Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

jak to jest z TYM zawodem?

ID: 161202


Zrobiłem z własnej kieszeni prawo jazdy kat. C+E i wydałem na nie około 7-8 tyś. ale teraz tak zastanawiam się czy dobrze zrobiłem???
Zacząłem szukać pracy i ktoś mi podał tą stronę, postanowiłem poczytać trochę forum i wynika, że w 99, 9% polskich szefów firm transportowych to oszuści i kanciarze i tylko czekają jak tu wyzyskać swojego kierowcę na maksa, np nakładając na kierowce kary, oczekując, że kierowca nie będzie dostosowywał się do czasu i norm pracy kierowcy czyli tzw jazda na magnesie albo zwleka z wypłatą a już nie wspomnę i autach i stąd nasuwa mi się pytanie czy tak jest faktycznie, że nie ma w POLSCE uczciwych pracodawców??? a jeśli są to proszę podać namiary bo jak pisałem na wstępie SZUKAM PRACY

-posiadam prawo jazdy kat. B, C, C+E z kodem 95
-kwalifikację wstępną (przewóz rzeczy)
-aktualne badania lekarskie
-kartę do tacho
Nie mam doświadczenia ale chciałbym je zdobyć.
Jestem z okolic Elbląga ale mogę przeprowadzić się
min. jar@wp. pl

~gość123456
*.123.220.115

Posty (88)

~gość123456
Skoro piszesz, że Ty już jeździłeś jak byłem mały to jeszcze komuna była :) No tak ktosik już zapomniał wół jak cielęciem był gburze :)
~ktosik
yhm.
i nie bylo zadnych innych aut?
~maro
ktosik podaj na to podstawę prawną.
~gość123456
Nie znam dobrze historii transportu przed 89 ale wydaje mi się, że mało kto mógł pozwolić sobie na prywatną firmę transportową w tamtym okresie
~olek z Warmi.
a Ja jeździłem przeszło 10-chę za komuny i nie żałuję, nie było SZEFÓW i firm prywatnych zero i trochę większy był porządek a kierowca był szanowany, piszę bo akurat mogę porównać tamten okres z dzisiejszym, nie muszę słuchać opowieści bo znam to w realu.
~olek z Warmi.
123456 pisałem wyżej prywatnych nie było wcale a zagranica to mniej jak palców w obu rękach firm co się tym parały.
~gość123456
a tak z ciekawości znalazłem takie coś :)
Lata przed transformacją gospodarczą, czyli do 1989 rokiem, uniemożliwiały swobodny rozwój ze względu na następujące trudności:

brak możliwości zatrudnienia innych kierowców, więc właściciel musiał wykonywać osobiście usługi,
świadczenie usług dla państwowych przedsiębiorstw było utrudnione z powodu centralizacji gospodarki, a rozszerzenie działalności wiązało się z dużym kosztem (50% wartości licencji) oraz zgodą firm państwowych np. STW, PTHW, PKS, które często utrudniały wejście na rynek nowym firmom,
konieczność uzyskania zezwolenia na jednorazowe wyjazdy poza województwo, które były wydawane przez Wydział Komunikacji w Urzędzie Miasta,
brak możliwości wykonywania transportu dla firm państwowych, jedynie dla prywatnych osób np. budownictwo jednorodzinne i Spółdzielni Rzemieślniczej, która zrzeszała prywatne firmy.
~ktosik
no to jest problem.
bo warmiak stwierdzil ze nie bylo wcale
~olek z Warmi.
123456, były prywatne wozy mieli to piekarze, badylarze, sadownicy czy szambiarki itp ale to wszystko były samochody średniego tonażu dużych nie było tak samo autobusów/autokarów/ wszystko były molochy państwowe i Spółdzielnie Pracy też mieli swój transport łąącznie z autobusami do celów socjalnych, tak to wyglądało.
~gość123456
i co napiszesz mi, że po mimo tych przeszkód wszystko załatwiłeś i więcej zarobiłeś niż reszta :)
~...
Ktosik to zawziety burak ze wsi. Podlosc, wrednosc i wiejska inteligencia.
~gość123456
Olek widzę, że jesteś z moich okolic też jestem z Warmii
~olek z Warmi.
123456 co mnie potrzeba było to załatwiłem bezproblemu łącznie z pracą, teraz trochę to gorzej wygląda, nie mówiąc mieszkanie czy darmowa edukacja dzieci, ale muszę już kończyć, komu w drogę temu rower.
~gość123456
Olek chodziło mi o ktosika czy mimo utrudnień tamtej władzy do prywatnych firm wyszedł na swoje i czy załatwił te wszelkie pozwolenia, bo jak na razie kreuje swój wizerunek jako THE BEST DRIVER ON THE WORLD, zawsze podjeżdża pod rampę z zawiązanymi oczami bez żadnych korekt, nigdy nic nie przytrafiło mu się na trasie, nigdy nie spóźnił się z dostawą, potrafi nawet jechać autem bez oleju i nie zatrze silnika jest niczym jak CHUCK NORRIS krajowego i międzynarodowego transportu.
~ktosik
to ty mnie tak postrzegasz.

ale to juz twoj problem i twoje leki
~gość123456
Bo na takiego kreujesz się kierowcę "Ja to, ja tamto a inni są nic nie wart" napiszę jeszcze raz zapomniał wół jak cielęciem był. Ktosik odp mi na jedno pytanie czyli uważasz, że normalne firmy są tylko dla doświadczonych kierowców a "młodzi" niech idą do oszustów, bo z tego co piszesz to takie masz podejście. Pracowałem w PL jak i poza nią i jeśli ktoś oszukuje itd to ja zmieniam takiego pracodawcę i dlatego wolę poczekać chwilę na dobrą firmę niż iść do pierwszego oszusta i czekać potem na kasę za moją pracę,
~Wielki Szu
Kolego- jako szofer zawsze będziesz złodziejem ropy u Polaka. Do tego trzeba przywyknąć.
~olek z Warmi.
tak było i jest że zawsze starszy stażem/obecnie nie zawsze wiekiem/ miał trochę lepiej nowy wóz, różne dodatki czyli premie itd/ ale też pewnie nie wiecie w tych firmach molochach były brygady tkz. młodych co też mieli wszystko to co starsi wiekiem/nie miało to żadnego związku z ZMS-em czy PZPR-em.
~ktosik
ja mam takie podejscie?

to przytocze co sam napisales :

" tylko jak większość DOBRYCH firm niestety jak dla mnie ma takie same podejście jak TY (ktosik) "

1

~ciapowaty
Popełniłeś błąd. Ktoś źle ci doradził. Należało zrobić kurs operatora betoniarki, to w niemczech miałbyś minimum 12, 4 euro na godzinę, a nie 8. 50 jak kierowcy. W Polsce nie ma przyszłości.
~mhm
witam.
kolega "ktosik" przypomina mi poprzedniego pracodawce jak mówił że ma 10 na moje miejsce a jak złożyłem wypowiedzenie i czas dwóch tygodni nieubłaganie dobiegał końca to wtedy prosił żebym zrobił jeszcze jedną trasę bo nie ma kto jechać... co do autora to faktem jest ze w PL jest dużo oszustów i jak szukasz pracy to z autopsji wiem ze jak % z km lub frachty to na 90% będzie coś oszukane... nie mówię ze to reguła ale najlepiej być na tak zwanych dietach...
~ktosik
mhm - no to nic, tylko powinienes sie zwalniac co drugi miesiac.
~gość123456
Ktosik pozwól, że przytoczę "jesli sa dobre firmy, to tylko dlatego ze nie podaje sie ich nazw byle petakom dopiero po egzaminie " jak to mam rozumieć??? jak dla mnie masz na myśli tylko doświadczeni nadają się do dobrych firm a "świeżak" niech idzie do pseudu firm? ?? Czytam ogłoszenia, to jak już lepsza trochę firma to życzy sobie aby miał doświadczenie min roczne lub dwuletnie
~olek z Warmi.
p ktosik nawijasz Pan równo raz mądrze raz głupio,
kolego jest różnica kierowca dzisiejszy a ten z lat 70-tych były szkoły zasadnicze 2-3 letnie co uczyli kierowca-mechanik i większość kierowców stąd się rekrutowali chyba co innego nauka 2 lata+jazda jako pomocnik jak dziś kurs
piekarz, fryzjer, rolnik, masarz, szewc, krawiec itp nie musieli ci ludzie być kierowcami bo zarobili w swych profesjach a dziś z tych zawodów się rekrutują i co to za fachowiec po kursie?
~ktosik
jak myslisz, dlaczego takie sa wymagania?

olek - kiedys z przemysla do poznania jechalo sie 2-3 dni tyle samo na powrot plus czas na relaks.

teraz ta sama trase masz zrobic w dwie szychty.

wiec nie porownuj kierowcow kiedys i dzis.
Locio
Ktosik ale siedli na ciebie, chyba nie dasz wszystkim rady.
~ktosik
to daj przyklad i odsun sie
Locio
A po patrzę jak wymac*esz szabelka. Zastanawiam się czy ci sił starczy. Zobaczymy
~olek z Warmi.
ktosik jak chciałeś to jechałeś czy ważniejsze było zwiedzanie co wymagało czasu czy szybko i wóz stał pod domem 2 dni czy u dysponenta, nie było tacha tylko karta drogowa i z tego się kierowca rozliczał/14 godz. pracy/a kart to każdy miał mnogo inne dla polcji inne do rozliczenia, jechać mogłeś dotąd aż padłeś/milicja nigdy nie sprawdzała czasu pracy/.
~ktosik
ale po co mi to piszesz?

zaloguj sie, zrob sobie bloga i przelej na klawiature swoje problemy
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.220.97.161

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels