ID: 141320
Zamiana kół z 70tek na 80 ki a splanie
ID: 141320
ID: 141320
Postaram się któtko opisać sprawę i proszę o rady lub wytłumaczenie jak 6ścio latkowi oco tu chodzi.
Ostatnio pryncypał pod wpływem nie wiadomych sił postanowił wymienić wszystkie koła w ciągnikach na osiach ciągnących z 70 na 80. Zacząłem jeździć manem TGX 440 rocznik 2008 sprowadzony dopiero co z Holandii, jak siadłem miał koła 70 tak jak był sprowadzony i spalanie kształtowało się na poziomie około 33 l według wskazania komputera bo nie mam innej możliwości zweryfikowania normy ponieważ mamy własny dystrybutor który nie pokazuje litrów, po zmianie
na koła 80 i oczywiście do tego weryfikacji tachografu autko straciło wigor i zaczęło żreć 38 l.
Dodam że jeszcze do tego mamy ustawioną prędkość na 85, tera przy tej prędkości obroty to 1300 a na 70 było 1400 i te 100 obrotów w moim mniemaniu decydują o tym że autko widzi górki wcześniej ode mnie, pracuje ciężej co wyrżnie czuć. Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś?, czy to wskazanie komputera teraz jest w miarę prawidłowe. Bo wszelkie próby tłumaczenia pryncypałowi że teraz jest gorzej niż było spotykają się z negacją z jego strony i obawiam się że zacznę płacić za paliwo którego nie biorę.
Może jest ktoś kto wyjaśni na czym polega ta różnica.
Dzięki za podpowiedzi
Postaram się któtko opisać sprawę i proszę o rady lub wytłumaczenie jak 6ścio latkowi oco tu chodzi.
Ostatnio pryncypał pod wpływem nie wiadomych sił postanowił wymienić wszystkie koła w ciągnikach na osiach ciągnących z 70 na 80. Zacząłem jeździć manem TGX 440 rocznik 2008 sprowadzony dopiero co z Holandii, jak siadłem miał koła 70 tak jak był sprowadzony i spalanie kształtowało się na poziomie około 33 l według wskazania komputera bo nie mam innej możliwości zweryfikowania normy ponieważ mamy własny dystrybutor który nie pokazuje litrów, po zmianie
na koła 80 i oczywiście do tego weryfikacji tachografu autko straciło wigor i zaczęło żreć 38 l.
Dodam że jeszcze do tego mamy ustawioną prędkość na 85, tera przy tej prędkości obroty to 1300 a na 70 było 1400 i te 100 obrotów w moim mniemaniu decydują o tym że autko widzi górki wcześniej ode mnie, pracuje ciężej co wyrżnie czuć. Moje pytanie brzmi czy oprócz nowej legalizacji tacha jest jeszcze potrzebna np. kalibracja jakaś?, czy to wskazanie komputera teraz jest w miarę prawidłowe. Bo wszelkie próby tłumaczenia pryncypałowi że teraz jest gorzej niż było spotykają się z negacją z jego strony i obawiam się że zacznę płacić za paliwo którego nie biorę.
Może jest ktoś kto wyjaśni na czym polega ta różnica.
Dzięki za podpowiedzi
~świeży*.piekary.net
*.piekary.net
Posty (60)
visitors
| ok, swiezy. dowiedziales sie prawdy o sobie, to teraz zaczynasz ublizac? myslisz ze wtedy bedziesz juz umial jezdzic? | |||
KIEROWCA-ZABKI
| ~świeży sprawdź z kolegą, ile jedziesz ciężarówką (tylko na maxa) . Kolega osobówką, wtedy się dowiesz | |||
visitors
| chcesz zobaczyc ile MAN pali? wejdz do mojej galerii. tam masz czarno na bialym | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Podgląd konta visitorsvisitors, pamietasz robuery jak osie zameiniali ze stara | |||
visitors
| KIEROWCA-ZABKI (2014-03-03 00:40:11) ~świeży sprawdź z kolegą, ile jedziesz ciężarówką (tylko na maxa) . Kolega osobówką, wtedy się dowiesz tylko najpierw trzeba sie spytac Kierowcy - żabki czy ten w osobowce ma legalizowany predkosciomierz.. :D | |||
~świeży | sprawdziłem licznik pokazuje dobrze tylko man przy 1200 obrotów traci moc a ja mam w całości do dyspozycji 1300 wiec mała górka i już trza redukować kapujesz? | |||
KIEROWCA-ZABKI
| visitors zobacz sobie ile pali moja toyotka w galerii. Doszła na krotkich dystansach do 14, 5, a teraz pokazuje 13, 2. wyslac Tobie zdjęcie | |||
visitors
| Kierowca - no i co z tego? teraz jest inaczej kiedys nie trzeba bylo miec plomby na impulsatorze, teraz jest kiedys nie trzeba bylo aby instalacja z impulsatora do tacha byla w "peszlu", teraz jest. kiedys byla komuna, teraz nie ma | |||
~świeży | na 70 autko sobie szło a teraz pełne 6 używam od święta | |||
visitors
| świeży (2014-03-03 00:42:08) sprawdziłem licznik pokazuje dobrze tylko man przy 1200 obrotów traci moc a ja mam w całości do dyspozycji 1300 wiec mała górka i już trza redukować kapujesz? moze cza, a moze nie cza. cza umiec jezdzic | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Podgląd konta visitorsvisitors, ja nie oszczedzam i nie będę oszczędzał. Bo akurat trafiłem opony 5 letnie nówki sztuki. | |||
visitors
| Kierowca - jak pojade gdzies samym capem to ci wrzuce ile spali samo auto. te twoje 14 to niech sie schowaja | |||
KIEROWCA-ZABKI
| ~świeży (2014-03-03 00:44:18) na 70 autko sobie szło a teraz pełne 6 używam od święta masz wytłumaczenie, powiedz to szefowi | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Podgląd konta visitorsvisitors i dzęki nam wszystko się wyjasnilo :) | |||
KIEROWCA-ZABKI
| visitors, nie psuj sobie krwi. ja jestem wyluzowany i jeszcze czasami zajarze :) visitors uśmiechnij się :) | |||
ManTga460
| Tez wzieliscie sobie pacjenta do dyskutowania... durnia visitora. Nie ponizajcie sie do jego poziomu. | |||
~btk | zmniejszył ci sie moment obrotowy na kołach dlatego więcej pali, a moment obrotowy jest to siła razy ramie, siła sie nie zwiększyła a ramie tak, jak by ci zmniejszyli opony np na 65 to by spalanie spadło, większość wychodzi z błędnego założenia że skoro silnik robi mniej obrotów to musi mniej palić | 1 | ||
~Benexs | Moga być inne przełożenia mostu ! | |||
~TakToJa | Visitors jeździ zapewne w pks starym autosanem z górki 60 a pod górkę 30 muskając pedał gazu swoim ku... em i to jest dla niego ekonomiczna jazda. Zapomina tylko że nie jest sam na drodze i inni chcą jechać szybciej :) | |||
~agat | ja mam w firmie 3 many tgx 2008 i zaden nie pali wiecej jak 28 l/100 wiec cos z tym twoim manem nietak | |||
ZiPi
| btk - Cytat: "zmniejszył ci sie moment obrotowy na kołach dlatego więcej pali, a moment obrotowy jest to siła razy ramie, siła sie nie zwiększyła a ramie tak, jak by ci zmniejszyli opony np na 65 to by spalanie spadło, większość wychodzi z błędnego założenia że skoro silnik robi mniej obrotów to musi mniej palić" Swierzy ! Dokładnie to mususz powiedzieć szefowi, tylko tak aby zrozumiał. A jak ef nie wie co to moment obrotowy, to powiedz bucowi, zeby wziął rower z przerzutkami ustawił na największą zębatkę i wjechał pod największą górę w okolicy pózniej niech ustawi na najmniejszą i niech znowu wjedzie i się zastanowi dlaczego gdy szybciej kręci lzej mu jechać. | |||
~dafy | słuchaj zadzwoń do serwisu podaj vin to powiedzą na jakich kołach wyszedł z fabryki, nie można zmieniać wysokości kół raz, że będzie więcej spalał dwa zajedziesz skrzynie biegów za jakieś 50 tyś kilometrów trzy most tylny tez padnie bardzo szybko | |||
~mario | po wymianie na 80 powinien zmienic równiez "głowke" w moscie, zeby zwiekszyc moment obrotowy. Proste jak budowa cepa. co do spalania to jest to przepasc, MAN-y w mojej firmie (NL) mieszcza sie w 30 pod tankkontenerami. Skrzynia automat ogranicznik predkosci 85. Twój szefuniu jest bardzo błyskotliwy gdzies cos usłyszy od swojego kolesia psiewoznika i wprowadza to bez zastanowienia sie. Ehhh polskie dziadtransy | |||
~świeży | Dzięki mario, dafyZipi, btk to brzmi konstruktywnie i mądrzej od vistora | |||
~abc | Świeży - od tych wypowiedzi medrców forumowych moznba dostac palpitacji serca, pierwsza sprawa naczepa któraciagasz, jezeli to kontener do cieczy i do tego bez przegród wypełniony w 3/4 to norma 33litry jest do przyjęcia, samo cwiczyłem podobny temat, druga sprawa zamiana kół na wieksze wiąże sie z tym ze licznik zaniza przebieg samochodu, a zmniejszenie obrotów powoduje niestety objawy które opisałes (brak mocy i wieksze spalanie) to wszystko ćwiczyłem na własnej skórze. jedyne rozwiazanie to rada jaka ci udzielił Mario, zmiana główki w moście. | |||
~lala | kolego szef powinien zacząć od sprawdzenia specyfikacji na jakich oponach dokładnie ten model może chodzić, do tacha niema co się czepiać tylko model rozmiar opon ponieważ rozmiary są zamienne i przełożenie mostu, tacho jest ok. | |||
~lala | na większym rozmiarze po płaskim, na mniejszym po górach, kolega daf ci co śo tym powiedział ta różnica o której piszesz jest aż nie do wiary. | |||
~lala | abc z tą główką to dałeś ognia, nazywa się to wałek ataku i koło talerzowe i jaki świat stary wymienia się to w komplecie ponieważ produkuje się to w parach i pasuje razem. | |||
~samuro | na servis tacha jedz tam gdzie byla ostatnia legalizacja robiona nalepka na progu ci podpowie jak bylo ostatnio robione to powinni zrobic free | |||
~samuro | a różnica polega na tym ze zmienia sie ilość impulsów podawanych z czujnika do tachografu |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.