Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Technologia przyszłości! Ogniwa ze stałym elektrolitem zdały test wytrzymałości

Utworzona: 2024-02-19


Akumulatory z ogniwami ze stałym elektrolitem QuantumScape nawet po ponad tysiącu cyklach ładowania zachowują ponad 95% pojemności. Wyposażone w baterie nowej generacji samochody elektryczne będą mogły pokonać ponad 500 tys. km bez zauważalnej utraty zasięgu. Wyniki testu spółki z Grupy Volkswagen są bardzo obiecujące.

Ogniwa ze stałym elektrolitem są uważane za technologię przyszłości i kolejny duży krok na drodze rozwoju akumulatorów – zapewniają większy zasięg i krótszy czas ładowania niż konwencjonalne baterie. Wyniki testów przeprowadzonych przez PowerCo – globalną spółkę Grupy Volkswagen zajmującą się rozwojem akumulatorów – wyraźnie pokazują, że litowo-metalowe ogniwo QuantumScape ze stałym elektrolitem jest w stanie osiągnąć wyjątkową wydajność. Znacznie przekroczyło wymagania i pomyślnie ukończyło test wytrzymałościowy – ponad 1000 cykli ładowania. Oznacza to, że samochód elektryczny o zasięgu 500-600 km (według WLTP) będzie w stanie pokonać ponad pół miliona km. Jednocześnie ogniwo prawie w ogóle nie uległo degradacji i pod koniec testu nadal miało 95% wyjściowej pojemności. Testy, które trwały kilka miesięcy, zostały przeprowadzone w laboratoriach spółki PowerCo w Salzgitter.

Wyniki testów są bardzo zachęcające, a potencjał nowych rozwiązań – ogromny. Po zakończeniu prac będziemy mieć akumulatory, które zapewnią duże zasięgi, mogą być błyskawicznie ładowane i niemal nie ulegają degradacji. Jesteśmy przekonani do nowego rozwiązania i wraz z naszym partnerem QuantumScape kontynuujemy intensywne prace w kierunku uruchomienia produkcji seryjnej
zapewnił prezes PowerCo, Frank Blome.
Najważniejszym kryterium w znormalizowanych procedurach testowych dla nowo opracowanych ogniw akumulatorowych jest wytrzymałość. Przyjmuje się, że powinny wytrzymać 700 cykli ładowania i utracić przy tym nie więcej niż 20% pojemności. Ogniwo QuantumScape znacznie przekroczyło te wymagania. Niedawny test dowiódł, że akumulator jest w stanie spełnić również wymagania dotyczące innych kryteriów, takich jak zdolność szybkiego ładowania, bezpieczeństwo i samorozładowanie.

Chociaż mamy jeszcze sporo pracy do wykonania, aby wprowadzić tę technologię na rynek, nie mamy wiedzy o żadnym innym akumulatorze litowo-metalowym do zastosowań w motoryzacji, który cechowałby się tak niewielką degradacją przy porównywalnej liczbie cykli i w podobnych warunkach. Z przyjemnością współpracujemy z Grupą Volkswagen i PowerCo w celu uprzemysłowienia tej technologii i jak najszybszego wprowadzenia jej na rynek
skomentowal wyniki testów Jagdeep Singh, założyciel i dyrektor generalny QuantumScape.
Testowane ogniwo ze stałym elektrolitem składa się z 24 warstw – ma identyczną konstrukcję jak planowana wersja produkcyjna. Kolejnym krokiem na drodze do uruchomienia produkcji seryjnej jest udoskonalenie i zwiększenie skali procesów produkcyjnych. Grupa Volkswagen jest związana z QuantumScape od 2012 roku, będąc jednym z głównych inwestorów w tym technologicznym start-upie.

Źródło: Volkswagen Group
Zdjęcie poglądowe
Do ulubionych

Komentarze (3)

szatan
11 mies. temu
Kilka miesięcy testów... , dobre sobie, niech wytrzymają chociaż 10 lat i mln kilometrów to będą konkurencyjne dla diesla. Problem elektrycznych pojazdów polega na koszcie wymiany baterii.
~Dawid87
11 mies. temu
wolny rynek zweryfikuje, juz miały być kolejki chętnych po te samochody jak na razie fabryka VW w Emden nie ma roboty
~Kuc
11 mies. temu
Technologia przyszłości!"
To cip ; ) w mózgu kierowcy.
Wspomniał o tym Putin pan o czymś takim u Muska podczas wywiadu z Tuckerem Carlsonem.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels