ID: 156933
brak lewy stop volvo fh13
ID: 156933
ID: 156933
witam. brak lewy stop i prawy kierunek we volvo fh13 ishift. na pulpicie pokazuje sprawdz bezpieczniki (bezpieczniki dobre) w diagnostyce jest kod mid216psid36fmi4 ikomunikat zasilanie 3. podpowiedzcie gdzie szukac przyczyny. przekaźniki tez dobre
witam. brak lewy stop i prawy kierunek we volvo fh13 ishift. na pulpicie pokazuje sprawdz bezpieczniki (bezpieczniki dobre) w diagnostyce jest kod mid216psid36fmi4 ikomunikat zasilanie 3. podpowiedzcie gdzie szukac przyczyny. przekaźniki tez dobre
~arczi*.113.123.77
*.113.123.77
Posty (127)
~ktosik | moze autorytatywnie wytlumacza ci jak to sie dzieje ze w jednej lampie jest stop, a w drugiej nie ma | |||
Assad
| ktosik (2014-12-07 19:22:22) no tutaj tez nie potrzeba serwisu. trzeba tylko znalesc usterke i ja usunac. dodatkowa zaleta jest to ze nie trzeba miec ze soba kilogramow bezpiecznikow Nie do końca tak jest bo aby sprawdzić czy usunąłem usterkę trzeba zresetować komp. W tradycyjnej wersji zamiast bezpiecznika podłączam kontrolkę lub brzęczyk i szukam. Gdy zgaśnie (przestaje brzęczeć) wiem że znalazłem winnego problemu. | 1 | ||
~olo | ... a może lepiej tu ://autoline. com. pl/sf/czesci-zamienn e-elektryka-skrzynka -bezpiecznikow-VOLVO -FH12-14070116002710 424800. html | |||
~ktosik | dosc radykalne w przypadku zwarcia. wtedy dosc szybko ( po zapachu ) znajdziesz problem. prawda? | |||
~ktosik | olo - czy ja napisalem ze w volvie nie ma bezpiecznikow, czy skrzynki z bezpiecznikami? czy taj uwaznie. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wchodze na ktorys z rzedu watek i co widze: krosik sie z wszystkimi kloci. taka natyra jego. | |||
~olo | Podejrzewam, że ktosik nawet nie potrafi skorzystać z adresów URL, które mu podsuwam pod nos. Totalny ignorant informatyczny, Ciekawe, czy jak idzie do toalety to też najpierw dzwoni do serwisu... hm, tylko jakiego. | |||
~ktosik | tak. jesli przyjac twoja nomenklature ze dyskusja jest klotnia, to tak. kloce sie taka moja natyra | |||
~ktosik | tak, olo. tak tylko ty umiesz. jestes thebesciak takie dziecko neo, mozna powiedziec jestes | |||
Assad
| ktosik (2014-12-07 19:28:35) dosc radykalne w przypadku zwarcia. wtedy dosc szybko ( po zapachu ) znajdziesz problem. prawda? Dlaczego tak uważasz? Podłączając żarówkę zamiast bezpiecznika nie robię zwarcia. Przewód na którym jest zwarcie działa jak masa w zasilaniu. | 1 | ||
~olo | Swoią droga jak jutro opowiem chłopakom w serwisie, jak będę odbierał volvo, że aby przywrócić napięcie po zwarciu, kierowca odłącza akumulatory aby coś tam zresetować, to dopiero będzie ubaw. | |||
~ktosik | no cos ty :D zarowka zamyka obwod, tak jak bezpiecznik ; ) w zdolnych rekach, bezpiecznik bedzie swiecil niczym zarowka ; ) a po drugie - co masz na mysli piszac ze przewod ( + ) dziala jak masa? bo przeciez zwarcie polega na polaczeniu + i - | |||
Assad
| Plus dochodzi do bezpiecznika i drugi przewód (ten biegnący do żarówki) gdy jest zwarcie połączony jest z masą i działa jak minus (dlatego pali bezpiecznik) . Gdy w jego miejsce (bezpiecznika) włożysz żarówkę to świeci. Po usunięciu zwarcia żarówka zgaśnie. | |||
~ktosik | As - prad ma to do siebie, ze plynie po najmniejszej lini oporu. zarowka stawia wiekszy opor, niz zwarcie, wiec cobys nie podlaczyl to i tak bedzie zwarcie i dymy z instalacji olo, ze ty jestes glab, to juz tutaj dales po sobie poznac. ale nie rob z siebie de*ila na serwisie : opis bezpiecznikow w fh12 F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA SKRZYNIA (OPCJA I-SHIFT) F13 WYCIERACZKI F14 GNIAZDO ZPALNICZKI 24V I OSWIETLANIE WNETRZA CZESC SRODKOWA F15 SEPARATOR WILGOCI W FILTRZE PALIWAI PODGRZEWACZ F16 BLOKADA MOSTU I ELEKTROMAGNES PRZYSTAWKI SKRZYNI F 17 JEDNOSTKA KONTROLNA OSWIETLENIA ) LCM) F18 KLAKSON I ELEKTROMAGNES POWIETRZEGO KLAKSONU F19 JEDNOSTKA KONTROLUJACA NAWIEWEM + DYNAFLEET F20 WEBASTO F21 WENTYLATOR NAWIEWU F22 OSWIETLENIE KABINY F23 ZAWIESZENIE POWIERZNE F24 OSUSZACZ POWIETRZA ELEKTRYCZNE OGRZEWANIE LUSTEREK F25 ABS/EBS LINIA DO NACZEPY F27 ELEKTRYCZNE SZYBY LEWA STRONA OGRZEWANIE LUSTEREK F28 ABS/EBS CIAGNIK F29 GNIAZDO ZASILANIA 24V NA DESCE ( OBOK ZAPALNICZKI WYSOKI OPOR NP. CZAJNIK) F30 ELEKTRYCZNE SZYBY PRAWA STRONA F31 GLOWNY BEZPIECZNIK DLA F95-97 F33 ELEKTRYCZNA POMPA PRZECHYLU KABINY F34 WZMACNIACZ MOCY RADIA F35 ELEKTRYCZNA REULACJA FOTELA F36 SWIATLA COFANIA NACZEPY F38 OSWIETLENIE STOPNI KABINY (W DRZWIACH) F39 ELEKTRYCZNA REGULACJA LUSTEREK F40 PODGRZEWACZ KOLEKTORA DOLOTOWEGO F41 ELEKTRYCZNA POMPA PALIWA (ODPOWIETRZANIE UKLADU PALIWOWEGO) F42 WENTYLATOR SILNIKA F44 KONWERTER NAPIECIA 12V RADIO F45 KONWERTER 12V GNIAZDO F51 HYDRAULIKA STEROWANIA OSIA SKRETNA F53 KABINA ( Z PRZODU NEON) F55 SRS PODUSZKA KIEROWNICY I NAPINACZ PASOW F57 RETARDER F 58 ADR D+ WYKRYCIE ZWARCIA ODCIECIA ZASILANIA F59 KAMERA COFANIA F60 STEROWANIE OSIAMI SKRETNYMI F61 ALARM F62 PODGRZEWACZ PALIWA F63 BLOKADA ZAPLONU !!!ALKOLOCK!!! F65 AUTOMATYCZNY SYSTEM SMAROWANIA F66 OTWIERANY DACH F67 LAMPKI LOZKOWE F68 LODOWKA F69 ZASILANIA 12V F70 ABS/EBS NACZEPA (WERSJIA Z 7 PINOWYM GNIAZDEM) F72 REGULACJA POZIOMU REFLEKTOROW F74 CISNIENIOWY SPRYSKIWACZ REFLEKTOROW XENON F75 ELEKTRYCZNE PODGRZEWANIE FOTELA I WENTYLACJA F89 TACHOGRAF F90 KONWERTER NAPIECIA 12V NACZEPA MODUL INFORMACYJNY BLEDU ABS F91 TACHOGRAF F94 AD BLUE SYSTEM F95 CENTRALNY ZAMEK F97 WEBASTO BEZPIECZNIKI POD LCM FM1 GLOWNY PODGRZEAWACZA FM2 GLOWNY PODNOSZONEJ OSI FM3 GLOWNY ZASILANIA KABINY FM4 GLOWNY LCM | 1 | ||
~olo | Assad Masz rację w 100%, a nie wydaję Ci się, że po takiej dawce wiadomości ktosik ma teraz zwarcie | |||
~ktosik | koncentruj ogniskowa na F17 | |||
~kiero | wymienił założyciel wątku już tą żarówkę czy nie? | |||
~olo | To jednak są bezpieczniki, niedawno pisałeś, że bezpieczników nie ma, więc kto tu robi z siebie idiotę ktosik napisał: uklad elektroniczny tym zawiaduje. podobnie jak w manie nie ma zadnego bezpiecznika na 12V jest cos na ksztalt " komputera" ktory sam w sobie ma zabezpieczenia przeciazeniowe. zwarcie powoduje blokowanie poszczegolnych obwodow, lub konkretnej wiazki elektrycznej. po usunieciu usterki, wystarczy zresetowac komp, poprzez odlaczenie aku na chwile wystarczy jeden bezpiecznik, chroniacy ten uklad | |||
~ktosik | oczywiscie, jesli znajdziesz bezpieczniki odpowiedzialne za swiatla ( mijania, pozycyjne, drogowe, stopu, cofania, kierunkowskazow ) to chetnie dowiem sie ktore to sa | |||
~ku-ku | Zaraz sprawdzę! | |||
~olo | ktosik pytanie założyciela wątku dotyczyło FH13. ty naprawdę masz jakieś problemy z sobą. | |||
~ktosik | no nastepy de*il, ktoremu trzeba tlumaczyc co sie pisze. a dasz rade przeczytac kilka wpisow wiecej? ( wczesniejszych) czy to juz szczyt twoich mozliwosci? a moze ci podrzuce.. : ~ktosik (2014-12-07 18:44:23) pozwaole sobie odpowiedziec pytaniem : ile bezpiecznikow jest w vovlie do oswietlenia? ktos ik (2014-12-07 18:47:57) ale ja wiem. nie ma Assad (2014-12-07 18:59:10) Według ciebie volvo nie ma bezpieczników do oświetlenia? ~kto sik (2014-12-07 19:01:41) nie tylko wg mnie. wg serwisanta i wg ksiazki pojazdu rowniez. i dopiero teraz jest ten wpis: ~ktosik (2014-12-07 19:10:31) | |||
~ktosik | a czym sie mistrzu rozni FH12 od FH13? | |||
~ktosik | olo (2014-12-07 19:54:50) ktosik pytanie założyciela wątku dotyczyło FH13. ty naprawdę masz jakieś problemy z sobą zdaje sie ze miales wczesniej jakies uwagi do mojej pisowni... nie pisze sie :" z sobą " lecz : " ze sobą " | 1 | ||
Assad
| ktosik (2014-12-07 19:48:31) As - prad ma to do siebie, ze plynie po najmniejszej lini oporu. zarowka stawia wiekszy opor, niz zwarcie, wiec cobys nie podlaczyl to i tak bedzie zwarcie i dymy z instalacji Nie będę wgłębiał się w twoje teorie. Wyłożę to "łopatologicznie". Do bezpiecznika dochodzi prąd (+) który biegnie dalej do żarówki. Jeśli na swojej drodze przetrze się dotknie do masy (-) mamy zwarcie. Przy bezpieczniku jednym przewodem dochodzi plus a tym od zwarcia (od strony żarówki) minus. Bezpiecznik pali się. Gdy w jego miejsce podłączę żarówkę to świeci ponieważ zasilana jest plusem oraz minusem (tym ze zwarcia). Gdy usunę zwarcie żarówka gaśnie. Lepszy jest brzęczyk gdyż szukając zwarcia nie muszę kontrolować czy żarówka się świeci. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | a dlaczego swieci an nie ma zwarcia? bo czytalem na innym watku jak ktosilk napisal ze zarowka dziala przez zwarcie. | |||
Assad
| Wiem że we wklejkach jesteś niezastąpiony ale włącz myślenie i przea*alizuj drogę prądu. Żarówka nie stawia większego oporu niż zwarcie. | |||
~olo | Nie doczytałem, tak przyznaje się do błędu i zwracam honor, a co do "z sobą" to ty nigdy nie "zjadłeś" literki? | |||
~ktosik | As - alez oczywiscie ze stawia. dlatego swieci | |||
~ktosik | jesli nawet zjadlem, to w 80% jest mi to wypomniane |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.