ID: 138116
obsługa chłodni
Witam. Może mi ktoś podpowiedzieć jak wygląda obsługa agregatu na chłodni? Gdzie jest zbiornik na paliwo, jak sie go tankuje, co trzeba wiedzieć, każda wiadomość będzie przydatna, z góry dziękuję za sensowne wypowiedzi, mam zaczynać pracę na takim sprzęcie teraz i nie chcę dać plamy.
Witam. Może mi ktoś podpowiedzieć jak wygląda obsługa agregatu na chłodni? Gdzie jest zbiornik na paliwo, jak sie go tankuje, co trzeba wiedzieć, każda wiadomość będzie przydatna, z góry dziękuję za sensowne wypowiedzi, mam zaczynać pracę na takim sprzęcie teraz i nie chcę dać plamy.
~Młodzieniaszek*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (48)
~Młodzieniaszek 2014-01-14 20:56:43 | deen, rozwiń, o co chodzi z tym gniazdem przy rampie, bo kompletnie łapię... o doppel stock słyszałem, ale ja taką jeździł nie będę, głównie sery z rzepina do włoch mam targać albo frukta z bronisz też w tamtym kierunku, szczegółów nie znam. | |||
Deen
2014-01-14 21:00:22 | Naczepa na załadunku nie stoi na dieslu tylko jest podpieta pod gniazdo elektryczne. Jak zabierasz naczepę spod rampy przełączasz ją na diesla i odpinasz od sieci elektrycznej. Kabel do bakisty. | |||
Deen
2014-01-14 21:03:02 | Zawsze sprawdzaj też przed wyjazdem wskaźnik paliwa zbiornika agregatu. Zwykle to taki mały okrągły wskaźnik pod wlewem paliwa. | |||
Deen
2014-01-14 21:04:26 | Chłodnie wygodniej się podpina zapinając najpierw kable a dopiero później siodło. | |||
Deen
2014-01-14 21:07:15 | W chłodni jest światło, działa przy światłach postojowych... | |||
~Młodzieniaszek 2014-01-14 21:13:00 | dzięki, deen, pozdrawiam. | |||
Deen
2014-01-14 21:14:08 | Najtrudniesze w chłodni? Spanie! | |||
~Młodzieniaszek 2014-01-14 21:19:32 | mi tam to tak nie przeszkadza, jak zmęczony jestem, to i przy bombardowaniu usnę. | |||
~fqwsa 2014-01-14 21:43:07 | hclodnie sie wlacza i wylacza goziczkiem... za kabina na panelu sterowania-. amen | |||
Deen
2014-01-15 20:32:45 | Jak masz pustą to tak możesz... | |||
~Rafi 2014-01-15 21:27:40 | Opisze to po chlopsku. Na przedniej scianie masz panel sterowania tam 4 pstryczki. 1- on/off wiadomo 2- engine/electric wybierasz na czym ma pracowac swoj silnik chyba ze gdziesz stoisz i jest kabel do podlaczenia sie to wtedy electric i troche ciszy. i jeszcze pstryczki z numerami 1 i 2 czyli agregat pierwszy i drugi. potem guziczki takie jakby strzalki gora i dół do ustawiania temp i poruszania sie po menu. pod nimi enter bądź = do zatwierdzania zmain. i jeszcze guziczek manual defrost czyli reczne odszranianie. Jesli chcesz ustawic temp np. agregatu 1. po odpaleniu i pstryknieciu pierwszego agregatu na wyswietlaczu pojawia sie dwie wartosci temp. ta zadana i chwilowa. w celu zmiany klikasz strzalkami jedna wartosc zaczyna pulsowac na wyswietlaczy i smigasz do takiej jaka chcesz nastepnie zatwierdzasz i to tyle. | |||
~lala 2014-01-15 22:01:01 | kolego jak kiedyś wrucisz na firanke to przez miesiąc nie zaśniesz z braku odgłosu agregatu | |||
~szofer_1961 2014-01-15 22:47:19 | Moim skromnym zdaniem, Twój Szef powinien Cie przeszkolić, a Ty powinieneś sobie to utrwalić, np. na dyktfonie.. To są zbyt poważne sprawy żeby puścić "zielonego"kiermana w trase bez upewnienia się że posiada dostateczny zasób wiedzy w temacie.. a ten jest dość rozległy.. | |||
~Jarecki 2014-01-15 22:47:54 | No i najważniejsze... " kto ma chłodnie to żyje godnie "... zzwyczaj na załadunkach owaca, zieleniny, swieżego itp można całkowicie na legalu dostać różne suweniry... j nap wożę jabłka do S a wracam z łososiem od Norka do PL... przelicznik : czteropak beer = karton fisha w Oslo na Byrknes Auto... a juz na takiej Froya to dwa kartony... :D | |||
~szofer_1961 2014-01-15 22:56:06 | Z tego co widze.. nie "doradcy" nie wspomnieli Ci o najważniejszych zagadnieniach.. takich jak:1) drukarka 2) odpowietrzanie agregatu, wtedy jak Ci ukradną paliwo ze zbiornika pod chłodnią (ten nie może mieć większej pojemności jak 170l. ) 3) kiedy, gdzie, i w jaki sposób wietrzyć chłodnie 4) kiedy jak i gdzie ją myć 5) jakie dokumenty musisz posiadać aby nie naruszyć przepisów 6) jakie normy/warunki musi spełniać ładunek, aby mógł być przewożony mimo zakazu, itp.. itd.. | |||
~szofer_1961 2014-01-15 23:01:22 | Pamiętaj.. o stanie technicznym naczepy jako takiej.. ponieważ są ulubionym przedmiotem kontroli. . zwłaszcza u Niemca.. | |||
~Jarecki 2014-01-15 23:04:04 | no fakt zapomniałem dodać o zakazach... Praktycznie wszystko idzie podciagnąc pod rozporządzenie ministra transportu z dnia 31 lipca 2007 w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach lub... :) tym bardzie j że według przepisu ust 1 pkt 3 "dotyczy takze pojazdów pustych w drodze po ładunek lub w drodze powrotnej po rozładunku " | |||
~szofer_1961 2014-01-15 23:04:31 | Ja wiele lat temu, jak stawiałem pierwsze kroki w tym temacie.. nie wstydziłem się pytać.. zaczepiałem wszystkich.. łącznie z inspektorami ITD, | |||
~Jarecki 2014-01-15 23:07:41 | i do agregatu spokojnie można lać opał :)... według wytycznych MF i US silnik agregatu nie napędza pojazdu mechanicznego i może być napędzany paliwem które n nie podlega akcyzie... | |||
~szofer_1961 2014-01-15 23:16:11 | Cholera bym zapomniał.. jeżeli ktoś otworzy Ci chłodnie, wtedy jak np. bedziesz spał.. (ja za każdym razem sprawdzam po oddaleniu się od zestawu.. ) zwłaszcza jak przewozisz np. świeżyzne.. nie ruszaj puki nie powiadomisz o tym fakcie policji.. jeżeli postąpisz inaczej możesz siebie i firme narazić na ogromne kary.. !!! | |||
~abc 2014-01-15 23:18:15 | Jarecki - US niestety nie stosuje sie do przepisów Uniwersytetu parkingowego, a oleju opałowego w Polsce nie mozna stosowac do zasilania silników spalinowych a taki niestety napedza agregat chłodniczy. (sprawdzone) Co innego poza granicami polski, w hiszpani na sporo stacjach obok gasoleo a sa dystrybutory serwujace gasoleo B - vczyli na nasze opał. | |||
~szofer_1961 2014-01-15 23:24:37 | Kiedyś jeździłem w Szwedzkiej firmie "Marfina Transit Ab".. i w wyniku zwykłego lekceważenia tematu.. przez tzw. górę.. po awarii naczepy (zgubiłem tarczę ham. z ostatniej osi). . dowód został zatrzymany.. przez ITD Zielona Góra | |||
~Jarecki 2014-01-15 23:24:40 | ~abc nie bedę polemizował... pewnie jest tak jak mówisz... na pewno jest tak jak mówisz... mimo to ja i tak juz od bardzo dawna do agregatu leje "oranżadę ". . mało tego nadal mam zamiar tak robić... mimo kontroli na drodze i w firmie :) nikt nie miał nic przeciwko temu :) z organów kontrolujących oczywiście... | |||
~szofer_1961 2014-01-15 23:32:53 | Efekt kontroli (było to w okresie letnim). . był taki.. 23 tony ryby do utylizacji.. a po dwóch tygodniach na porkingu strzeżonym.. naczepa decyzją Sanepidu i Sądu.. również poszła po odpowiedniej procedurze, do utylizacji.. Jak myślisz kogo obciążono wszystkimi kosztami.. ? ? | |||
~szofer_1961 2014-01-15 23:34:58 | To tyle z moje strony na dziś.. Dobrej Nocy.. i Lepszego Jutra.. Wszystkim.. | |||
~Tomek 2021-01-15 12:48:51 | Mam zablokowany agregat na ciągłym, jest możliwość żeby odblokować funkcje start stop? | |||
pawelfh
2021-01-15 19:07:27 | Nie napisałes jaki agregat? jesli thermo king, guzik z dwoma kropkami, lub świński ryjek jak kto woli, jesli inny agregat, to nie mam pojecia | |||
~kiero 2021-01-15 19:20:49 | Pawelfh gląbie. Kolega nie pyta, jak włączyć tryb automatyczny, tylko jak odblokować tą funkcję | |||
~Ordynator w trasie! 2021-01-15 19:25:03 | On chyba sam jest zablokowany. | |||
pawelfh
2021-01-15 20:06:57 | ~kiero, słyszałeś, widziałes żeby ta funkcjabyła zablokowana? Skąd wiesz że jestem głąbem? I skąd wiesz czy nie jest to jego pierwsza trasa chłodnia? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
ZOBACZ TEŻ
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.