ID: 159456
8, 5 euro czy faktycznie się opłaca??
ID: 159456
ID: 159456
Wszyscy mają taką podnietę tym 8, 5 Euro że nawet nikt nie raczył policzyć czy i komu się to opłaca…
Znając życie za chwilę mnie tu zlinczują ale spróbuje, jakby wkradły się błędy to poprawcie.
Przede wszystkim 8, 5euro jest BRUTTO!!!
8, 5 euro (BRUTTO) – ok 28% (to co „ kradnie” nasze państwo od wypłaty) = 6, 12 euro (netto)
6, 12 euro (netto) * 4, 2zł (średni kurs euro ostatnio) = ok 26 zł/h (netto, czyli na rękę)
Czyli w najprostszym przypadku kierowca zarabia 26zł/h, ZARABIA nasze „ kochane” państwo na wyższych składkach a TRACI pracodawca
Przykł ad 1
Wielu ma płacone za kilometr, przyjmijmy średnia 40gr/km
średnia prędkość ciężarówki po autostradzie wynosi ok 80km/h (uwzględniając zjazdy na parking, wolniejsza jazdę jak jest zakaz wyprzedzania. Itp. )
80km/h * 40gr/km = 32 zł/h
Czyli już przy prostej kalkulacji jadąc tranzytem przez Niemcy kierowcy zarabiają więcej.
Przykład 2
Modne jest też płacenie % od frachtu, średnio wychodzi ok 10%
Średnia cena frachtu wynosi ok 1euro/km. Przyjmijmy że załadunek na granicy niemieckiej i rozładunek na innej granicy niemieckiej odległość 700km.
700 km * 1 euro = 700 euro
700 euro * 10% = 70 euro
70 euro* 4, 2 zł = ok 300 zł za fracht dla kierowcy
Na przejechanie tych 700km potrzebujemy ok 9, 5h czyli:
300zł / 9, 5h = ok 32 zł/h
czyli znowu kierowca zarabia więcej niż to magiczne 8, 5 euro
Przykład 3
Przy dobrze poukładanej robocie na kabotażu po NIEMCZECH można zrobić ok 2500km tygodniowo.
Dochodzą nam rozładunki i załadunki więc średnią prędkość przyjmijmy 75km/h
2500 km / 75km/h = 34h (samej jazdy)
załóżmy 3 rozładunki i 3 załadunki w tyg, na każdą czynność średnio ok 1, 5 h
6 * 1, 5h = 9h (młotków na tacho)
razem
45 h * 26 zł = 1170 zł
W przypadku stawki za km wychodzi:
2500 km * 40gr = 1000 zł
a za fracht (licząc już skrótowo) :
250 euro * 4, 2 zł = 1050 zł
Więc czym tu się podniecać??? Pracodawcy się buntują nie o to że będą musieli dać kierowcom więcej tylko że oddadzą więcej państwu ale tego nikt głośno nie chce powiedzieć bo jeśli państwo przewoźnikom nie pomoże no to kto??
I nie piszcie że 8, 5euro + diety +ryczałt, bo czy teraz macie płacone 40gr/km + dodatki??? A no właśnie….
Sami widzicie że te 8, 5 euro jest przede wszystkim zależne od tego czy przewoźnik rozliczy kierowcę UCZCIWIE z godzin z tachografu, wtedy kierowca na tym zarobi.
No właśnie, UCZCIWIE…. .
Czy uczciwe jest płacenie od frachtu, za kilometr, dawanie diet inblanco do podpisu kierowcy???
Kierowc y w 90% firm nie zyskają na tym nic albo też minimalnie. Zauważalnym plusem dla kierowcy będzie wyższa podstawa żeby „ godnie” żyć na emeryturze hehe
Przewoźnicy mieli iść z torbami jak kierowcy zaleją sady pozwami o zaległe ryczałty a jakoś do tej pory wszyscy mają się dobrze. Teraz znowu jest płacz i lament ilu to kierowców pójdzie na bruk ile to firm padnie…. Branża transportowa ma się w Polsce bardzo dobrze i będzie miała tak długo aż sami kierowcy powiedzą że mają dosyć dymania ich przy każdej wypłacie.
Podsumowując, ktoś narobił szumu i wszyscy nie wiedzą o co chodzi… a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ogromne pieniądze ale na pewno nie dla kierowców….
Ps. Wyraziłem tu tylko swoją opinie, możecie się ze mną zgodzić lub nie, wolność słowa :)
Wszyscy mają taką podnietę tym 8, 5 Euro że nawet nikt nie raczył policzyć czy i komu się to opłaca…
Znając życie za chwilę mnie tu zlinczują ale spróbuje, jakby wkradły się błędy to poprawcie.
Przede wszystkim 8, 5euro jest BRUTTO!!!
8, 5 euro (BRUTTO) – ok 28% (to co „ kradnie” nasze państwo od wypłaty) = 6, 12 euro (netto)
6, 12 euro (netto) * 4, 2zł (średni kurs euro ostatnio) = ok 26 zł/h (netto, czyli na rękę)
Czyli w najprostszym przypadku kierowca zarabia 26zł/h, ZARABIA nasze „ kochane” państwo na wyższych składkach a TRACI pracodawca
Przykł ad 1
Wielu ma płacone za kilometr, przyjmijmy średnia 40gr/km
średnia prędkość ciężarówki po autostradzie wynosi ok 80km/h (uwzględniając zjazdy na parking, wolniejsza jazdę jak jest zakaz wyprzedzania. Itp. )
80km/h * 40gr/km = 32 zł/h
Czyli już przy prostej kalkulacji jadąc tranzytem przez Niemcy kierowcy zarabiają więcej.
Przykład 2
Modne jest też płacenie % od frachtu, średnio wychodzi ok 10%
Średnia cena frachtu wynosi ok 1euro/km. Przyjmijmy że załadunek na granicy niemieckiej i rozładunek na innej granicy niemieckiej odległość 700km.
700 km * 1 euro = 700 euro
700 euro * 10% = 70 euro
70 euro* 4, 2 zł = ok 300 zł za fracht dla kierowcy
Na przejechanie tych 700km potrzebujemy ok 9, 5h czyli:
300zł / 9, 5h = ok 32 zł/h
czyli znowu kierowca zarabia więcej niż to magiczne 8, 5 euro
Przykład 3
Przy dobrze poukładanej robocie na kabotażu po NIEMCZECH można zrobić ok 2500km tygodniowo.
Dochodzą nam rozładunki i załadunki więc średnią prędkość przyjmijmy 75km/h
2500 km / 75km/h = 34h (samej jazdy)
załóżmy 3 rozładunki i 3 załadunki w tyg, na każdą czynność średnio ok 1, 5 h
6 * 1, 5h = 9h (młotków na tacho)
razem
45 h * 26 zł = 1170 zł
W przypadku stawki za km wychodzi:
2500 km * 40gr = 1000 zł
a za fracht (licząc już skrótowo) :
250 euro * 4, 2 zł = 1050 zł
Więc czym tu się podniecać??? Pracodawcy się buntują nie o to że będą musieli dać kierowcom więcej tylko że oddadzą więcej państwu ale tego nikt głośno nie chce powiedzieć bo jeśli państwo przewoźnikom nie pomoże no to kto??
I nie piszcie że 8, 5euro + diety +ryczałt, bo czy teraz macie płacone 40gr/km + dodatki??? A no właśnie….
Sami widzicie że te 8, 5 euro jest przede wszystkim zależne od tego czy przewoźnik rozliczy kierowcę UCZCIWIE z godzin z tachografu, wtedy kierowca na tym zarobi.
No właśnie, UCZCIWIE…. .
Czy uczciwe jest płacenie od frachtu, za kilometr, dawanie diet inblanco do podpisu kierowcy???
Kierowc y w 90% firm nie zyskają na tym nic albo też minimalnie. Zauważalnym plusem dla kierowcy będzie wyższa podstawa żeby „ godnie” żyć na emeryturze hehe
Przewoźnicy mieli iść z torbami jak kierowcy zaleją sady pozwami o zaległe ryczałty a jakoś do tej pory wszyscy mają się dobrze. Teraz znowu jest płacz i lament ilu to kierowców pójdzie na bruk ile to firm padnie…. Branża transportowa ma się w Polsce bardzo dobrze i będzie miała tak długo aż sami kierowcy powiedzą że mają dosyć dymania ich przy każdej wypłacie.
Podsumowując, ktoś narobił szumu i wszyscy nie wiedzą o co chodzi… a jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ogromne pieniądze ale na pewno nie dla kierowców….
Ps. Wyraziłem tu tylko swoją opinie, możecie się ze mną zgodzić lub nie, wolność słowa :)
Posty (54)
~sid | wasyl zejdz na ziemie rzeczywistosc to nie twoje wyliczenia -teoretyku | |||
~Dziad Bozpolski | Paweł daje minimalną podstawę (po 3 miesiącach - wcześniej NIE) + 35 groszy za fikanie po Unii. Powodzenia w łowach. ps. rzygam już jego ogłoszeniami | |||
~darko | ... | |||
~ku-ku | TIR-y na tory, chłopki na pola ! | |||
~Pawlo | U nas dawno wychodzimy więcej niż 8. 5e Ale za pracę nie za spanie. | |||
~edek | buraku siedzący na niby Mysiej jesteś mały na przeciwko nich bo Oni mieszkali w domach w mieście a Ty frajerzyno w czworakach i zawsze będziesz malutki buraku/owa/ skasowałeś trzy wpisy/szybki jesteś/ ale dla mnie czy innych dupowłaz i trzymaj tak dalej i ciesz się że masz taką WŁADZĘ nie człowieku tylko menda. | |||
~sdx | Panowie nie będzie 8, 5 euro plisus dieta plus ryczalt tylko będzie 8, 5 za godzinę do tego ryczalt za nadgodziny +- 100euro na miesiac i do tego ryczałtu za spanie w kabinie tez +- 100 ponieważ tracić prawo do tych dodatków jak dieta i ryczalt ponieważ jesteście odelegowani a nie w podróży sluzbowej | 1 | ||
~edek | tak trzymaj ku-ku chłopki na pola niech wracają do korzeni, cham ze wsi teraz stara się wyjść ale matecznik wiocha z niego nigdy, na pohybel z kmiotami. | |||
~x-man | koles jestes geniusz, diety % od frachtu itd to nie wynagrodzenie to zwrot kosztow podrozy, wynagrodzenie do podstawa od ktorej sie liczy wszystko. | |||
~podstawa/mc | praca kierowcy nie nalezy do najłatwiejszych, czy najlżejszych, jak np " praca policjanta" który za nic nie odpowiada, i namierzenie gościa z nadmierną predoscią, pół biedy jak zgodnie z przepisami, ma sie ni jak, do prowadzenia 40 tonowego zestawu, w rożnych warunkach drogowych, gdzie odpowiada sie za wszystko, i chocby z tego tez tyt powinno sie ustawowo placić średnią krajową brutto/ mc czyli 168h pracy | |||
~janek | czcza było iść na policjanta | |||
~Rysiek | sdx? a gdzie istnieje coś takiego jak ryczałt za nadgodziny? ? skąd masz takie pomysły że nie bedzie ryczałtu za nocleg?? a diete sobie już weź jak taki dziad jesteś | |||
~ku-ku | sdx-a ty kto kurna! | |||
~podstawa/mc | 168hx 8. 50eu to min za ganianie po normalnym kraju, czyli 1428ue brutto plus nadgodziny, praca za jazde w nocy i to jest podstawa, niej sie nie da, plakać, placic, albo do łopaty frajerzy:), tak se wymysliła sobie babka angela, i który z psiewozników jej podskoczy? bo wszystko naj mondrzejsze, prosze wykazac swoja mondrośc pa*ty? czyli... jak nie pasuje/ nie jezdzic i tyle!!! hahhhaa wydymala polskich psiwozników jednym podpisem bez mydła i tyle:) tak trzymac!:) | |||
~janek | to który kurna już zupę ugotował na tydzień za te 8, 50 | |||
~ku-ku | Se janek żartujesz! | |||
~janek | jeszcze nikt nie widział na oczy a już kredyty zaciągają a konto 8, 5 | 1 | ||
~gosc | Te vasil a jaka matematyke ty wyznajesz bo 1 przyklad calkiem do bani. brawo za glupote | |||
~sid | wasul te 8, 5 to za pierwsze 8h pracy potem piedziesiatki sie liczy czyli juz 13 e/h a za prace w swieta itp to setki sie liczy czyli czyli 17e/h | |||
~sid | a ze wiekszosc z was to arcy frajery i nie wiecie co to nadgodziny to inna bajka | |||
~Ł ysy | sid. O czym ty bredzisz? Ty przecież cały czas liczysz mamy emeryturę. Pierdzisz w stołek i słusznie. Bo kto zatrudni takiego idiotę? Kolejny bezrobotny śni o milionach. | |||
~sid | lusy gdzies ty sie ulongl wioskowy glopku | |||
~sid | wiesz co to jest kodeks pracy prostaku | |||
~maryjann | Siema roszczeniowcy, co to kodeks pracy? | |||
FAN-MAGNUM
| \\\\\\\\ (2015-01-25 14:18:43) vasil7, może i się nie opłaca p kierowco wyszkolony 3 miesiące, a co mają powiedzieć inżynier, pracownicy marketów czy ochroniarz, akurat te 3-rzy zawody wymagają trochę szkoły HAHAHA - Zawód inżynier to JEST TO !! a ciekawe ile się szkolą ochroniarze i pracownicy marketów ale chyba więcej niż 3 mies bo z reguły najpierw szkolą a później market budują :-) | |||
~maryjann | Zapytam sie rektora na UJ czy utworzy wydzial `kierowca zestawu internacional` po 3 latach inzynier czyli jazda po kraju kolejne 2 lata nauki to magister i jazda po europie. | |||
fach
| No właśnie, UCZCIWIE…. . Czy uczciwe jest płacenie od frachtu, za kilometr, dawanie diet inblanco do podpisu kierowcy??? Kierowc y w 90% firm nie zyskają na tym nic albo też minimalnie. Zauważalnym plusem dla kierowcy będzie wyższa podstawa żeby „ godnie” żyć na emeryturze hehe To zależy od komornika... U nas na przykład 2óch orłów (nie liczac innych przypadków) ma potrącane po ok 70% wiec jak przyjdzie co do czego ich miesięczna wypłata spadnie do wysokości ciecia emeryta.. | |||
~Lel | Jazda to tylko ~30% czasu pracy kierowcy. Jak stoisz i śpisz, czyli jesteś w pracy i pilnujesz towaru, to nie dostajesz od km. Po drugie, te obliczenia są tak głupie, że szok. :D Najpierw liczysz godzinę pracy, z ogromnym zusem itp. a później do tego dopisujesz inną pracę na czarno, w najlepszym możliwym przypadku jaki istnieje, czyli jazda ponad ograniczeniem prędkości, na odcince, liczone na km albo od frachtu. hahahah Albo dziad trans albo mgr parkingowy, któremu wóda już wypaliła mózg, urodzony niewolnik. Poraz kolejny powtarzam, że kierowca pracuje 24 godziny na dobę, a czas jazdy to tylko ułamek jego pracy i nie *l tutaj głupot, bo prawda jest okrutna. | |||
~sid | FRAJER na z akordu | |||
negro_
| normalnie sie w pale nie mieści, milog 8, 5 € + diety + ryczałty, normalnie nasi driverzy z wielkimi kompetencjami - prawo jazdy kat. B, ewentualnie C + E, będą zarabiać lepiej niz oficerowie samolotów pasażerskich, haha, panowie budzimy sie, pobudka, | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.