Prezydent DIHK - Peter Adrian, krytykuje fakt, że obecny projekt ustawy dotyczący opłaty drogowej spowoduje podwójne obciążenie kosztami emisji CO
2. Jednak zgodnie z umową koalicyjną, należy tego unikać.
W wyniku krajowego handlu emisjami paliwo jest już obciążone certyfikatami CO2, a teraz doliczana zostanie dopłata za koszty CO2, powodując łączne koszty wysokości ponad 7 mld euro powiedział Peter Adrian.
DIHK otrzymuje codzienne telefony ostrzegające o możliwym upadku wielu średnich firm transportowych z powodu dodatkowych kosztów ponoszonych przez przewoźników, spedytorów lub klientów końcowych. Z biznesowego punktu widzenia potrzebne jest szybkie znalezienie lepszego rozwiązania.
Przejście na pojazdy przyjazne dla klimatu, którego celem jest ściślejsze powiązanie opłaty drogowej z emisją CO2, nie sprawdzi się w dającej się przewidzieć przyszłości. Powodem jest brak wystarczającej liczby bezemisyjnych ciężarówek oraz niezbędnej infrastruktury do tankowania i ładowania powiedział prezes DIHK.