Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ograniczenie emisji CO2 o 90% dla pojazdów ciężarowych - zaprezentowano nowe ambitne plany UE

Utworzona: 2023-02-14


We wtorek 14 lutego br. Komisja Europejska zaproponowała zaostrzenie limitów dla pojazdów ciężarowych, które mają pomóc ograniczyć emisje w sektorze transportu.

Ciężarówki, autobusy miejskie i autobusy dalekobieżne odpowiadają za ponad 6% całkowitej emisji gazów cieplarnianych (GHG) w UE i ponad 25% emisji gazów pochodzących z transportu drogowego. Te zaostrzone normy emisji zapewniłyby, że ten segment sektora transportu drogowego przyczyni się do przejścia na mobilność bezemisyjną oraz cele UE w zakresie klimatu i zerowego zanieczyszczenia.

Komisja proponuje stopniowe wprowadzanie surowszych norm emisji CO2 dla prawie wszystkich nowych pojazdów ciężarowych w porównaniu z poziomami z 2019 r., w szczególności:
❌redukcja emisji o 45% od 2030 r.;
❌65% redukcji emisji od 2035 roku;
❌redukcja emisji o 90% od 2040 r.

Komisja proponuje również, aby od 2030 r. wszystkie nowe autobusy miejskie były bezemisyjne. Zgodnie z celami Europejskiego Zielonego Ładu i REPowerEU niniejszy wniosek będzie miał również pozytywny wpływ na transformację energetyczną poprzez zmniejszenie popytu na importowane paliwa kopalne oraz zwiększenie oszczędności energii i wydajności w unijnym sektorze transportu. Przyniesie korzyści europejskim przewoźnikom i użytkownikom w postaci obniżenia kosztów paliwa i całkowitego kosztu posiadania oraz zapewni szersze zastosowanie bardziej energooszczędnych pojazdów. Poprawi również jakość powietrza, zwłaszcza w miastach , oraz zdrowie Europejczyków.

Źródło: Komisja Europejska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels