wam tak złe w tej pracy to po co siedzieć na siłe. No ale gdzie znajdziecie prace bez żadnego wkładu finansowego. Prawo jazdy dostaniecie z tytułu bezrobotnego i z miejsca 4 tys. A jak szef zły to zapieradalc do biedronki na kasę. A tam szefa nawet nigdy nie poznacie jedynie kawałek kierownika. | |||
~Patryk | Kierowca może ale nie musi, Gdy nie czuje się na siłach ponieważ może stwarzać zagrożenie w ruchu drogowy.. Ostatnio miałem kontrolę i miałem skrócona przerwę i pan inspektor zadał mi pytanie. "czy pracodawca zmusił Pana do tego? Jeśli tak to pan nie dostanie mandatu tylko firma. Prosto i na temat |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.