Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

TRANS AL Skawina

ID: 161524


Witam chcialbym sie czegos dowiedziec o tej firmie:) moze ktorys z kolegow lubo kolezanek cos wie i sie podzieli info:)

Posty (77)

BigBag
Witam, macie namiary na uczciwą firmę z okolic pod którą można jeździć swoim autem, jeżeli możecie to podzielcie się informacjami. Dziękuję
P. S Posiadam Mastera 9ep plus winda z 2015r
~szczery
ale ściema ha ha ha

2

~upp
coś nowego?

2

~Jarek
Odpowiada wam kasa 5000zl za miedzynarodowke? Jezdze po kraju na linii dziennie w domu po 12h zarabiam od 3600 do 4100 a i tak szukam czegos lepszego. Zacznijcie sie szanowac!!!

2

jacek-kuba
5tys za miesiąc w budzie bez kilku dni? i gość się pyta czy nie za pięknie? zaniemówiłem normalnie. Albo ja mam coś z głową albo większość pisząca w tym wątku. Zostanę przy 2 wersji jednak
jacek-kuba
super firma, dobrze płacą, wszyscy sobie chwalą-idę spać, pierwszy raz w życiu mam wątpliwości czy czasami nie oszalałem-no i ciśnienie chyba poszło mi w górę
jacek-kuba
przepraszam ale muszę to powiedzieć-banda matołów-teraz już mi lepiej-dobranoc
jacek-kuba
to o busy chodzi??? w takim razie najmocniej przepraszam wszystkich
~Bartek
coś nowego w temacie?
Przyjmują bez doświadczenia?

2

~Maciej
Coś nowego?
dokąd jeżdżą i jaki system pracy?

2

~R.
Firma ma w swojej flocie ma MAN-y TGX w kabinach XXL euro 5 i 6 w manualach i automatach, system pracy do ustalenia, kiedyś jeździli Anglia, Niemcy i Benelux

2

~kiero
Może ktoś coś podrzucić o tej firmie?

2

~Adi
Panowie jakieś konkrety na dzień dzisiejszy??

2

~Kermit
Kiedyś to była dobra firma. Obecnie radzę ja omijać szerokim łukiem.
1) Umowy o pracę na nie pełny etat
2) urlopy nie placone
3) godziny nadliczbowe nie placone
4) w przypadku choroby i l4 szef kombinuje jak zrobić żeby nie zapłacić i na koniec roku powiedzieć że nie wypracowałes tygodni zakontraktowanych
5 ) dzień wyjazdu nie placony
Najlepsze zostawiam na koniec...
Szef mówi że jest krysys i jak robisz pauze 45h np. w niemczech to możesz przepalic samochód 1 raz na 30 min. Czy ktoś się z czymś takim spotkał w jakimś dziadtransie??

2

~łowca jeleni
Kermit
ad 1) na jakiej umowie o prace pracujesz : polskiej czy niemieckiej?
ad 2) standard (ale czy jestes pewien ze tego nie zapłacili?)
ad 3) jest chyba rok na rozliczenie twoich godzin nadliczbowych wiec mozliwe ze oddali je jako dni wolne i nie musza placic wtedy za nie ani zlotówki
ad 4) najlepiej w umowie o prace miec wpisane ze platne równiez za przestoje chyba ze podpisales zamiast umowy o prace umowe kontraktowa a to rządzi sie innymi prawami ( w niemieckich firmach lubia takie cos dawac zamiast umowy o prace)
ad 5) u mnie placony :-)

Sa dziady które ustalaja limity na webasto, każą wyciagac karte k. na pauzy 45h wiec chyba jeszcze nie masz najgorzej.

1

~Kermit
Tu też trzeba kartę wyciągać

2

~Gebels
Niektóre dziady dochodzą do perfekcji w dymaniu kiero, mozesz być pewien że zawsze będą krok przed toba

1

~Kermit
Umowa jest pseudo niemiecka szef Polak i ma 2 firmy polska i niemiecka. System pracy dowolny i musisz zadeklarować ile tygodni w roku przepracujesz (od tego zależy Twoja podstawa) na umowie jest podana w kwocie Netto. Urlopy dostajesz do podpisania od rąk że wykorzystałes
Nie chodzi mi o porady itd chce tylko powiedzieć jak działa ta firma (kiedyś była naprawdę dobra) szef mówi o kryzysie po czym zatrudnia nowe osoby do biura które nawet ciężarówki na oczy nie widzieli a dysponentowi kupuje bmw 7 od kierowców oczekuje się aby byli księgowym i oszczędzali na każdym kroku paliwa maja tankowac ram gdzie najtaniej i nic za to nie dostaniesz nawet dziękuję. W kilometrach możesz zrobić 2% błędu bo później Ci mapki drukuja którędy powinieneś jechać ( oczywiście według Google po zakazach)
Chora firma jednym slowem

1

Trans-Al
Kiedyś to była dobra firma. Obecnie radzę ja omijać szerokim łukiem.
1) Umowy o pracę na nie pełny etat
2) urlopy nie placone
3) godziny nadliczbowe nie placone
4) w przypadku choroby i l4 szef kombinuje jak zrobić żeby nie zapłacić i na koniec roku powiedzieć że nie wypracowałes tygodni zakontraktowanych
5 ) dzień wyjazdu nie placony
Najlepsze zostawiam na koniec...
Szef mówi że jest krysys i jak robisz pauze 45h np. w niemczech to możesz przepalic samochód 1 raz na 30 min. Czy ktoś się z czymś takim spotkał w jakimś dziadtransie??


Szanowni Czytelnicy, Drogi Kierowco ukrywający się pod pseudonimem Kermit.

Internet jest narzędziem, w którym bardzo łatwo jest kogoś skrzywdzić. Niestety dużo gorzej jest się bronić, zwłaszcza gdy rzucający oszczerstwa ukrywa się za pseudonimem.

Wierzę jednak, że grono czytelników postara się zachować odpowiednią dozę obiektywizmu i dokona właściwej oceny. Postaram się odpowiedzieć rzeczowo na wszystkie punkty.

Ad1.
Wnioskuję z Twoich wypowiedzi kierowco, że jesteś pracownikiem naszej niemieckiej firmy, bo w firmie polskiej wszyscy kierowcy zatrudnieni są na pełny etat.
W firmie niemieckiej wszyscy pracujący w systemie 3/1 i dłuższym również zatrudnieni są na pełen etat.
Typuję więc, z dużą dozą prawdopodobieństwa, że jesteś pracownikiem zatrudnionym w systemie 2/2. Taki system zgodnie z informacją jaką od nas dostałeś nie pozwala na zawarcie umowy o pracę w pełnym etacie niemieckim który wynosi ca. 1600 EUR brutto. Do tego dochodzą ustawowe diety w kwocie nie mniejszej niż 28 EUR, co łącznie zamykałoby się kwotą ca. 2000 EUR za 2 tygodnie pracy.
Ubolewam, że nie jestem w stanie płacić 1000 EUR za tydzień Twojej pracy. Jednocześnie przypominam, że warunki zatrudnienia zostały ustalone w dniu zawarcia umowy i nie powinny być dla Ciebie zaskoczeniem. Jeśli pracujesz w systemie 2/2, Twoja umowa to prawdopodobnie 2/3 etatu, co jest zgodne ze stanem rzeczywistym. Wszystko na piśmie, wszystko zgodnie z prawem, wszystko zgadza się przy wypłacie co miesiąc punktualnie i co do centa.
Dziękuje, że choć tego ostatniego nam nie zarzuciłeś.

Ad 2.
Chyba pominąłeś podczas rozmowy kwalifikacyjnej punkt w którym była mowa o wynagrodzeniu za urlop zawartym w kwocie stawki za przepracowany tydzień. Pracujący u nas mają stałe stawki tygodniowe w zależności od stażu pracy wynoszą aktualnie 590/630/670 EUR netto za tydzień pracy. W tym zawarte są świadczenia urlopowe. To między innymi dlatego Twoja umowa nie jest na pół etatu a 2/3. Siatka płac dla każdego pracownika ma identyczny schemat. Pisząc, że 8222; kiedyś8221; było inaczej, zwyczajnie kłamiesz. Ta kwestia pozostaje niezmienna od początku powstania firmy w Niemczech czyli 2003 roku.
Zdaję sobie również sprawę, że znajdą się firmy, które proponują być może lepsze warunki.
Pracownik powinien rozważyć, czy zależy mu na obietnicy czy stabilizacji.
Ja swoje zobowiązania realizuję w 100% od 25 lat.

Ad 3.
Godziny nadliczbowe są rozliczane z dniami wolnymi. Szereg kontroli przeprowadzonych w naszej firmie przez BAG, Arbeitsamt, Zollamt, Finansamt, Gewerbeaufsichtamt, nie wykazał nieprawidłowości w tym zakresie.

Ad 4.
Kwota wynagrodzeń za zwolnienia 8222; L48221; wyliczana jest przez Krankenkasse. Nie mam na nią wpływu. Pisząc takie rzeczy, chyba nie masz pojęcia o funkcjonowaniu systemu socjalnego w Niemczech. Zachęcam do lektury.
Po za tym L4 w naszej firmie w skali roku na wszystkich pracowników można policzyć na palcach 1 ręki. Nie było się naprawdę już do czego doczepić?

Ad 5.
Interpretacja czasu dojazdu do pracy jest bardzo sporna i wielowątkowa. Tym bardziej jeśli miejsce zatrudnienia jest w Niemczech. Wrzucanie w koszty firmy dojazdu do pracy pracownika, którego miejsce pracy jest za granicą wg. opinii wielu specjalistów to śliska sprawa. Co innego gdyby został tam oddelegowany, a tak w tym przypadku nie jest. Postanowiłem więc nie ryzykować. Te ustalenia nie są tajne i nowe. Pracownik wie o tym w momencie zatrudnienia. Wnioskuję po wypowiedzi, że Kermit chwilę już u nas pracuje. Nic w tej kwestii od 2003 roku również nie uległo zmianie.

Ad przepalanie pojazdów.
W związku ze spadkiem cen frachtów, oraz zauważalnym brakiem zleceń na rynku transportowym, które dotknęły nie tylko naszą firmą ale całą branżę transportowa, rzeczywiście wprowadziliśmy szereg ustaleń mających na celu cięcie zbędnych kosztów. Część firm cięcie kosztów zaczyna od cięcia wynagrodzeń kierowców. Ja postanowiłem za wszelką cenę tego nie robić i obiecałem wszystkim, że ich wynagrodzenia nie zostaną naruszone, a być może szereg wprowadzonych oszczędności w swojej konsekwencji doprowadzi do podwyżek płac. Nie wstydzę się moich rozwiązań, a do jednych z nich należy ograniczenie pracy silników na wolnych obrotach.
Postanowiłem walczyć z pracującymi po 8-12 godzin przez weekend silnikami, które mieliły w skali całej firmy tysiące litrów paliwa, tylko po to żeby kierowca mógł oglądnąć kilka filmów. Wiem że to jest utrudnienie, ale jeśli jest taka potrzeba, zachęcałem do zakupu dodatkowych baterii do laptopa, które w dzisiejszych czasach kosztują tyle co potrafi przepalić ciężarówka przez dwa weekendy. Prosiłem aby każdy włożył w tę walkę trochę swojej energii z dobrym myślę skutkiem dla wszystkich.
Aktualnie najstarszy pojazd w naszej flocie ma 4 lata. 90% floty to pojazdy na gwarancji fabrycznej. Dbamy o stan akumulatorów i w razie potrzeby natychmiast są wymieniane. Przy rozsądnym gospodarowaniu energią w pojeździe i temperaturach zewnętrznych oscylujących w okolicy zera lub dodatnich, nie ma potrzeby przepalać pojazdu dłużej niż 30 min nawet podczas pauzy 45 godzin. Wiem to z autopsji.
Wierzyłem, że wprowadzone rozwiązania spotkają się ze zrozumieniem. Niestety w przypadku Kermita nie odniosło to żądanego skutku. Cóż, stare powiedzenie mówi, że wszystkim nie da się dogodzić.

Podsumowanie
Ka żdemu, kto przychodzi do nas do pracy mówię, że jest czas na wspólną pracę ale i pewnie przyjdzie kiedyś czas na rozstanie. Jeśli ktoś nie jest zadowolony z warunków pracy, zawartej umowy, zawsze może złożyć wypowiedzenie. Można to zrobić naprawdę w elegancki sposób. Nie trzymam nikogo na siłę. Jeśli są jakieś rzeczy niejasne, można się ze mną spotkać i porozmawiać. Jestem otwarty na krytykę, ale jednocześnie nienawidzę kłamstwa i obłudy. Jeśli chcę coś komuś powiedzieć to mówię w twarz, a nie wykorzystuję do tego celu portali internetowych, bo to zwykłe tchórzostwo.
Każdemu z moich pracowników jestem wdzięczny za wkład wniesiony w budowanie firmy. Opinia Kermita jest bardzo bolesna dla mnie, choć z drugiej strony pocieszające jest to, że póki co jedyna taka na przestrzeni 25 lat działalności firmy Trans-Al, z jakiej wywodzi się Trans-Al Deutschland. Być może artykuł ten obudzi lawinę komentarzy, ale mam nadzieję, że wśród nich znajdzie się choćby jeden pozytywny.

Tak jak Kermit najlepsze zostawiam na koniec:

W ciągu ostatnich 12 miesięcy na 40 osób aktualnie pracujących w Trans-Al Deutschland tylko 1 osoba zrezygnowała z pracy i nie był to z pewnością Kermit.
To oznacza, że on nadal u nas pracuje. Zrozumiecie takiego dziadkierowcę, który pluje pod siebie?
Przepraszam , ale nie mam szacunku do osób, które coś uzgadniają a potem za plecami incognito wypłakują się na ramionach osób trzecich. Mam nadzieję, że szybko zrezygnuje z pracy u nas.

Uważam, że mój temat wyczerpałem. Jeśli Kermit chce prowadzić dalsze dywagacje na ten temat, proszę o ujawnienie swoich danych, wtedy odpowiem na każde pytanie na forum. Nie mam nic do ukrycia. Równocześnie rozważę możliwość wytoczenia procesu o szkalowanie firmy.
W przypadku nie ujawnienia się, nie odpowiadam na jego posty.
Jeśli czuje się oszukany, to są stosowne instytucje, do których może się zwrócić i dochodzić swoich praw.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich pracujących kierowców, życząc na swojej życiowej drodze wyłącznie pozytywnie myślących osób.

Paweł Książek
Trans-Al Skawina
Tel. 12/2768615

-1

~Zainteresowany
Czyli w systemie 2/2 ile można u Pana zarobić netto?

1

Trans-Al
System 2/2 daje 26 tygodni pracy w ciągu roku i 26 w domu.
Mnożąc 26 razy stawkę 590 EUR daje nam sumę roczną 15340 EUR, czyli średniomiesięcznie 1278, 33 EUR.
Kierowca ze stażem dwuletnim pracy u nas będzie miał 26x630=16380 EUR (1365/mc)
Kierowca ze stażem pięcioletnim 26x670=17420 (1451/mc)

Zapraszam serdecznie, wkrótce będzie wolne miejsce po Kermicie :DD

-1

~Ben hur
Brawo p. Pawle- chociaz jeden odważny pracodawca, który nie wstydzi się podpisać imieniem i nazwiskiem pod swoim postem.
Kermicik sam przeciez zgodziłes się na warunki zaproponowane przez nich, więc o co ten dym? Spróbuj zatrudnić się w jakiejś rodzimej niemieckiej firmie na system2/2 -też nie dostaniesz pełnego etatu. (nawet 3/1 mogą nie dać pełnego a nawet o tym nie będziesz wiedzial)
PS. Paliwo zawsze we wszystkich firmach tankuje się tam gdzie najtaniej, policz sobie cenę na stacji przy autostradzie a cenę na stacji gdzieś w miasteczku x ilość litrów x ilość aut = oszczednosci są ogromne !

1

~Stary
Jeśli jest to 1260e za 2 tygodnie pracy średnio czyli około 5000zl to jestem zainteresowany. Jeżdżę 2 tygodnie na 3 dni za 7. 500zl proszę o informację kontaktowe

1

~Johny Walker
Kermit wstał chyba lewa noga
Również pracuje trochę czasu i powiem że firma jest ok
Wypłaty zawsze na czas ( a nawet wcześniej) dowolny system pracy, pomoc w załatwieniu kindergeldu to tylko kilka plusów ale jest ich wiecej

1

Trans-Al
Bardzo dziękuje za pozytywny odzew. To dla mnie naprawdę dużo znaczy.
To jak podanie ręki komuś, kto został napadnięty i kopany w mroku.
Mówią, że nie ma złego co by na dobre nie wyszło i tak chyba jest w tym przypadku.
Może dzięki temu poznam nowych sprzymierzeńców w walce o lepszy świat? :)

Dla @Starego i nie tylko:

Siedziba firmy w Skawinie przy ul. Energetyków 2
tel. 12-2768615
Warto podjechać na kawę, porozmawiać o planach i możliwościach.
Proszę wcześniej o telefon, bo często jestem w podróży pomiędzy firmami PL-DE.
Na chwilę obecną mamy komplet kierowców, ale z początkiem kwietnia 2020 będą potrzebne 2 dodatkowe osoby. No chyba, że zdemaskuję Kermita to +1 wcześniej :)

Pozdrawiam

Pa weł Książek

PS. dla zastanawiających się nad systemem 3/1

39 tyg. w pracy 13 tyg. w domu
39 x 590 = 23010 EUR netto rocznie (1917, 5 średnio/mc)
po 2 latach: 39 x 630 = 24570 EUR netto rocznie (2047, 5 średnio/mc)
po 5 latach 39 x 670 = 26130 EUR netto rocznie (2177, 5 średnio/mc)

do tego oczywiście jeśli przysługuje dochodzi Kindergeld.
~Dzony
Na 2/2 to i ja bym się pisal
~Słoniu
Pracowałem w tej firmie kilka lat temu na początku kariery i podejście do pracownika jest naprawdę ludzkie mimo że rozstaliśmy się przez moje gówniarskie wybryki (myślę że Pan Paweł wie o kim mowa, czlowiek był młody głupi, pomijam ze mógł mi narobić problemów, a tego nie zrobił co się ceni) dalej miło wspominam firmę i rozstaliśmy się w zgodzie z możliwością powrotu jak się ogarnę. Teraz już starszy z doświadczeniem zawodowym jak i dziadtransowym powiem szczerze że coraz częściej myślę o powrocie. Chyba będzie trzeba wpaść na kawę i pogadac; ). Pozdrawiam...
~Dziku
Ty jesteś Słoń z trąbą czy bez?
~Spocony Knur,
Kermit a poco ty jesteś potrzebny Niemcowi? Do zapitalania a nie dyskusji, a to że was dymmmajo to majo we kwi
Kermit3
Zgadzam sie w 100% z tym co pisza Kermit i po czesci z tym co pisze Kermit 2
Co do dojazdow to odkąd sa w niedziele to sa platne tylko czasem trzeba jechac z przyczepa laweta z samochodem 128514;. Tez nie polecam tej firmy atmosfera jest taka ze strach jest cokolwiek powiedziec bo zaraz zyczliwi podkabluja a jest ich tam wielu. Do tego wieczne zale jak to transport sie nie oplaca i maile jakie to paliwo drogie (ale BMW 7 jest i co chwile nowe ciagniki i naczepy)
Do tego jeszcze sa świetni dispo... co boja sie do spedycji zadzwonić bo na nich krzycza.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 44.201.94.1

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels