ID: 173126
Problem z tachem wyposażonym w obrotomierz
ID: 173126
ID: 173126
Witam mam pewien problem z tarczkami z obrotomierzem, na początku muszę powiedzieć że pauzy robię na zamkniętym tacho, a przynajmniej się staram. A oto mój problem : jeśli jadę normalnie a później pauzuję i znowu jadę to jest ok. bo jazda 9h pauza 11h i dalej jazda 9h ale problem się robi kiedy czekam na załadunek i muszę stać nieraz po 35 do 40 paru godzin i w tedy jeśli będę wymieniał tarczki to pan inspektor nie zaliczy mi ciągłej pauzy bo każde wyjęcie i włożenie to będzie traktowane jako praca. Lub inaczej zaczynam pracę o 3 rano do 14 jestem po pracy wszystko rozwiozłem i staję na pauzę, nie wiem co jutro będę robił więc pobudka o 3 rano i wymiana tarczki to według mnie trochę chory pomysł więc ja jeśli wiem że nie będę ruszał rano i nie wiem kiedy to wyjmuję tarczkę i zakładam czystą tylko na samą pauzę. I tu jest pytanie czy dobrze robię bo w tym momencie używam 2 tarczek na 24 h a jeśli stoję dłużej niż 24h to wtedy stoję na otwartym tacho ale rysuję pauzę na innych tarczkach ( przypominam że ja mam tarczki z obrotomierzem więc z tyłu nie ma kratek do wykreślania godzin pracy, pauzy itd. )
Witam mam pewien problem z tarczkami z obrotomierzem, na początku muszę powiedzieć że pauzy robię na zamkniętym tacho, a przynajmniej się staram. A oto mój problem : jeśli jadę normalnie a później pauzuję i znowu jadę to jest ok. bo jazda 9h pauza 11h i dalej jazda 9h ale problem się robi kiedy czekam na załadunek i muszę stać nieraz po 35 do 40 paru godzin i w tedy jeśli będę wymieniał tarczki to pan inspektor nie zaliczy mi ciągłej pauzy bo każde wyjęcie i włożenie to będzie traktowane jako praca. Lub inaczej zaczynam pracę o 3 rano do 14 jestem po pracy wszystko rozwiozłem i staję na pauzę, nie wiem co jutro będę robił więc pobudka o 3 rano i wymiana tarczki to według mnie trochę chory pomysł więc ja jeśli wiem że nie będę ruszał rano i nie wiem kiedy to wyjmuję tarczkę i zakładam czystą tylko na samą pauzę. I tu jest pytanie czy dobrze robię bo w tym momencie używam 2 tarczek na 24 h a jeśli stoję dłużej niż 24h to wtedy stoję na otwartym tacho ale rysuję pauzę na innych tarczkach ( przypominam że ja mam tarczki z obrotomierzem więc z tyłu nie ma kratek do wykreślania godzin pracy, pauzy itd. )
Posty (29)
dzidekt
| jak w temacie... | |||
~ktosik | uzywajac dwoch tarczej w 24h juz robisz zle. jesli robisz odpoczynek na otwartym tacho, to mozesz rysowac " pauze " na innej wykresowce, tak jak to robisz w tej chwili. jedynie jest przymus uzywania wykresowki zgodnej z tachem ( tzn. musi byc w tachu taka wykresowka, jaka jest zalecana przez producenta tacha ) oczywiscie, zawsze mozesz ( jesli masz taka mozliwosc ) poprosic szefa czy kogo tam masz w firmie od tego, zeby wypisal zaswiadczenie o dzialalnosci ( tzw. urlopowke ) | 1 | ||
~zzx | ja mam tacho z obrotomierzem i na wykresie obrotomierza rysuję pauzy z ręki. rysowanie pauzy na innej tarczce jest tak samo nieprawidłowe jak uzywanie 2 wykresówki, która jest załozona do tachografu. | |||
~ktosik | ta? niby dlaczego? | |||
~Mariusz | Kolego rób pauzę na "otwartym" tacho tarczkę opisz ręcznie "odpoczynek dzienny od do"czytelny podpis imię i nazwisko w przypadku pauzy odpoczynku weekendowego ta sama procedura tyle że opis odpoczynek tygodniowy | |||
~woytek | Litwin w stodole w Klajpedzie powiedzial, ze powinienem wymieniac tarczke tuz przed rozpoczeciem pauzy dobowej. Czyli wszystko na zamknietym tacho ! | |||
~abc | 1 tarczka/24h dwie lub wiecej wykresuwek to juz mandat. wyjecie tacha w pauzie to praca i pauza idzie sie je. bac.. wiesz ze stoisz i tacho ci wyjdzie w pauzie wyjmujesz tacho... zakreslasz z tyłu do 24h tacha i wkladasz nowa tarcze ruszajac, i na nowej tarczy która uzywasz zakreslasz reszte. | |||
~abc | jezeli krecisz wiecej niz 24 to musisz miec zaswiadczenie o nie prowadzeniu, jezeli pauza jest poza siedzibą firmy opisujesz tarczke z w/w syt i po pierwszej wizycie we firmie musisz to uzupelnic | |||
~woytek | Jezeli wiesz ze pauza bedzie wiecej niz 24 h, to rysujesz po zakonczeniu postoju na tarczkach i po przyjezdzie do firmy piszesz urlopowke. | |||
~abc | dokladnie. wazne zeby byl udokumentowany czas pracy, bo o to chodzi. | |||
~diabel | Zawsze traktowałem to w ten sposób że zakończenie pracy to wyjęcie tarczki, początek pracy włożenie nowej, wszystko co było odpoczynkiem wyrysowane ręcznie na odwrocie. | |||
~woytek | Widziales diabelku dysk z tachografu z obrotomierzem? Na odwrocie nie ma rubryki do wpisu manualnego ! Dysk wymieniasz przed zakonczeniem dniowki i pauza dobowa jest rysowana i nastepna dniowka itd. | |||
~ktosik | abc- gdzie ucza takich bzdur? chetnie tam wpadne, bo lubie kabarety | |||
~ktosik | woytek (2015-11-13 17:27:30) kurde, koniec swiata. nie sadzilem ze doczekam sie sensownej wypowiedzi woytka, a tutaj proszee... | |||
~zzx | no i co z tego że nie ma? od 7 lat tak zakreslam pauzy i jeszcze żadna inspekcja mi tego nie zakwestionowała. | |||
~ktosik | ale co zakreslasz, jak tam nie ma co zareslac? | |||
~woytek | Ktosik bo ty masz jeden zwoj mozgu wiecej od kury bys mogl wklejac! | |||
~ktosik | ee, no wez, bo sie wzrusze | |||
~woytek | Ktosik fakt koniec swiata dla niektorych, pis wygral ! | |||
~diabel | Przepraszam, fakt, nie miałem nigdy takiej tarczki i jeśli coś co napisałem było błędne to przyznaje się do niego, przyznam, myślałem, że wyglądają podobnie i są na odwrocie rubryki do odpowiednich wpisów. | |||
~woytek | Nic sie nie dzieje. Widziales przyslone w aparacie foto a*alogowym? To tak wyglada druga strona tarczki, ja tez pierwszy raz jak ukrainiec w Kijowie rozbil dafa i wymieniono tacho. | |||
~zzx | do ktosik: a piktogramy odpowiadające aktywności umiesz w linijce narysować i za piktogramem wykreślić linię długopisem potrafisz? skoro tego nie potrafisz to wróć do ławki szkolnej - zaraz będziesz mógł w niej zasiadać bo za pis-u będzie można iść w wieku 7 lat. | |||
~ktosik | na rewersie wykresowki, tam gdzie jest wykres obrotow silnika? tam rysujesz swoje piktogramy? :D | |||
dzidekt
| Panowie ale z tyłu jak by inspektor chciał się przyczepić to też nie można rysować bo tam rysuje ryski. A problem polega na tym, że jak jeździłem po kraju to pisałem z tyłu godzina i data rozpoczęcia pauzy i zakończenia ale teraz to zagranica mnie czeka i inny przedstawiciel prawa może już tego nie uznać | |||
~zzx | w tych tachografach obroty są rysowane na tarczce zakładanej dla drugiego kierowcy więc bez problemu na tarczce pierwszego kierowcy można nanosić wpisy. zgodnie z przepisami tarczka jest dokumentem i to że ten typ nie ma "kratek" wcale jej nie dyskwalifikuje. | |||
~ktosik | zzx - zanim zaczniesz dalej tak bredzic, to przynajmniej sprawdz w necie jak wyglada i jak sie obsluguje tacho rysyjace obroty na tarczkach, bo watpie zebys w realu to kiedys zobaczyl | |||
~zzx | nie potrzebuję sprawdzać użytkuje pojazd z takim tachografem i właśnie w przeciwieństwie do ciebie wiem jak wygląda to w praktyce. ty niestety posiłkujesz się często wątpliwą wiedzą " z internetu". | |||
~ktosik | fakt, juz od dawna nie widzialem tego tacha, ( ostatni raz jechalem takim autem z 15 lat temu ) ale wciaz pamietam ze obroty rysyje TYLKO na wykresowce dla kierujacego | |||
~zzx | bedzie ci rysowac jak masz tachograf przystosowany do pojedyńczej obsady jak masz tachograf dwuosobowy rysuje zawsze na tarczce zmiennika. popatrz na budowę tachografu do podwójnej obsady i powiedz jak rysik od obrotów będzie rysował gdy część na której opiera się tarczka pierwszego kierowcy jest ruchoma - otwierana i nie ma na niej żadnych rysików. majęc taki tachograf spokojnie można w odpowiednich liniach wyrysować pauzę i to dużo dokładniej niż na wykresie "normalnym". |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.