ID: 159003
WITD: Rekordowy załadunek
ID: 159003
ID: 159003
Dnia 13 stycznia br. w godzinach porannych na wadze preselekcyjnej na zachodniej obwodnicy Poznania inspektorzy z WITD w Poznaniu dostrzegli bardzo „obładowanego busa”.
Dnia 13 stycznia br. w godzinach porannych na wadze preselekcyjnej na zachodniej obwodnicy Poznania inspektorzy z WITD w Poznaniu dostrzegli bardzo „obładowanego busa”.
~etransport.pl
Posty (35)
~martin | mandat smieszny. ja (tzn firma) za przeciazona os o 400 kg mandat w wysokosci 5 tys zl. | |||
~kierowca | Pozdrowienia noworoczne dla forumowych Stalinowcow. Jak widać wasza wiara w magiczna moc wpisu w dowodzie nie słabnie. Nie pozostawia bowiem cienia wątpliwości ze zarejestrowanie auta faktycznie 7tonowego na 3. 5t, pod wpływem magii urzędowej powoduje natychmiastowe puszczenie spawów i zmniejszenie wytrzymalosci stali ; -) Szanowi Stalinowcy ja wiem ze wy byscie za byle co skracali ludzi o glowe lub wysylali na Sybir, ale proszę nie kompromitujcie się swoja wiara, ze wpis w dowodzie ma jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo... | |||
~kierowca | martin: Kary za przeciążone osie sa tak wyoskie ponieważ przeciążenie FAKTYCZNIE wpływa na stan naszych dróg. Jeśli droga jest dostosowana do 8t na os, to jazda z 8400kg niszczy ta droge, na co sa setki poważnych naukowych opracowan. Chciałbym abys zrozumial, ze tu nie chodzi o przekroczenie nacisku osi względem wpisu w dowodzie, ale chodzi o przekroczenie maksymalnego konstrukcyjnego obciążenia jezdni. Jeśli mniejsze auto dajmy na to dwosiowe 12t, ma na osi 7t, to mimo ze jest przeciążone względem wpisow w dowodzie, to nie niszczy jezdni, bo jezdnia wytrzymuje naciski do 8ton. Jest to jedna z niewielu kar które maja sens i logike bo karane jest faktyczne szkodzenie spoleczenstwu, a nie ze ktoś przekracza wpisy w dowodzie. | |||
~feluś | kierowca -piszesz bzdury, jak rozkłada sie nacisk opony na droge np 315/70*22, 5 od duzego mobilka, a opony 275/55*17 mówisz ze tak samo?Jest inna powierzchnia styku | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\ | a co tumają opony do mandatu za przeciążenie samochodu | |||
~grzestato | Ciekaw jestem, czym to przeładują na parkingu? Do mandatu dojdą koszty całej imprezy przeładunkowej, ciekawe, czy spedycja poczuje się choć trochę odpowiedzialna? | |||
~spider | fabrycznie Iveco daily 75C18 ma DMC 7, 5 tony załatwiając lewą homologacje auta te są rejestrowane jako DMC 3, 5 tony, więc to że miał więcej ładunku nie miało wpływu na bezpieczeństwo ponieważ auta te są do tego przystosowane. | |||
~spider | poza tym większość firm które tak auta rejestrują są to firmy prywatne (transport na potrzeby własne) im się po prostu nie opłaca posiadać auta ciężarowego. do grzestato i ktoś: firmy spedycyjne nie mają uprawnień do kontroli dokumentów samochodu | |||
~spider | i co to za rekordowy ładunek? inspekcja już wielokrotnie zatrzymywała takie co całość ważyła przeszło 11 ton | |||
~martin | wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie jesli panowie z WITD przeprosza pana z busika, ewentualnie pan z busika niech domaga sie jeszcze jakiegos zadoscuczynienia z ich strony. Wkoncu busik jest przystosowany do przewozu takich ladunkow, a te cyfry z dowodu rej (3, 5t) niech wszyscy potraktuja jako blad urzednika wydajacego taki papier. Ewentualnie mozna pomyslec jeszcze o podniesieniu kar i mandatow dla firm i kierowcow "duzych aut". | |||
poslizg
| Powinno być tak RMC 3, 5 t przekroczone o 20% i staje się wymagana licencja, jej brak na ważeniu to kara z automatu 8000 zł | |||
~Przewoźnik z PO-jebowa | Nieudacznictwo zielonych poraża... już tyle lat. | |||
MrRiverdance
| Co za bzdury piszecie, przeciążona oś do 3, 5 dmc niszczy drogi, 40-to tonówka nie robi tego? Tu chodzi o kontrolę trakcji i panowanie nad pojazdem, jedź z przeciążoną osią ciągnącą, i tu nie ma znaczenia tonaż, to zobaczysz na łukach przy normalnej nawet dopuszczalnej prędkości, co dzieje się z pojazdem i kołami, odrobinę wyobraźni-10. 5 t na oś nie niszczy a 800 kg tak, zastanówcie się co mówicie, mały przeciążony jedzie jak nawalony błądząc od linii do linii bo nie może busika opanować | |||
