Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Milion tachografów do wymiany – nie tylko przewoźnicy zaniepokojeni

Utworzona: 2024-07-27


Europejskie Zrzeszenie Przewoźników Drogowych (UETR) przeanalizowało aktualną sytuację i przekazało władzom europejskim swoje obawy dotyczące niewielkiej liczby pojazdów, które dokonały wymiany tachografów, mimo że do końca roku pozostało już tylko 5 miesięcy.

Jak wiadomo, zatwierdzony w 2020 roku Pakiet Mobilności obejmuje m.in. wprowadzenie od sierpnia 2023 r. nowego inteligentnego tachografu drugiej generacji dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy. W odróżnieniu od poprzednich wersji tachografu, przy tej okazji Unia Europejska wprowadziła obowiązek wymiany (modernizacji) urządzeń analogowych lub cyfrowych wyprodukowanych przed czerwcem 2019 we wszystkich pojazdach realizujących transport międzynarodowy do końca grudnia 2024 r., a w przypadku pojazdów wyposażonych w inteligentny tachograf pierwszej generacji – do sierpnia 2025 r.

UETR wezwało wszystkie państwa członkowskie do skoordynowanych działań w sprawie tymczasowego złagodzenia ewentualnych sankcji w przypadku braku nowego tachografu po upływie tego terminu. Według oficjalnych szacunków, w całej Europie jest około miliona pojazdów, w których trzeba wymienić tachografy. Koszt wymiany urządzenia w autoryzowanym warsztacie waha się od 1500 euro w Hiszpanii, Włoszech czy Francji, do 2000 euro w Belgii czy Niemczech, chociaż w krajach Europy Wschodniej cena jest znacznie niższa. Warto jak najszybciej zaplanować wymianę tachografu, aby uniknąć ewentualnych opóźnień wynikających z braku podzespołów lub przeciążenia wyspecjalizowanych warsztatów, a tym samym uniknąć paraliżu swojej floty w transporcie międzynarodowym od stycznia przyszłego roku.

Źródło: UETR
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels