Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

WITD: Ważenie pojazdów o dmc do 3, 5 tony

ID: 147485


W dniu 10 czerwca br., zespół kontrolny złożony z motocyklisty i specjalistycznego pojazdu do ważenia pojazdów WITD w Gdańsku przeprowadził działania na terenie Gdańska i powiatów sąsiadujących ukierunkowane na przewozy pojazdami do 3, 5 tony.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (23)

~merman
Przeładowane busy zagrażają bezpieczeństwu i są nie uczciwą konkurencją, ITD zważyło 4 busy ( tylko ), jednemu nie pozwolili jechać mimo przeładowania, czy to właściwe że tylko jednemu.

To jest bardzo zły proceder !!!
~neoniewolnik
merman: to sa twoje niczym nie poparte dywagacje. Co więcej praktyka przeczy twoim slowom. Te najbardziej przeciążone busy sa to pojazdy oryginalnie majace wyższe DMC i sa tylko zarejestrowywane na 3. 5t w celu umożliwienia zatrudnienia osob mających kategorie B - jedyna która jeszcze w miare normalnie można zdobyc. Oznacza to ze sa to pojazdy konstrukcyjnie przystosowane do takich ciezarow, bo wpis w dowodzie nie ma magicznej mocy i nie powoduje osłabiania stali. Ma to również potwierdzenie w statystykach wypadkowości. Co zas się tyczy nieuczciwej konkurencji to policz sobie ile taki dostawczy placi akcyzy w paliwie w przeliczeniu na tone, a zrozumiesz ze wcale nie mniej podatkow (rozumianych jako ilość a nie nazwa) placi od takiego TIRa.
~merman
Riposta dla NIEWOLNIKA,
a ile płaci za licencje, w jaki sposób przestrzega czas pracy kierowcy ( nie mam na myśli o przepis 561 ), tylko praca 16h na dobę. kierowca w tym przypadku to niewolnik który nie ma narzędzi na egzekwowanie swoich praw.
co do konstrukcji to też jest trochę prawdy i nie prawdy, bo większość to właśnie pojazdy konstrukcyjnie przystosowane do max 3, 5, a tylko nie duży % to są z nie właściwym wpisem w dowodzie.
I wracając do bezpieczeństwa, czas jazdy plus przeładowanie plus zamocowanie ładunku = A4 z zeszłego tygodnia MB sprinter ok Krapkowic, bus z UA, ale polskie i z innych krajów też tak jeżdżą.
Rada na koniec, Zacznij być wolnym człowiekiem, skończ z niewolnictwem.
~neoniewolnik
widze ze nic a nic nie rozumiesz, wiec jeszcze raz powtorze, sama kacyza z paliwa dostarcza podatkow naszemu ciemiezcy państwu więcej niż opłaty za licencje i inne rzeczy. Policz sobie sam.
Ukraincy jechali OSOBOWYM BUSEM - wracali do domu z ciężkiej pracy raczej nie bedac przeciazonymi.
Każdy pojazd majacy homologacje na DMC w tej samej homologacji ma wpisane naciski na os które sa wlasnie KONSTRUKCYJNYMI wartościami. Takie 3. 5t IVECO na Blizniakach jest przystosowane konstrukcyjnie do 4. 5t, mimo ze DMC ma tylko 3. 5t, sprawdz w internecie w katalogach a dowiesz się.
Sprobuj przeciazyc takiego Traffica o 1t, a zobaczymy czy będziesz w stanie jechać.

Nie rozumiesz już co to jest wolność Kanarku urodzony w klatce.
~darek
~neoniewolnik Busy do 3. 5tony waza po 7-8ton ale wedlug ciebie skoro placa akcyze w paliwie nie sa nieuczciwa konkurencja. Zenujace. To tak jakbym na osobowce nakleil sobie napis taxi wozil ludzi za pieniadze a taksowkarzom i inspekcji powiedzial-przeciez place akcyze w paliwie wiec nie jestem nieuczciwa konkurencja.
~neoniewolnik
bus jadac z4t ladunku pali kolo 15l/100km, TIR jadac z 24t pali 32l/100km, czyli jadac z 6 krotnie lżejszym ladunkiem spalamy jedynie polowe paliwa tego co duzy TIR. Skoro w przeliczeniu na tone spalamy więcej paliwa autoamtycznie płacimy tez więcej podatku akcyzowego i na fundusz drogowy. Ja wiem ze dla wielu niuswiadomionych ISTOTNA roznice czyni nie to ile się placi tego podatku w PLN, ale to ze podatek nazywa się tak albo inaczej.
~cypis
Bez sensu wasze dywagacje. Busy jezdzily przeciazane i beda jezdzic. Niektore (z tych do 3. 5t calkowitej maja po 500kg ladownosci (kontenery z winda) a woza po 8palet np. wody mineralnej. Dziwi glupota kierowcow to wiozacych. ale tego sie nie wypleni.
~cypis
Sam jezdzilem kiedys iveco daily 3512plandeka. zabieralem nieraz 4kontenery 1000kg. szedl dobrze. dodane 3piora i niewidac ze przeciazony. ale hamowanie to juz naprawde inna bajka
remmarek
Podobną akcję ważenia busów widziałem na granicy Czesko - Austriackiej i nie wiem czy Austriaków interesowało coś wiecej niz tylko waga. Wszystkie bysy z nadwagą szły na parking, a kierowcy otrzymywali mandaty. Właściwie nie ma w tym niczego dziwnego. Moja ciężarówka też jest ważona i gdy przeginam płacę. Skąd tyle emocji?
~cypis
Neoniewolnik-masz racje kolego. 3. 5t w dowodzie to tylko papierek. ale to przeciazanie busow to tylko po polsce. Niskie kary. nie odstraszaja i szefdziady klada na to laske.
~cypis
Bus przeciazony?kwestia co znaczy przeciazony?. Aleczy tona przeciazenia to duzo?Nie!Przewaznie wszystkie sa tak robione by przy 5t calkowitej normalnie funkcjonowac. poza spalaniem. Tego nic nie zmieni. zadne przepisy.
~darek
~neoniewolnik Nadal nie rozumiem Twoich argumentow ze busy wazace po 7-8ton nie sa nieuczciwa konkurencja. Twoje jedyne wytlumaczenie jest takie ze busy pala duzo paliwa w porownaniu do ciezarowek wiec placa duza akcyze w porownaniu do tego co przewoza. Czyli jak na solowke o dmc12t zaladuje tyle towaru ze bedzie wazyc 20ton to w/g Ciebie wszystko jest w porzadku bo taka solowka spali np27litrow a ciagnik z naczepa 32lit.
~forumowyIdiota
bus przeważony o 200-300kg a bus przeważony o 1, 5-2t to różnica, a busy ważące 7-8t darku to chyba widziałeś w piaskownicy, bo bus busowi nie równy, wszystko zależy co ma wbite w dowodzie, bo taka masterka czy ducato na pojedynczej osi co w dowodzie ma 3, 5t a ładunku może wziąść 1000kg 8ep to chyba inny bus co np. Iveco na bliżniaku co ma w dowodzie 3, 5t a w rzeczywistości homologacja do 7, 5t tylko pan diagnosta przez pomyłke wbił 3, 5t a nie zwrócił że paka mieści 14ep bo i takie wynalazki widzę na drogach, więc potem wychodzi że bus waży 5t, za miedzą niemiec dowali 1euro za każdy kg więcej, a austryjak to by najchetniej kula w łeb w rowie od razu ale zawsze tak będzie bo Polski psiewożnik wszedzie potrafi s*oolicc stawki i zamiast wozić 1t za 0, 45-0, 50 cen za km to wozi 2t za 0, 35 cent
~neoniewolnik
Darku: Argument za nieuczciwa konkurencja jest taki ze większe maja te wszystkie podatki, opłaty i licencje kosztujące pieniądze, a mali nie, wiec przedstawiłem dowod na to, ze o ile nie maja wielu tych oplat to z uwagi na spalanie i akcyze w paliwie rekompensują państwu z nawiazka kwote w PLN, wiec o zadnej nieuczciwości mowy nie ma.
forumowyi: obecnie w Europie najbardziej cieci na busy sa Austryjacy, Hiszpanie i Nasi. Ci pierwsi z uwagi na to ze nie majac taryfikatora dowalaja ostro za byle co Reszta ma na to wyj... bo mandaty niskie. W takich Niemczech kara maksymalnie 230Euro za takiego 7-8t.
~SOS
A jaka powinna być kara za przeciążenie o 60%
~SOS
Ile by wynosiła kara za np. 53tony masy całkowitej TIR? a ile w przypadku Busa za 800kg więcej przy ładowności 1200kg?
~neoniewolnik
W Polsce kary sa bardzo wysokie, ale za przekroczenie dopuszczalnych naciskow osi w zaleznosci od kategorii drogi mamy 8, 10 i 11. 5t, bo to FAKTYCZNIE I BEZDYSKUSYJNIE NISZCZY DROGI. Pojazd jest traktowany jako gabaryt jadący bez zezwolenia. Niestety to dotyka tylko TIRy bo tylko tam przy przeciążeniu DMC dochodzi prawie zawsze do przekroczenia naciskow na osie, ale teoretycznie dotyczy wszystkich
~neoniewolnik
można jeszcze dodac, ze przy równomiernym ulozeniu ladunku TIR bez gabrytu moglby wazyc 43. 5t na drodze krajowej i autostradzie, i wtedy kara jest dość niska.
~SOS
Kary powinny wzrosnąć o 300% to może skończyła by się chora konkurencja i niewolnicza praca
~neoniewolnik
SOS: Gdyby za naiwnosc dawali kary to bys się pewnie nie wyplacil. Za komuny nie było ani chorej konkurencji ani niewolniczej pracy, a dziwnym trafem się to nie sprawdzalo.
Na tym forum dzialaja szeroko neokomuniści, którym się wydaje ze jak państwo zarządzi i karami wymusi to wszystkim (co zostana!) będzie dobrze. Nie nie będzie bo takie działanie jest sprzeczne z interesem konsumenta. Nawet ci sami transportowcy (kierowcy) sa bardziej konsumentami w ciagu swojego zycia niż ludzmi pracy...
SOS
neoniewolnik- jak byś zapłacił 1000zł za kilogram ponad normę to czy następnym razem byś przeładował auto??? Jeśli byś nie zabrał tych 200kg więcej to sami by zanieśli ten towar do klijenta? Wzieli by jeszcze jednego przewoźnika
~neoniewolnik
Jeśli producent ma okreslona kwote na transport to chce się jej trzymać, bo z kolei konsument nie chce wyższych cen. DE facto zmniejszyloby to konkurencyjność gospodarki w calosci i upadek części firm, dla których przewiezienie drugi razy tych brakujących 200kg byłoby już ponad koszty. W efekcie nawet ty transportowcu mimo ze bys niby miał wyższe składki zyskal, to po chwili znowu nie mialbys z czym jezdzic. Jest to Marksistowska bzdura ze rynek zaakceptuje kazde koszty.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.74.54

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels