ID: 177671
BAG Kontrola i mandat ponad 1300 euro !!!
ID: 177671
ID: 177671
Witam! Jestem świeżym kierowca. Wczoraj mialem kontrole z BAG pod Hamburgiem. Wział przetrzepał papiery z 3 ostatnich dni i wystawił mandat na kwote 1300 euro! Płatne od razu z góre. Mandat jest nałożny na firme bo w liferschainach jak były załadunki i rozładunki jest tylko nazwa firmy "zaks^ numery auta i podpis kierowcy, a niedawno ponoc weszla ustawa, ze ma byc podany pelny adres przewoznika towaru. Nic nie podpisywałem, tylko firmowa karta zaplacilem mandat bo szef kazal, ale w protokole pisźe w uwagach że tutaj cytat " unvollständige nachweise während der kabotagebeförderung ". Mandat jest nałożony na firme. Szef gada, że to moja wina bo pisze sie recznie na dokumentach dlugopisem pelna nazwe firmy. Tylko jakos od pol roku pisze tylko nazwe firmy bez pelnego adresu to było gitarka, a tutaj nagle kontrola i bach niby moja wina. Szef gada, ze chce mnie obciazyc ta kwota mandatu 1300 euro. Niby dlaczego !!! Ma takie prawo? Pomocy
Było tak, że w piatek załadowałem towar w Dortmundzie podjechałem kawałek no i wedkend w aucie. W poniedziałek to rozładowałem i w poniedziałej załadowałem w jednej miejscowości w Niemczech i potem 100 km dalej w niemczech doładunek i nastepnego dnia z rana Bag Niemiecka
Ogo w koncu wina? To chodzi o kabotaz czy jak w koncu?
Witam! Jestem świeżym kierowca. Wczoraj mialem kontrole z BAG pod Hamburgiem. Wział przetrzepał papiery z 3 ostatnich dni i wystawił mandat na kwote 1300 euro! Płatne od razu z góre. Mandat jest nałożny na firme bo w liferschainach jak były załadunki i rozładunki jest tylko nazwa firmy "zaks^ numery auta i podpis kierowcy, a niedawno ponoc weszla ustawa, ze ma byc podany pelny adres przewoznika towaru. Nic nie podpisywałem, tylko firmowa karta zaplacilem mandat bo szef kazal, ale w protokole pisźe w uwagach że tutaj cytat " unvollständige nachweise während der kabotagebeförderung ". Mandat jest nałożony na firme. Szef gada, że to moja wina bo pisze sie recznie na dokumentach dlugopisem pelna nazwe firmy. Tylko jakos od pol roku pisze tylko nazwe firmy bez pelnego adresu to było gitarka, a tutaj nagle kontrola i bach niby moja wina. Szef gada, ze chce mnie obciazyc ta kwota mandatu 1300 euro. Niby dlaczego !!! Ma takie prawo? Pomocy
Było tak, że w piatek załadowałem towar w Dortmundzie podjechałem kawałek no i wedkend w aucie. W poniedziałek to rozładowałem i w poniedziałej załadowałem w jednej miejscowości w Niemczech i potem 100 km dalej w niemczech doładunek i nastepnego dnia z rana Bag Niemiecka
Ogo w koncu wina? To chodzi o kabotaz czy jak w koncu?
~dawid99*.dynamic.gprs.plus.pl
*.dynamic.gprs.plus.pl
Posty (185)
~woytek | A w dziad transach jest jakies szkolenie? Chyba z magnesu? | |||
~gnat | " unvollständige nachweise während der kabotagebeförderung ". 1300 e jest ok | |||
~przyzwoity | co wy opisujecie, czy pracodawca ma wypełniać obowiązki pracownika, zatrudnia kierowcę czy stażystę, kierowca jak każdy pracownik ma wypełniać obowiązki pracownicze za to w końcu otrzymuje wynagrodzenie, czy lekarz jak popełni bład zgania go na jednostkę medyczną, płaci jednostka pokrywa pracownik, norma, dlaczego pracodawca ma płacic za błędy pracownika, teraz ratujcie, co za partacz jak nie zna się na obowiązkach a szczuci się że jest kierowcą tylko czego wózka akumulatorowego | 1 | ||
~mac | kabotaż możesz zrobic po międzynarodówce tylko raz i potem miedzynarodówka musi byc | |||
~mac | wiec tu jest wina spedytora ze tak robotę ustawił | |||
~przyzwoity | a kierowca nie zna obowiązków, jak pracodawca powie idź ukradnij to pracownik ślepo wykona polecenie, kto odpowiada | 1 | ||
~Tomek90 | Witam ! Czy ten cały transport został zgodnie z prawem wykonany, czy gdzieś tutaj występuje kabotaż? Poniedzi ałek 6 rano start z firmy załadowany na rozładunek do Gliwic (Polska). Następnie na pusto do Czech na załadunek. Następnie do Gevelsberg ( Niemcy ) na rozładunek Następni e na pusto do Duisburg ( Niemcy ) na załadunek Następnie do Antwerpii ( Belgia ) na rozładunek Następni e na pusto do Belgii na Antwerpie na załadunek Następnie do Bonen ( Niemcy ) na rozładunek. Następnie do Dortmundu ( Niemcy ) na załadunek i po załadunku na parking i weekend kierowca stał 45 godzin. Poniedziałek start i rozładunek do Treuen ( Niemcy ) Następnie na pusto na załadunek do Waldershofu ( Niemcy ) Następnie po DOŁADUNEK do Triptis ( Niemcy ) Następnie na rozładunek tego DOŁADUNKU do Barsbuttel ( Niemcy ) Następnie na rozładunek do Kiel ( Niemcy ) Następnie na pusto na załadunek do Uelzen ( Niemcy ) Następnie na rozładunek do Herne ( Niemcy ) bo może ten mandat 1300 euro jest dlatego, że gdzieś tutaj był kabotaż? ?? Z tego co mi BAG gadał i zrozumiałem piąte przez dziesiąte to chodzi o to Następni e na pusto do Belgii na Antwerpie na załadunek Następnie do Bonen ( Niemcy ) na rozładunek. Następnie do Dortmundu ( Niemcy ) na załadunek i po załadunku na parking i weekend kierowca stał 45 godzin. Poniedziałek start i rozładunek do Treuen ( Niemcy ) Następnie na pusto na załadunek do Waldershofu ( Niemcy ) Następnie po DOŁADUNEK do Triptis ( Niemcy ) Następnie na rozładunek tego DOŁADUNKU do Barsbuttel ( Niemcy ) Następnie na rozładunek do Kiel ( Niemcy ) Może to jednak nie moja wina, że taki mandat tylko przez to że kabotaż? WYPOWIE SIĘ KTOŚ? | |||
~ktosik | POWOLI NAPISZE J E S T K A B O T A Z | |||
~ktosik | a wina jest twoja, bo mandat jest za braki w dokumentacji, a nie za sam kabotaz zostales przykladnie wydymany. niemcy nie mogli nalozyc mandatu za kabotaz, bo nie mieli pelnej dokumentacji. dltaego mandat jest za papiery ktore powienien dopilnowac kierowca. ile razy cza powielic by trafilo do twojej szarej komorki? | 1 | ||
~przyzwoity | a gdzie ci prawdziwi kierowcy znający przepisy, parkingowi "radcy prawni", raz opowiadają jakie to oni maja prawa a gdzie mają obowiązki, w końcu głupota nauka kosztuje każdego bez względu na stanowisko, Innym tematem jest możliwość dokonania potrącenia, jest w drodze regresu i zaniedbania obowiązków służbowych jednakże nie więcej niż faktycznego poniesionego kosztu wraz ze wszelkimi kosztami udokumentowanymi, więc opowieści że nie wolno więcej niż 3 krotność wynagrodzenia netto to kolejny wymysł parkingowców którzy powinni sie uczyć tego co powinni nie wprowadzając młodych w błąd bo takie są później efekty | 1 | ||
~X-man | Jeden kabotaz za duze, w de teraz wszedzie musi byc pelny adres przewoznika. Chr na kabotazu to sobie mozna wszedzie w... Na terenie de jedenfalls dokumentem transportowym Jest Lieferschein dla kabotazu | 1 | ||
~~BumCykCyk | " Mandat jest nałożony na firme. Szef gada, że to moja wina. " Jeśli był by twoja wina to Ty dostał byś imienny mandat. Zdarzenia- kontrola tacho- przekroczy czas bez badania 1 miesiąc- kara- 2 tyś Eur kierowca, 5 tyś Eur firma. Na poczet kary kierowca płaci 200 Eur. Po miesiącu przychodzi pismo ze sądu ichniego o podanie numeru konta bo chcą zwrócić owe 200 Euro. Na terenie EU obowiązuje 6 okres ważności tacho dla obcokrajowców. Wielka radość w domu i okolicy !!! ; ) | |||
~berlin | Kolego unvollständige nachweise während der kabotagebeförderung " Oznacza niepełna dokumentacja podczas prowadzenia przewozu kabotażowego i za to jest mandat. Mieszkam w Niemczech znam język taki jest powód mandatu | 1 | ||
~ktosik | ktosik (2016-02-05 19:57:19) czy bardziej po polsku : niekompletne dane w dokumentach dotyczacych przewozu kabotazowego | |||
~~BumCykCyk | ~berlin To napisz jeszcze co brakowało do kompletu a będę wdzięczny ; ) Bo o niekompletności to wiemy od wczoraj. A- gratuluję mieszkania w Niemczech i znajomości ichniego jęzora ; ) | |||
~KRUSZYNA | Pełne dane firmy + nip to należy do obowiązków kierowcy a jeszcze numery zestawu u żaby za brak tych danych 1500 euro | 1 | ||
ese
| Tylko jakos od pol roku pisze tylko nazwe firmy bez pelnego adresu to było gitarka, a tutaj nagle kontrola i bach niby moja wina... "- No i jakoś gitarka się rozstroiła... A jeden kumpel to mówił, że słyszał na parkingu kolesia, co mówił że u jego szwagra w firmie jednego kontrolowali i nie ukarali. To pewno tak można. Fachowość obecna jak na dłoni | |||
~~BumCykCyk | ese Nie wkuriwaj porządnych ludzi! Jeśli była by wina kierowcy to on IMIENNIE dostał by mandat. Jeśli należy się i kierowcy i firmie to są oddzielne. Co piszesz o fachowości skoro sam hcuja wiesz? | 1 | ||
~smerf | przecież sef mógł ci pięczątke wyrobić z danymi firmy i po sprawie | |||
ese
| Pierwsze i podstawowe: Nie ma kompletnych dokumentów=nie wyjeżdżamy z firmy. | 1 | ||
~ktosik | jest tylko jeden maly problemik... cza wiedziec jakie powinno sie miec te dokumenty | |||
ese
| Fakt. Mały. I nie do końca tu wystarczy "takie coś mi dali". | |||
~ktosik | ~ktosik (2016-02-05 22:01:20) zostales przykladnie wydymany nie moge sie oprzec wrazeniu ze szef doskonale wiedzial co robi wysylajac takiego driwera w trase. nie dosc ze kiero pokryje mu mandat z wyplaty, to pewnie oszczedza na wykupeniu stownych zezwolen czy ubezpieczen, dymajac w ten sposob innych przwoznikow. podejrzewam ze autor watku nie bedzie tam pracowal zbyt dlugo. swieza krew czeka na swoja szanse. i kolko sie zamyka. do nastepnej kontroli | |||
ese
| ~ktosik (2016-02-07 11:44:52) - Nonszalancja i przyzwyczajenie do bylejakości wraz z mizerną, parkingową fachowością "... Tylko jakos od pol roku pisze tylko nazwe firmy bez pelnego adresu to było gitarka, a tutaj nagle kontrola i bach niby moja wina... " i są efekty jakie są. | |||
ese
| Osobna sprawa, że ktoś w firmie w której pracuje, kto te papiery (CMR-ki) przez pół roku od "dawida99" odbierał, uwagi mu nie zwrócił że tak nie powinien. Stąd mógł (teoretycznie, przy fachowości wedle "chłopaki ci powiedzą co trzeba") sądzić, że tak można. Przyczyn wiele do takiego stanu doprowadziło. Od braku szkolnictwa, gdzie można zdobyć wiedzę teoretyczną, począwszy. Nagły wzrost zapotrzebowania na kierowców spowodował, że na skróty, od zera przyuczano tylko do jako-takiej umiejętności utrzymania zestawu (i to najmniejszego) na drodze. Najpierw na egzaminie, potem... się jakoś nauczę.. | 1 | ||
~Mira | do ese... jakie wedlug ciebie to kompletne dokumenty | |||
ese
| Kompletne, to adekwatnie do rodzaju ładunku i przewidywanej trasy przewozu. | |||
~Mira | To firma wydala dokumenty i to firmie wystarczylo ze Mistrz to podpisal Czy kierowca powinien pilnowac ze nakoncu zdania brakuje kropki lub ze nowe piszemy z malej litery | |||
~Mira | Bagowiec jak mial watpliwosci mogl zadzwonic do firmy gdzie kiero ladowal no chyba ze... zapomnieli postawic pieczeci... | |||
~ktosik | no ale nie mial zadnych watpliwosci. za cala pewnoscia stwierdzil niekompletne dokumenty potrzebne do wykonywania takiego transportu | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.