ID: 157367
Polscy przewoźnicy a płaca minimalna w Niemczech
ID: 157367
ID: 157367
W dniu 1 stycznia 2015 roku w Niemczech wchodzi w życie ustawa o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz).
W dniu 1 stycznia 2015 roku w Niemczech wchodzi w życie ustawa o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz).
~etransport.pl
Posty (374)
~... | Polska wies, to kopalnia kierowcow i od zawsze tak bylo. Mocni ludzie nie do zaorania. Nie tylko mezczyzni, ale sporo kobiet juz jezdzi, same, albo z mezami. Zapytajcie kolezanke Marcie, czy cos wie na ten temat, albo ile hektarow ma truckinggirl. | |||
~quattro | juz nie długo i bedziemy zarabiac jak niemcy | |||
jacek-kuba
| tyle że w 2 miesiące | 2 | ||
~Zakręcony | Proponuję zajrzeć na inne strony... poczytać i zrozumieć, że delegowany różni się od będącego w podróży służbowej. | |||
g-a
| Jak zawsze pod koniec roku kaledarzowego mnożą się wątki typu "co to nie będzie w przyszłym roku". I jak co roku wszystko pozostaje jak było... Ile razy można na te samą bajke dać się nabrać? | 1 | ||
~ecik | ... Sąd Najwyższy wyrokiem sygn. II UK 204/13 również potwierdził, iż podróż służbowa ma charakter krótkotrwały i incydentalny i nie powoduje zmiany umówionego miejsca pracy. Co istotne, kierowca w transporcie międzynarodowym nawet przebywając 3-4 tygodnie poza granicami kraju nie wykonuje jednej podróży służbowej, lecz zadania pracownicze składające się z wielu podróży służbowych (niejako każde osobne zadanie pracownicze jest odrębną podróżą służbową)... | 2 | ||
~ecik | w związku z powyższym pytam: czy my jesteśmy idiotami? dlaczego tym bezmózgom wydaje się, że wszyscy go nie mają? | |||
~Zakręcony | czy wiele podróży służbowych to delegowanie pracownika? Tego nie wyjaśniono. | |||
~ecik | od wyjazdu, czyli od przekroczenia granicy, do powrotu, czyli do przekroczenia granic. dopiero pobyt w kraju przerywa podróż zagraniczną, bez względu na to ile przerzutów się w tym czasie wykona | |||
~ecik | ://www. sejm. gov. pl/Sejm7. nsf/transmisje. xsp?unid=5C37165BC61 01C8FC1257DA90051857 B ja wysłuchacie całego sprawozdania, zapewne dojdziecie do tego samego wniosku co ja, czyli o d u p e to rozbić, jak mogą ludzie tak mało kompetentni decydować o naszej przyszłości? | |||
~Zakręcony | ~ecik... wnioskuję o powołanie "ktosik" na naszego przedstawiciela. | |||
~lisek | Nie wiem. Jakoś nie przekonuje mnie interpretacja polaków-cwaniaków na temat niemieckich przepisów. Zawsze to jest tak że dziadtransy za wszelką cenę muszą omijać przepisy. Poczekamy i zobaczymy co mają do powiedzenia Niemcy i to do nich będzie należało ostatnie słowo. Nie rozumiem dlaczego to kierowca nie jest pracownikiem delegowanym, przecież delegacje w większości firm są podpisywane i rozliczane. Więcej jest oczywiśćie tych niuansów bo nie kto inny jak polskie firmy transportowe będą pod tym ryć, szukać obejść, haczyków. Ten tutaj tekst jest właśnie taki. Zresztą jak Niemiec nakaże w auftragu albo podczas załadunku takie oświadczenie podpisać, to albo kiero podpisze i stwierdzi nieprawdę, albo nie podpisze i wypad spod rampy. Będzie ciekawie, ja w Polaków interpretacje nie wierzę, zobaczymy co na to Niemcy. | |||
~Przewoźnik | lisek - Niemcy podadzą ci kapsułkę Cyklonu B. To ci rozjaśni horyzonty. | 1 | ||
~lisek | Przewoźnik tak poza tobą wszyscy zdrowi w domu? | -1 | ||
~ecik | lisek, ojjj masz rację, od razu poczulibyśmy poprawę warunków pracy i płacy oczywiście | |||
~spioszeq | Z taką pensją żylibyśmy jak szejkowie, a po roku i tak by było nam mało :D | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | kapsulke z cyklonu b? twoja wiedza transportowa jest pewnie na tym samym poziomie. | -2 | ||
g-a
| ~lisek (2014-12-26 19:40:12) Nie wiem. Jakoś nie przekonuje mnie interpretacja polaków-cwaniaków na temat niemieckich przepisów. Zawsze to jest tak że dziadtransy za wszelką cenę muszą omijać przepisy. Poczekamy i zobaczymy co mają do powiedzenia Niemcy i to do nich będzie należało ostatnie słowo. Zdaje mi się że od roku 1945 jednak trochę czasu minęło... | 1 | ||
~Janekodfiranek | I mam nadzieje, że ET bierze pełną odpowiedzialność na siebie za plotki lub przekazywanie wiarygodnych informacji. Co ET wybiera? Podpisujecie się pod tym postem imieniem i nazwiskiem? Nie! Bo jesteście pieniaczami, darmozjadami, którzy pierdzą w stołki i nic nie robią! | |||
~rodger | no ale to co, puszczac czy nie puszczac (a jak nie to do kiedy)... wielu juz pojechało.. z drogi ich | |||
~rodger | jeszcze nie ściągaja z tego co sie zorientowałem u kilku przewoźników... | |||
ese
| ~lisek (2014-12-26 19:40:12) (... ) Nie rozumiem dlaczego to kierowca nie jest pracownikiem delegowanym, przecież delegacje w większości firm są podpisywane i rozliczane. (.. ) - Pracownik delegowany to n. p. pracownik obsługujący konkretną maszynę w kraju, a w związku z nabyciem przez firmę z zagranicy innego typu wysłany do producenta na kilka dni (czy tygodni) w celu przeszkolenia. Kierowca zaś (poza wyjątkami jak jazda wyłącznie po terenie zakładu) przyjmując się do pracy wie, że będzie się przemieszczał po terenie kraju (lub poza nim, w zależności od rodzaju pracy) i tylko sporadycznie bedzie zjeżdżał do firmy. Dokładna odwrotność jak w sytuacji pracownika delegowanego | 1 | ||
ese
| ~Janekodfiranek (2014-12-27 21:15:09) - A konkretnie, to o co chodzi? | |||
~mllle | co z tymi niemcami jechac czy nie jechac? dowiadywal sie ktos gdzies jak to jest? | |||
g-a
| ~mllle (2015-01-07 10:38:17) co z tymi niemcami jechac czy nie jechac? dowiadywal sie ktos gdzies jak to jest? Lepiej nie jedź, bo tam nas nie lubią. | |||
~rodger | jeżeli chodzi o dzisiejszy stan dróg u gebelsów to podobno krecą sie po droach celni ale nikogo nie sciagaja egzekwując w/w opłatę.. | |||
~Arek | Nikogo na to nie będzie Stać, bez względu ile to firma ma aut. Chyba że, kierowca założy własną firmę zapłaci zus itp. i będzie świadczył usługę jako kierowca dla byłego szefa, wystawi rachunek byłemu szefowi na kwotę umówioną realną i pewnie to będzie tak działało... ? Czas pokaże jak to wyjdzie naprawdę. | |||
~Obserwator | Szanowni Koledzy... Ustawa obowiązuje i nie ma na to rady póki co. Obejmuje terytorium Niemiec i według niemieckiego ustawodawcy każdy kierowca, który będzie na ich terenie ma mieć płacone 8, 5 Euro. Tak też będzie podchodził niemiecki Urząd Celny, który jest władny do kontroli. NA dzień dzisiejszy brak odpowiedzi z ambasady niemieckiej w tym zakresie na notę, którą wysłano z MSZ. resort podległy Panu Schetynie. Z góry wiadomo, że odpowiedź będzie niekorzystna dla Polskich przewoźników. Wystosowano pismo z zapytaniem do KE w Brukseli. I do czasu nadejścia sformułowania Niemcy są na prawie. Jeśli znajdujesz się na ich terenie obowiązują Cię ich przepisy dopóki wyższa instancja (KE) nie zarzuci im niezgodności z Traktatem Unii Europejskiej. Dopiero w takim przypadku, gdy stwierdzą niezgodność i każą Niemcom nie stosować tej ustawy dla polskich podmiotów (oraz innych przewoźników z Unii) jeżdżących na polskich licencjach możemy przestać stosować się do ich ustawy. NA chwilę obecną niestety jesteśmy niewolnikami wielkich Niemiec. A nasi parlamentarzyści jak zwykle zawinęli ogony pod siebie i cisza. Przyjdzie nam Panowie zrobić blokady na drogach i granicach. Bo to co Niemcy robią z całą pozostałą częścią Europy zaczyna przypominać lata 30 te... (dla znających Historię) | |||
g-a
| ~Obserwator (2015-01-08 12:25:23) Szanowni Koledzy... Ustawa obowiązuje i nie ma na to rady póki co. Obejmuje terytorium Niemiec i według niemieckiego ustawodawcy każdy kierowca, który będzie na ich terenie ma mieć płacone 8, 5 Euro. Tak też będzie podchodził niemiecki Urząd Celny, który jest władny do kontroli. Przed chwilą na innym wątku zapytałem - jakim cudem organ OBCEGO PAŃSTWA nadał sobie prawo do kontrolowania przychodów cudzoziemców mieszkających poza terenem Niemiec? | |||
g-a
| A sprawa noclegów w hotelach jakoś dziwnie ucichła... a co to miało nie być, po 30 000 euro kary i jeszcze rok odsiadki... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.