Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Poradnik iParts.pl. Gdzie kupować części samochodowe?


Mogłoby się wydawać, że motoryzacyjne sklepy stacjonarne oraz internetowe sklepy z częściami samochodowymi prowadzą nieustanną rywalizację. I zazwyczaj tak jest, jednak wcale tak być nie musi. Dlaczego?

Ponieważ obie grupy dostawców są w stanie doskonale się uzupełniać, tworząc wspólnie najlepszą ofertę dla setek tysięcy polskich kierowców. A wszystko dzięki znajomości swoich mocnych i słabszych stron.

Zakupy w motoryzacyjnych sklepach stacjonarnych – wady i zalety tego rozwiązania

Sklepy stacjonarne przez wiele lat stanowiły główne źródło nowych części zamiennych do samochodów różnych modeli oraz marek. Ta rola dominatora na rynku przyczyniła się do licznych nadużyć i uchybień wobec swoich klientów, takich jak choćby windowanie cen i utrzymywanie ich na absurdalnych poziomach czy niski poziom kompetencji pracujących tam osób. Nawet w przypadku tych naprawdę solidnych i profesjonalnych sklepów stacjonarnych z częściami zamiennymi, możemy śmiało wskazać na następujące wady:
  • Cena – ta zawsze będzie wyższa niż w przypadku sklepów online, głównie ze względu na większe koszty prowadzenia sklepu. W grę wchodzą tu również mniej korzystne umowy z dostawcami oraz chęć dyktowania warunków swoim klientom.
  • Ograniczona oferta – sklepy stacjonarne nie mogą sobie pozwolić na utrzymywanie ogromnych magazynów, dlatego skupiają się wyłącznie na częściach do najbardziej popularnych modeli aut. Sprowadzenie jakiejkolwiek mniej oczywistej części wymaga czasu.
  • Konieczność dokonywania zakupów na miejscu, wyłącznie w określonych dniach i godzinach – dopóki nie powstał pierwszy sklep motoryzacyjny działający online, nie wiedzieliśmy nawet, że można inaczej. Teraz już wiemy i nie wyobrażamy sobie, że moglibyśmy z tego komfortu zrezygnować. Zwłaszcza w tak niesprzyjających osobistym kontaktom czasach.

A co z zaletami motoryzacyjnych sklepów stacjonarnych? Co sprawia, że działający w ten sposób dostawcy ciągle znajdują uzasadnienie dla swojej działalności? W jednej sytuacji stacjonarne sklepy stacjonarne ciągle pozostają niezastąpione. Jeśli jesteście posiadaczami jednego z popularnych modeli aut, które nagle uległo awarii, a Wy musicie dokonać np. wymiany części w trybie natychmiastowym (bo czeka Was pilny wyjazd), sklepy tego typu stanowią najlepsze rozwiązanie. Mając odrobinę szczęścia, na poszukiwaną część (może być też dowolny płyn eksploatacyjny) natraficie w pierwszym z brzegu sklepie stacjonarnym i będziecie mogli natychmiast dokonać jej wymiany (a w przypadku płynu uzupełnienia poziomu). Jest to bez wątpienia bardzo ważna rola, jaką sklepy te nadal pełnią. A jak wygląda sprawa z kupowaniem części zamiennych online?

Kupowanie części zamiennych w sklepach internetowych – mocne i słabe strony tego pomysłu

Odkąd pojawiły się pierwsze motoryzacyjne sklepy internetowe, kierowcy na całym świecie zrozumieli, że przyszedł czas na nową jakość. I tak też w rzeczywistości się stało. Sklepy online z częściami zamiennymi górują nad swoimi stacjonarnymi odpowiednikami:
  • Ceną – niższe koszty prowadzenia sklepu, operowanie na ogromnej ilości (jak w przypadku iParts.pl) produktów oraz doskonałe kontakty z samymi producentami sprawiają, że pod względem cen największe sklepy internetowe są po porostu bezkonkurencyjne.
  • Szeroka oferta – żaden sklep stacjonarny nie może nawet marzyć o posiadaniu w swoim asortymencie ponad 2 mln części, jak ma to miejsce w przypadku iParts.pl.
  • Komfort dokonywania zakupów – w motoryzacyjnych sklepach online kupujecie wszędzie tam, gdzie jest Wam wygodnie lub gdzie akurat się znajdujecie. Bez wychodzenia z domu, urywania się z pracy czy choćby ruszania się z fotela. Co najważniejsze, zamówienia możecie składać o każdej porze dnia i nocy, przez 7 dni w tygodniu. Typowe dla sklepów stacjonarnych godziny otwarcia zwyczajnie Was nie obowiązują.

Czy to wszystko? Równie łatwe, jak same zakupy, są też wszelkie ewentualne zwroty zamówionego towaru. Każdy sklep na w tej kwestii własną politykę, jednak normą jest tu przewidziany ustawowo czas 14 dni na zwrot towaru (od dnia jego otrzymania).
A co ze słabymi stronami sklepów internetowych? W wielu przypadkach wśród takich należałoby wymienić:
  • niską wiarygodność części dostawców – zwłaszcza w przypadku małych sklepów o nieustalonej renomie,
  • brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą.

W iParts.pl obie te słabości udało nam się jednak wyeliminować. W jaki sposób? To proste. Jako sklep funkcjonujemy na rynku nie tylko polskim, ale europejskim, już wiele lat, przez ten czas udało nam się przekonać do siebie miliony klientów. Naszą renomę tworzą Wasze opinie, a te są dla nas niezwykle korzystne. Jeśli zaś chodzi o osobisty kontakt ze sprzedawcą, to w każdej chwili na iParts.pl czeka na Was grupa naszych ekspertów, z którymi możecie się skontaktować osobiście – przez telefon, maila lub komunikator – i zasięgnąć porady zakupowej dotyczącej dowolnej części z naszego asortymentu.Motoryzacyjne sklepy stacjonarne oraz sklepy internetowe z częściami zamiennymi na co dzień ze sobą konkurują, jednak z ich wspólnej obecności na rynku wynika jedna ogromna zaleta dla wszystkich kierowców – nie tylko mają oni możliwość dowolnego wyboru, ale też dopasowania go do aktualnych potrzeb. Kupując na co dzień części zamienne online, w razie nagłej potrzeby zawsze możecie skorzystać z oferty sklepu stacjonarnego, dzięki temu nigdy nie pozostaniecie bez dostępu do tego, czego akurat potrzebujecie.
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels