ID: 121364
Jak opisać dojazd do auta?
ID: 121364
ID: 121364
Łikendówka do 7 rano ale w aucie będe około 9. Tacho jest tam cyfrowe.
Łikendówka do 7 rano ale w aucie będe około 9. Tacho jest tam cyfrowe.
~kazik*.191.8.8.ipv4.supernova.orange.pl
*.191.8.8.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (25)
~AroX | Witam. Odświeżę trochę temat. Nigdy nie miałem takiego przypadku i niewiem jak opisać powrót z auta które musiałem zostawić we Francji. Wróciłem do kraju i będę startował drugim autem z Polski. Jak mam opisać tak długi powrót? Pewnie koledzy z przerzutów są bardziej zorientowani gdyż często zjeżdzają busami na pauzy. Z góry dziękuję | |||
~ktosik | dyspozycja | |||
zibi1906
| AroX (2014-10-12 15:22:34) Witam. Odświeżę trochę temat. Nigdy nie miałem takiego przypadku i niewiem jak opisać powrót z auta które musiałem zostawić we Francji. Wróciłem do kraju i będę startował drugim autem z Polski. Jak mam opisać tak długi powrót? Pewnie koledzy z przerzutów są bardziej zorientowani gdyż często zjeżdzają busami na pauzy. Z góry dziękuję Wpis manualny, jeśli pojazd nie znajduję się w miejscu garażowania (siedziby firmy), okres dojazdu i zjazdu nie jest traktowany jako odpoczynek. | |||
~ktosik | Artykuł 9 2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki. | 1 | ||
~AroX | Panowie wiem dokładnie jak to wygląda prawnie. Robiłem dojazdy niejednokrotnie do auta. 2 lub 3 h rysowałem pracę, pojechałem np. 3 pauza i dalej już standard. Problem dla mnie jest z tym co zrobić gdy wyjąłem tarczkę na A9 Francja okolice Montpelier. Przecież nie wpiszę sobie innej pracy np. 15 h w jednym ciągu. Chyba tak się nie da? Może się mylę. | |||
~ktosik | ktosik (2014-10-12 15:25:51) dyspozycja | |||
~AroX | ktosik czyli dyspozycji mogę mieć tyle ile potrzebuję? Bo przy pracy byłyby pewne ograniczenia. | |||
~ktosik | dyspozycji mozesz miec nawet 30000h | |||
~AroX | Rozumie, czyli narysuje sobie dyspozycję i od jej końca wezmę urlopa. Niestety w hiszpanii miałem kontrole i tylko dlatego będę teraz musiał pilnować tych tarczek. Dzięki za pomoc. | |||
somkovsky
| Jak opisać w tacho? 13:00-14:00 dojazd własnym autem do bazy z miejsca zamieszkania (PL-PL) (czy to ma w ogóle znaczenie?) 14:00-15:00 oczekiwanie na samochód służbowy (z kierowcą który ma zawieść do auta) 15:00-17:00 dojazd do auta (PL-DE) 17:00-18:00 obsługa 18:01 - rozpoczęcie jazdy Ile mogę jechać? Czy wg czasu pracy mogę jechać tylko 1h? Jaką pauzę muszę wykonać? | |||
~ktosik | 13:00-14:00 dojazd własnym autem do bazy z miejsca zamieszkania (PL-PL) (czy to ma w ogóle znaczenie?) nie ma znaczenia. jedziesz na baze, czyli do miejsca pracy "14:00-15:0 0 oczekiwanie na samochód służbowy (z kierowcą który ma zawieść do auta) " jestes w pracy, wiec logiczne ze opisujesz jako PRACA "15:00-17:0 0 dojazd do auta (PL-DE) " opisujesz jako PRACA "17:00-18:0 0 obsługa" opisujes z jako PRACA "Ile mogę jechać?" jechac? 4, 5h + 4, 5h + ( ewentualnie ) 1h po 6h pracy ( liczonej od godz 14:00 ) tj do godz 20:00 pownienes zrobic min 45 minut przerwe, o ile laczy czas pracy w tym dniu przekroczy bodajze 8h. pauze, czy odpoczynek? zresz ta, jaka masz wykonac, to wiesz, przeciez masz zdane KW wszystko ( lacznie z odpoczynkiem ) ma sie zamknac w 24h | |||
somkovsky
| Dziękuję za odpowiedź. Jeśli można, chciałbym rozwiać do końca wątpliwości. 1. Rozumiem, że dojazd do bazy w takim przypadku nie jest pracą, tak? 2. A jak wyglądałaby sytuacja, gdybym bezpośrednio jechał z miejsca zamieszkania do auta (omijając bazę) czyli: 13:00 - 17:00 dojazd własnym autem jako kierowca i reszta czynności j. w. | |||
~ktosik | dojazd do bazy nie jest praca. dojazd do auta zaparkowanego POZA baza jest praca " odjazd " od auta zaparkowanego poza baza jest DYSPOZYCJA lub jak wolisz DYZUREM ( koperta ) Ad2 - zaczynasz prace od 13:00 | |||
somkovsky
| Jeszcze raz dzięki. Ale jeszcze jedno pytanko (obiecuję ostatnie ; ) ) Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany w pierwszej wiadomości (czy się dobrze wyraziłem). "15:00-17:00 dojazd do auta (PL-DE) " - tutaj jestem jako pasażer, czy to też wpiszę jako praca, czy dyspozycyjność? | |||
~ktosik | praca | |||
~ktosik | powrot OD auta - dyspozyca dojazd DO auta - praca | |||
somkovsky
| Jednak jeszcze nie zakończę, bo oczywiście przed zadawaniem pytań tutaj, pytałem wujka "gugla" i znalazłem na jednej ze stron poświęconej czasu pracy kierowców, o takie coś: Bardzo często zdarza się, że z różnych powodów kierowca musi rozpocząć prowadzenie pojazdu, który znajduje się poza bazą i miejscem zamieszkania kierowcy. Rzadko jednak kierowca / spedytor / osoba zarządzająca transportem pamięta, że organ kontrolny może zażądać udokumentowania w jaki sposób kierowca znalazł się w pojeździe oddalonym o np. kilkaset km od bazy przedsiębiorstwa. Istnieją dwa sposoby na jego dowiezienie: SPOS ÓB 1. Kierowca dojeżdża do pojazdu środkiem transportu wyłączonym spod rozporządzenia 561 (np. samochodem osobowym lub pojazdem o dmc do 3, 5 tony) osobiście prowadząc ten pojazd - wtedy na rewersie wykresówki lub na wydruku z tachografu cyfrowego zaznacza 8222; inna praca8221; przez okres potrzebny na w/w dojazd. SPOSÓB 2. Kierowca jest dowożony do pojazdu przez innego kierowcę 8211; wtedy na rewersie wykresówki lub na wydruku z tachografu cyfrowego zaznacza 8222; gotowość8221; przez okres potrzebny na w/w dojazd. II. W sytuacji, kiedy kierowca zakończył zadanie przewozowe w miejscowości, która nie jest ani bazą ani miejscem zamieszkania kierowcy również istnieją 2 sposoby powrotu: 1. Kierowca dojeżdża do miejsca zamieszkania środkiem transportu wyłączonym spod rozporządzenia 561/2006 sam prowadząc ten pojazd. Wtedy na wykresówce lub wydruku zaznacza 8222; inna praca8221; przez okres potrzebny na w/w dojazd. 2. Kierowca jest dowożony do miejsca zamieszkania przez innego kierowcę 8211; wtedy na wykresówce lub wydruku z tachografu cyfrowego zaznacza 8222; gotowość8221; przez okres potrzebny na w/w powrót. | |||
~ktosik | a ja w odroznieniu od wiekszosci informacji szukam w przepisach : rozp 561/06 Artykuł 9 2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki. 3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia do lub z pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest traktowany jako "inna praca". moglbys teraz napisac ze w przypadku pkt2 wpisalbys np dyspozycje. ale ja wtedy odesle cie do przepisow kiedy mozna stosowac " dyspozycje " lub " dyzur " a ze pora juz dosc pozna sie robi, to jesli masz chec poszukaj sobie o tych dwoch terminach juz bez mojego udzialu w skrocie : dyzur ( dyspozycje ) mozna stosowac PO WYKORZYSTANIU REGULAMINOWEGO CZASU PRACY i po odebraniu odpoczynku | |||
~wanker container driver | Dojazd max 15h potem minimum 9 h pauzy minimum. Dojazd to dyspozycja lub praca no np prowadzisz busa. Wpis manualny I type. Te firmy ktote dowoza vusamo po18- 20h lamia prawo Bo skracasz swoj dzienny czas odpoczynku. | |||
somkovsky
| Generalnie od samego początku chodziło mi o to, jak oznaczam: 1) dojazd na bazę osobówką, która nie jest w moim miejscu zamieszkania, (bez wpisu) 2) a następnie dojazd do auta (też osobówką) z bazy jako pasażer (dyspozycyjność) a powrót wg mnie jest a*alogiczny (dla mnie wg przepisów nie ma to znaczenia czy DO czy OD) Czy coś źle napisałem? | |||
~ciapowaty | Somkowski zadał pytanie:_2. A jak wyglądałaby sytuacja, gdybym bezpośrednio jechał z miejsca zamieszkania do auta (omijając bazę) dojazd własnym autem jako kierowca. _ Tu niema wątpliwości że cały dojazd należy zarejestrować jako inną pracę, a okoliczność nie przejeżdżania przez bazę przedsiębiorstwa niema żadnego znaczenia, gdyż Artykuł 9 punkt 2 rozp 561 mówi, że CAŁY czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu, (lub powrotu z tego miejsca), jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy nie może zostać zaliczony jako odpoczynek. (Czyli jak nie odpoczynek, to dyspozycja lub inna praca) Brak w przepisie warunku przejeżdżania lub nieprzejeżdżania przez bazę, czyli niema to żadnego znaczenia. Istotne jest jedynie to, że auto do którego dojeżdżasz nie znajduje się, ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy. Dlatego powinieneś: Ad 1) dojazd na bazę osobówką, zarejestrować jako inną pracę Ad 2) a następnie dojazd do auta z bazy jako pasażer, zarejestrować jako dyspozycyjność. | |||
~ktosik | Czyli wg ciebie ciekawy praca zaczyna się z chwilą wyjścia z domu? Ciekawe.. A co w sytuacji jak nie wiem jakim autem będę jechał? Może jest na bazie a może go tam nie ma? Bo rozumiem że znalezienie przez ciebie przepisu mówiącego że podróż z domu do miejsca pracy to zbyt trudna czynność. Ps. Miejscem pracy jest zazwyczaj adres firmy chociaż niekoniecznie | |||
somkovsky
| Jednak są rozbieżności, hm... 2 sytacje, może zartobliwie to zabrzmi, ale: A) Kieruję prywatnym autem z domu (wyjazd o 13:00) , mijam bazę - która nie jest w mojej miejscowości - (macham przez okno szefowi/spedytorkom ; ) (punktualnie o 14:00), jadę dalej do auta. Docieram o 15:00 B) Kieruję prywatnym autem z domu (wyjazd o 13:00) , docieram do bazy 8211; zostawiam swoje auto. Następnie zabiera mnie Pan Zdziusiu (punktualnie o 14:00), i jadę dalej jako pasażer osobówki do auta. Docieram o 15:00. Wg mnie: A) Inna praca 13:00 8211; 15:00 B) Inna praca 13:00 8211; 14:00, Dyspozycyjność 14:00 8211; 15:00 Zostawie temat powrotów, aby nie mieszać, ale wg mnie bez znaczenia (ale należy aby nie przekroczyć czasu pracy po zakończonym dniu jazdy/pracy) | |||
~ciapowaty | Obie Twoje odpowiedzi są prawidłowe, tylko niepotrzebnie wtrącasz tu okoliczność przejeżdżania lub nieprzejeżdżania koło bazy, który w przypadku A niema żadnego znaczenia. | |||
somkovsky
| Dzięki za info. Jednak wciąż drążę ten temat, gdyż Wasze odpowiedzi są zgoła inne. Bo co jeśli dojazd do bazy własnym autem - jeśli nie zaliczymy do czasu innej pracy/bądź dyspozycyjności i np zdarzy się wypadek. Dlatego uważam i przychylam się do odpowiedzi - ciapowaty. Ze zawsze inna praca lub dyspozycyjność. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.