~kierowca | MrRiverdance: Cala twoja wypowiedz jest bzdura, bo zapomniales o przyimkach i przecinkach, przez co wyszedł jeden wielki niezrozumialy miszmasz z którym nawet nie warto dyskutować bo tak naprawdę nie wiadomo co chciales przekazac. | |||
~diabel | Zrobił tak dlatego, że kara 500 zł. zwyczajnie go nie przeraża, a w innych krajach nawet by mu to do głowy nie przyszło i taka jest prawda, a wkurzająca jest proporcjonalność kar, za przeładowanie o powiedzmy 300 kg 40 tonowego zestawu można dostać większą karę pomimo, że to może być przypadkowe bo załadujesz a potem dotankujesz paliwa np a tu mamy przeładowanie busa z premedytacją. | |||
~szymek | A gdzie wina załadowcy?. Kiedy się wezmą za firmy które ładują samochody. | |||
~pw481 | porażka taki mały mandat mojemu bossowi za takie przeładowanie w tonażu na jedną os dostał 15000 tyś, kurde i gdzie tu sprawiedliwość | |||
~kierowca | pw481: twój boss nie dostal kary za przeciążenie osi, on dostal kare za uszkodzenie nieprzystosowanej do takiego tonażu jezdni, spowodowanej jazda z taka przeciazona osia. To zasadnicza roznica, której jak widać dalej wielu nie rozumie. Kilogram więcej w jednym przypadku a kilogram więcej w drugim to nie jest to samo. Samochody TIR jada legalnie na najwyższych dostępnych prawem obciążeniach, co skutkuje tym ze i kary placa większe za przeciążenia, ale i tutaj jest logika, bo jeśli TIR ma wieksza DMC a nie przeciazy osi, to zapłaci podobnie co bus. | |||
~xxxx | Mylisz się zapłaci tak samo dużo ! | |||
~martin | a kiedys bylem swiadkiem w hamburgu jak kolesia z busika na jakims "tureckim" lagrze niechcieli zaladowac, gdyz wdl dokumentacji z ladunku i dowodu rejestracyjnego (3, 5t) byl by przeladowany bodajze o 35 kg. Ah te niemiecko-islamskie helmuty. Czepiaja sie :] Pozatym kiedys na slaskiej hucie swiadomie wrzucili mi ponad 28 t stali. Bo inaczej nikomu by sie to zlecenie nie oplacalo najmujac 2 zestawy. No w sumie teraz na to wszystko patrzac to za przeladowanie zestawu o okolo 3 t to mandatu ile bym dostal? Wdl tychze tu wypowiedzi biorac pod uwage przeladowanie w procentach busika a moje to moze zarobil bym gora 200 zl??? A to na nastepny raz nie bede jezdzil okreznymi sciezkami zeby omijac punkty inspekci tylko pojade prosto na nich :] | |||
~martin | aa i wracajac do mojego przeladowania osi o 400 kg to wdl helmuta wszystko bylo oki... Nacisk na os 11 t. Takze nawet zwracajac mu uwage zeby inaczej rozlozyl ladunek to mnie z leksza wysmial szprechajac das is gut. Sam sobie to przeladowalem na parkingu przy kontroli 2 km od bazy :] | |||
~maro | Jaki jest dopuszczalny nacisk na os na S7 obwodnicy Kielc,? | |||
~kierowca | Martin: najwyraźniej nie rozumiesz delikatnych acz znaczących roznic pomiędzy przekroczeniami DMC, przeladowaniami osi, czy tez przeladowaniem busa, a przeladowaniem Tira. Dla ciebie kilogram to kilogram i zapewne domagasz się takiego samego traktowania w sensie kar tira jadącego z przeciazona oska i zlobiacego koleiny jak busa, który do poki nie zrobi wypadku tak naprawdę to tylko nie spelnia zalozen administrycyjnych. W Niemczech masz drogi przystopsowane do 11. 5t, podczas gdy u nas nie wszystkie krajówki dopuszczają 11. 5t, reszta w większości tylko 8t... | |||
~maro | Nikt nie wie? Kierowca ty tez tego nie wiesz? | |||
Maciek
| 11, 5t | |||
~maro | Maciek jesteś w błędzie, dużo by cię to kosztowało. | |||
~xxx | 10, 0 t | |||
Maciek
| ano fakt 10t jest | |||
~janek | to tera busy na tory | |||
Hesher
| co ty spider pierdzielisz maja, maja takie uprawnienia tylko tego nie robia bo, bo to sobie sami odpowiedzcie laduje adr cysterna i zawsze musze pokazac protokol z wazenia na pusto z pelnymi kotlami lub wczesniej zwazyc sie na firmie gdzie laduje. takze to psi obowiazek zaladowcy i kierowcy jest by wszystko bylo wporzadku |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz