Od samego początku mojej pracy zawodowej jestem zdania, że warunkiem koniecznym do osiągnięcia zamierzonych celów jest odpowiednia kadra. Ludzie to fundament. FAST TSL istnieje na rynku od 2008 roku. Zaczynaliśmy w czasach ogólnoświatowego kryzysu. Sprostanie wymaganiom rynku w tak trudnych warunkach i pozyskanie zaufania klientów nie było rzeczą łatwą. Dzięki ciężkiej pracy i wytrwałości udało się nam się dojść do miejsca, w którym obecnie jesteśmy. Zaczynaliśmy od jednego spedytora i jednego auta. Obecnie jesteśmy kilkunastoosobową firmą obsługującą kilkudziesięciu klientów. Mamy do dyspozycji ponad 100 aut. Swiadczymy usługi całopojazdowe i drobnicowe zarówno na terenie Polski, jak i UE oraz Szwajcarii, Norwegii. Zawsze rodzaj pojazdu dostosowujemy do ładunku. Z roku na rok powiększa się grono zadowolonych klientów, którzy z przyjemnością polecają nas swoim kontrahentom wystawiając liczne referencje. A kwestia wymagań stawianych przed naszą branżą? Posiadamy wszystkie niezbędne dokumenty. Mimo to, uważam, że kolejne regulacje są zbędne, gdyż ostatecznie i tak rynek (klienci) zweryfikuje najlepszych i tylko oni utrzymają się na powierzchni.
Powiedział Pan, że fundament firmy stanowią ludzie. Czym się Pan kieruje przy doborze pracowników?
Zgadza się. Odpowiednia kadra to podstawa. Od wielu lat staram się tworzyć zespół, w taki sposób, żeby praca stanowiła przyjemność, a nie przykry obowiązek. Nie jesteśmy korporacją, w której najważniejszy jest „wynik”. Oczywiście efekty są istotne, ale punktem wyjścia jest człowiek. Dbamy o naszych pracowników, a oni w rezultacie osiągają świetne wyniki. Inwestujemy w młode osoby, pełne energii i zapału. Wychodzę z założenia, że inwestycja w rozwój personalny jest najlepszą z inwestycji, dlatego finansujemy studia, podnoszenie kwalifikacji. Nasi pracownicy chętnie korzystają z takiego wsparcia. Zdajemy sobie sprawę, że wiedza stanowi obecnie najcenniejszy zasób i wszelkiego rodzaju kursy i szkolenia nie należą do najtańszych, dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom i refundujemy koszty. Cieszę się, gdy przychodzi do mnie pracownik i mówi, że np. w Warszawie jest ciekawa konferencja, w której warto uczestniczyć. Cieszę się, że nie tylko ja widzę sens w samorozwoju. Albo gdy z dumą prezentuje dyplom inżyniera lub magistra. Sukcesy współpracowników to również radość dla mnie. Tylko szczęśliwe osoby mają otwarte umysły.
Wasze motto to wyprzedzać oczekiwania swoich klientów. Jak Wam się to udaje?
Z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że za sprawą odpowiedniej kadry udaje nam się zaspokajać oczekiwania i potrzeby naszych klientów. Wychodzę z założenia, że zadowolony pracownik, to zadowolony klient. Pozytywny odbiór wśród pracowników jest bardzo istotny, ponieważ to oni w dużej mierze mają wpływ na obraz marki. Współpracuję z osobami, którym praca sprawia przyjemność. Wspólnie dbamy o atmosferę, wypracowujemy taki styl zarządzania i kulturę organizacyjną, aby komfort pracy był jak najlepszy. A to plus zaangażowanie i odpowiednie kwalifikacje dają zamierzony efekt, czyli wysoką jakość obsługi klientów, którzy nie dość że chętnie do nas wracają, to jeszcze polecają nas swoim kontrahentom. To dla nas największa nagroda.
SZKOLENIE? AWANS? Nie ma problemu

Współpraca z FAST TSL szansą na rozwój?

etransport.pl