Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

zakończenie i rozpoczęcie pracy w tacho cyfrowym

ID: 101807


jeżdze po kraju teraz bo taka robota, ale od połowy lutego będą to już kraje ościenne naszego kraju. zapominam w tachu wbijać i zakończać prace co mi za to grozi i ile i gdzie. wiem że na kraju nikt się nie czepia skoro na razie tylko jazda po kraju.

~leon
*.9.169.154.dolnet.pl

Posty (108)

gustav
Prowrocek, kierowca powinien mieć prawo jazdy kat. C+E i ukończony kurs na przewóz rzeczy.
Posiadacz takowych uprawnień nie wypisuje głupot, na takowe stać gimnazjalistę, pracownika PGR-u lub pomocnika murarza!!!
Jeszcze jakieś pytania?

1

Prowrocek
Jedno. Z jakiej wsi pochodzisz??
zetek
Myślisz gustav, że szyderstwo i ironizowanie to "dobra i zasadna argumentacja?
Wolę słowo obowiązki, niż te "zasrane.
Jak ktoś nie zna podstawowych przepisów i nie wykazuje minimalnej chęci zrozumienia tematu, to żadne argumenty nie trafią. Jaka jest celowość takich pyskówek?Żadna!Chyba , że "dyskutantom takie pyskówki odpowiadają.
Prowocek, nie zawsze można się wszystkiego dowiedzieć. Ja jestem z PRL-U, o-; )
gustav
Prowrocek, zdarzyło mi się (niestety) zatrudnić szofera, referencje słabe i jako nowy, dostał najstarsze auto, na tarczki.
-"Tarczki? Ja nigdy czymś takim nie jeździłem!!!"
-Jak? Stary szofer i tarczek nie zna?
- Chłopie w latach 90 na niemcach jeździłem i nikt o tarczkach nie słyszał.
Pożegnałem się z nim szybciej niż przywitałem!!!
Tak jak z Tobą!!!

1

gustav
zetek, szyderstwo i ironia są na na miejscu gdy argumenty nie mogą się przez beton przebić!!!

1

zetek
Wątpię, czy takie argumenty dotrą do adresatów, czasem można i takowe zastosować. Mnóstwo postów, odpowiedzi już w zasadzie padły. Nie będę powtarzał, ze obowiązkowo należy robić rozp. i zak. kraju oraz inne czynności operując selektorem, chociażby logując się do "cyfrówki.. Pewna analogia jest w "tarczkach, ale cóż jak ktoś woli płacić kary, to jego sprawa (poniekąd firmy)... Nie mam daru przekonywania, wolę dyskusję niż przekrzykiwanie i przekomarzanie. Również pożegnam.
gustav
zetek, kontrolerzy w cywilizowanej części Europy, fakt nieodnotowania miejsca zakończenia i rozpoczęcia aktywności uznają za "mały" błąd", który sam w sobie nie podlega karze, tak jak np. chwilowe przekroczenie prędkości! Dopiero suma tych "małych" błędów wraz z całokształtem postawy szofera ma wpływ na (ewentualną) karę.
Pozdrawiam.
gustav
Tak więc można coś takiego ominąć dwa, trzy razy w miesiącu, ale notorycznie???
~ktosik
hmm, oczywiscie jest to gdzies ujete, czy ewentualnie trzeba sie podczas kontroli powolywac na ciebie?
gustav
Ma to zastosowanie w praktyce!
Wiem, że to dla Ciebie Czarna Magia!
~ktosik
no przeciez.
gustav
Ale ważne by mieć kwit!
~ktosik
a masz jakis taryfikator w ktorym jest ujeta pozycja " brak wpisu kraju zkonczenia/rozpoczec ia "?

no bo przeciez musi byc, skoro maja za to ukarac
gustav
A wiesz co to jest kabotaż?
Udowodnij, że byłeś poza granicą danego pańtwa skoro wpisów w tacho brak!!!

1

~ktosik
no dopiero co mnie przekonywales ze to mi maja udowadniac, a nie ja
~ktosik
ale pomijajac ten fakt.
znaczy brak wpisow zakonczenia/rozpocze cia = kabotaz.
ufff, no to bogata kara...
zetek
Różne są postawy szoferskie i wygodne interpretowanie przepisów. Może mi ktoś wytłumaczyć co to takiego ta"pałza, często spotykam się z takim określeniem?
gustav
No, a jak, ale kwit wystarczy, może być nawet od cioci!!!
Najważniej sze by z pieczątką!
Wiem, wiem, zza biurka zaopatrzonego w WiFi, widać lepiej! I więcej!
~ktosik
Wykonywanie przewozu kabotażowego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez wymaganego zezwolenia
10. 000

no ale to dla przewoznika.
kierowca nic nie dostanie.. w sensie zadnego mandatu (wg polskiego taryfikatora )
~były kierowca
Jeździłem na tacho cyfrowym prawie dwa lata. Nigdy nie wbijałem codziennie na koniec pracy kraju zakończenia. Miałem kontrolę we Francji kiedyś (jedna mi się trafiła prze cały okres jeżdżenia) i nikt się do niczego nie przyczepił. Kraj zakończenia wbijałem tylko i wyłącznie w chwil wyjęcia karty z tachografu.
Według mnie jest analogicznie jak z tarczką: wpisuję kraj rozpoczęcia kiedy wkładam tarczkę do tachografu i kraj zakończenia kiedy ją wyjmuję. To, że kartę wkładałem w Polsce i taki wbijałem kraj rozpoczęcia, a wyciągałem po miesiącu też w Polsce (przerzuty 4 tygodnie) i wbijałem Polskę jako kraj zakończenia to już taka 'uroda' karty do tachografu cyfrowego:) W firmie nigdy mi się też do tego nie przyczepili, że coś robię nie tak.
gustav - ja zawsze myślałem, że kabotaż to mi mogą udowodnić po dokumentach przewozowych, a nie po wydruku z tacho czy z tarczek:) A jak mam dojazd z rozładunku na załadunek w tym samym kraju powiedzmy 200 km to też mi potem powiedzą po wydruku z tacho, że to kabotaż?:) Chyba nie bardzo:)
~ktosik
były kierowca
(2014-04-06 18:59:18)
Według mnie jest analogicznie jak z tarczką:

nie jest.
wg przepisow powinienes wpisac za kazdym razem przy zakonczeniu pracy i przy zakonczeniu odpoczynku.

nie czepiali sie, bo nie ma pozycji w taryfikatorze z ktorej mogliby za to ukarac
~Artur
po kraju zakończenia nie musisz robić, ale poza granicami RP musisz bo to kosztuje, kiedyś Mnie zdjeli na Węgrzech w Keceskemet jakoś tego zakończenia Mi brakło 100 Euro, trzeba pamiętać o wpisach potem tylko nie potrzebne wydatki
~były kierowca
ktosik - podaj mi ten przepis.

Artur - to jak to jest? Skoro przepisy są ten same to z jakiej to racji w kraju nie musisz, a poza krajem musisz?
~ktosik
Artur - musisz. tak stanowi zapis w rozporzadzeniu, ktore obowiazuje w polsce

5a.   Kierowca wprowadza w urządzeniu rejestrującym, zgodnie z załącznikiem IB, symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy. Jednakże Państwo Członkowskie może wymagać od kierowców pojazdów związanych z działalnością transportową prowadzoną na jego terytorium, dodatkowych, bardziej szczegółowych niż symbol państwa, danych geograficznych, pod warunkiem, że powiadomiło o nich Komisję przed dniem 1 kwietnia 1998 r. oraz że danych tych nie jest więcej niż 20.
Powyższe dane kierowca wprowadza całkowicie w sposób ręczny albo automatycznie, o ile urządzenie rejestrujące podłączone jest do satelitarnego systemu śledzącego.

1

zetek
Nie doczekam się, co za kierowcy-)
Również pozdrawiam gustav.
~były kierowca
Artur - masz jeszcze jakiś kwit z tą karą z Węgier? Jakiś numer artykułu tam ci wpisali, bo chyba powinni wpisać z jakiego przepisu dostałeś karę?
~ktosik
5a. Kierowca wprowadza w urządzeniu rejestrującym, zgodnie z załącznikiem IB, symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy. Jednakże Państwo Członkowskie może wymagać od kierowców pojazdów związanych z działalnością transportową prowadzoną na jego terytorium, dodatkowych, bardziej szczegółowych niż symbol państwa, danych geograficznych, pod warunkiem, że powiadomiło o nich Komisję przed dniem 1 kwietnia 1998 r. oraz że danych tych nie jest więcej niż 20.
Powyższe dane kierowca wprowadza całkowicie w sposób ręczny albo automatycznie, o ile urządzenie rejestrujące podłączone jest do satelitarnego systemu śledzącego.
~były kierowca
ktosik - podaj mi jeszcze nazwę tego aktu prawnego (rozporządzenia), z którego jest ten przepis. Doczytam sobie.

zetek - dla bezpieczeństwa zacznij wpisywać ten kraj zakończenia pracy:) 5 sekund roboty, a może rzeczywiście potem będzie mniej problemów z kontrolą:)
~ktosik
byly - no chyba nic prostszego jak wyszukac w googlarce.
masz w oryginale tutaj wklejone.
chcesz wiecej - poszukaj sam. bedziesz mial wieksza frajde
~były kierowca
Już znalazłem:)

Dla zainteresowanych: ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 2135/98 z dnia 24 września 1998 r. zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę 88/599/EWG dotyczącą stosowania rozporządzeń (EWG) nr 3820/85 i (EWG) nr 3821/85

Tu link: ://eur-lex. europa. eu/legal-content/PL/ TXT/?uri=celex:31998 R2135

A tu jeszcze kilka zbiorczo:) : ://eur-lex. europa. eu/LexUriServ/LexUri Serv. do?uri=CONSLEG:1985R 3821:20111001:PL:HTM L
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.132.194

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels