Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jak opisać dojazd do auta?

ID: 121364


Łikendówka do 7 rano ale w aucie będe około 9. Tacho jest tam cyfrowe.

~kazik
*.191.8.8.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (25)

~AroX
Witam. Odświeżę trochę temat. Nigdy nie miałem takiego przypadku i niewiem jak opisać powrót z auta które musiałem zostawić we Francji. Wróciłem do kraju i będę startował drugim autem z Polski. Jak mam opisać tak długi powrót? Pewnie koledzy z przerzutów są bardziej zorientowani gdyż często zjeżdzają busami na pauzy. Z góry dziękuję
~ktosik
dyspozycja
zibi1906
AroX
(2014-10-12 15:22:34) Witam. Odświeżę trochę temat. Nigdy nie miałem takiego przypadku i niewiem jak opisać powrót z auta które musiałem zostawić we Francji. Wróciłem do kraju i będę startował drugim autem z Polski. Jak mam opisać tak długi powrót? Pewnie koledzy z przerzutów są bardziej zorientowani gdyż często zjeżdzają busami na pauzy. Z góry dziękuję



Wpis manualny, jeśli pojazd nie znajduję się w miejscu garażowania (siedziby firmy), okres dojazdu i zjazdu nie jest traktowany jako odpoczynek.
~ktosik
Artykuł 9

2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu
objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu
z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu
zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której
kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub
przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub
w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki.

1

~AroX
Panowie wiem dokładnie jak to wygląda prawnie. Robiłem dojazdy niejednokrotnie do auta. 2 lub 3 h rysowałem pracę, pojechałem np. 3 pauza i dalej już standard. Problem dla mnie jest z tym co zrobić gdy wyjąłem tarczkę na A9 Francja okolice Montpelier. Przecież nie wpiszę sobie innej pracy np. 15 h w jednym ciągu. Chyba tak się nie da? Może się mylę.
~ktosik
ktosik
(2014-10-12 15:25:51) dyspozycja
~AroX
ktosik czyli dyspozycji mogę mieć tyle ile potrzebuję? Bo przy pracy byłyby pewne ograniczenia.
~ktosik
dyspozycji mozesz miec nawet 30000h
~AroX
Rozumie, czyli narysuje sobie dyspozycję i od jej końca wezmę urlopa. Niestety w hiszpanii miałem kontrole i tylko dlatego będę teraz musiał pilnować tych tarczek. Dzięki za pomoc.
somkovsky
Jak opisać w tacho?
13:00-14:00 dojazd własnym autem do bazy z miejsca zamieszkania (PL-PL) (czy to ma w ogóle znaczenie?)
14:00-15:00 oczekiwanie na samochód służbowy (z kierowcą który ma zawieść do auta)
15:00-17:00 dojazd do auta (PL-DE)
17:00-18:00 obsługa
18:01 - rozpoczęcie jazdy

Ile mogę jechać? Czy wg czasu pracy mogę jechać tylko 1h? Jaką pauzę muszę wykonać?
~ktosik
13:00-14:00 dojazd własnym autem do bazy z miejsca zamieszkania (PL-PL) (czy to ma w ogóle znaczenie?)


nie ma znaczenia. jedziesz na baze, czyli do miejsca pracy

"14:00-15:0 0 oczekiwanie na samochód służbowy (z kierowcą który ma zawieść do auta) "

jestes w pracy, wiec logiczne ze opisujesz jako PRACA

"15:00-17:0 0 dojazd do auta (PL-DE) "

opisujesz jako PRACA

"17:00-18:0 0 obsługa"

opisujes z jako PRACA


"Ile mogę jechać?"

jechac? 4, 5h + 4, 5h + ( ewentualnie ) 1h

po 6h pracy ( liczonej od godz 14:00 ) tj do godz 20:00 pownienes zrobic min 45 minut przerwe, o ile laczy czas pracy w tym dniu przekroczy bodajze 8h.

pauze, czy odpoczynek?

zresz ta, jaka masz wykonac, to wiesz, przeciez masz zdane KW

wszystko ( lacznie z odpoczynkiem ) ma sie zamknac w 24h
somkovsky
Dziękuję za odpowiedź.

Jeśli można, chciałbym rozwiać do końca wątpliwości.
1. Rozumiem, że dojazd do bazy w takim przypadku nie jest pracą, tak?
2. A jak wyglądałaby sytuacja, gdybym bezpośrednio jechał z miejsca zamieszkania do auta (omijając bazę) czyli: 13:00 - 17:00 dojazd własnym autem jako kierowca i reszta czynności j. w.
~ktosik
dojazd do bazy nie jest praca.

dojazd do auta zaparkowanego POZA baza jest praca

" odjazd " od auta zaparkowanego poza baza jest DYSPOZYCJA lub jak wolisz DYZUREM ( koperta )

Ad2 - zaczynasz prace od 13:00
somkovsky
Jeszcze raz dzięki.
Ale jeszcze jedno pytanko (obiecuję ostatnie ; ) )

Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany w pierwszej wiadomości (czy się dobrze wyraziłem).
"15:00-17:00 dojazd do auta (PL-DE) " - tutaj jestem jako pasażer, czy to też wpiszę jako praca, czy dyspozycyjność?
~ktosik
praca
~ktosik
powrot OD auta - dyspozyca
dojazd DO auta - praca
somkovsky
Jednak jeszcze nie zakończę, bo oczywiście przed zadawaniem pytań tutaj, pytałem wujka "gugla" i znalazłem na jednej ze stron poświęconej czasu pracy kierowców, o takie coś:

Bardzo często zdarza się, że z różnych powodów kierowca musi rozpocząć prowadzenie pojazdu, który znajduje się poza bazą i miejscem zamieszkania kierowcy.
Rzadko jednak kierowca / spedytor / osoba zarządzająca transportem pamięta, że organ kontrolny może zażądać udokumentowania w jaki sposób kierowca znalazł się w pojeździe oddalonym o np. kilkaset km od bazy przedsiębiorstwa.
Istnieją dwa sposoby na jego dowiezienie:

SPOS ÓB 1. Kierowca dojeżdża do pojazdu środkiem transportu wyłączonym spod rozporządzenia 561 (np. samochodem osobowym lub pojazdem o dmc do 3, 5 tony) osobiście prowadząc ten pojazd - wtedy na rewersie wykresówki lub na wydruku z tachografu cyfrowego zaznacza 8222; inna praca8221; przez okres potrzebny na w/w dojazd.


SPOSÓB 2. Kierowca jest dowożony do pojazdu przez innego kierowcę 8211; wtedy na rewersie wykresówki lub na wydruku z tachografu cyfrowego zaznacza 8222; gotowość8221; przez okres potrzebny na w/w dojazd.

II. W sytuacji, kiedy kierowca zakończył zadanie przewozowe w miejscowości, która nie jest ani bazą ani miejscem zamieszkania kierowcy również istnieją 2 sposoby powrotu:

1. Kierowca dojeżdża do miejsca zamieszkania środkiem transportu wyłączonym spod rozporządzenia 561/2006 sam prowadząc ten pojazd. Wtedy na wykresówce lub wydruku zaznacza 8222; inna praca8221; przez okres potrzebny na w/w dojazd.


2. Kierowca jest dowożony do miejsca zamieszkania przez innego kierowcę 8211; wtedy na wykresówce lub wydruku z tachografu cyfrowego zaznacza 8222; gotowość8221; przez okres potrzebny na w/w powrót.
~ktosik
a ja w odroznieniu od wiekszosci informacji szukam w przepisach :

rozp 561/06

Artykuł 9


2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu
objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu
z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu
zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której
kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub
przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub
w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki.


3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem
nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia do lub
z pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia,
który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani
w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest
traktowany jako "inna praca".


moglbys teraz napisac ze w przypadku pkt2 wpisalbys np dyspozycje.
ale ja wtedy odesle cie do przepisow kiedy mozna stosowac " dyspozycje " lub " dyzur "

a ze pora juz dosc pozna sie robi, to jesli masz chec poszukaj sobie o tych dwoch terminach juz bez mojego udzialu

w skrocie :

dyzur ( dyspozycje ) mozna stosowac PO WYKORZYSTANIU REGULAMINOWEGO CZASU PRACY i po odebraniu odpoczynku
~wanker container driver
Dojazd max 15h potem minimum 9 h pauzy minimum. Dojazd to dyspozycja lub praca no np prowadzisz busa. Wpis manualny I type. Te firmy ktote dowoza vusamo po18- 20h lamia prawo Bo skracasz swoj dzienny czas odpoczynku.
somkovsky
Generalnie od samego początku chodziło mi o to, jak oznaczam:
1) dojazd na bazę osobówką, która nie jest w moim miejscu zamieszkania, (bez wpisu)
2) a następnie dojazd do auta (też osobówką) z bazy jako pasażer (dyspozycyjność)

a powrót wg mnie jest a*alogiczny (dla mnie wg przepisów nie ma to znaczenia czy DO czy OD)

Czy coś źle napisałem?
~ciapowaty
Somkowski zadał pytanie:_2. A jak wyglądałaby sytuacja, gdybym bezpośrednio jechał z miejsca zamieszkania do auta (omijając bazę) dojazd własnym autem jako kierowca. _

Tu niema wątpliwości że cały dojazd należy zarejestrować jako inną pracę, a okoliczność nie przejeżdżania przez bazę przedsiębiorstwa niema żadnego znaczenia, gdyż Artykuł 9 punkt 2 rozp 561 mówi, że CAŁY czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu, (lub powrotu z tego miejsca), jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu
zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy nie może zostać zaliczony jako odpoczynek. (Czyli jak nie odpoczynek, to dyspozycja lub inna praca)
Brak w przepisie warunku przejeżdżania lub nieprzejeżdżania przez bazę, czyli niema to żadnego znaczenia.
Istotne jest jedynie to, że auto do którego dojeżdżasz nie znajduje się, ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy.
Dlatego powinieneś:
Ad 1) dojazd na bazę osobówką, zarejestrować jako inną pracę
Ad 2) a następnie dojazd do auta z bazy jako pasażer, zarejestrować jako dyspozycyjność.
~ktosik
Czyli wg ciebie ciekawy praca zaczyna się z chwilą wyjścia z domu?
Ciekawe..
A co w sytuacji jak nie wiem jakim autem będę jechał?
Może jest na bazie a może go tam nie ma?
Bo rozumiem że znalezienie przez ciebie przepisu mówiącego że podróż z domu do miejsca pracy to zbyt trudna czynność.

Ps. Miejscem pracy jest zazwyczaj adres firmy chociaż niekoniecznie
somkovsky
Jednak są rozbieżności, hm...

2 sytacje, może zartobliwie to zabrzmi, ale:
A) Kieruję prywatnym autem z domu (wyjazd o 13:00) , mijam bazę - która nie jest w mojej miejscowości - (macham przez okno szefowi/spedytorkom ; ) (punktualnie o 14:00), jadę dalej do auta. Docieram o 15:00
B) Kieruję prywatnym autem z domu (wyjazd o 13:00) , docieram do bazy 8211; zostawiam swoje auto. Następnie zabiera mnie Pan Zdziusiu (punktualnie o 14:00), i jadę dalej jako pasażer osobówki do auta. Docieram o 15:00.

Wg mnie:
A) Inna praca 13:00 8211; 15:00
B) Inna praca 13:00 8211; 14:00, Dyspozycyjność 14:00 8211; 15:00

Zostawie temat powrotów, aby nie mieszać, ale wg mnie bez znaczenia (ale należy aby nie przekroczyć czasu pracy po zakończonym dniu jazdy/pracy)
~ciapowaty
Obie Twoje odpowiedzi są prawidłowe, tylko niepotrzebnie wtrącasz tu okoliczność przejeżdżania lub nieprzejeżdżania koło bazy, który w przypadku A niema żadnego znaczenia.
somkovsky
Dzięki za info.
Jednak wciąż drążę ten temat, gdyż Wasze odpowiedzi są zgoła inne.
Bo co jeśli dojazd do bazy własnym autem - jeśli nie zaliczymy do czasu innej pracy/bądź dyspozycyjności i np zdarzy się wypadek.
Dlatego uważam i przychylam się do odpowiedzi - ciapowaty. Ze zawsze inna praca lub dyspozycyjność.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.165.149

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels