Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kierowcy oceniają: jaki powinien być idealny spedytor?

Utworzona: 2024-05-23


Z okazji przypadającego 23 maja Międzynarodowego Dnia Spedytora przedstawiamy opinie kierowców na temat przedstawicieli tego zawodu. Jednak zanim do nich przejdziemy, warto zaznaczyć, że w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, rola spedytora staje się coraz bardziej kluczowa.

Spedytor to profesjonalista zajmujący się organizacją transportu towarów, który łączy ze sobą wszystkie ogniwa łańcucha dostaw – od producenta do odbiorcy końcowego. Choć jego praca bywa niewidoczna dla przeciętnego konsumenta, to właśnie dzięki niej towary trafiają na półki sklepowe, do fabryk i bezpośrednio do naszych domów. W pracy spedytora każdy dzień przynosi nowe wyzwania. Od negocjacji z przewoźnikami, przez monitorowanie przesyłek, aż po zarządzanie dokumentacją – ich obowiązki są różnorodne i wymagają dużej elastyczności. Szczególnie w czasach globalnych kryzysów, takich jak pandemie czy konflikty geopolityczne, spedytor musi szybko adaptować się do zmieniających się warunków. Jakie cechy powinien posiadać idealny przedstawiciel tego zawodu, by współpraca na linii kierowca - spedytor przebiegała sprawnie i bezproblemowo?

Artur, 12 lat za kółkiem: "Moim zdaniem, spedytor idealny umie komunikować się i współpracować z kierowcą. Ustalając trasę bierze pod uwagę informacje przekazane przez niego. Umie uzgodnić z nim rozładunki czy załadunki, odpisuje na wiadomości i odbiera telefon. Spedytor idealny jest pomocą dla kierowcy w razie problemów pojawiających się w miejscach załadunków czy rozładunków - nie zostawia go samego sobie nawet po godzinach pracy. No i lubi swoją pracę. Wszystkim spedytorom, idealnym i tym mniej, w dniu ich święta życzę dużo cierpliwości, mało nerwów, a przede wszystkim zdrówka. 3majcie się."

Magdalena, 6 lata w zawodzie: "Dobry spedytor to człowiek koleżeński, wyrozumiały, współpracujący. Rozumiejący, że każdy może mieć gorszy dzień. Warto żeby czasem podziękował kierowcy za dobrze wykonaną pracę, powiedział, że wspólnymi siłami wykonaliśmy dobrą robotę. Bardzo ważne jest również to żeby był słowny. Jeśli obiecał kierowcy, że ściągnie go do domu w konkretnym terminie, to powinien dołożyć wszelkich starań żeby to zrobić. Powinien być prawdomówny i bez kombinowania oraz naciągania rzeczywistości mówić jaka jest sytuacja. Pożądane cechy to również elastyczność i odwaga - żeby szybko znajdował wyjście z podbramkowych sytuacji, nawet jeśli wymaga to nieszablonowych rozwiązań. I żeby był w kontakcie z kierowcą - po prostu odbierał telefon."

Piotr, 17 lat w zawodzie: "Moim zdaniem, spedytor idealny nie istnieje, tak jak nie ma kierowcy doskonałego. Ale jeżeli połączymy ich w dobraną, rozumiejącą się parę - praca może być przyjemna dla obu stron. Jeżeli spedytor widzi, że może polegać na kierowcy, który należycie wykonuje swoje obowiązki, to stara się układać mu robotę jak najlepiej. A jeżeli kierowca widzi, że spedytor układa mu trasy tak żeby wszystko grało, to stara się ogarnąć to jak najlepiej. Współpracowałem z wieloma spedytorami i jedni byli tacy, inni siacy. I na koniec o idealnym spedytorze - jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził."


💐 Zespół etransport.pl w Dniu Spedytora składa najlepsze życzenia: dobrych relacji z kierowcami i klientami, doceniania Waszych wysiłków, cierpliwości, zdecydowania, trafnych decyzji, chwili wytchnienia od ciągłej gonitwy oraz wytrwałości w realizacji wszystkich planów 🌺
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels