ID: 174776
Prośba o ocenę kosztów przewozu
ID: 174776
ID: 174776
Witam.
Rozważam możliwość wejścia w spółkę przewozową.
Sprawa opiera się na stałym zleceniu na przewóz aut na trasie Niemcy-Hiszpania.
Proszę sprawdźcie liczby jakie przyjąłem do kalkulacji.
Koszty przyjąłem:
- Rata leasingowa (wartość zestawu 250. 000/36mies/15%wpł wł. ) - 5125 zł/mies
(Iveco Stralis 440S + Rolfo, 2010, przebieg 600. 000)
- Zużycie paliwa 25 l/100km, cena paliwa 1, 22Eur
- Kierowca 1300 Eur do ręki + opłaty jak za pracownika w kraju
- Przebieg roczny 95000 km
- Serwis zestawu: 3500 Eur/rok (wzięte z głowy 300Eur/mies x12miesięcy)
- Opony 14 sztuk po 1200zł/szt zakładany przebieg opon 120. 000km
- Opłaty za autostradę Francja (wg mapy 80 Eur/przejazd)
- Opłaty za autostradę Niemcy (wg stawki 0, 167Eur/km dla Euro4 dla >5 osi)
- Opłaty za autostradę Hiszpania (wg mapy 80 Eur/przejazd)
- Ubezpieczenie OCP do 400. 000 Eur - 4500zł/rok (z forum, czekam na oferty)
- Ubezpieczenie OC + AC zestawu - podpowiedzcie u kogo i ile (czekam na oferty)
- Podatek od śr transportu -?
- Opłata roczna za koncesję -?
Przychody
- oferują mi 1, 30 Eur/km na stałym zleceniu
Wychodzi z tego jakaś opłacalność, tylko pytanie czy kalkulacja nie ma dużych dziur.
Auto miałoby być zarejestrowane w Polsce, ale nie wiem czy to dobry pomysł, bo po Polsce jeździć nie będzie nigdy, ale z kolei leasing miałby byc wzięty w Polsce.
Jestem spoza branży (to widać:) i nie znam się ale wejść w to chciałbym, bo zlecenie dość pewne. Poproszę o uwagi konstuktywne.
Witam.
Rozważam możliwość wejścia w spółkę przewozową.
Sprawa opiera się na stałym zleceniu na przewóz aut na trasie Niemcy-Hiszpania.
Proszę sprawdźcie liczby jakie przyjąłem do kalkulacji.
Koszty przyjąłem:
- Rata leasingowa (wartość zestawu 250. 000/36mies/15%wpł wł. ) - 5125 zł/mies
(Iveco Stralis 440S + Rolfo, 2010, przebieg 600. 000)
- Zużycie paliwa 25 l/100km, cena paliwa 1, 22Eur
- Kierowca 1300 Eur do ręki + opłaty jak za pracownika w kraju
- Przebieg roczny 95000 km
- Serwis zestawu: 3500 Eur/rok (wzięte z głowy 300Eur/mies x12miesięcy)
- Opony 14 sztuk po 1200zł/szt zakładany przebieg opon 120. 000km
- Opłaty za autostradę Francja (wg mapy 80 Eur/przejazd)
- Opłaty za autostradę Niemcy (wg stawki 0, 167Eur/km dla Euro4 dla >5 osi)
- Opłaty za autostradę Hiszpania (wg mapy 80 Eur/przejazd)
- Ubezpieczenie OCP do 400. 000 Eur - 4500zł/rok (z forum, czekam na oferty)
- Ubezpieczenie OC + AC zestawu - podpowiedzcie u kogo i ile (czekam na oferty)
- Podatek od śr transportu -?
- Opłata roczna za koncesję -?
Przychody
- oferują mi 1, 30 Eur/km na stałym zleceniu
Wychodzi z tego jakaś opłacalność, tylko pytanie czy kalkulacja nie ma dużych dziur.
Auto miałoby być zarejestrowane w Polsce, ale nie wiem czy to dobry pomysł, bo po Polsce jeździć nie będzie nigdy, ale z kolei leasing miałby byc wzięty w Polsce.
Jestem spoza branży (to widać:) i nie znam się ale wejść w to chciałbym, bo zlecenie dość pewne. Poproszę o uwagi konstuktywne.
~Witek*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (118)
~kris | Już kiedyś pisałem ale powtórzę. Leasing jest dla bogatych i tych co istnieja na rynku i będą na nim za 5 lat a nie dla tych co startują. Jak można brać leasing na 5 lat nie mając kontraktu. Przecież Ty kolego nie wiesz czy będziesz istniał za 3 miesiące a chcesz leasing na 5 lat? Jasne firmy leasingowe mają oferty dla takich głupków. Najpierw skroją ich na 20-30 % zestawu a potem go zabiorą. Poczytaj sobie ile firm pada przed końcem pierwszego roku działalności. Myslisz że leasing żyje z tego że da komuś zestaw na 15 % na 5 lat? Oni żyja z tych co padają po kilku miesiącach. | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 22:42:12) Już kiedyś pisałem ale powtórzę. Leasing jest dla bogatych i tych co istnieja na rynku i będą na nim za 5 lat a nie dla tych co startują.. "- A kredyt? No i jakoś mi sie to gryzie z pałacami i kupowanymi partiami po 5-10 zestawów co kilka miesięcy. Regularnie można poczytać/posłuchać o 30-40-50-ciu zestawach po dwóch-trzech latach od założenia firmy | 1 | ||
~kris | Jasne można mieć i 100 zestawów po 2 latach. Pytanie ile znasz firm które miały dalej 100 zestawów po 5 latach? | 1 | ||
~kris | Kredyt jest lepszy od leasingu tylko że nowym firmom nie dają. Trzeba min 12 miesięcy prowadzić działalność. Mowię oczywiście o normalnych bankach a nie wynalazkach typu getin czy santander | 1 | ||
ese
| Ja bym się zatrzymał na sposobie, jak mieć 100 zestawów po dwóch latach od rozpoczęcia działalności. Bo to może być samo w sobie ciekawe | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 22:51:31) Kredyt jest lepszy od leasingu tylko że nowym firmom nie dają. Trzeba min 12 miesięcy prowadzić działalność. "- Chyba nie byłbym tego pewien. Wydaje mi się, że kredyt wymaga posiadania większej własnej gotówki niż leasing | 1 | ||
~kris | Ja nie wiem jak to zrobić. Chodziło mi o to że nie jest sztuką wziąźć zestaw tylko spłacać go przez 4-5 lat. | 1 | ||
~kris | A kolego nie zastanawia Cie dlaczego tak łatwo dostać leasing? Jasne że kredyt trudniej dostać. Ale jest taka zasada co łatwo wziąźć trudno spłacić. | 1 | ||
~kris | W poprzednim poście miałem na mysli że kretyt jest bezpieczniejszy (mniej ryzykujesz) jak juz go dostaniesz | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 22:57:53) Nie jestem pewien czy można tak rzdzielać. Zarówno w tym przypadku jak i tym, pojazd musi mieć AC i z reguły być zastawem. Może dlatego leasing łatwiej, że firma leasingowa specjalizuje się w obrocie -istotne-między innymi pojazdami. Zaś dla banku to dodatkowy problem jeśli trzeba pojazd zbyć. Dobrze byłoby, gdyby się tu wypowiedzieli ustawicznie zdziwieni, dlaczego firmy się nie zamykają gdy działalność nie pokjrywa kosztów. Przecież wystarczy auta do leasingu (podobno) odprowadzić i po temacie. Mozna się czymś innym zajać | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 22:58:49) W poprzednim poście miałem na mysli że kretyt jest bezpieczniejszy (mniej ryzykujesz) jak juz go dostaniesz"- Może inaczej.. W porozumieniu z bankiem łatwiej jest przedmiot kredytowany zbyć/przekazać, pozbywając się problemu. Z leasingiem temat nieco bardziej skomplikowany. Ale nadal liczę na zdanie Fachowców od otwierania, a głównie zamykania nierentownych firm | 1 | ||
~kris | Podstawowa róznica że w leasingu nie jesteś właścicielem poki nie zapłacisz ostatniej raty. Czyli to cos jak wynajm. Jak zabraknie ci 2 miesiące z 60 to niestaty cała kasa poszła sie jeb... Dodatkowo to zapłaty zostaje róznica między nie spłaconymi ratami a kwotą sprzedazy pojazdu a leasingowi nie zalezy na korzystnej sprzedaży bo wie że i tak leasingobiorca musi pokryc róznicę. Do tego mnóstwo kosztów dodatkowych typu parkowanie wycena przygotowanie do sprzedaży windykacja itd itp. Dla banku pozbycie się samochodu to taki sam mały pikus jak dla leasingu. | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 23:08:53) Podstawowa róznica że w leasingu nie jesteś właścicielem poki nie zapłacisz ostatniej raty.. "- 1. A w kredycie leśli pojazd jest zastawem? 2. Znam firmy, które w żadnym momencie nie biorą pod uwagę stania się właścicielami. To tak najogółniej 3. Ale co z tym zamykaniem nierentownej firmy. Ustawicznie się zdziwione głosy czyta/słyszy. Że nic przecież prostszego. Firma nie nadąża z ratami, to się auta odprowadza, firmę wyrejestrowuje i po temacie. A tu nie wiadomo dlaczego, narzekają, a aut nie oddają i działalności nie kończą. | 1 | ||
~jjj | kolego z Hiszpani bez problemu znajdziesz powroty na lore tam jest dużo fabryk samochodów. ubezpieczenie w LUTZ na 1 lore na 1 000 000 kosztuje dokładnie 1000e i jest to ful opcja lepszej oferty pod względem opci nie znajdziesz swoją drogą są spedycje zwłaszcza litewskie które płacą 1. 3e za każdy km | |||
~kris | Ad1 Samochód z zastawem można sprzedać Ad 2 Jasne że niektóre firmy nie wykupuja tylko biora nastepne (ale to rozwiązanie dla grubych a nie posyadaczy jednego czy dwóch zestawów) Ad 3 Pewnie jest spore grono tych co zamkneli tylko oni sie nie udzielają na forum. Jest jeszcze jeden problem jak miałes działalnośc gospodarczą na osobe fizyczną to nawet zamknięcie firmy nie oznacza że dług przepada. I potem trzeba dymać żeby spłacić do konca leasing bo komornik zlicytuje mieszkanie. Dlatego bezpiecznie założyć spółkę ale tu lepiej miec gotówkę na początek bo leasingi i banki wiedzą że z takiego podmiotu nic nie wyegzekwuja i dlatego nie chcą rozmawiać. Zrób sobie eksperyment. Idź do leasingu powiedz że chcesz zestaw za 200 tys. Bedą Cię w tyłek całować i oferty robić a potem powiedz że ty prowadzisz spółkę zoo. Zobaczysz jaka będzie reakcja. | 1 | ||
~kris | kolego jjj ile jest tych fabryk samochodów w hiszpanii? To mnie mój ubezpieczyciel dyma niemiłosiernie bo za OCP na 50 tys euro płacę 3 tys zł a tu na milion euro tylko 4 tys zł. | |||
ese
| ~kris (2015-12-29 23:21:41) - Nadal chyba Fachowców to nie przekona :) | 1 | ||
~jjj | ~kris podałem ci nazwę ubezpieczalni składka na CN+naczepa 560euro na lore 1000 euro za zestaw sam mam takie i u nich to standard i gwarantuje ci że lorą trudniej się dostać do Hiszpani jak z niej wyjechać | |||
~kris | ese niestety każdy uczy się na własnych błędach. Na cudzych nikt się nie nauczył. | 1 | ||
~kris | jjj skoro tak mówisz to musze ci wierzyć. | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 23:28:51) - No ale po co błędy, gdy przepis na sukces prosty: Idzie-to o-k. Ni eidzie, to się leasingowi auta oddaje i niech się oni martwią. A firmę zamyka. Ileż to tu (i nie tylko) słów zdziwienia, że tak mające problem z rentownością firmy nie robią! | 1 | ||
~kris | Ese w sumie szkoda że to tak nie funkcjonuje :) Sam bym wtedy miał ze 30 zestawów | 1 | ||
ese
| ~kris (2015-12-29 23:37:40) - Burzysz mi postrzeganie świata.. : ( Bo przecież Fachowcy nie na próżno (chyba) wyrażali zdziwienie, że prowadzący firmy nie zamykają ich gdy rentownośc się do zera zbliża. A tu zaczyna wyglądać, że to nie całkiem tak?? : ( | 1 | ||
~kris | Może dlatego że nie jestem Fachowcem i nie znam się ; ) | 1 | ||
ese
| A to siem ucz! :) | 1 | ||
~kris | Tak robię. Regularnie czytam etransport :) | 2 | ||
ese
| No! Kierunek dobry! Pierwsze do podkreślenia, to to, że jak nie idzie, to sie auto leasingowi odprowadza i problem z głowy! | 1 | ||
~kris | Ale to ostateczność bo w transporcie zawsze idzie | 1 | ||
ese
| No i kolejna PRAWDA! Zasadniczy problem, to -podobno, wedle żródeł najlepiej poinformowanych-co z tą kasą robić! Bo ciągle się co jakiś miesiąc do pachnącego fabryką mercedesa czy innego phaetona przesiadać, to stres.. Pytać kolejnej dalszej rodziny czy się zgodzą na nową chałupę choćby z niewielkim basenikiem, też.. Niełatwe to życie jak widać. I słychać. Głównie w sobotę wieczorem. . | 1 | ||
~KLP | Jestem wstrząśnięty !!! Tym co przeczytałem ! I nie chcę o tym rozmawiać ! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.