ID: 157514
Neoplan, silnik MAN D2876
ID: 157514
ID: 157514
Witam serdecznie, bardzo prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu... na koniec września mialem robioną kapitalkę silnika, po ponownym podłączeniu go, okazało się, że wybija mi płyn ze zbiorniczka, początkowo pod bardzo dużym ciśnieniem... rozebrałem silnik jeszcze raz, tuleje w porządku, głowice sprawdzone na szczelnośc, uszczelki wymienione... po tych czynnościach przestalo skakać ciśnienie w autobusie, jednak płyn dalej wybija przez korek... wczoraj zakupiłem nowy korek, wymieniłem... niestety nic to nie dało... czy ma ktoś pomysł co to może być? jestem już szczerze załamany niemocą... żaden mechanik albo nie chce się podjąć roboty, albo kasują za sprawdzenie a nie mogą nic znaleźć, jeśli ktoś miał podobny problem, bardzo prosze o kontak, pozdrawiam i życze udanego dnia,
Witam serdecznie, bardzo prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu... na koniec września mialem robioną kapitalkę silnika, po ponownym podłączeniu go, okazało się, że wybija mi płyn ze zbiorniczka, początkowo pod bardzo dużym ciśnieniem... rozebrałem silnik jeszcze raz, tuleje w porządku, głowice sprawdzone na szczelnośc, uszczelki wymienione... po tych czynnościach przestalo skakać ciśnienie w autobusie, jednak płyn dalej wybija przez korek... wczoraj zakupiłem nowy korek, wymieniłem... niestety nic to nie dało... czy ma ktoś pomysł co to może być? jestem już szczerze załamany niemocą... żaden mechanik albo nie chce się podjąć roboty, albo kasują za sprawdzenie a nie mogą nic znaleźć, jeśli ktoś miał podobny problem, bardzo prosze o kontak, pozdrawiam i życze udanego dnia,
~Jurek*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (28)
~Jurek | jak w temacie... | |||
zibi1906
| Może termostat? | |||
~Mat | Z jakiego rejonu Polski jestes? Mozesz miec uszkodzony blok, tzn. Tuleje sie zapadly i niestety nic z tym nie zrobisz oraz mozesz miec uszkodzony recyrkulator | |||
~Mat | Dodatkowo d28 ma parszywe glowice, czy jestes pewien ze je dobrze sprawdzili? | |||
~egon | to wina spręzarki lub zaworu egr | |||
~misiek | moim zdaniem jest gdzies mikro pęknięcie. pod wpływem tęperatury sie rozszeża i kompresja wali w płyn | |||
~Marcin | Miałem podobny przypadek w Scani wymiana termostatu pomogła proponuje zacząć od tego | 1 | ||
~Prezes | sprawdzić sprężarkę, prawdopodobnie uszkodzona głowiczka, powietrze pod ciśnieniem przedostaje się do układu chłodzenia | |||
~Jurek | głowice były sprawdzane trzykrotnie, na nowo planowane, regulowane, nowe uszczelki, zawór wymieniony, sprężarka sprawdzana, blok jak i cały silnik niby sprawdzone- na gwarancji po kapitalce... sprawdze te termostaty jeszcze, może chłodnica? z Wrocławia jestem:) | |||
~Jurek | na prawdę kończą mi się pomysły i fachowcy... może macie kogoś kto by się skutecznie tego podjął z dolnegośląska? | |||
~Mat | Najprosciej zrobic badanie na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia, jezeli bedzie w nim co2 tzn masz uszkodzone glowice, zapadniete tuleje co sie bardzo czesto w d28 zdarza lub pekniety blok. Sprezarke mozesz wykluczyc poprzez jej odlaczenie/ wykrecenie weza, wtedy bedziesz mial pewnosc ze to nie ona bije w uklad. Zacznij od badania co2 ono powinno duzo wyjasnic, potem sprezarka. Ja jestem ze Szczecina i tutaj moge pomoc, powodzenia. | |||
~wicik | Masz dwie opcje skoro jesteś z Wrocka Alo Opole i siedziba sinbada Albo Legnica, dwa kilometry od zjazdu z autostrady na skrzyzowaniu ulic Jaworzynskiej i Nowodworskiej (stacja Orlen i BP) jest serwis ciezarowek Kilkurot nie widzialem tam w naprawie autokary Zadzwonic zapytac mozesz, to niewiele kosztuje Sam jestem z Wrocka, tez smigam na autokarach:) | |||
~Jurek | dziękuję bardzo dzisiaj na pewno posprawdzam wszystkie wskazówki i na wieczór może będę coś wiedział, na pewno się odezwę, pozdrawiam wicik na pewno przedzwonie, dzięki | |||
~ku-ku | Jurek jesteśmy z tobą! | |||
~ku-ku | A tera se łykne! | |||
~Jurek | wymieniłem termostaty, dalej nic... biorę się za pompę wody i chłodnice, test na co2 wyszedł dobry... | |||
~Mat | Sprawdz najpierw recyrkulator | |||
~Kiero | Pewnie głupotę napiszę ale czy aby na pewno dobrze odpowietrzacie układ chłodzenia? | |||
~setra | sprawdz sprężarke!!! | |||
~ionnix | sprezarka malem niedawno to samo | |||
~szefo | Dobry gość od Manów jest pod Opolem, a dokładnie w miejscowości Dąbrowa. Robił mi silnik d2866 ! | |||
~misza | Jurek, u mnie po sprawdzeniu sprężarki i głowic, konieczne było planowanie bloku. Szifo to robił w Wysogotowie pod Poznaniem w firmie Wache | |||
~Jurek | sprężarka kilka razy sprawdzana, wczoraj wymieniłem tez chłodnicę, ale od początku coś mi w bloku śmierdzi, także może podjadę pod ten poznań? tak czy inaczej dziękuję bardzo za wszelkie cenne rady:) | |||
~Jurek | a czy przy planowaniu bloku nie waliłyby głowice czy coś? chodzi mi o to, że na prawdę nie mam już funduszy na kolejne wyciąganie silnika... żeby okazało się, że to nie to... | |||
~Mat | To czy blok jest do roboty mechanik powinien wiedzieć po wyjęciu tulei. Naprawa jest prosta, szlifiernia szlifuje płaszczyznę i wytacza nowe gniazda-koszt 1500 zł. Najpierw sprawdź głowice, robiłem taki silnik ostatnio i na 15 głowic, które zakupiłem tylko 3 były dobre zatem ponawiam pytanie czy zostały one sprawdzone przez szlifiernie? Od tego powinieneś zacząć. PS wcześniej byłem pewien, że blok z zapadniętymi tulejami to śmieć ale zainteresowałem się szlifiernią WACHE i gość potwierdził, że może to wykonać. | |||
~Mat | Tak naprawdę to chyba nie powinieneś się martwić o fundusze, każdy szanujący się warsztat wykonujący taki remont powinien to zrobić w ramach poprawek chyba, że wykonywałeś go chałupniczą metodą no to wtedy może on pozostawiać wątpliwości | |||
~Jurek | tylko w ramach ułatwienie być może komuś roboty:) po odstawieniu autokaru do rzeszowa, gdzie była robiona kapitalka, Panowie doszli w końcu do tego, że tuleje mialy mikropęknięcie i stąd ta przypadłość... okazało się. że miałem po prostu pecha, gdyż ekipa, która go montowała miałą gorszy dzień:) na szczęście od lutego odpukać autokar hula a ja odrabiam straty:) dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie:) pozdrawiam | |||
Beton1
| Witam. "Szefo" mass namiar na tego mechanika? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.