ID: 159456
8, 5 euro czy faktycznie się opłaca??
ID: 159456
ID: 159456
Wszyscy mają taką podnietę tym 8, 5 Euro że nawet nikt nie raczył policzyć czy i komu się to opłaca…
Znając życie za chwilę mnie tu zlinczują ale spróbuje, jakby wkradły się błędy to poprawcie.
Przede wszystkim 8, 5euro jest BRUTTO!!!
8, 5 euro (BRUTTO) – ok 28% (to co „ kradnie” nasze państwo od wypłaty) = 6, 12 euro (netto)
6, 12 euro (netto) * 4, 2zł (średni kurs euro ostatnio) = ok 26 zł/h (netto, czyli na rękę)
Czyli w najprostszym przypadku kierowca zarabia 26zł/h, ZARABIA nasze „ kochane” państwo na wyższych składkach a TRACI pracodawca
Przykł ad 1
Wielu ma płacone za kilometr, przyjmijmy średnia 40gr/km
średnia prędkość ciężarówki po autostradzie wynosi ok 80km/h (uwzględniając zjazdy na parking, wolniejsza jazdę jak jest zakaz wyprzedzania. Itp. )
80km/h * 40gr/km = 32 zł/h
Czyli już przy prostej kalkulacji jadąc tranzytem przez Niemcy kierowcy zarabiają więcej.
Przykład 2
Modne jest też płacenie % od frachtu, średnio wychodzi ok 10%
Średnia cena frachtu wynosi ok 1euro/km. Przyjmijmy że załadunek na granicy niemieckiej i rozładunek na innej granicy niemieckiej odległość 700km.
700 km * 1 euro = 700 euro
700 euro * 10% = 70 euro
70 euro* 4, 2 zł = ok 300 zł za fracht dla kierowcy
Na przejechanie tych 700km potrzebujemy ok 9, 5h czyli:
300zł / 9, 5h = ok 32 zł/h
czyli znowu kierowca zarabia więcej niż to magiczne 8, 5 euro
Przykład 3
Przy dobrze poukładanej robocie na kabotażu po NIEMCZECH można zrobić ok 2500km tygodniowo.
Dochodzą nam rozładunki i załadunki więc średnią prędkość przyjmijmy 75km/h
2500 km / 75km/h = 34h (samej jazdy)
załóżmy 3 rozładunki i 3 załadunki w tyg, na każdą czynność średnio ok 1, 5 h
6 * 1, 5h = 9h (młotków na tacho)
razem
45 h * 26 zł = 1170 zł
W przypadku stawki za km wychodzi:
2500 km * 40gr = 1000 zł
a za fracht (licząc już skrótowo) :
250 euro * 4, 2 zł = 1050 zł
Więc czym tu się podniecać??? Pracodawcy się buntują nie o to że będą musieli dać kierowcom więcej tylko że oddadzą więcej państwu ale tego nikt głośno nie chce powiedzieć bo jeśli państwo przewoźnikom nie pomoże no to kto??
I nie piszcie że 8, 5euro + diety +ryczałt, bo czy teraz macie płacone 40gr/km + dodatki??? A no właśnie….
Sami widzicie że te 8, 5 euro jest przede wszystkim zależne od tego czy przewoźnik rozliczy kierowcę UCZCIWIE z godzin z tachografu, wtedy kierowca na tym zarobi.
No właśnie, UCZCIWIE…. .
Czy uczciwe jest płacenie od frachtu, za kilometr, dawanie diet inblanco do podpisu kierowcy???
Kierowc y w 90% firm nie zyskają na tym nic albo też minimalnie. Zauważalnym plusem dla kierowcy będzie wyższa podstawa żeby „ godnie” żyć na emeryturze hehe
Przewoźnicy mieli iść z torbami jak kierowcy zaleją sady pozwami o zaległe ryczałty a jakoś do tej pory wszyscy mają się dobrze. Teraz znowu jest płacz i lament ilu to kierowców pójdzie na bruk ile to firm padnie…. Branża transportowa ma się w Polsce bardzo dobrze i będzie miała tak długo aż sami kierowcy powiedzą że mają dosyć dymania ich przy każdej wypłacie.
Podsumowując, ktoś narobił szumu i wszyscy nie wiedzą o co chodzi… a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ogromne pieniądze ale na pewno nie dla kierowców….
Ps. Wyraziłem tu tylko swoją opinie, możecie się ze mną zgodzić lub nie, wolność słowa :)
Wszyscy mają taką podnietę tym 8, 5 Euro że nawet nikt nie raczył policzyć czy i komu się to opłaca…
Znając życie za chwilę mnie tu zlinczują ale spróbuje, jakby wkradły się błędy to poprawcie.
Przede wszystkim 8, 5euro jest BRUTTO!!!
8, 5 euro (BRUTTO) – ok 28% (to co „ kradnie” nasze państwo od wypłaty) = 6, 12 euro (netto)
6, 12 euro (netto) * 4, 2zł (średni kurs euro ostatnio) = ok 26 zł/h (netto, czyli na rękę)
Czyli w najprostszym przypadku kierowca zarabia 26zł/h, ZARABIA nasze „ kochane” państwo na wyższych składkach a TRACI pracodawca
Przykł ad 1
Wielu ma płacone za kilometr, przyjmijmy średnia 40gr/km
średnia prędkość ciężarówki po autostradzie wynosi ok 80km/h (uwzględniając zjazdy na parking, wolniejsza jazdę jak jest zakaz wyprzedzania. Itp. )
80km/h * 40gr/km = 32 zł/h
Czyli już przy prostej kalkulacji jadąc tranzytem przez Niemcy kierowcy zarabiają więcej.
Przykład 2
Modne jest też płacenie % od frachtu, średnio wychodzi ok 10%
Średnia cena frachtu wynosi ok 1euro/km. Przyjmijmy że załadunek na granicy niemieckiej i rozładunek na innej granicy niemieckiej odległość 700km.
700 km * 1 euro = 700 euro
700 euro * 10% = 70 euro
70 euro* 4, 2 zł = ok 300 zł za fracht dla kierowcy
Na przejechanie tych 700km potrzebujemy ok 9, 5h czyli:
300zł / 9, 5h = ok 32 zł/h
czyli znowu kierowca zarabia więcej niż to magiczne 8, 5 euro
Przykład 3
Przy dobrze poukładanej robocie na kabotażu po NIEMCZECH można zrobić ok 2500km tygodniowo.
Dochodzą nam rozładunki i załadunki więc średnią prędkość przyjmijmy 75km/h
2500 km / 75km/h = 34h (samej jazdy)
załóżmy 3 rozładunki i 3 załadunki w tyg, na każdą czynność średnio ok 1, 5 h
6 * 1, 5h = 9h (młotków na tacho)
razem
45 h * 26 zł = 1170 zł
W przypadku stawki za km wychodzi:
2500 km * 40gr = 1000 zł
a za fracht (licząc już skrótowo) :
250 euro * 4, 2 zł = 1050 zł
Więc czym tu się podniecać??? Pracodawcy się buntują nie o to że będą musieli dać kierowcom więcej tylko że oddadzą więcej państwu ale tego nikt głośno nie chce powiedzieć bo jeśli państwo przewoźnikom nie pomoże no to kto??
I nie piszcie że 8, 5euro + diety +ryczałt, bo czy teraz macie płacone 40gr/km + dodatki??? A no właśnie….
Sami widzicie że te 8, 5 euro jest przede wszystkim zależne od tego czy przewoźnik rozliczy kierowcę UCZCIWIE z godzin z tachografu, wtedy kierowca na tym zarobi.
No właśnie, UCZCIWIE…. .
Czy uczciwe jest płacenie od frachtu, za kilometr, dawanie diet inblanco do podpisu kierowcy???
Kierowc y w 90% firm nie zyskają na tym nic albo też minimalnie. Zauważalnym plusem dla kierowcy będzie wyższa podstawa żeby „ godnie” żyć na emeryturze hehe
Przewoźnicy mieli iść z torbami jak kierowcy zaleją sady pozwami o zaległe ryczałty a jakoś do tej pory wszyscy mają się dobrze. Teraz znowu jest płacz i lament ilu to kierowców pójdzie na bruk ile to firm padnie…. Branża transportowa ma się w Polsce bardzo dobrze i będzie miała tak długo aż sami kierowcy powiedzą że mają dosyć dymania ich przy każdej wypłacie.
Podsumowując, ktoś narobił szumu i wszyscy nie wiedzą o co chodzi… a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ogromne pieniądze ale na pewno nie dla kierowców….
Ps. Wyraziłem tu tylko swoją opinie, możecie się ze mną zgodzić lub nie, wolność słowa :)
Posty (54)
vasil7
| jak w temacie... | |||
~ku-ku | Łyknąłeś krople Vasila? | |||
~Tlto | Ku-ku internetowy błazen opanował to forum tyle z tego wynika | |||
~ku-ku | Te nie fikej! | |||
~Tlto | Ku-ku 50 latek z mózgiem 7 latka | |||
~Rysiek | zapomniałeś o przykładzie - masz wypadek i lądujesz na zwolnieniu... lub szef nie ma zleceń i stoisz /... | |||
Ambrozy
| Takie rzeczy to trudno kierowcy pojąć, np to, że kosztuje mnie koło 28 zł za godzinę już w tej chwili, będzie kosztował pewnie koło 40, ale nic z tego nie będzie miał, no może po za satysfakcją, że ja mam mniej. | |||
~Rysiek | nie nie Ambrozy, kierowca nie ma satysfakcji że ty masz mniej, tylko satysfakcje ma z tego że skończy się okradania go na taką skale jak to było dotychczas | |||
~janek | boże i spraw żeby rysio nie zszedł na złą drogę bo na świecie same kur... i złodzieje | |||
~ku-ku | Ambroży umiesz pływać to wal kurna do Łysego! | |||
~Seff | Vasil jakbys nie zrobił to polskim kierowcą bedzie zle bo napewno ich okradasz | |||
~borys | Vasil7, bardzo sluszna interpretacja. Nie wiem tylko, jak przewoznicy w mysl ustawy maja naliczac wynagrodzenie na terenie Niemiec, bo jezeli kierowców rozliczać jak pracownikow oddelegowanych to nie przyslugują im polskie diety... a to wrecz obnizy pensje. Paranoja jakaś. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\ | vasil7, może i się nie opłaca p kierowco wyszkolony 3 miesiące, a co mają powiedzieć inżynier, pracownicy marketów czy ochroniarz, akurat te 3-rzy zawody wymagają trochę szkoły bez matury nie przyjmują i mają stawkę godzinową od 5 zł a Ty masz czy będziesz miał/bo to krótko/prawie 40 zł godz. zejdź na ziemię. | |||
Ambrozy
| Dobrze, że taki szum w mediach jak to "biedni" kierowcy żle mają, bo już mój sąsiad się pytał, czy jak zrobi prawo jazdy to dam mu czwórkę na miesiąc, bo teraz w dobrym miesiącu ma 2200 na rączkę, obejrzał sobie tgxa w środku i mu się spodobało. | 2 | ||
~janek | jak obejrzy scanie to pójdzie do konkurencji | |||
~borys | Hehe, normalnie to samo chcialem napisac... może trochę świeżej krwi napłynie. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\ | Ambroży a co mają mówić Ci co mają po 1, 5 tys czy wcale, weź powiedz sąsiadowi że 4-ka nie jest dla nieuków czy przygłupawych facetów. | |||
~świetlicowa | a co mają mowić- kwity niech robią i na tiry | |||
~kiero | wiekszosc ludzi niema pojecia co to praca kierowcy zestawu po kilka tygodni poza domem.. i widza tylko kwote za wykonana prace.. kwote ktora niejest adekwatna do ilosci przepracowanych godzin jak i godzin spedzonych zdala od domu w budzie.. to nie to samo co 8 godzinek na magazynie i do domciu.. robilem to i to bez porownania o wiele bardziej ciezka praca kierowcy zestawu nie fizycznie a psychicznie wykancza.. nie wspominaja o zmiennych godzinach pracy w nocy w dzien w weekend.. kontrole.. mandaty.. prysznice na stacja a czasem ich brak.. jedzenie podgrzewane na butli.. jak sie komus wydaje ze kierowca zarabia duzo to prosze bardzo probujcie :) | |||
~borys | Kazdy jest kowalem swojego losu, zawsze mozna schowac prawko do szuflady i spróbować szczęscia na wolnym rynku. Jezeli sie nie powiedzie to prawko można wyciągnąć. Wiem, że to brutalne ale warunki dzisiejsze dyktuje rynek w UE i wszelkie narzekania tego nie zmienią. Niestety... | |||
~Rysiek | ja tam nie narzekam i jeszcze nie trafiłem na firmę która bez wsparcia ze strony PIPu by płaciła to co się należy ale uczę ich !! i tego się trzymajmy zamiast ględzenia o strajkach | |||
remmarek
| Dziś Niemcy wymyślili 8, 5 eu dla kierowców, a jak to nie przejdzie towymyślą podatek wyrównawczy dla firm dajacych zlecenia firmom spoza Niemiec... i wtedy nie będzie się już tak bardzo kalkulowalo dawać pracy firmom z OST EUROPY... i ucichnie ten HURA optymizm. My Jak my się nie liczymy, liczy sie interes Niemiec | 1 | ||
~drr | Paweł jeszcze sie jelonek nie trafił??? | |||
~711 | maly szczegolow - nie mozna "uczciwie" placic 8, 5 brutto i to wszystko. trzeba zapalcici tez diete i ryczalt... zatem twoja a*aliza jest calkowicie bledna |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.