Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zamiana kół z 70tek na 80 ki a splanie

ID: 141320


Postaram się któtko opisać sprawę i proszę o rady lub wytłumaczenie jak 6ścio latkowi oco tu chodzi.
Ostatnio pryncypał pod wpływem nie wiadomych sił postanowił wymienić wszystkie koła w ciągnikach na osiach ciągnących z 70 na 80. Zacząłem jeździć manem TGX 440 rocznik 2008 sprowadzony dopiero co z Holandii, jak siadłem miał koła 70 tak jak był sprowadzony i spalanie kształtowało się na poziomie około 33 l według wskazania komputera bo nie mam innej możliwości zweryfikowania normy ponieważ mamy własny dystrybutor który nie pokazuje litrów, po zmianie
na koła 80 i oczywiście do tego weryfikacji tachografu autko straciło wigor i zaczęło żreć 38 l.
Dodam że jeszcze do tego mamy ustawioną prędkość na 85, tera przy tej prędkości obroty to 1300 a na 70 było 1400 i te 100 obrotów w moim mniemaniu decydują o tym że autko widzi górki wcześniej ode mnie, pracuje ciężej co wyrżnie czuć. Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś?, czy to wskazanie komputera teraz jest w miarę prawidłowe. Bo wszelkie próby tłumaczenia pryncypałowi że teraz jest gorzej niż było spotykają się z negacją z jego strony i obawiam się że zacznę płacić za paliwo którego nie biorę.
Może jest ktoś kto wyjaśni na czym polega ta różnica.


Dzięki za podpowiedzi

~świeży
*.piekary.net

Posty (60)

~świeży
jak w temacie...
visitors
na momencie obrotowym.

komputer dobrze wskazuje spalanie.
ty zle jezdzisz.
znaczy zle wykorzystujesz moment obrotowy silnika
~świeży
to chcesz powiedzic że wcześniej jeżdziłek dobrze a teraz przestałem umieć jeżdzić
KIEROWCA-ZABKI
po pierwsze nie robisz 100 km na godzinę, tylko np 110 km, (przykladowo ) czyli i tak pali 34, 2 setki na km.
Po drugie jest słabszy, ogranicz prędkość do 75 = 10 % więcej (przykładowo) masz rzeczywistą prędkość 82, 5 km
visitors
chce powiedziec ze 33l/100 to tragedia

w firmie gdzie ja jezdze man nie wyjdzie powyzej 31l/100
a jezdze po gorach z 24T

ty w ogole nie umiesz jezdzic, a teraz to tym bardziej widac
KIEROWCA-ZABKI
~świeży, posłuchaj się mnie. opór powietrza również jest wiekszy

-1

visitors
Kierowca - nie pitol.
swiezak napisal ze bylo robione tacho ( kalibracja ) wiec jedzie to co pokazuje i przejezdza tyle co pokaze.
~świeży
ale pisałem że tacho po zmianie opon też przestawione i prędkość pokazuje dobrze sprawdzone wg gps
KIEROWCA-ZABKI
to czysta fizyka ze szkoły podstawowej
~świeży
ja ciągam konter z cieczą wypełniony 85 procent i strasznie szarpie
KIEROWCA-ZABKI
umiesz czytac, bo ja już wypiłem prawie pól litra
Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś?
KIEROWCA-ZABKI
wskazania legalizacji tacho na czym polega !
visitors
a wczesniej nie ciagales tego kontenera, tak? :D
KIEROWCA-ZABKI
na wypisaniu karteczki i przylepieniu na framudze :)
~świeży
ciągle ten sam kontener
visitors
kierowca - pie//przysz.
zaden diagnosta nie podije legalizacji tacha bez kalibracji, tym bardziej ze byly zmienione opony
visitors
wiec jest tak jak pisze.
nie umiesz jezdzic.
nie umiesz wykorzystywac momentu obrotowego silnika.
dlatego masz takie spalanie
visitors
zapisz sie na kurs eco-driving'u

nau czysz sie co nieco
KIEROWCA-ZABKI
Podgląd konta visitorsvisitors, wyślij dowód i zrobię Tobie przegląd.
nie wiesz jak to wygląda.
Co do tego przypadku może się mylę
visitors
Kierowca - nie przeglad.
zalatw mi nalepke do tacha
wypisana i podbita
~świeży
vistors nie zgadzam się z tobą jazda kontenerem z kwasem (to ładunek ciężki i mało objętościowy) w konteneże 18, 5 tysiąca litów woże tylko 15, 5 tysięcy
~świeży
na tej legalizacji sam byłem
visitors
swiezy - no i co z tego?
to samo ciagales przed zmiana opon.
KIEROWCA-ZABKI
~świeży, proponuję na trasie wyprzedzić samochód lub przy osobowce zmierzyc prędkość max. wtedy będziesz miał różnicę
~świeży
mam to w * chciałem rady lub wytłumaczenia a dowiedziałem się że nie umię jeżdzić
visitors
Kierowca - zeby takie bzdury pisac, to ja musialbym wypic tyle, zeby starcic film przynajmniej 4 razy
visitors
dostales rade i wytlumaczenie.
KIEROWCA-ZABKI
visitors, czy ktoś mu powiedział że były zmienione opony na wyższe. zrobił kalibracje i to wszystko
~świeży
vistors w * byłeś i gówno widziałeś tyle ci powiem cwanakujesz i tyle daj se spokuj
visitors
Kierowca - jak juz bedziesz na legalizacji tacha to sobie popatrz jak wyglada.
pierwsze co robi diagnosta to mierzy ( nie patrzy, ale mierzy ) wysokosc kola
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.157

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels