ID: 157414
TOTALNY MONITORING NA WEGRZECH OD 01. 01. 2015
ID: 157414
ID: 157414
Od 1 stycznia 2015 wchodzi w zycie nowa ustawa na Wegrzech dotyczaca totalnego monitorowania przeplywu towarow z, przez i na Wegry.
Elektroniczne sledzenie wszystkich przesylek wwozowych i wywozowych szokuje spedytorow i przewoznikow.
Od 1 stycznia 2015 roku nie moze zaden towar byc transportowany ciezarowka bez wczesniejszej skrupulatnej rejestracji w Urzedzie Skarbowym na Wegrzech.
Nowy elektroniczny system kontroli frachtow drogowych (EKAER) ma pomoc wegierskiemu urzedowi finansowemu kontrolowac wszystkie towary transportowane na terytorium Wegrzech. Nowy przepis ma pomoc w zwalczaniu korupcji i oszustw podatkowych.
Spedytorzy, przewoznicy i firmy handlowe sa bardzo zaniepokojone i zbulwersowane. Z jednej strony bardzo duzy naklad pracy pod wzgledem rejestracji i meldowania i z drugiej strony ze wzgledu na bardzo wysokie kary, jezeli towar nie zostanie zgloszony lub nastapi pomylka np. w numerze rejestracyjnym pojazdu. Kary beda do 40% ! wartosci towaru lub towar zostanie skonfiskowany.
Dane jakie musowo podac finansowemu nie ogranicza sie do podania numeru rejestracyjnego ciezarowki – nalezy podac tez dokladny czas dostawy, wszystko jedno na warunki pogodowe. Interesujace jak bedzie to funkcjonowac w najwiekszych spedycjach, ktore maja ponad kilka tysiecy wysylek dziennie.
Uwazamy, ze nowe przepisy, ktore wchodza w zycie 01. 01. 2015 roku sa niezgodne z prawem unijnym, ktore mowi o wolnym przeplywie towarow miedzy krajami Unii. Wiele krajow interweniowalo juz w Brukseli jednak z dniem 1 stycznia prawo uchwalone przez Wegrow wchodzi w zycie – nakladanie kar ma byc od 15. 01. 2015
Od 1 stycznia 2015 wchodzi w zycie nowa ustawa na Wegrzech dotyczaca totalnego monitorowania przeplywu towarow z, przez i na Wegry.
Elektroniczne sledzenie wszystkich przesylek wwozowych i wywozowych szokuje spedytorow i przewoznikow.
Od 1 stycznia 2015 roku nie moze zaden towar byc transportowany ciezarowka bez wczesniejszej skrupulatnej rejestracji w Urzedzie Skarbowym na Wegrzech.
Nowy elektroniczny system kontroli frachtow drogowych (EKAER) ma pomoc wegierskiemu urzedowi finansowemu kontrolowac wszystkie towary transportowane na terytorium Wegrzech. Nowy przepis ma pomoc w zwalczaniu korupcji i oszustw podatkowych.
Spedytorzy, przewoznicy i firmy handlowe sa bardzo zaniepokojone i zbulwersowane. Z jednej strony bardzo duzy naklad pracy pod wzgledem rejestracji i meldowania i z drugiej strony ze wzgledu na bardzo wysokie kary, jezeli towar nie zostanie zgloszony lub nastapi pomylka np. w numerze rejestracyjnym pojazdu. Kary beda do 40% ! wartosci towaru lub towar zostanie skonfiskowany.
Dane jakie musowo podac finansowemu nie ogranicza sie do podania numeru rejestracyjnego ciezarowki – nalezy podac tez dokladny czas dostawy, wszystko jedno na warunki pogodowe. Interesujace jak bedzie to funkcjonowac w najwiekszych spedycjach, ktore maja ponad kilka tysiecy wysylek dziennie.
Uwazamy, ze nowe przepisy, ktore wchodza w zycie 01. 01. 2015 roku sa niezgodne z prawem unijnym, ktore mowi o wolnym przeplywie towarow miedzy krajami Unii. Wiele krajow interweniowalo juz w Brukseli jednak z dniem 1 stycznia prawo uchwalone przez Wegrow wchodzi w zycie – nakladanie kar ma byc od 15. 01. 2015
Posty (22)
HGAAndrzejAdamczyk
| jak w temacie... | |||
g-a
| Z przekrętami na serio zaczęli walczyć? Wyłudzenia zwrotu VAT i takie tam? | -1 | ||
~Przewoźnik | Chcieli wszyscy wolności to mają. | |||
~taki | i bardzo dobrze koniec z wyłudzaniem VAT-u | |||
~Przewoźnik | taki - wyjdź z piaskownicy. Wtedy zobaczysz jak się to odbije na pracy i jeździe kierowców. | |||
g-a
| Przewoźnik - chyba spedytorów i magazynierów? ? | -1 | ||
~Tołdi | My konkretnie korzystamy z dróg węgierskich jako alternatywy tranzytu przez Austrię w kierunku z/do Italii słono płacąc przy tym za winietkę. Docelowo tam nie jeździmy i nie zamierzamy. Nie bardzo zatem wiem, po co węgierskim organom podatkowym informacje na temat wymiany handlowej np. pomiędzy polskim podmiotem a podmiotem włoskim czy choćby słoweńskim, chyba że ktoś z Państwa wie po co im to, to proszę się ze mną podzielić tymi informacjami. | |||
g-a
| Już pisałem - pewnie za przekręty ze zwrotem Vat się zabrali. | -1 | ||
HGAAndrzejAdamczyk
| W systemie administracji celnej i podatkowej NAV gromadzone są następujące informacje: a) EKAER numer b) nadawca (imię i nazwisko, NIP) ; c) miejsce załadunku; d) dane odbiorcy (nazwa, NIP) ; e) miejsce rozładunku (odbior) ; f) szczegóły dotyczace celu g) dostępność (telefon, e-mail), czas przyjazdu i inne wiadomości, rozpoczęcie załadunku; h) dane dotyczące towarów (np ogólnie nazwy, taryfy celne, waga brutto jednostkowa poszczegolnych pozycji, dla przedsiębiorstw numery poszczegolnych artykulow) ; i) podstawa transportu drogowego (zakup towarów, sprzedaż towaru, uszlachetnienie, inne) ; j) Sprzedaży / wartość towarów; k) numer rejestracyjny środka transportu; l) czas przybycia towarów narozładunek (przejęcia) miejsca (w przypadku transportu z UE na Węgry oraz w transporcie krajowym) ; m) data rozpoczęcia załadunku (transport z Węgier do UE). | |||
~Tytan transportu | Jak premier Orban próbuje porządek zrobić to żydomasonerii juz sie coś nie podoba. Każdy złodziej i szalbierca lubi " pływać " w mętnej wodzie. Jasne klarowne przepisy powodują u niego atak torsji. | 1 | ||
HGAAndrzejAdamczyk
| 1. W jakim przypadku powinien byc fracht zameldowany? Od 01. 01. 2015 moga byc transportowane: a) towary z zakupów lub importu do innych celów z innych panstw czlonkowskich UE, b) towary ze sprzedazy i eksportu towarów do innych celów i do innych panstwach czlonkowskich UE, c) towary z jednorazowej sprzedazy podlegajacej opodatkowaniu do odbiorcy, ktory nie jest na terenie Wegier na drogach przez pojazdy ciezarowe podlegajace obowiazkowi uiszczenia oplaty drogowej myta, tylko i wylacznie w chwili posiadania waznego numeru EKÁER Jako pojazd ciezarowy objety nakazem uiszczenia oplaty za myto sa pojazdy ciezarowe 3, 5 to i powyzej. 2. Kto melduje fracht? Zameldowani e odbywa sie przez Przedsiebiorstwo, ktore realizuje dzialalnosc wedlug 1 punktu lub przez osobe trzecia. Rowniez w tym przypadku Przedsiebiorstwo ponosi odpowiedzialnosc prawna za meldunek. Upowaznienie osoby trzeciej jest wazne az do czasu odwolania. W przypadku transportow z miejscowosci na Wegrzech do innego kraju Unijnego – za zameldowanie frachtu odpowiedzialny jest nadawca towaru. 3. Jak odbywa sie zameldowanie? Zamel dowanie transportu odbywa sie na specjalnym portalu Urzedu Podatkowego. Urzad Podatkowy wydaje numer, ktory jest 15 dni wazny. Numer ten przekazany zostanie do wiadomosci Przedsiebiorstwa lub Spedytora przed rozpoczeciem zaladunku i transportu. 4. Kiedy musi odbyc sie zameldowanie? Zamel dowanie musi byc dokonane: a) w przypadku transportu z Unii na Wegry - najpozniej do rozpoczecia transportu b) w przypadku transportu z Wegier do krajow Unijnych i transportu po kraju - najpozniej do rozpoczecia zaladunku Zmiany sa mozliwe w szczegolnych przypadkach: a) w przypadku transportu z Unii na Wegry - po rozpoczeciu transportu lecz przed zameldowaniem przyjazdu b) w przypadku transportu z Wegier do Unii i transportu krajowego - najpozniej do rozpoczecia zaladunku | |||
~mayzel | dobrze że zakończyłem karierę "powroźnika"... :) | |||
~-zp | Walka z korupcją, to pozytywne działania u nas by się przydały ale skończy się tym, ze Węgrom skończą się wpływy z vinet a Unia nałozy kary administracyjne na ten kraj. | |||
~kierowca | celnikom na grancach urwaly sie tzw tradycje a domy trzeba dalej budowac.. to trzeba wymyslic powod do nowych utrudnien i lapowek... stop korupcji? wlasnie najczesciej pod tymi planszami madziary wymuszaly lapowki.. parodia! | |||
~Mariusz | Drogi Panie z HGA radził bym przeczytać dokładnie, bądź czytać ze zrozumieniem artykuły na które się Pan powołuje. Informacje wysyłane w eter przez Pana są nie trafione, Pana interpretacja nie dotyczy przewoźników polskich, odnosi się to do PODATNIKÓW WĘGIERSKICH rozliczających się z węgierską "skarbówką". Z wyrazami współczucia Mariusz | -1 | ||
~Mati | Moge prosic o link do strony, na ktorej można zgłaszac auta? | |||
~daras | Dobrze że o tym piszecie, bo nie miałem pojęcia a jadę na węgry za miesiąc. Myślę o zamontowaniu lokalizatora gps firmy monitoring-gps. net by mieć pewność, ze nikt mi auta nie ukradnie. Pierwszy raz jadę za granicę. Są jeszcze jakieś rzeczy o któych trzeba pamiętać jadąc na węgry? | |||
GIENIA65
| TRZEPIOM GORZEJ JAK NIEMCY W 1940 ROKU | |||
~dobły | Podgląd konta GIENIA65GIENIA65 (2015-07-27 19:36:02) A co tam "TRZEPIOM"?:-) :-) :-) | |||
g-a
| Nic nie trzepią, spokój jest. | |||
~timoty | No niestety tak już jest. Jeszcze trochę i w każdym kraju będą tak monitorować. Ja na węgry jadę jakoś we wrześniu ale to w celach prywatnych. Mimo to myślę o zamontowaniu w aucie lokalizatora gps firmy monitoring-gps. net Chcę jak najwięcej zaoszczędzić na paliwie i zwiększyć ochronę auta przed kradzieżą. Sam alarm i blokada biegów mogą nie wystarczyć. | |||
g-a
| Może nie będzie potrzebny. Węgrzy okamerowali ważniejsze drogi w celu monitorowania pojazdów pod kątem uiszczenia opłat drogowych. Kraść samochód musiałby chyba jakiś wariat. Ten system jest bardzo sprawny. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.