ID: 156933
brak lewy stop volvo fh13
ID: 156933
ID: 156933
witam. brak lewy stop i prawy kierunek we volvo fh13 ishift. na pulpicie pokazuje sprawdz bezpieczniki (bezpieczniki dobre) w diagnostyce jest kod mid216psid36fmi4 ikomunikat zasilanie 3. podpowiedzcie gdzie szukac przyczyny. przekaźniki tez dobre
witam. brak lewy stop i prawy kierunek we volvo fh13 ishift. na pulpicie pokazuje sprawdz bezpieczniki (bezpieczniki dobre) w diagnostyce jest kod mid216psid36fmi4 ikomunikat zasilanie 3. podpowiedzcie gdzie szukac przyczyny. przekaźniki tez dobre
~arczi*.113.123.77
*.113.123.77
Posty (127)
Assad
| Nie wiedziałem że a*aliza to zabronione na ET słowo | |||
~ktosik | As - twoja teoria ma racje bytu chyba tylko wtedy, jak zwarcie jest "za" bezpiecznikiem. zarowka wtedy chyba zaswieci, ale dymy z instalacji tez pojda. jesli zwarcie jest " przed " bezpiecznikiem, to beda tylko dymy, bez swiatla | |||
~olo | U mnie w Volvo nie miałem okazji wymienić jeszcze ani żarówki ani bezpiecznika, ale z tym odłączaniem aku to przesadziłeś. Taki system po pewnym czasie powinien się automatycznie zresetować. | |||
~ktosik | a_n_a_l to jest zabronione | |||
Assad
| ktosik (2014-12-07 20:06:09) As - alez oczywiscie ze stawia. dlatego swieci Niby tak, zwarcie też sprawia że przewód świeci (przez chwilę ) . | |||
~ktosik | olo - to jak juz bedziesz mial okazje, to sobie przeczytaj watek, a potem pisz co sie powinno, a co sie robi | |||
Assad
| Jak zwarcie jest przed bezpiecznikiem to świeci cały samochód. | |||
~olo | Jeśli zwarcie jest przed bezpiecznikiem to czym prędzej trzeba zabierać co cenniejsze rzeczy i się ewakuować z pojazdu. | |||
~olo | Assad, dobrze to ująłeś. | |||
~ktosik | niekoniecznie. wlasnie dlatego instalacja jest o okreslonej grubosci przewodow. w przypadku zwarcia, ma sie spalic ten kawalek ktory robi zwarcie. i tylko ten. dlatego ingerencja domoroslych elektrykow czy elektronikow konczy sie jak w doniesieniach o palacych sie pojazdach na drodze. w szczegolnosci w okresie zimowym | |||
Sergiej-TG
| Podgląd konta AssadAssad (2014-12-07 20:11:15) Jak zwarcie jest przed bezpiecznikiem to świeci cały samochód. Dopóki straż pożarna nie przyjedzie :D | |||
~olo | To może zamiast a_n_a_liza trzeba pisać "prezydent słupska liza"ł | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | ktosik nie bredz. | |||
~olo | Mojemu znajomemu spaliło się auto w drodze z serwisu do domu w dniu odebrania nowego autka. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | ktosik (2014-12-07 20:16:43) niekoniecznie. wlasnie dlatego instalacja jest o okreslonej grubosci przewodow. w przypadku zwarcia, ma sie spalic ten kawalek ktory robi zwarcie. i tylko ten. to jest nastepna zlota mysl dzisiejszego dnia. | |||
~ktosik | tak wiem jamnik. u ciebie prawo ohma, sorki, łoma, ma zupelnie inne zastosowanie | |||
Assad
| olo (2014-12-07 20:18:21) To może zamiast a_n_a_liza trzeba pisać "prezydent słupska liza"ł Widzisz, też ocenzurowane. | |||
Assad
| ktosik, zadam pytanie w twoim stylu - kto i jak oblicza który kawałek przewodu ma ulec spaleniu podczas zwarcia. Dlaczego właśnie ten i ile będzie wynosiła jego temperatura? | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | tak ktosik producenci klada ciensze kable w instalacji zeby sie one przepalaly a nie cala instalacja, czego ty jeszcze nie wymyslisz. | |||
Assad
| według mojej wiedzy tę rolę ma spełniać bezpiecznik. | |||
Sergiej-TG
| ~\\\\\\\\\ \\ (2014-12-07 20:31:58) tak ktosik producenci klada ciensze kable w instalacji zeby sie one przepalaly a nie cala instalacja, czego ty jeszcze nie wymyslisz. Poczekajcie... jak ktosik wam zaraz yebnie artykułem, to ze stołków pospadacie :) | |||
~ktosik | As - to nie ma znaczenia. przewod na calej dlugosci ma okreslona grubosc. kto oblicza? inzynierow ie jak? z prawa ohma jaka bedzie temperatura przewodu przy przepaleniu? nie wiem, az tak gleboko nie siedze w tym, ale zaden problem sprawdzic temp zaplonu danego materialu. oczywiscie nie bez znaczenia ma tez fakt w jakiej izolacji jest ten przewod. | |||
Assad
| Zapewne szuka gdzieś indziej bo wujek Google nie wie nic na ten temat. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | a to ze akurat przepalaja sie ciensze przewody wynika z obciazalnosci pradowej przewodow. nik nie kladzie cienszych przewodow tylkodla tego zeby w razie zwarcia to one sie przepalily pierwsze. czym blizej konca dnia to masz coraz lepsze pomysly. | |||
~ktosik | As - te role spelni bezpiecznik, pod warunkiem ze zwarcie jest ZA bezpiecznikiem, a nie PRZED nim | |||
Sergiej-TG
| ~\\\\\\\\\ \\ (2014-12-07 20:36:20) a to ze akurat przepalaja sie ciensze przewody wynika z obciazalnosci pradowej przewodow. nik nie kladzie cienszych przewodow tylkodla tego zeby w razie zwarcia to one sie przepalily pierwsze. Wierzyć się nie chce, że taką mądrą rzecz napisałeś... normalnie szacun dla cb :) | |||
Assad
| Ktosik w pewnym sensie masz rację. W Dafie euro 5 instalacja to masakra. Przewody cienkie. Nie wiedziałem że one takie bo przewidziane do spalenia. Po roku eksploatacji instalacja do wymiany. | |||
~ktosik | nie tylko As. drugim kryterium jest waga | |||
~ktosik | a moze 1 jest waga instalacji, a drugim bezpieczenstwo? n ie wiem. ja jestem tylko kierowca, a nie inzynierem projektantem | |||
Assad
| A może tu nie chodzi o bezpieczeństwo naszego auta tylko zwyczajnie o kasę producenta? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.