Duży może więcej
Kiedy na rynku pojawiły się objawy paniki, malała rentowność firm transportowych, zmniejszała się ilość dostępnych ładunków – my wiązaliśmy przewoźników kontraktami i rozbudowywaliśmy naszą flotę podwykonawców. Wykorzystaliśmy okres przejściowy do przygotowania się na nadchodzące odbicie rynku. Jednocześnie ukierunkowaliśmy nasze siły sprzedażowe na pozyskiwanie dużych klientów, których zmiany rynkowe nie dotknęły w znaczącym stopniu. Kiedy rynek powoli zaczął odrabiać straty – byliśmy przygotowani na podstawienie sprawdzonej floty, zarządzanej przez doświadczonych spedytorów, gwarantując dobrą jakość usług przy zachowaniu rynkowych stawek
podkreśla Marek Oskar Henczel, FTL Forwarding Manager z GEODIS Road Network.
Solidny, rzetelny i uczciwy partner w biznesie
GEODIS robi wszystko, aby być postrzegany przez podwykonawców jako solidny, rzetelny i uczciwy partner w biznesie. Z jednej strony systematycznie rozszerza portfolio klientów, wśród których są rynkowi potentaci, m.in. w produkcji i handlu, a z drugiej rozwija flotę transportową na mocy długoterminowych umów z polskimi przewoźnikami. Dział Zarządzania Flotą Kontraktową, intensywnie rekrutujący podwykonawców na rzecz wszystkich polskich oddziałów firmy, robi to bardzo skutecznie, o czym świadczą liczby; przed rokiem w relacjach krajowych w barwach operatora pracowały 54 zakontraktowane zestawy ciężarowe, a dzisiaj już 150 jednostek. A im większy jest potencjał floty, tym większe zdolności operacyjne i możliwość obsłużenia klientów, także w okresach wzrostu zapotrzebowania na transport, co oznacza również utrzymywanie stałych cen. Spośród 21 oddziałów krajowych, 13 ma w swojej ofercie produkt FTL, czyli transporty całopojazdowe.Nie ma zmartwień o ładunek, są punktualne przelewy
Kierujemy naszą ofertę do firm transportowych, które chcą jeździć po całej Polsce bez martwienia się o ładunek i ze świadomością pełnego wsparcia z naszej strony w razie potrzeby. Przewoźników traktujemy jako partnerów w biznesie, rzetelnie przedstawiamy zasady współpracy, które są oparte na przejrzystej umowie. Przedsiębiorcy już na starcie wiedzą, jakie będą przybliżone przebiegi pojazdów, a więc i spodziewane przychody. Szybko przekonują się, że płacimy zawsze punktualnie. Standardowe terminy płatności dla przewoźników kontraktowych wynoszą 35 dni (krajowe) i 45 dni (międzynarodowe) od daty otrzymania oryginalnych dokumentów, przy czym ci, którzy udostępniają nam większą liczbę pojazdów, mogą liczyć na szybsze otrzymanie pieniędzy. Pracujemy również nad tym, aby płacić na podstawie zeskanowanych dokumentów, co znacznie skróci czas oczekiwania na przelewPodwykonawcy otrzymują zlecenia na przewiezienie różnego rodzaju ładunków FTL o masie od 5 do 24 ton. GEODIS dokłada starań, aby przydzielać im ładunki sprawiedliwie – na przemian cięższe i lżejsze – a także żeby kierowców nie obciążać dodatkową pracą, np. przy za- czy rozładunkach. Firma przydziela na ogół zlecenia w systemie 1/1, czyli z jednym miejscem załadunku i jednym rozładunku, co też nie jest bez znaczenia. Płaci za każdy przejechany kilometr od wyjazdu ciężarówki z bazy transportowej do chwili powrotu do niej po wykonaniu zadań. Bardzo często ładunki i trasy są powtarzalne, co pozytywnie wpływa na komfort pracy kierowców.
zapewnia Anna Sobierajska, Haulier Procurement Manager, GEODIS Road Network.
Zwięzła umowa, bez kruczków prawnych
Określająca warunki współpracy umowa jest zwięzła, napisana prostym językiem i pozbawiona pułapek zapisanych drobnym drukiem. Standardowo zawierana jest na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia. Przewoźnik nie musi się obawiać kar grożących za drobne niedociągnięcia, bo ich po prostu nie ma. Może za to oczekiwać wsparcia w sytuacjach podbramkowych – zgłasza problemem i otrzymuje pomoc ze strony opiekuna (spedytora) wyznaczonego do kontaktów. Wielu przedsiębiorców transportowych podchodzących z początku z rezerwą do nawiązania współpracy, po zapoznaniu się z treścią umowy decyduje się na jej podpisanie. W zamian zyskuje partnera, który wsłuchuje się w głos przewoźnika i reaguje na zgłaszane problemy – np. w obliczu nagłych kłopotów kadrowych firmy transportowej współpraca może być czasowo zawieszona.Karta paliwowa, czyli gotówka bez zamrożenia
Przewoźnicy kontraktowi mogą korzystać z kart paliwowych dostarczonych przez operatora, dzięki którym można tankować bezgotówkowo i bez prowizji. Rozliczenie za zakupiony olej napędowy i AdBlue następuje na zasadzie kompensaty, czyli koszty poniesione na stacjach paliw potrącane są od wynagrodzenia przewoźnika. To rozwiązanie pozwala podwykonawcom poprawić płynność finansową. W Polsce jest ok. 150 "złotych stacji", które przyznały potentatowi korzystne rabaty na paliwo i AdBlue – poniżej cen hurtowych. Z atrakcyjnych cen mogą korzystać współpracujący przewoźnicy, przy czym wysokość rabatów zależy od wielkości tankowań.Bonusy pracownicze – zdrowie i aktywność fizyczna
Operator dołączył swoich podwykonawców do programu benefitów pracowniczych. Mogą z nich korzystać współpracujący właściciele firm transportowych, zatrudnieni przez nich kierowcy, a także członkowie rodzin. Mają takie same warunki korzystania z pakietów Medicover Zdrowie i Medicover Sport jak pracownicy GEODIS. Oznacza to dostęp do bardzo szerokiego pakietu usług opieki medycznej za niewielką opłatą (pakiet premium kosztuje 73 zł miesięcznie dla przewoźników i kierowców). Można korzystać z porad lekarzy specjalistów i badań ambulatoryjnych, nie tylko w dużych miastach. Konsultacje ze specjalistami możliwe są także za pośrednictwem mediów społecznościowych.Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, czeka na nich ok. 5 tysięcy obiektów w całej Polsce - m.in. siłownie, baseny, boiska, ściany wspinaczkowe, parki rozrywki. Pakiet usług w ramach Medicover Sport jest naprawdę szeroki i obejmuje również np. masaże czy konsultacje z dietetykami. Opłata miesięczna za najbogatszy zestaw wynosi dla kierowców i przewoźników 48 zł, jest więc niewielka. Bonusy "zdrowotno-sportowe" pomagają zatrzymać w firmach kierowców i skutecznie rekrutować kolejnych.
Rekrutowanie kierowców dla przewoźników kontraktowych ma również inne wymiary. We wszystkich polskich oddziałach GEODIS zawisły banery informacyjne odpowiedniej treści, a na portalu pracuj.pl pojawiły się ogłoszenia o tym, że firma poszukuje kierowców dla swoich podwykonawców. Ci ostatni doceniają udzielone im wsparcie, także dlatego, że partner wziął na siebie ciężar wstępnej weryfikacji zgłoszeń, co oznacza wiele dodatkowej pracy, ponieważ odzew na anonse jest spory. Dotychczas przeważają zgłoszenia obcokrajowców, zwłaszcza z państw Azji i Afryki, którzy nie władają językiem polskim i z tego powodu nie daliby sobie rady pracując w transporcie krajowym. Ich kandydatury muszą więc zostać odrzucone. Firma liczy jednak, że akcja rekrutacyjna przyniesie z czasem wymierne efekty.
Katalog zachęt nie został jeszcze zamknięty
Przewoźnicy związani umowami z firmą GEODIS mogą się spodziewać w przyszłości kolejnych miłych niespodzianek. Trwają intensywne prace nad zaoferowaniem im korzystnych cenowo polis OCP z odpowiednim zakresem ochrony ubezpieczeniowej. Kolejnym celem jest zaoferowanie własnych naczep, co jeszcze bardziej uatrakcyjni warunki współpracy z przewoźnikami kontraktowymi, a zwłaszcza pozwoli najmniejszym firmom z ograniczonym budżetem na dołączenie do grona podwykonawców. Kiedy to zamierzenie zostanie wcielone w życie, mali przewoźnicy będą mogli podstawić ciągnik i korzystać z naczep GEODIS, pozostali natomiast zyskają możliwość bardziej elastycznego wykonywania przewozów i zwiększenia przebiegów.Chcesz rozwijać swój biznes? Nie zwlekaj i skontaktuj się z nami!e-mail: przewoznicy.pl@geodis.com