ID: 141320
Zamiana kół z 70tek na 80 ki a splanie
ID: 141320
ID: 141320
Postaram się któtko opisać sprawę i proszę o rady lub wytłumaczenie jak 6ścio latkowi oco tu chodzi.
Ostatnio pryncypał pod wpływem nie wiadomych sił postanowił wymienić wszystkie koła w ciągnikach na osiach ciągnących z 70 na 80. Zacząłem jeździć manem TGX 440 rocznik 2008 sprowadzony dopiero co z Holandii, jak siadłem miał koła 70 tak jak był sprowadzony i spalanie kształtowało się na poziomie około 33 l według wskazania komputera bo nie mam innej możliwości zweryfikowania normy ponieważ mamy własny dystrybutor który nie pokazuje litrów, po zmianie
na koła 80 i oczywiście do tego weryfikacji tachografu autko straciło wigor i zaczęło żreć 38 l.
Dodam że jeszcze do tego mamy ustawioną prędkość na 85, tera przy tej prędkości obroty to 1300 a na 70 było 1400 i te 100 obrotów w moim mniemaniu decydują o tym że autko widzi górki wcześniej ode mnie, pracuje ciężej co wyrżnie czuć. Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś?, czy to wskazanie komputera teraz jest w miarę prawidłowe. Bo wszelkie próby tłumaczenia pryncypałowi że teraz jest gorzej niż było spotykają się z negacją z jego strony i obawiam się że zacznę płacić za paliwo którego nie biorę.
Może jest ktoś kto wyjaśni na czym polega ta różnica.
Dzięki za podpowiedzi
Postaram się któtko opisać sprawę i proszę o rady lub wytłumaczenie jak 6ścio latkowi oco tu chodzi.
Ostatnio pryncypał pod wpływem nie wiadomych sił postanowił wymienić wszystkie koła w ciągnikach na osiach ciągnących z 70 na 80. Zacząłem jeździć manem TGX 440 rocznik 2008 sprowadzony dopiero co z Holandii, jak siadłem miał koła 70 tak jak był sprowadzony i spalanie kształtowało się na poziomie około 33 l według wskazania komputera bo nie mam innej możliwości zweryfikowania normy ponieważ mamy własny dystrybutor który nie pokazuje litrów, po zmianie
na koła 80 i oczywiście do tego weryfikacji tachografu autko straciło wigor i zaczęło żreć 38 l.
Dodam że jeszcze do tego mamy ustawioną prędkość na 85, tera przy tej prędkości obroty to 1300 a na 70 było 1400 i te 100 obrotów w moim mniemaniu decydują o tym że autko widzi górki wcześniej ode mnie, pracuje ciężej co wyrżnie czuć. Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś?, czy to wskazanie komputera teraz jest w miarę prawidłowe. Bo wszelkie próby tłumaczenia pryncypałowi że teraz jest gorzej niż było spotykają się z negacją z jego strony i obawiam się że zacznę płacić za paliwo którego nie biorę.
Może jest ktoś kto wyjaśni na czym polega ta różnica.
Dzięki za podpowiedzi
~świeży*.piekary.net
*.piekary.net
Posty (60)
~świeży | jak w temacie... | |||
visitors
| na momencie obrotowym. komputer dobrze wskazuje spalanie. ty zle jezdzisz. znaczy zle wykorzystujesz moment obrotowy silnika | |||
~świeży | to chcesz powiedzic że wcześniej jeżdziłek dobrze a teraz przestałem umieć jeżdzić | |||
KIEROWCA-ZABKI
| po pierwsze nie robisz 100 km na godzinę, tylko np 110 km, (przykladowo ) czyli i tak pali 34, 2 setki na km. Po drugie jest słabszy, ogranicz prędkość do 75 = 10 % więcej (przykładowo) masz rzeczywistą prędkość 82, 5 km | |||
visitors
| chce powiedziec ze 33l/100 to tragedia w firmie gdzie ja jezdze man nie wyjdzie powyzej 31l/100 a jezdze po gorach z 24T ty w ogole nie umiesz jezdzic, a teraz to tym bardziej widac | |||
KIEROWCA-ZABKI
| ~świeży, posłuchaj się mnie. opór powietrza również jest wiekszy | -1 | ||
visitors
| Kierowca - nie pitol. swiezak napisal ze bylo robione tacho ( kalibracja ) wiec jedzie to co pokazuje i przejezdza tyle co pokaze. | |||
~świeży | ale pisałem że tacho po zmianie opon też przestawione i prędkość pokazuje dobrze sprawdzone wg gps | |||
KIEROWCA-ZABKI
| to czysta fizyka ze szkoły podstawowej | |||
~świeży | ja ciągam konter z cieczą wypełniony 85 procent i strasznie szarpie | |||
KIEROWCA-ZABKI
| umiesz czytac, bo ja już wypiłem prawie pól litra Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś? | |||
KIEROWCA-ZABKI
| wskazania legalizacji tacho na czym polega ! | |||
visitors
| a wczesniej nie ciagales tego kontenera, tak? :D | |||
KIEROWCA-ZABKI
| na wypisaniu karteczki i przylepieniu na framudze :) | |||
~świeży | ciągle ten sam kontener | |||
visitors
| kierowca - pie//przysz. zaden diagnosta nie podije legalizacji tacha bez kalibracji, tym bardziej ze byly zmienione opony | |||
visitors
| wiec jest tak jak pisze. nie umiesz jezdzic. nie umiesz wykorzystywac momentu obrotowego silnika. dlatego masz takie spalanie | |||
visitors
| zapisz sie na kurs eco-driving'u nau czysz sie co nieco | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Podgląd konta visitorsvisitors, wyślij dowód i zrobię Tobie przegląd. nie wiesz jak to wygląda. Co do tego przypadku może się mylę | |||
visitors
| Kierowca - nie przeglad. zalatw mi nalepke do tacha wypisana i podbita | |||
~świeży | vistors nie zgadzam się z tobą jazda kontenerem z kwasem (to ładunek ciężki i mało objętościowy) w konteneże 18, 5 tysiąca litów woże tylko 15, 5 tysięcy | |||
~świeży | na tej legalizacji sam byłem | |||
visitors
| swiezy - no i co z tego? to samo ciagales przed zmiana opon. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| ~świeży, proponuję na trasie wyprzedzić samochód lub przy osobowce zmierzyc prędkość max. wtedy będziesz miał różnicę | |||
~świeży | mam to w * chciałem rady lub wytłumaczenia a dowiedziałem się że nie umię jeżdzić | |||
visitors
| Kierowca - zeby takie bzdury pisac, to ja musialbym wypic tyle, zeby starcic film przynajmniej 4 razy | |||
visitors
| dostales rade i wytlumaczenie. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| visitors, czy ktoś mu powiedział że były zmienione opony na wyższe. zrobił kalibracje i to wszystko | |||
~świeży | vistors w * byłeś i gówno widziałeś tyle ci powiem cwanakujesz i tyle daj se spokuj | |||
visitors
| Kierowca - jak juz bedziesz na legalizacji tacha to sobie popatrz jak wyglada. pierwsze co robi diagnosta to mierzy ( nie patrzy, ale mierzy ) wysokosc kola |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.