Z programu w bieżącym roku skorzystało 321 przewoźników, w większości osoby powyżej 63. roku życia lub z orzeczoną całkowitą trwałą niezdolnością do pracy. Resort podkreśla, że celem działania jest ułatwienie zakończenia aktywności zawodowej starszym i najbardziej narażonym kierowcom -przedsiębiorcom, ochrona ich zdrowia oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednocześnie program ma odpowiadać na problem zaawansowanego wieku wielu właścicieli mikrofirm transportowych i wpisuje się w modernizację transportu drogowego. Działanie realizowane jest w ramach Planu Impulsa, jednego z elementów Strategii Bezpiecznej, Zrównoważonej i Połączonej Mobilności 2030.
Aby zostać beneficjentem, samozatrudniony musi spełnić m.in. następujące warunki:
🚩 wiek ≥ 63 lata albo decyzja o trwałej niezdolności do pracy (w stopniu całkowitym/absolutnym),
🚩 co najmniej jedna ważna w chwili składania wniosku autoryzacja na transport publiczny, utrzymana do momentu rezygnacji wskutek przyznania pomocy lub do daty przyznania świadczenia z tytułu trwałej niezdolności (zgodnie z decyzją właściwego organu).
Utworzona: 2025-10-11