Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Trzeba słuchać, być otwartym i inwestować w promowanie kobiet w zawodzie kierowcy

Utworzona: 2022-07-03


Sposoby zwiększania różnorodności zasobów kadrowych i ułatwiania dostępu kobietom w czasach niedoborów kierowców były głównym tematem dyskusji podczas Forum RoadMasters zorganizowanego przez IRU.

W wydarzeniu wzięło udział prawie 150 osób reprezentujących cały łańcuch wartości sektora transportu, od spedytorów i dostawców usług logistycznych po przewoźników i organizacje międzynarodowe. Uczestnicy podkreślili potrzebę przyspieszenia działań sektora transportu w celu przyciągnięcia bardziej zróżnicowanej kadry w obliczu utrzymujących się niedoborów umiejętności i trudności potencjalnych kandydatów z podjęciem pracy w zawodzie kierowcy.

Żywe zainteresowanie i dyskusję wzbudziły ostatnie coroczne sprawozdanie z badania niedoboru kierowców oraz analiza potencjalnych korzyści, jakie może przynieść przygotowywany pakiet Komisji Europejskiej dotyczący przyciągania wykwalifikowanych pracowników poprzez legalną migrację. Uczestnicy byli zgodni co do tego, że potrzeba działań politycznych, zwłaszcza analizy aktualnych warunków dostępu do zawodu. Jednak sama branża też musi dołożyć starań, by tworzyć warunki sprzyjające lepszej integracji nowych pracowników.

Moim następcą na stanowisku dyrektora będzie kobieta. Aby osiągnąć równość płci w firmie, nie wystarczy skupić się wyłącznie na kierowcach, zmiana musi dotyczyć całej organizacji. Aby odnieść sukces pracując z kobietami, trzeba tworzyć kulturę przyjazną kobietom. Trzeba słuchać, być kreatywnym i otwartym, inwestować w promowanie kobiet w zawodzie kierowcy powiedział Mark van der Drift, dyrektor firmy Cornelissen.
Młodych kierowców należy traktować inaczej niż ich starszych kolegów, ponieważ każda z tych grup kieruje się innymi wartościami. Widzimy, że młodzi kierowcy lubią współzawodnictwo, dlatego organizujemy konkursy kierowców, z klasyfikacją i nagrodami. Trzeba też zmieniać modele treningowe, aby opracować bardziej angażujące formy kształcenia, np. dzięki zastosowaniu większej liczby materiałów wizualnych, ćwiczeń praktycznych i zadań z odgrywaniem ról powiedział Koen Vandevelde, kierownik ds. jakości w firmie Ninatrans.
Wciąż panuje przekonanie, że bycie kierowcą zawodowym to domena mężczyzn, takie myślenie jest mocno zakorzenione w świadomości społecznej. W związku z tym wielu ludzi nadal uważa, że kobiety są gorszymi kierowcami od mężczyzn. Tymczasem z naszego doświadczenia wynika, że kobiety doskonale nadają się do tej pracy. Osiągają podobne lub lepsze wyniki, ponieważ mają większą awersję do ryzyka i cechują się lepszymi umiejętnościami społecznymi, które mają kluczowe znaczenie w transporcie pasażerskim powiedział Jorge Cima, szef programów aktywnej polityki zatrudnienia w firmy ALSA.
Źródło: IRU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels