Wiemy na pewno, że rok 2024 pod wieloma względami będzie dla nas historyczny. Na wyniki i podsumowania oczywiście jeszcze przyjdzie czas, natomiast już wiemy, że jest to rok największego zaangażowania ze strony wszystkich pracowników DAF Trucks Polska oraz sieci dealerskiej. Prócz olbrzymiej aktywności obserwujemy ogromną kreatywność jeśli chodzi o poszukiwanie niestandardowych rozwiązań oraz dróg dotarcia do klientów, jak również po prostu miłośników marki DAF podkreśla Agnieszka Głowicka, Marketing Manager w DAF Trucks Polska.
Intensywne półrocze
Tylko w pierwszym półroczu 2024 DAF Trucks Polska zorganizował wiele inicjatyw, podczas których klienci mogli osobiście przetestować, jak ciężarówki z segmentu Construction radzą sobie w najtrudniejszym terenie i w równie trudnych zastosowaniach. Jednym z nich było DAF Ride&Drive, podczas którego obecni i potencjalni użytkownicy z całego kraju mogli sprawdzić modele przeznaczone do pracy poza utwardzonymi drogami. Aby zapewnić uczestnikom wydarzenia jak najlepszą możliwość samodzielnego przekonania się o tym, co potrafią modele XDC oraz XFC jazdy testowe zorganizowano w wymagającym środowisku – na terenie kopalni kruszyw w okolicy Pułtuska. Szeroki wachlarz warunków i nawierzchni pozwolił sprawdzić, jak pojazdy z serii Construction ułatwiają pracę kierowcy i jak są efektywne, m.in. dzięki wiodącej w segmencie ładowności.Pod prąd i z prądem
W tym roku po raz pierwszy spółka DAF Trucks Polska miała przyjemność wziąć udział w EV Experience, podczas którego zaprezentowano jeden z gamy pojazdów elektrycznych – DAF XD Electric. Pozostając przy temacie elektryfikacji transportu, ale i rozwiązań proponowanych dla klientów z segmentu miejskiego, w czerwcu w centrali w Eindhoven odbyły się kolejne spotkania z cyklu Ride&Drive, a zaproszeni klienci mogli nie tylko zapoznać się z nowościami, ale przede wszystkim osobiście przetestować najmłodszy model DAF XB oraz XB Electric.Lubimy, jak nasi obecni i potencjalni klienci mówią nam „sprawdzam”. I właśnie dlatego organizujemy wydarzenia, podczas których mogą sami zweryfikować, że nasze deklaracje oraz informacje o pojazdach pokrywają się z rzeczywistością. W tym roku u wielu przedsiębiorców przełamaliśmy stereotypy dotyczące nie tylko pojazdów budowlanych, udowadniając im, że DAF-y z serii Construction mają wszystkie zalety wersji drogowych uzupełnione o odpowiednie właściwości terenowe, ale również, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani na wyzwania jakie stawiane są producentom pojazdów ciężarowych komentuje Agnieszka Głowicka.DAF Trucks Polska był również partnerem tegorocznego Pucharu Kobiet, a więc imprezy, podczas której panie mogły wykazać się wyjątkowymi umiejętnościami za kierownicą pojazdu ciężarowego. Finał, który odbył się pod koniec czerwca w Łowiczu był także okazją do przekonania się, że nie ma lepszego narzędzia pracy dla kierowcy zawodowego niż pojazd marki z Eindhoven.
Sezon na znaczące nowości
W 2024 r. do klientów trafiły pierwsze egzemplarze modeli z serii Efficiency Champion, fabrycznie skonfigurowane i wyposażone z myślą o jak najniższym spalaniu. W osiągnięciu wiodących wyników pomagają m.in. pełny pakiet aerodynamiczny, pełny system DAF Digital Vision zastępujący konwencjonalne lusterka, opony o niskich oporach toczenia czy zoptymalizowane oprogramowanie jednostki napędowej. W efekcie DAF jest marką, która błyskawicznie zaoferowała klientom odpowiedź na rosnące opłaty drogowe w Europie, oparte o wyniki efektywności obliczane za pomocą narzędzia VECTO. W tym roku marka obchodzi również jubileusz 75-lecia rozpoczęcia produkcji samochodów ciężarowych. Z tej okazji na rynek trafiła bogato wyposażona, limitowana seria modelu XG+.Od początku br., wcześniej niż wymagają tego przepisy, każdy nowy DAF jest wyposażany w kompletny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego (ADAS). To, w połączeniu z doskonałą widocznością bezpośrednią, zmniejsza ryzyko wypadku czy kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu, co z kolei przekłada się na mniejszą szkodowość, mniejsze zmęczenie kierowcy i większy komfort jego pracy.
Czerwiec dobrym miesiącem dla DAF-a
Tylko pod koniec pierwszej połowy 2024 roku w Polsce zarejestrowano ponad 650 pojazdów marki DAF z segmentu pow. 16 t. Modele nowej generacji zostały zakupione przez wielu klientów, w tym tak duże floty jak Eko-Okna, Colian Logistic, Sawtrans, Gapiński Transport czy Anneberg Transpol. Warto dodać, że firma Gapiński zamówiła łącznie 30 DAF-ów XG, natomiast Eko-Okna prawie 100 ciężarówek!Coraz mocniejsza sieć serwisowa
W Polsce użytkownicy samochodów holenderskiej marki mogą obecnie skorzystać z 39 serwisów i 8 punktów TRP rozmieszczonych tam, gdzie klienci ich potrzebują. Ambicją marki jest utrzymywanie najliczniejszej sieci serwisowej, dlatego też w planach są kolejne punkty dealerskie. Liczebność to jednak nie wszystko, najważniejsza jest jakość obsługi. Dlatego też z początkiem bieżącego roku marka wprowadziła dla wszystkich dealerów centralny program Customer First, którego celem jest nieustanna praca nad doskonaleniem jakości i standardów obsługi autoryzowanej sieci dealerskiej DAF.W rozwoju sieci dealerskiej odzwierciedlenie znajduje także kompleksowa strategia marki w zakresie elektromobilności. DAF jest nie tylko producentem pełnej gamy zeroemisyjnych pojazdów – od XB, przez XD po XF, lecz także partnerem wspierającym transformację energetyczną fachowym doradztwem i szeregiem usług ułatwiających wdrożenie „elektryków” do floty. Krokiem w tę stronę jest certyfikowanie sześciu oddziałów jako autoryzowanych dealerów i serwisów pojazdów elektrycznych.
Źródło: DAF Trucks Polska