ID: 155237
Solo 12T Czy ciągnik + Naczepa???
ID: 155237
ID: 155237
Witam wszystkich. Planuje zakup auta do transportu maszyn rolniczych. Glównie auto do własnych potrzeb generalnie auto do dmc 12T mi wystarcza ale rozważam opcje kupna ciagnika z naczepą JUMBO (jakis starszy zestaw do remontu drobnego ciągnik E3) Moje pytanie brzmi O ile ktoś sie orientuje czy na taka otwartą naczepę znajde cos dodatkowo gdybym mial miejsce na doładunek np ciagnik rolniczy wieksze auto itp. z krajów zachodnich np DE DK. czy nie ma co liczyć na szczescie i robić swoje małym autem??? Mieszkam za granicą i jestem ciekaw tego tematu w polsce poniewaz przeprowadzam sie do PL ziemi ojczystej i czas wziać sie za swoje.
Witam wszystkich. Planuje zakup auta do transportu maszyn rolniczych. Glównie auto do własnych potrzeb generalnie auto do dmc 12T mi wystarcza ale rozważam opcje kupna ciagnika z naczepą JUMBO (jakis starszy zestaw do remontu drobnego ciągnik E3) Moje pytanie brzmi O ile ktoś sie orientuje czy na taka otwartą naczepę znajde cos dodatkowo gdybym mial miejsce na doładunek np ciagnik rolniczy wieksze auto itp. z krajów zachodnich np DE DK. czy nie ma co liczyć na szczescie i robić swoje małym autem??? Mieszkam za granicą i jestem ciekaw tego tematu w polsce poniewaz przeprowadzam sie do PL ziemi ojczystej i czas wziać sie za swoje.
Posty (39)
jacek456
| Wiecej za transport nie musze brać bo co kolwiek węzme to i tak koszty mi sie wróca choćby cześciowo. | |||
jacek456
| Solówka 12T tez jest ok tylko nie ma opcji zmiejszyc kosztów ale spalanie mniejsze. Bynajmniej tak mysle | |||
~pit | Daleko chcesz jechać po te traktory? | |||
jacek456
| Sam bede jeżdzil interes jednoosobowy poki co A kwestia najazdów otwierane hydraulicznie pożadne masywne, sam naprawiam takie maszyny po godzinach w wolnym czasie wiec zrobienie tego nie ma problemu | |||
jacek456
| Głównie z krajów skandynawskich. | |||
ese
| Na megę bez problemu wchodzą koparki typu JCB 3CX czy większe 4 CX. Z tym, że nie pasuje pod to zestaw do 12 ton DMC, bo każda z nich waży 7-8 ton. Opcji tu jest więcej. Mam kolegę który przerobił dla własnych potrzeb naczepę jumbo na kołach 17, 5 i wozi w jednym kierunku maty zbrojeniowe a w drugim ciągniki siodłowe. | |||
~sid | a ja myslalem ze tu chodzi o zarabianie a tu chodzi o zwrot kosztów choćby częściowy [teraz już wiem czemu polski psiewoznik jeździ za 3zl [płatne w jedna strone] | -1 | ||
~pit | Nie licz na export na niskopodwoziówkę. Lepiej zwykła mega i najazdy dokładane w taki sposób, żeby możma było ładować pod rampą. Export weźmiesz za takie pieniądze, że praktycznie przywieziesz sobie te traktory za darmo. Rozsuwasz dach w naczepie i każdy traktor zmieścisz. | |||
jacek456
| Potrzebuje auto do własnych potrzeb wiec na transport zarobkowy się nie nastawiam a zaniżać cen nie mam zamiaru za ewtualny transport nie mam zamiaru. a Ile moze kosztowac wypożyczenie naczepy np na 7 dni?? | |||
ese
| jacek456 (2014-11-06 20:19:18) Potrzebuje auto do własnych potrzeb wiec na transport zarobkowy się nie nastawiam.. "- No to odpadają doładunki po drodze by sie koszty zmniejszyły. Wypożyczenie im krótszy okres tym droższe. Na miesiąc rzędu 500 euro | |||
~sid | więcej jak zlecenie transportu dziadtransowi | |||
~pit | Obawiam się, że taniej wyjdzie Ci znależć przewożnika który Ci to zwiezie. Zapłacić wynajem naczepy, gonić zestaw na pusto w jedną stronę.. Złapiesz wystrzał, auto klęknie, kierowca nawali- będziesz mieć tylko dodatkowe koszty.. | |||
jacek456
| CHcialem zakupić taki sprzęt jak najtańszym kosztem ciągnik+naczepa cos do remontu | |||
jacek456
| myśl przewożnika tez mi przeszła przez głowe. trza to wszystko dobrze jeszcze raz przekalkulowac | |||
ese
| Trudno o idealną receptę. Jadąc pusto w jedną stronę (bo nie rejestrując transportu/nie mając licencji) wyjdzie sie raczej na minus. A dochodzi ryzyko związane z przejazdem. Nie wiem czy nie byłoby w takim razie lepiej przygotować sprzęt na miejscu i zlecic komus transport. | |||
~sid | Sochaczew ci przywiezie po 3 zl/km płatne w jedna strone to jest 1, 5/km plus paliwo co z traktora spuści | -1 | ||
~pit | Znajdujesz przewożnika, najlepiej z okolicy, tak żeby nie nadrzucał km. Dogadujesz się na kasę z rączki do rączki. Faktura za transport symboliczna. Transport nie ustalasz na ''za 5 dwunasta'' i bardziej opłaci się takie coś niż pakowanie się w ''półtransport'' | |||
jacek456
| Teoretycznie tak 3 złote jest ok Z rejestracja transportu nie było by wiekszych problemów certyfikat mam wiec to najwiekszy problem nie jest. Ale posiadając własny transport staje sie nie zależny | |||
jacek456
| kwestie wszystko do przemyślenia naszczeście mam jeszcze ciut czasu | |||
ese
| Dokladnie tak. Nie ma tu idealnej recepty. Każda opcja ma plusy i minusy | |||
~sid | pakując się w transport pakujesz się w KLOPOTY | |||
~ku-ku | kolejny aspirant na dziadtransa. | |||
~ku-ku | lepiej uprawiaj zawodowo polowania na szczury i insekty. | |||
~sid | KU KU a minusa chcesz | |||
~ku-ku | sid, nie, nie, nie ! | |||
~pit | Podsumowując! Najle piej finansowo wyjdzie brać megę z plandeką, zabrać jakikolwiek ładunek, żeby się tylko wydostać. Nieżle finansowo-zlecić transport komuś i spać spokojnie. Źle finansowo, ale niezależnie i czasochłonnie- jeździć pusto w jedną stronę swoim zestawem. | |||
jacek456
| kuku spokojnie mnie transport zabardzo nie interesuje. w chwili obecnej za auto lawete za 2 auta place 2100pln 2300 pln. wiec posiadajac zestaw gdzie zabiore sobie te dwa auta plus moj własny ciagnik lub zabiore komus auto np w czasie posiadanie wlasnego transportu ma sens. tym bardziej posiadanie auto pow 3. 5t i tak musze miec do transportu czesci itp bus za maly :/ | |||
jacek456
| wszystko ma dobre i zle strony :/ | |||
~ku-ku | Jacek - a ja jak widzę transport to obracam łeb w odwrotną stronę. | |||
jacek456
| Wiec reasumujac Racja jak * każdy ma swoją a jak byś sie nie obrócił to * z tyłu :) Myśle że mozna zamknąc temat :) | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz