Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Udoskonalany od 25 lat

Utworzona: 2021-11-25


Dwadzieścia pięć lat temu Mercedes-Benz wkroczył na nową ścieżkę oferując model Actros, przeznaczony specjalnie do transportu dalekobieżnego i dystrybucyjnego.

Pierwsza generacja, wprowadzona na rynek w 1996 roku z okazji setnych urodzin samochodu ciężarowego stworzonego przez Gottlieba Daimlera w 1896 roku, zapoczątkowała serię modeli, która do dziś należy do czołówki swojego segmentu rynkowego.

Ponad 1,4 miliona sztuk tej serii premium sprzedanych na całym świecie to wyraźny dowód zadowolenia klientów powiedział Andreas von Wallfeld szef marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks.

Podobnie jak fakt, że każda generacja Actrosa zdobyła tytuł „Międzynarodowej ciężarówki roku”, przyznawany przez dziennikarzy pojazdów użytkowych z całej Europy. Zgodnie z regulaminem konkursu, tytuł ten przyznawany jest co roku ciężarówce, która w największym stopniu przyczynia się do innowacji w transporcie drogowym, poprzez zmniejszenie emisji oraz poprawę wydajności, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu pojazdów.

Od roku 1996 każda generacja Actrosa odgrywa pionierską rolę pod względem bezpieczeństwa, zużycia paliwa, usieciowienia i komfortu. Actros 1 wyróżniał się w pełni zautomatyzowaną skrzynią biegów z elektronicznym układem hamulcowym (EBS), magistralą CAN i bardzo obszerną kabiną z płaską podłogą. Do najważniejszych cech Actrosa 2 należały adaptacyjny tempomat, systemy Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, przekładnia Powershift oraz nowa koncepcja schowków. Actros 3 otrzymał nowe funkcje, takie jak czujnik światła i deszczu, poprawiony system hamowania awaryjnego Active Brake Assist oraz unowocześnioną skrzynię biegów Powershift. Zupełnie nowe standardy ustanowił Actros 4, wyposażony w silniki nowej generacji spełniające normę Euro VI, wspomagany technologią GPS tempomat z precyzyjnie dostosowaną strategią przełączania biegów (Predictive Powertrain Control), udoskonalony układ Powershift, a także system Active Brake Assist 4 z wykrywaniem pieszych i asystentem skrętu Sideguard Assist.


W modelu Actros 5, dostępnym od 2018 roku, po raz pierwszy na świecie zaoferowano cztery nowe systemy. Jednym z nich był Active Drive Assist (ADA), pierwszy seryjnie montowany system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2). ADA aktywnie wspomaga kierowcę w określonych warunkach i jest w stanie automatycznie utrzymywać odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspieszać, a także skręcać, jeśli spełnione są niezbędne warunki systemowe, takie jak wystarczający promień łuku lub wyraźnie widoczne oznaczenia drogi. Z kolei aktywny system hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 zapewnia jeszcze lepszą ochronę pieszych umożliwiając całkowite zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia osób poruszających się na drodze. Po raz pierwszy usunięto też lusterka zewnętrzne, zastępując standardowo kamerę MirrorCam. Czwarta innowacja dotyczyła miejsca pracy kierowcy ciężarówki: multimedialny kokpit nowego Actrosa składa się z dwóch dużych kolorowych wyświetlaczy – głównego wyświetlacza kolorowego za kierownicą i dodatkowego wyświetlacza w formie ekranu dotykowego.

Od czerwca 2021 r. Actros najnowszej generacji może być opcjonalnie wyposażony w system Active Drive Assist drugiej generacji (ADA 2). Zawarta w nim funkcja Emergency Stop Assist jest w stanie zainicjować awaryjne zatrzymanie, jeśli kierowca nie steruje już kierownicą, pomimo ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych. Ponadto od czerwca 2021 r. dostępny jest również system Active Sideguard Assist. Ten ulepszony asystent skrętu ostrzega kierowcę o pieszych lub rowerzystach poruszających się po stronie pasażera: jeśli kierowca nie zareaguje na czas, system jest w stanie zainicjować automatyczny manewr hamowania przy prędkości skręcania do 20 km/h, aby zatrzymać pojazd. Wizytówką najnowszej generacji Actrosa jest wprowadzony w tym roku Actros L, który oferuje ulepszoną izolację akustyczną kabiny, komfortową przestronność, jeszcze lepszą pozycję siedzącą i opcjonalnie nowo zaprojektowane reflektory LED.


Dla zawodowych kierowców samochodów ciężarowych, którzy kochają innowacyjność oraz dla przewoźników, Mercedes-Benz Trucks regularnie wypuszcza limitowane modele specjalne Actrosa – takie jak edycje Actros Black Liner i White Liner, Edition 1 lub, zeszłoroczną Edition 2. Dzięki dodatkowemu wyborowi elementów wyposażenia wewnętrznego i zewnętrznego oraz specjalnym elementom stylistycznym pojazdy limitowane zawsze miały niepowtarzalny charakter zapewniający wysoki poziom rozpoznawalności.

Rok 2021 to początek nowej epoki, której przedstawicielem jest model eActros. Pierwsza seryjna ciężarówka elektryczna z trójramienną gwiazdą, zaprojektowana specjalnie na potrzeby ciężkiego transportu dystrybucyjnego, została zaprezentowana światowej publiczności pod koniec czerwca. Jej sercem jest układ napędowy z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwubiegową przekładnią. Oba silniki zapewniają imponujący komfort jazdy i doskonałą dynamikę, a cichy i lokalnie bezemisyjny napęd elektryczny oznacza, że ciężarówka może być również wykorzystywana do dostaw nocnych i na terenie centrów miast, gdzie obowiązuje zakaz ruchu pojazdów z silnikiem Diesla.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels