Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kontrollbuch

ID: 151413


Witam Ponownie.

Pierwsza sprawa:
Mam pytanie w sprawie Kontrollbucha a dokładniej chodzi mi o to że BAG lub Polizei
mogą wymagać rozpiski 28dni w tył.. A jeśli powiedzmy że dziś wjechałem do Niemiec i
zacząłem kontrollbuch wypelniac i zatrzymała mnie polizei i chce rozpiskę z 28dni wstecz..
to co wtedy? bo nie bardzo to rozumiem.. a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi..

Druga sprawa:
W jakich Państwach Kontrollbuch obowiązuje? tylko w Niemczech?

Trzeci a sprawa:
Jak to jest z dobowymi czy tam tygodniowymi godzinami pracy?
Czy jest coś takiego i czy obowiązuje mnie to na Bus-ie do 3, 5t DMC.
Czytałem coś że tygodniowo można przejechać jakieś 72h lub 56h..

Czwarta sprawa:
Czy jest możliwość taka że np. spedytor da mi zlecenie załadunku w punkcie A
a rozładunku w punkcie B i że jest tak duża odległość od tych punktów że czasowo
się nie zmieszczę w czasie pracy?

Trochę się rozpisałem :D
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Posty (29)

Marek2305
jak w temacie...
~ktosik
usun spacje z linka.

gitd. gov. pl/content/przepisy- dotyczace-przewozow- na-terenie-niemiec-w ykonywanych-pojazdam i-o-dopuszczalnej-ma s-0



uzyj wyszukiwarki. temat byl poruszany milion razy

1

jedi6667
Zaczynasz pracę z urlopówką że miesiąc byłerś na urlopie więc nie masz tych 28 sztuk.

-1

Marek2305
Widziałem już ten artykuł i go przeczytałem i nie ma nic o tym jak ma to wyglądać z kontrollbuchem wstecz.. a co do tematu że był już poruszany to nie znalazłem za bardzo nic takiego żeby ktoś mógł wszystko ładnie wyjaśnić tylko jakieś "gubienie kilometrów w Polsce".. Proszę o odpowiedzi.
~ktosik
kontrochbuch obowiazuje tylko w niemczech.
wiec nie ma obowiazku dokumentowac w jakikolwiek sposob tego co robiles i jak jezdziles POZA TERENEM NIEMIEC
~ktosik
uzyj wyszukiwarki na tym forum
watek byl poruszany wiele razy.

no chyba ze ty z tych co to trzeba podac wszystko na tacy pod nosek
jacek-kuba
1-bierzesz umowę o pracę, że teraz rozpocząłeś pracę-więc nie masz 28 dni-lub urlopówkę.
2-tylko DE
3-musisz to rozpisać tak jak kierowcy ciężarówek. Godziny jazdy-pauzy, sen, praca-gdzie byłeś dokąd dojechałeś itd. będziesz ewidentnie kłamał -udowodnią Ci to bez problemów-CMR, kwity z tankowania-laptop z czasem przejazdu, korki, roboty drogowe z kamerami włącznie.
4-w takiej sytuacji kombinujesz-chowasz kartki z godzinami, chowasz CMR-ale to nie są idioci, jak znajdą -dostaniesz mandat o wiele wyższy.
Nie możesz jeździć cały czas po Niemczech-to jest kabotaż, więc jak wyjeżdżasz do innego kraju -nic nie piszesz
jedi6667
Ciekawe za co te minusy dostałem, kolega chciał wiedzieć w pkt 1, ja jak zaczynam jazdę po tygodniowej przerwie to dostaję kartę że ostatnie 30 dni byłem na urlopie bezpłatnym więc nie mam kart godzin za ostatnie 28 dni.
jacek-kuba
Jeżeli będziesz miał tachobuch w postaci książki lub numerowanych kartek, nie pokombinujesz-ale jak wspomniałem, musisz to robić z głową. Jak się uprą nie wybrniesz z tego. Generalnie to jest bandytyzm-to tak jak zmuszanie kierowcy ciężarówki do jazdy na magnesach. W porządnej firmie nie ma takich numerów-tyle, że tych porządnych jest na lekarstwo

-1

jacek-kuba
jedi dobrze napisałeś, więc ja Ci dam plus zaraz-nie przejmuj się doktorami

-2

jacek-kuba
ha ha sam widzisz teraz ja mam krechę live is brutal he he
jedi6667
Niestety jacek-kuba, masz świętą rację, jak się uprą to i tak obczają że coś kręcisz z godzinami. Ktoś kiedyś napisał żeby CMR i paragony za paliwo chować w kopercie z adresem spedycji i w razie zatrzymania zakleić ją, podobno w korespondencję nie mogą zaglądać, ile w tym prawdy to nie wiem. Ja osobiście CMR raz w tygodniu wysyłam do spedycji i mam czysto w kabinie.
jacek-kuba
jakby nie mogli zaglądać w zaklejone koperty, to narkotyki przewozili by na legalu
Marek2305
A jak np. Załadunek mam w Niemczech i rozładunek we Francji i następnie muszę wrócić znów do Niemiec czyli że we Francji też muszę prowadzić kontrollbuch tak?
jacek-kuba
nie -tylko jak wjedziesz do Niemiec-na pierwszym parkingu
Marek2305
No ale skoro chcą mieć kontrollbuch wypisany wstecz (28dni) to oznacza że trzeba go cały czas prowadzić jeśli się wie że się będzie do Niemiec jechać czy chociaż przez Niemcy przejeżdżać..

Jeśli dobrze rozumiem to kontrollbuch zaczyna się prowadzić od razu od granicy Niemiec tak?
jedi6667
To jest tak niejasne że szlak człowieka trafia, niby tylko u nich to obowiązuje ale przepisy powinny obejmować całą unię, ja dla świętego spokoju rysuję cały czas. U helmuta staram się żeby wszystko grało aza granicą rysuę jak mi się podoba ale zawsze pilnuję żeby stany licznika się zgadzały kiedy ruszyłem i stanąłem plus miejscowości.

1

jacek-kuba
piszesz tylko w de -ja wożę ze 30 kartek wypisanych-a że one obejmują pół roku to trudno. Poza Niemcami nie piszę jak wjeżdżam to rysuję -wyjeżdżam kończę rysować. Załóżmy, że potem jestem w Austrii jeżdżę dalej po europie 10 dni. Wracam przez teren wroga znowu piszę. Pewnie że powstaje dziura z km-ale mam CMR jako dowód. Wracam do domu, mam z 10 dni wolnego. Wjeżdżam do Niemiec rysuję-CMR już nie mam -ale to przecież logiczne. Nikt się do tego nie przyczepił-ale jak pisałem -nie robię z nich ewidentnie idiotów, bo to może się źle skończyć.
ese
jedi6667
(2014-09-02 00:39:58) "... ja dla świętego spokoju rysuję cały czas... "-

I to jest idealne i bezpieczne rozwiązanie
Marek2305
Czyli w innych Państwach przestrzegasz przepisów takich jak są w Niemczech tak?
Czy tylko tak rysujesz dla świętego spokoju a jeździsz jak chcesz? :P
jedi6667
Robię wszystko tak jak u niemca, godzinki pracy prawidłowo, pauzy itp. Sensownie piszę przejechane kilometry w granicach 700-800km a co zostaje górką gubię np. w sobotę rysując że jadę stojąc na parkingu. Niemiec widząc łany pliczek godzinówek i że kilometry się zgadzają jest zadowolony (lubią porządek} i jak jest mało gorliwy to nie sprawdza ich zwłaszcza że widzi kontrollbuchy z za granicy ich kraju.

1

jedi6667
Cmrki wysyłam do spedycji raz w tygodniu pocztą żeby nie mieli dowodów że było inaczej niż w kontrollbuch, miasta wyszukuję na mapie tak żeby odległości mniej więcej zgadzały się i jakoś się kręci.
jacek-kuba
Generalnie to farsa, żeby wymagali przynajmniej książki-numerowanych stron-a tak to pic na wodę. Nie wierzę, że wprowadzą tacho do 3. 5T i tak to będzie trwało latami jeszcze
~PLĄBA
Książka obowiązuje również w Austrii.
~To-Ja
W szkole też!
jacek-kuba
w Austrii obowiązuje książka ale kucharska
~ku-ku
No i z książki gotujeta !
~Janusz
Polecam zakup książki w Drukarnia Internetowa Druczki. eu, wysyłka tego samego dnia co złożone zamówienie. Kontrollbuch od nich ma ściągawkę jak należy ją wypełniać i jest to wersja dwujęzyczna PL-DE. www. druczki. eu
~Pomagam
Książka czasu pracy kierowcy 3w1: PL - DE - FR od 4, 06 zł netto
s://dofirmy. eu/k/ksiazki-czasu-p racy-kierowcy
www. DoFirmy. eu
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.80.131.164

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels