W trakcie wystąpienia usłyszeliśmy między innymi, że białoruscy przewoźnicy masowo rejestrują firmy w Polsce i bez problemu unikają sankcji. Tymczasem polscy przedsiębiorcy w efekcie odwetowych sankcji całkowicie utracili dostęp do rynku białoruskiego. Zyski z przewozów na Białoruś trafiają więc w całości do białoruskich firm. Białoruscy przewoźnicy inwestują dodatkowe, monopolistyczne zyski z rynku białoruskiego w zaniżanie cen na rynku polskim i unijnym. Polskie firmy są zagrożone bankructwem!
Sytuacja, w jakiej znalazła się branża transportowa, to modelowy przykład nieuczciwej konkurencji i stosowania dumpingowych cen w celu zniszczenia polskiej branży transportowej. Tymczasem wszystko to dzieje się za przyzwoleniem rządu PiS i organów państwowych. Według Konfederacji politycy PiS podejmują sprzeczne działania. Z jednej strony inspirują nakładanie unijnych sankcji na Białoruś, z drugiej strony prowadzą politykę „otwartych drzwi” dla białoruskich firm i imigrantów (w naiwnej nadziei na zbudowanie białoruskiego ruchu oporu przeciwko dyktaturze). Efekt jest odwrotny do zamierzonego – sankcje uderzają w polską gospodarkę, a pozycja Łukaszenki tylko się wzmacnia.
Przedstawiciele oczekują, że w ciągu najbliższego miesiąca wszystkie państwowe urzędy skontrolują każdą białoruską, ukraińską i rosyjską firmę transportową zarejestrowaną w Polsce! GITD, skarbówka, ZUS, PIP, UOKiK, Generalny Inspektor Informacji Finansowej – każdy znajdzie coś dla siebie!
Dziś w Sejmie odbywa się posiedzenie zespołu parlamentarnego ds. debaty publicznej w sprawie krytycznej sytuacji polskiego transportu. Posłowie Konfederacji, na czele z Robertem Winnickim organizują specjalną debatę na temat wyzwań stojących przed transportem kołowym, ze szczególnym uwzględnieniem przewoźników z regionów graniczących z Rosją, Białorusią i Ukrainą. To kolejny element walki o polski transport. Wcześniej poseł Robert Winnicki brał udział w spotkaniu z przedstawicielami branży w Tuchowiczu w powiecie łukowskim, a następnie z posłem Stanisławem Tyszką w trybie interwencji poselskiej wezwali Głównego Inspektora Transportu Drogowego do odpowiedzi na pytania dotyczące kontroli firm transportowych z zagranicznym kapitałem pod kątem weryfikacji spełniania wszelkich norm i obowiązków których wymaga się od firm transportowych z polskim kapitałem. Na posiedzeniu zespołu przewoźnicy będą mogli porozmawiać bezpośrednio, z zaproszonymi przedstawicielami strony rządowej na ten temat.
Źródło: Konfederacja/ Facebook
Utworzona: 2023-03-14