ID: 151351
wieksza moc
ID: 151351
ID: 151351
witam ze tak powiem czym nadrbiaja moc ogolnie w ciezarowkach? np volvo fh 13litowy silnik a zakres mocy 420-520? z czego "wycisna" te 100 kucykow? lepsze parametry wtrysku?? inne komory spalania? wieksze zawory?
witam ze tak powiem czym nadrbiaja moc ogolnie w ciezarowkach? np volvo fh 13litowy silnik a zakres mocy 420-520? z czego "wycisna" te 100 kucykow? lepsze parametry wtrysku?? inne komory spalania? wieksze zawory?
~robur*.wist.com.pl
*.wist.com.pl
Posty (21)
~robur | jak w temacie... | |||
~ktosik | a te info potrzebne ci na jutro do szloy, zeby przed kumplami wykazac sie " wiedza"? :D | -1 | ||
~-zp | Większe wysikene turbiny + dodtkowa dawka paliwa = większa moc | |||
~czipowanie | Czip w komputerze samochodowym robie np volva 460 na 530 | |||
spedii
| za coś trzeba płacić. Opracowuje się silnik w najmocniejszym parametrze i obniża się jego sprawność. wydech, turbina sterowniki. a w sterownikach najłatwiej coś po zmieniać, stąd takie rozpowszechnienie chip tuningu | |||
jack1975
| , czipowanie'' to sciema, jedz na hamownie po tym, zabiegu'', kasa w bloto | |||
~robur | czyli to nie jest tak ze np 13litrowy 520 jest wyzylowany tylko 420 jest zanizona? ? dobrze was rozumie? bo zawsze myslalem ze odwrotnie jest czyli rasuja motory ze tak powiem PS a co do ciebie ktosik to wez sie juz zamknij. nie chce sie chwalic tylko sie interesuje tym i chce wiedziec | |||
~PoprostuWiem | Podam na przykładzie DAF XF 95 Euro 3... silnik 12, 6l, moc 380, 430, 480, 530KM 380KM > 430KM- większa turbina, większy intercooler, program silnika 430KM > 480KM-inne wtryski, program silnika, głowica z innego stopu, wzmocnione denka tłoków i korbowody 480KM > 530KM-inna turbina, intercooler, kute tłoki, szersze łożyska wału, blok silnika z żeliwa CNG, wyższe ciśnienie wtrysku, program silnika... Jeździłem 380ką po tuningu na 430, różnice tłumaczył mi kiedyś mechanik w serwisie, coś mogłem przekręcić, ale generalnie sam chip tuning (zmiana mapy zapłonu) podnosi osiągi i może zmniejszyć zużycie paliwa... rozsądnie zrobiony... jak przesadzisz-zmiejszy sz żywotność silnika, skrzyni biegów, sprzęgła. | |||
~*) | Jak w dizlu Mozna zmienic mape zaplonu? Hahaha. najprostszy chiptuning diesla polega na zwiekszeniu cisnienia turbo | |||
~ktosik | ~*) (2014-09-01 08:24:11) Jak w dizlu Mozna zmienic mape zaplonu? mozna znawco. reguluje sie to wtryskiwaczami | |||
~*) | Wtryskiwaczami znawco Mozna zmienic cisnienie wtrysku a nie mapa zaplonu:) | |||
~ktosik | wez sie nie kompromituj | |||
~*) | Wiesz co to jest mapa zaplonu?wiesz co to jest wyprzedzenie wrrysku?wez sie nie kompromituj | |||
~ktosik | co to jest wyprzedzenie wtrysku to mozna zaobserwowoac na twoim przykladzie. wyglada na to ze twoj szanowny tatus tego doswiadczyl w chwili zapomnienia i teraz musimy cie czyac | |||
~*) | Teraz mnie nie czyta bo zmarl 7 lat temu pajacu | |||
~ktosik | naum sie czytac. nie pisalem ze on cie czyta, tylko ze my czytamy ciebie, a raczej glupoty ktore wypisujesz pajacu | |||
mobil1
| Jak w dizlu Mozna zmienic mape zaplonu? Hahaha. najprostszy chiptuning diesla polega na zwiekszeniu cisnienia turbo7 a słyszałeś kiedyś o mapie wtrysku? od wtrysku uzależniony tez jest samozapłon? nie sądzisz Senseju? | |||
mobil1
| i piszesz chyba o kącie wyprzedzenia wtrysku... a może słyszałeś o opóźnieniu samozapłonu? bądź kącie opóźnienia samozaplonu? rożnie można czytać to w literaturze; ) | |||
ese
| Też nie wierzyłem. W ciężarowym doświadczeń nie mam. Ale po zmianie mapy w silniku VW auto zrobiło się wyraźnie "żywsze" a zużycie paliwa spadło na tyle, że na zbiorniku zamiast ok. 950 km. robiłem ok. 1100. Wykres z hamowni pokazywał to wyraźnie, ale praktyka jeszcze wyraźniej | |||
ese
| I był to właśnie diesel 1. 9l. | |||
mobil1
| jeśli ktoś żyje w świecie mechanicznej pompy wtryskowej czy pierwszych sterowanych elektronicznie to ok.. nie da sie. Ale przecie dziś w CR dąży się do sterowania przebiegiem w funkcji wielu zmiennych (obciażeniem silnika, temperaturą powietrza... ) jest ich cała masa. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.