REKLAMA

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Outsourcing w transporcie – zalety i wady rozwiązania
Utworzona: 0000-00-00

Sektor transportu dynamicznie się rozwija, co sprawia, że zwiększa się konkurencja. Przedsiębiorcy w branży nierzadko potrzebują wsparcia swojej działalności, które pozwoli na ograniczenie kosztów, a przy tym umożliwi zachowanie wysokiej jakości usług. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest outsourcing.

Czym jest outsourcing w transporcie?

Termin outsourcing pochodzi z języka angielskiego. Oznacza zlecanie różnego typu zadań i prac na rzecz własnej firmy innym, zewnętrznym przedsiębiorstwom. Ten sposób współpracy zyskuje coraz większą popularność m.in. w branży transportowej. Outsourcing w transporcie występuje w kilku wariantach. Może dotyczyć m.in. przekazania przez firmę do wykonania niezależnemu podmiotowi poszczególnych czynności, wielu działań (w sposób zintegrowany lub niezintegrowany), jak również wszystkich obowiązków z wybranego zakresu.

Oferta przedsiębiorstw outsourcingowych może być szeroka. Często dotyczy nie tylko procesów związanych bezpośrednio z transportem, lecz także usług serwisowych oraz działań obejmujących przeprowadzanie kontroli jakości i obsługę w zakresie marketingu bezpośredniego.

Zalety outsourcingu w transporcie

Outsourcing w transporcie to zazwyczaj bardzo opłacalne rozwiązanie, które przynosi duże oszczędności finansowe. Korzystając z usług firmy outsourcingowej, ustala się z nią konkretną stawkę przewozową, która stanowi podstawę późniejszego rozliczenia. Przedsiębiorstwo zlecające przewozy zewnętrznemu podmiotowi nie musi więc martwić się utrzymaniem floty własnych pojazdów ani kosztami związanymi ze wzrostem cen paliw, ubezpieczeniem samochodów i ich serwisowaniem, opłacaniem rat leasingowych czy koniecznością wykonania pilnych napraw. To wyjątkowo istotne zwłaszcza w przypadku firm, które przewożą towary jedynie okazjonalnie.

Takie rozwiązanie jest również bardzo komfortowe, ponieważ to właśnie po stronie wykonawcy usługi leży obowiązek radzenia sobie ze wszystkimi wyzwaniami związanymi z przewozem towaru. Firma outsourcingowa jest odpowiedzialna zarówno za zaplanowanie trasy przewozu, jak i znalezienie odpowiedniego kierowcy, podstawienie samochodu czy wreszcie zapewnienie bezpieczeństwa towaru. Oprócz tego do jej zadań należy ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy kierowców.

Skorzystanie z usług firmy outsourcingowej umożliwia więc efektywne prowadzenie biznesu, podnosi jego jakość oraz gwarantuje pewność realizacji funkcji transportowych. Eliminuje również ewentualne problemy związane z personelem.

Jakie wady ma outsourcing w transporcie?

Outsourcing w transporcie ma też pewne wady. Największą z nich jest to, że firma zlecająca obsługę zadań zewnętrznemu podmiotowi ma ograniczoną kontrolę nad poczynaniami przewoźnika. Oprócz tego takie rozwiązanie może doprowadzić do osłabienia bezpośredniego kontaktu z klientami, co przekłada się na ich stosunek do przedsiębiorstwa. Istnieje także ryzyko wydłużenia czasu reakcji na potrzeby poszczególnych klientów. Może też pojawić się niepewność związana z zachowaniem poufności danych i informacji.

Do ulubionych

Fotografie


Photo by Josh Hild from Pexels