Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jak zakaz spania w kabinach na terenie Francji i Belgii wpłynął na polskie firmy transportowe?

ID: 166490


30 tys. euro i jeden rok więzienia to monstrualna kara. Tak przed realizowaniem 45-godzinnych odpoczynków w kabinach ciężarówek chroni się Francja. Na nieco łagodniejszą karę możemy zaś liczyć w Belgii.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (27)

~zorientowany
Jak pracujesz dla nich za czapkę śliwek, to jest ok. Niech się za brudasów wezmą. Wielka, wspólna Europa!!!
~gróha bżenczymóha
Widzę że takie nakręcanie spirali sensacji i paniki, etransport przejął od wp. pl i wyborczej. Regularnie, co tydzień jeżdżę na Hiszpanie i prawie wszystkie weekendy ( poza sezonem letnim ) spędzam na francuskich parkingach. I jeszcze nigdy nie spotkałem ani jednego kierowcy który dostał by mandat za pauzę 45 godzin. Co więcej, nie spotkałem nikogo kto by taki mandat dostał w Belgii. To, że ktoś opowiada że słyszał że ktoś dostał taki mandat to dla mnie żaden dowód. Bajkopisarze są wszędzie. Proponuję dziennikarzom czy jak ich nazwać fachowo, żeby wzięli się za solidną robotę a nie straszenie ludzi. Jeżeli ktoś dostał taki mandat we Francji lub Belgii to proszę o namiar na takiego kierowcę i proponuję wrzucić skan takiego protokołu w sieć. I wtedy niech wszyscy to zobaczą. Pozdrawiam
~sid
polskie dziady masowo wykopuja namioty dla swych niewolnikow...
~diabel
Dokładnie, jak otwierali swoje oddziały w PL czy innych krajach żeby zatrudniać na lokalnych warunkach, czyli płacić mniej i czerpać z tego zyski to było ok, kiedyś wszyscy rzucali się na taką pracę z nadzieją że zarobią normalne pieniądze a wystarczy zobaczyć jak to wygląda, umowa na najniższą itp. tak więc nie mają już tak dużo chętnych do pracy i to zaczęło im przeszkadzać że Polak często woli pracować u Polaka za najniższą niż u obcokrajowca.
~Realista
Mam nadzieje że wreszcie "szofery" zrozumieli że Francuzi czy Niemcy po to wprowadzają zaostrzenia przepisów żeby chronić rodzimy transport a nie z dbałości o Polskiego pracownika! jak by sie tak o nas troszczyli to w Lidlu czy Lecklerku pani na kasie zarabiała by 1500euro a nie 400euro na miesiąc :)

4

Romano
0, 15 euro/km u polskiego przewoźnika?? To jakieś 60gr/km nie znam nikogo kto by tyle dostawał. Druga sprawa - zakaz pauzy 45 godzinnej w kabinie istnieje od 2006 roku w art. 561 więc ani Francuzi, ani Belgowie ameryki nie odkryli.
~st01
Romano koszt pracownika to nie tylko twoja wypłata.

2

g-a
I na jaką cholere "rzont" chce kupić francuskie śmigłowce? Pokazać środkowy palec i tyle.
Do stawiających hipotetyczne czerwieńce - słyszał ktoś, żeby RZECZYWIŚCIE jacyś polscy kierowcy spali w BE i FR w hotelach?
~lubiący browara
-g-a przy takiej pogodzie a i nawet przy chłodzie to większość na wekendzie nawet do przedniej osi nie była w stanie się doczołgać !!! i gdzie tu marzenie o hotelu? ??

2

g-a
No właśnie... :-)

1

barracuda
Nie wiem czy rzeczony przetarg był uczciwy czy nie, ale nawet gdyby wygrała inna fabryka i tak na produkcji nie zyska Polska. Nie mogę zrozumieć (jako niefachowiec) dlaczego przegrani nie raczyli spełnić warunków które znali wcześniej. Jak przegrali, wysłali związkowców na zadumy. Ale to nie temat tego wątku.
barracuda
Miało być "na zadymy ". Ja znam życie, prezydent Duda sprawdzi to. I dobrze. Z niecierpliwością czekam na wynik.
~kierowca ten normalny
Co za bzdury nikogo jeszcze Francuz nie ukaral.. Sam spie w kabinie na Francji i mialem kontrole i co zero zapytania o wekend..

1

~michał
~kierowca ten normalny
(2015-06-04 19:43:56) Co za bzdury nikogo jeszcze Francuz nie ukaral.. Sam spie w kabinie na Francji i mialem kontrole i co zero zapytania o wekend..

czyli przepisy nie obowiazuja bo TY nie dostałeś mandatu? !
i tak sie będzie tłumaczył twój szef że miałeś wcześniej kontrole a teraz się " czepiaja "?

-1

~michał
~gróha bżenczymóha
(2015-06-04 10:32:48) Widzę że takie nakręcanie spirali sensacji i paniki, etransport przejął od wp. pl i wyborczej. Regularnie, co tydzień jeżdżę na Hiszpanie i prawie wszystkie weekendy ( poza sezonem letnim ) spędzam na francuskich parkingach. I jeszcze nigdy nie spotkałem ani jednego kierowcy który dostał by mandat za pauzę 45 godzin. Co więcej, nie spotkałem nikogo kto by taki mandat dostał w Belgii.

BO " MANDAT " JEST NA OSOBĘ ZARZADZAJĄCA TRANSPORTEM, A NIE NA KIEROWCE

-1

~michał
~kierowca ten normalny
(2015-06-04 19:43:56) Co za bzdury nikogo jeszcze Francuz nie ukaral.. Sam spie w kabinie na Francji i mialem kontrole i co zero zapytania o wekend..

PO PROSTU TO CO PISZESZ TO :... " BZDURY"...

-1

~week
"I na jaką cholere "rzont" chce kupić francuskie śmigłowce? Pokazać środkowy palec"... ale Tobie niestety.
'Oni' mają swoje plany i cele, twój głos nic nie znaczy -jesteśmy tylko powietrzem : (

2

~Forest glemp
Przecie 30 tys euro to niejedna firma polskiego gumowca nie jest warta, jak parę zabytków ma euro3...
Deepack
Z drugiej strony patrząc co dwa tygodnie dwie doby w hotelu za 70 euro. Czy to aż takie duże pieniądze licząc ile te auto zarobi przez te dwa tygodnie, myslę że to nie są nie wiadomo jakie koszty, przynajmniej nie do udźwignięcia przez firmy, raczej to chciwość i pazerność pracodawców powoduje że dalej jest spanie w kabinach
~ku-ku
Sie kurna porobiło!O losie!
~ku-ku
Uwaga!Tera monit!
~dobły
I co wyjszło z tego monita???
~gróha bżenczymóha
~michał
(2015-06-04 19:53:33)
BO " MANDAT " JEST NA OSOBĘ ZARZADZAJĄCA TRANSPORTEM, A NIE NA KIEROWCE

w takim razie niech ktoś z tych zarządzających transportem pokaże nam niedowiarkom że taki mandat dostał. akurat w a tym przypadku jak nie zobaczę to nie uwierzę nikomu na słowo.
~esso
~diabel
(2015-06-04 10:35:48) Dokładnie, jak otwierali swoje oddziały w PL czy innych krajach żeby zatrudniać na lokalnych warunkach, czyli płacić mniej i czerpać z tego zyski to było ok, kiedyś wszyscy rzucali się na taką pracę z nadzieją że zarobią normalne pieniądze a wystarczy zobaczyć jak to wygląda, umowa na najniższą itp. tak więc nie mają już tak dużo chętnych do pracy i to zaczęło im przeszkadzać że Polak często woli pracować u Polaka za najniższą niż u obcokrajowca.

czyżby chodziło o ND, a może RICO co jeździło za frico

1

~Zbynek
Kolejny martwy przepis. W tej ustawie o transporcie jest mnogo takich których nikt nie respektuje. Poczytajcie artykuł o wynagrodzeniu akordowym. Co druga firma w Europie uzależnia wynagrodzenie od wydajności kierowcy. Jakoś nikt nie protestuje nie kontroluje. Cały ten art. 561 to bubel prawny oderwany od rzeczywistości.

2

rikkard
Powszechne olewanie przepisów w Polsce to norma.
Pauza w budzie - mimo przepisów dyskusja.
60 h pracy dla kierowców - kto w to wierzy?
W sumie "Panowie życia" ograniczenia prędkości - mit, jazda na bani - powód do chwały.
Dziwny świat

1

~piero82
Wszystkim marudzącym, polecam zmienić zawód. Strata żadna i tak większość ma kwity z UP, a wymagania że hoho.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.12.242

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels