Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Wycieraczki samochodowe – który typ wybrać?


Na rynku dostępnych jest wiele modeli wycieraczek samochodowych. Różnią się one między sobą typem, budową oraz przeznaczeniem. Nie każda wycieraczka będzie pasowała do każdego samochodu, tak samo jak nie każda będzie działała tak samo długo i wydajnie.


Zanim wyruszymy na zakupy, powinniśmy jednak zapoznać się z najpopularniejszymi typami wycieraczek, by ostatecznie wybrać ten najlepszy dla naszego auta.

O istotności posiadania sprawnych i wytrzymałych wycieraczek w samochodzie chyba nie trzeba nikogo uświadamiać. Będąc kierowcami, łatwo nam sobie wyobrazić, jakie zagrożenia niesie za sobą jazda w trudnych warunkach pogodowych i jak bardzo wycieraczki samochodowe wpływają na poziom naszego bezpieczeństwa aktywnego na drodze.

Aby mieć pewność, że nasze szyby będą zawsze czyste, a jazda komfortowa i pozbawiona zagrożeń, powinniśmy kupić wycieraczki, które najlepiej sprawdzą się w naszym aucie. W tym celu warto zapoznać się z najważniejszymi typami wycieraczek.

Wycieraczki płaskie – tak zwane bezszkieletowe

Jak sama nazwa wskazuje – wycieraczki te cechują się uproszczoną budową, która pozbawiona została metalowej konstrukcji szkieletu. Oznacza to, że w kształcie wycieraczki te są bardziej płaskie od typu szkieletowego.
Mówi się, że wycieraczki bezszkieletowe są najbardziej uniwersalne i stanowią najbardziej sprawdzony typ. Będą pasowały do większości samochodów – zarówno ze względu na swoją dobrą wydajność i odporność, jak i na kwestie wizualne.

Warto zauważyć, że dobre jakościowo wycieraczki płaskie są odporne na wiele czynników zewnętrznych. W przeciwieństwie do tych posiadających metalowy szkielet – nie są podatne na działanie korozji.

Użytkowników wycieraczek bezszkieletowych przekonuje również ich bardzo dobre przyleganie do szyby. Pod tym względem znacząco przewyższają wycieraczki szkieletowe, zapewniając dużo lepszą efektywność w zbieraniu wody i wszelkich zanieczyszczeń z szyb o różnym kształcie.

Wycieraczki szkieletowe – klasyczna propozycja

Skoro istnieją wycieraczki bezszkieletowe, to istnieć muszą również te, które w swojej budowie ową metalową konstrukcję szkieletową posiadają. To ona odpowiada za stopień docisku pióra do szyby, a także za płynne poruszanie się całego ramienia.

Wycieraczki szkieletowe znajdziemy przede wszystkim w autach z historią. Najczęściej zdobią szyby modeli starszych – w zasadzie wszystkich marek. Ich budowa nie jest skomplikowana technologicznie, co przekłada się na ich niską cenę.

Mówi się, że wycieraczki szkieletowe są najbardziej narażone na zniszczenia i szybką eksploatację. Wiąże się to z typami materiałów, z jakich są one produkowane. Ramię wytwarza się z metalu, który jest podatny na korozję i łamliwość. Pióra natomiast – z gumy, która w dłuższej perspektywie będzie pękała i kruszyła się.

Nie oznacza to jednak, że wszystkie wycieraczki szkieletowe są złą opcją. Gdy są wykonane z materiałów o wysokiej jakości, gdy są one odpowiednio zabezpieczone przed solą, wodą, to korozja im nie będzie straszna. Przykładowo wycieraczki w samochodach ciężarowych mają niemal zawsze konstrukcję szkieletową.

Wycieraczki hybrydowe – czy można mieć wszystko?

Ciekawym technologicznie rozwiązaniem są tak zwane wycieraczki hybrydowe, których producenci stawiają na połączenie zalet tych szkieletowych oraz bezszkieletowych. Pewnie dlatego są one również typem najdroższym spośród trzech wymienionych.

Z pewnością na uwagę zasługuje charakterystyczna budowa wycieraczek hybrydowych, której celem jest sprawić, by pióro – nawet w ekstremalnych przypadkach (kiedy szyba jest zaokrąglona lub kiedy wieje silny wiatr) - było maksymalnie dobrze dociśnięte do powierzchni szyby i efektywnie zbierało z niej wodę oraz inne zanieczyszczenia.

Z uwagi na swoją estetykę – dynamiczną i dość prostą – a także na cenę, wycieraczki hybrydowe są najczęstszym wyborem właścicieli samochodów sportowych lub tych z półki premium. Poszukując idealnych – skupmy się przede wszystkim na piórach wykonanych z kauczuku lub jego mieszanek (które to zagwarantują dobrą elastyczność), a także ramionach, w których składzie odnajdziemy poliwęglan i polietylen (odpowiedzialnych za odporność).
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels