Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

WITD: „140 kg ładowności”

ID: 142792


W dniu 20 marca 2014r. inspektorzy z Waleckiego Oddziału Zachodniopomorskiej ITD przy pomocy systemu preselekcyjnego zatrzymali do kontroli kolejny przeładowany samochód dostawczy, którego dopuszczalna masa całkowita została w rażący sposób przekroczona.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (62)

~Mariusz Buzianocnik
Ostatnie słowa są najlepsze i im dopinguje

1

~prawnik
PIKOR74: jeśli chodzi o formalność to Stalinowcy zwykle wypowiadają się pierwsi i sa bardziej tlumni, ale skoro wywołujesz mnie do tablicy to powiem co o tym sadze.

Akurat ten przypadek dobitnie wskazuje jak zwykly człowiek jest traktowany przez Urzednikow. Kierowca był zszokowany wynikiem wazenia i słusznie ponieważ posiadal urzędowo potwierdzony dokument zwany dowodem rejestracyjnym, który jasno stwierdzal, ze taki ladunek może legalnie wiezc.
Można z duza doza prawdopodobieństwa powiedzieć, ze kierowca akurat w tym wypadku jest ofiara, bo dostal mandat za cos czego nie był swiadomy.
Ludzie którzy sa winni oczywiście zadnej kary nie dostana, bo sa urzędnikami. Akurat sam wielokrotnie byłem świadkiem jak dokument homologacji pojazdu furgona w żaden sposób nie zawiera prawdziwych danych dotyczących masy własnej pustego pojazdu.
Generalnie nawet furgony wychodzące wprost z fabryki w rzeczywistości maja o jakies 200-300kg mase wlasna wieksza niż wpis w dowodzie. Jeszcze do niedawna, samochody rozniace się wyposażeniem miały dokładnie te same uniwersalne wpisy. Wraz z wejściem normy EURO 5 zaczęto jednak wazyc kazde auto z osobna, jednak robia to z PUSTYM ZBIORNIKIEM PALIWA, mimo ze definicja masy własnej mowi ze MA TO BYC pelen zbiornik paliwa. Tym samym ladownosc jest zanizona nawet do 100kg, Oczywiście urzędasy maja to w wielki powazaniu, za to jak widać znaleźli sobie zrodlo dochodow u małych i średnich przedsiębiorstwa bedacymi prawie w calosci w posiadaniu etnicznych Polakow, ale to już temat na inna rozmowe...

1

~prawnik
JA domyślam się ze wielu może uwazac, ze to pewnie wlasciciel pojazdu z jakims rzeczoznawca się ugadal i wpisal to co chciał, bo i owszem takie przypadki tez sa, ale problem stanowi to, ze w tym momencie idziecie państwo do salonu i dostaniecie państwo homologacje nieodpowiadajaca prawdzie i nikogo to nie obchodzi. Znam przypadku ludzi nabitych w bambuko, bo auto odebrali, leasing podpisali po czym dopiero mogli pojechać na wage i tam się zrobilo wielkie zdziwienie... ale coz robic wtedy, można jedynie obnizyc ladownosc do zgodnej z prawda, natomiast to ze się chciało kupic auto z ladownoscia wieksza nikogo już nie obchodzilo.
~Mariusz Buzianocnik
Nie okłamujmy się, jak kontener z windą i innym osprzętem może ważyć 2 tony? tyle to waży plandeka
~prawnik
ciężko znaleźć plandekę wazaca zaledwie 2t, choć takie tez sa, natomiast tutaj zgodnie z pozycja G w dowodzie urzędnik wpisal ze auto powinno wazyc na pusto 2790kg. W rzeczywistości wazylo 3350kg. Oczywiście zupełnie nie ważne jest to ze samo sprawdzanie DMC przy pomocy wag osiowych jest nielegalne wg Glownego Urzedu Miar, ale skoro robia to urzędnicy z ITD to przecież nikt słowa nie pisnie...
~Mariusz Buzianocnik
Możesz kolego przytoczyć jakiś artyków dotyczący tego?
~prawnik
://jazdaprawna. pl/2012/05/07/wazeni a-itd-nieprawidlowe- najwyzsza-izba-kontr oli-podzielila-stano wisko-kancelarii-pra wnej-viggen/

i cytat
"To absolutnie niezwykłe że w państwie praworządnym decyzje administracyjne o nałożeniu kary administracyjnej można nałożyć w oparciu o instrukcję obsługi. "
~PIKOR74
Prawnik Ja rozumie ze dmc odbiega o 100 kg ale nie 300 kg i nie mów mi ze w busa wchodzi 200 kg paliwa
~kierman
ale co wy gadacie tak jest z kazdym autem np 12 dmc ma w dowodzie 5500 ladownosci a rzeczywiscie ok 4500 18 dmc ma w dowodzie 9500 a rzeczywiscie 8000 naczepa 27000 a rzeczywiscie 24 tony i tak nieraz przewazy sie os napedowa. Bo w dowodzie jest podana masa bez zadnych plynow eksploatacyjnych jak paliwo olej plyny do chlodnic i spryskiwaczy be zkluczy i kola zapasowaego a potem kazdy zdizwiony
~PIKOR74
A co powiesz jak z salonu jest kupiony bus bez zabudowy i zarejestrowany, a później jest założona zabudowa to kto powinien zmienić mas własna serwis czy właściciel
~PIKOR74
Dlaczego tak twierdzisz ze naczepa ma 27000 kg a można ładować 24000 ka jesteś w błędzie
~kierman
zobacz w dowod naczepy a laduje sie max 24 tony zeby nie przeladowac pikor jesli nie zagladasz nigdy do dowodu to nei wiesz
~PIKOR74
Tak sie składa ze mam 40t masa całkowita zespołu pojazdu masa własna naczepy 6800 +scania R 7580=14380 i to sie zgadza na wadze stacjonarnej. to znaczy 40000kg -14380 =25620 i taka jest ładowność
~PIKOR74
Jak bys jeździł na wschód to byś miał non stop problemy, jak by masa własna był pokombinowana to by była kontrabanda. Tam musi sie wszystko zgadzać z dowodami i z waga załadowana towaru.
~kierman
pikor ty nawet pojecia nie masz co piszesz dlatego ty masz problemy
~kierman
powiedz ile masz w dowodzie wpisane naczepy tylko prawcde. idz zobacz i napisz
~prawnik
PIKOR74: każdy obecny bus blaszak kupiony w salonie ma jako mase wlasna wpisana rzeczxywista wage ale bez paliwa, ponieważ maja zbiorniki nawet 12l oznacza to już na starcie 100kg roznicy. Kolejne masz na podłodze boczkach itp.
Przedtem tj. do czasu EURO 4 W OGOLE NIE WAZONO pojazdow tylko wpisywano masy golasow tak by wygladaly na super lekki i tam roznice 300kg wcale nie sa rzadkie. KIEROWCY O TYM NIE MAJA POJECIA BO UFAJA WPISOM DO DOWODU (państwu)
W przypadku plandek czy kontenerow roznice mogą być dużo większe i mowie tu na podstawie własnych obserwacji.
~taka prawda
Do prawnika
Pomyśl ile wziął diagnosta aby wpisać taką masę własną
~prawnik
diagnosta już nie jest angażowany w ten proceder, tak było dawniej ale jest POSTEP. Auto wygląda za calkiem nowe IVECO, wiec dostalo homologacje na podwozie i na kontener, a ze we wloskich homologacjach sa największe "roznice" dodatkowo najprawdopodobniej winda była zamontowana potem, wiec i wyszlo te 140kg ladownosci

1

~zgr
Fiat Ducato plandeka 10 palet z kurnikiem ma ładowności rzeczywistej około 600kg z kierowcą i pełnym bakiem a w dowodzie zależy od 1050kg do 1200kg więc tutaj jest najprostszy przykład
~PIKOR74
Kierman ty nie masz pojęcia ja wiem co mówię zestaw ciągnik ma masę całkowita w Polsce 40t a a pusty mój zestaw warzy 14400 wiec ile ma ładowności mądralo i nie ucz mnie bo wiem co pisze. Że ty masz w dowodzie pogmatwane to twoja sprawa
~PIKOR74
Kierman jak ty to liczysz morze 8 t na oś 3x8=24, ale naczepa sama nie jedzie
~Max
Inspekcja powinna się zabrać właśnie za samochody dostawcze typu bus, sam pracuje w takiej firmie gdzie ładowność jest sporo przekraczana a pracodawcy to nie obchodzi bo on tym nie jedzie nie wspominając już o stanie technicznym tych aut, tak więc jestem za kontrolami
~////////
w końcu ITD przetarło ślipie i zauważają zagrożenie na drogach nie 15 minut na tachu ale półtory tony przeładunku w busiku a tyle jezdzi i każdy przeładowany
~Mariusz
Kolego nie każdy, ale prawda jest taka że jeśli jedzie już któryś przeładowany to na 99% kontener albo chłodnia
~Diagnosta
Masę własną ustala się zgodnie z przepisami na legalizowanej wadze jedzie sobie klient zważyć auto potem dokłada plandeke i winde i stąd te rozbieżności na badaniu technicznym waga nas nie interesuje niema wag na stacjach i tym bardziej obowiązku ważenia i to jest bład

1

~głos z sali
Znam takich cudaków co 3 tony na plandekę potrafią wrzucić... szok
~bez_podpisu
PIKOR74 - morze jest szerokie i głębokie, a warzy to się zupę, więc chyba jednak nie wiesz co piszesz.
~prawnik
Diagnosto: Klient NIGDZIE NIE JEDZIE bo auto nie jest zarejestrowane. Klient dostaje od sprzedawcy urzędowo wazny papier ze auto ma ladownosci tyle i tyle, po czym jest wielkie zdziwienie jak ITD go zatrzymuje i wazy. Oto wlasnie probuje wam powiedzieć, ze klient w większości przypadkow jest tak naprawdę OFIARA, i tu jest wlasnie to co nie podoba mi się najbardziej. To ze ITD publikujac ten artykul z ofiary robi przestepce!!!
Wstyd i HANBA

1

~spaliny
żal mi was wszystkich praworządnych z duzych aut, prawda jest taka że zal wam odbyt ściska że roboty nie macie i że busy wzięły wszystko wynika to z waszej prostoty i niewiedzy, a prawda jest taka że skaczecie sobie do oczu a pełna winę i odpowiedzialność za ten stan rzeczy ponosi państwo i beznadziejne przepisy które to itd egzekwuje. Proszę B do 7, 5t i zobaczymy jak się busy będzie rejestrowało. Hiookryzja i obłuda osiągnęła w tym temacie już granice absurdu, może któryś z polityków zajmie się sprawą. A panowie z duży aut nie miejcie nadziei że nawet jak busy wyeliminują to będziecie mieć więcej roboty bo firmy pozatrudniają legalnie kierowców choćby z Bułgarii czy Rumuni i nie będziecie dla szefa konkurencyjni.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.224.32.173

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce