Wyniki testów są bardzo zachęcające, a potencjał nowych rozwiązań – ogromny. Po zakończeniu prac będziemy mieć akumulatory, które zapewnią duże zasięgi, mogą być błyskawicznie ładowane i niemal nie ulegają degradacji. Jesteśmy przekonani do nowego rozwiązania i wraz z naszym partnerem QuantumScape kontynuujemy intensywne prace w kierunku uruchomienia produkcji seryjnejNajważniejszym kryterium w znormalizowanych procedurach testowych dla nowo opracowanych ogniw akumulatorowych jest wytrzymałość. Przyjmuje się, że powinny wytrzymać 700 cykli ładowania i utracić przy tym nie więcej niż 20% pojemności. Ogniwo QuantumScape znacznie przekroczyło te wymagania. Niedawny test dowiódł, że akumulator jest w stanie spełnić również wymagania dotyczące innych kryteriów, takich jak zdolność szybkiego ładowania, bezpieczeństwo i samorozładowanie.
zapewnił prezes PowerCo, Frank Blome.
Chociaż mamy jeszcze sporo pracy do wykonania, aby wprowadzić tę technologię na rynek, nie mamy wiedzy o żadnym innym akumulatorze litowo-metalowym do zastosowań w motoryzacji, który cechowałby się tak niewielką degradacją przy porównywalnej liczbie cykli i w podobnych warunkach. Z przyjemnością współpracujemy z Grupą Volkswagen i PowerCo w celu uprzemysłowienia tej technologii i jak najszybszego wprowadzenia jej na rynekTestowane ogniwo ze stałym elektrolitem składa się z 24 warstw – ma identyczną konstrukcję jak planowana wersja produkcyjna. Kolejnym krokiem na drodze do uruchomienia produkcji seryjnej jest udoskonalenie i zwiększenie skali procesów produkcyjnych. Grupa Volkswagen jest związana z QuantumScape od 2012 roku, będąc jednym z głównych inwestorów w tym technologicznym start-upie.
skomentowal wyniki testów Jagdeep Singh, założyciel i dyrektor generalny QuantumScape.
Źródło: Volkswagen Group
Zdjęcie poglądowe