Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Baltic Hub odpowiada na rosnący popyt na przewozy intermodalne

Utworzona: 2024-07-18


Największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim kontynuuje inwestycje w infrastrukturę kolejową. Na terenie obiektu uruchomiona została czwarta suwnica RMG, która podniesie przepustowość bocznicy kolejowej do ponad 800 000 TEU rocznie.

Nowa, zelektryfikowana suwnica RMG 4, dostarczona przez austriackiego producenta suwnic Künz, jest już w pełni operacyjna. Jej główna konstrukcja została wyprodukowana w Polsce, a wyposażona została w nowoczesny system OCR do automatycznej identyfikacji numerów kontenerów, system antykolizji bramy oraz 11 kamer ułatwiających pracę operatora. Dodatkowo zastosowano innowacyjne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i efektywność pracy, takie jak mikroruchy chwytni dla precyzyjnego pozycjonowania czy awaryjne hamulce wciągarki.

Inwestycje w infrastrukturę kolejową

Rozbudowa połączeń kolejowych jest kluczowym elementem strategii rozwoju Baltic Hub. Obecnie terminal obsługuje ponad 600 pociągów miesięcznie, zapewniając transport ładunków nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej poprzez sieć połączeń z Czechami, Słowacją, Węgrami i Ukrainą.

Wieloletnie inwestycje w infrastrukturę kolejową, w tym najnowocześniejszy sprzęt przeładunkowy – 4 zelektryfikowane suwnice RMG z systemem OCR – nie tylko zwiększyły przepustowość i bezpieczeństwo operacji kolejowych, ale także przyczyniły się do redukcji emisji CO2, oferując klientom bardziej ekologiczną opcję transportu.

Inwestycje w infrastrukturę kolejową to strategiczny element rozwoju Baltic Hub. Czwarta suwnica RMG to odpowiedź na rosnący popyt na przewozy intermodalne. Stawiamy na rozwiązania wydajne, bezpieczne i przyjazne dla środowiska, oferując naszym klientom konkurencyjne usługi na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę uruchomienie trzeciego terminalu w 2025 roku oraz zwiększenie mocy przeładunkowych dla naszych klientów, musimy być przygotowani do obsługi tego wzrostu mówi Charles Baker, Dyrektor Generalny Baltic Hub.

Drugi terminal kolejowy

Wzrost wolumenu importu i eksportu oraz niedalekie uruchomienie T3 oznaczają, że największy terminal głębokowodny na Bałtyku planuje już możliwość budowy drugiej bocznicy kolejowej. Obecny poziom wykorzystania kolei pokazuje, że potencjalne zapotrzebowanie na tego typu przewozy może przekroczyć możliwości przeładunkowe obecnej bocznicy kolejowej. Drugi terminal będzie potrzebny w momencie, gdy Baltic Hub osiągnie 1,0 mln TEU na kolei, a to może nastąpić w 2027 roku. W związku z tym, zarząd spółki współpracuje z polskimi władzami w celu zapewnienia odpowiedniej lokalizacji dla budowy drugiego terminalu kolejowego.

Prawdziwy Bałtycki Hub kontenerowy

Do końca 2025 r., wraz z ukończeniem budowy trzeciego terminalu, Baltic Hub dysponować będzie łączną zdolnością przeładunkową 4,5 mln TEU rocznie, ponad 124 hektarami placu, około 2,1 km głębokowodnego nabrzeża z najnowocześniejszym sprzętem – 21 suwnicami nabrzeżowymi STS, 74 suwnicami placowymi (RMG i RTG), siedmioma torami kolejowymi o łącznej długości 5,25 km (750 m każdy) na nowoczesnej bocznicy kolejowej oraz zautomatyzowanym kompleksem bram dla ciężarówek. Tym samym stanie się jednym z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie.

Baltic Hub jest doskonale skomunikowany z Polską, Europą Środkowo-Wschodnią i Ukrainą, dzięki bezpośrednim połączeniom z krajową siecią kolejową oraz polskimi drogami krajowymi i autostradami, które w ostatnich latach przeszły niesamowitą transformację i rozwój. Wszystko to prowadzi do niezawodnych, szybkich i wydajnych możliwości infrastrukturalnych dla bezpiecznego oraz efektywnego przemieszczania ładunków i towarów.



Źródło: Baltic Hub Container Terminal
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels