Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Hiszpańskie parkingi nadal pozostawiają wiele do życzenia

Utworzona: 2023-07-05


Na problem zwróciło uwagę Stowarzyszenie Niezależnych Przewoźników (ATA).

Podczas spotkania z hiszpańskim Ministerstwem Transportu przedstawiciele ATA wezwali do pilnej budowy odpowiednio wyposażonych parkingów dla ciężarówek, na których kierowcy mają obowiązek zatrzymać się w razie wystąpienia zimowych warunków drogowych. Obecnie w tych miejscach brakuje odpowiedniego zaplecza sanitarnego. Choć trudności powtarzają się z roku na rok, parkingi nie są modernizowane w dogodnym okresie. Dlatego gdy nadchodzi kolejna zima, warunki są takie same: nadal brakuje niezbędnych udogodnień takich jak prysznice, toalety, możliwość zakupu żywności i napojów oraz łącze internetowe. Ponadto, przedstawiciele stowarzyszenia domagają się szybkiej budowy bezpiecznych parkingów w całym kraju z uwagi na obecny deficyt tego typu infrastruktury. Podczas swojego wystąpienia prelegenci zwrócili uwagę, że cena dostępu do tego typu obszarów powinna być przystępna, szczególnie biorąc pod uwagę rosnące koszty działalności.

ATA przypomniało ministerstwu raport opublikowany w ubiegłym roku przez Parlament Europejski, który potwierdza tę sytuację, kładąc szczególny nacisk na wskazanie, że „w przypadku nałożenia obowiązku przymusowego odpoczynku należy zapewnić bezpieczną infrastrukturę, w której monitorowane jest bezpieczeństwo pracowników”.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie tylko Hiszpanie borykają się z brakiem odpowiedniej infrastruktury dla ciężarówek. Pod koniec zeszłego roku niemiecki automobilklub ADAC po raz pierwszy zbadał, jak poważny jest brak miejsc parkingowych dla ciężarówek wzdłuż niemieckich autostrad i w jakim stopniu pogarsza to bezpieczeństwo na drogach. Według oficjalnych szacunków w Niemczech brakuje obecnie ponad 20.000 miejsc parkingowych dla ciężarówek. Dla kierowców zawodowych, którzy są zobowiązani do przestrzegania regularnych okresów odpoczynku, stanowi to duże obciążenie, a dla innych użytkowników dróg nieprawidłowo zaparkowane ciężarówki stwarzają czasem duże zagrożenie.

W ocenie zawodowych kierowców krajem o najgorszych warunkach odpoczynku na postojach dla samochodów ciężarowych i zestawów składających się z ciągnika siodłowego i naczepy są Niemcy, na które wskazało w 32 procentach odpowiedzi. A drugie niechlubne miejsce zajmują wspólnie (ex aequo) Francja i Belgia (po 16 procent odpowiedzi), o czym świadczą wyniki ankiety przeprowadzonej przez Iwonę Blecharczyk na prośbę związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.

Możliwość odświeżenia się, wzięcia prysznica czy skorzystania z toalety to podstawowe potrzeby kierowców ciężarówek w trasie. Jednak zaplecza sanitarne, które spotykają na swoje drodze niejednokrotnie sprawiają, że włos się na głowie jeży. Brak dostępu do ciepłej wody, papieru toaletowego czy niedomykające się kabiny to najmniejszy problem, o czym informowali nas kierowcy zawodowi.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels