Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dekarbonizacja dzięki ustalonym celom

Utworzona: 2021-11-18


Wprowadzenie nowej gamy silników Scania stanowi znaczący wkład firmy w osiągnięcie celów dekarbonizacji opartych na naukowych podstawach. Niższa emisyjność, jaką generują pojazdy Scania, jest narzędziem do ograniczania całkowitej emisyjności branży transportowej.

Scania zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 ze swoich pojazdów o 20% do roku 2025, gdzie punktem odniesienia są poziomy z roku 2015. Według zarządu firmy, nie ma na co czekać – proekologiczne zmiany muszą nastąpić tu i teraz dzięki redukcjom emisji bazującym na danych mierzonych „od złoża do koła”.

Branża transportowa jest jednym z najbardziej energochłonnych sektorów na świecie, dlatego nie możemy się doczekać ograniczenia jej emisyjności. Świat nadal musi w dużej mierze polegać na transporcie realizowanym pojazdami z silnikami spalinowymi – to fakt. Ale ten fakt pokazuje, jakie znaczenie ma zmniejszenie zużycia paliwa w skali, jaką oferujemy dzięki naszej nowej platformie silnikowej. Wprowadzenie wydajnych silników, które można zasilić paliwami odnawialnymi, jest potężnym narzędziem do przeprowadzenia zmian
– mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.
Scania ogłosiła swoje zobowiązanie do osiągania SBT (celów klimatycznych opartych na naukowych podstawach) w 2020 roku, wspierając paryskie porozumienie klimatyczne i stając się pierwszym dużym producentem ciężkich pojazdów użytkowych, który to zrobił. W ostatnich latach Scania zmniejszyła już emisje CO2 z produkcji oraz własnych operacji transportowych i logistycznych. Trwająca od dekad, ciągła praca na rzecz ograniczenia zużycia paliwa przez pojazdy szwedzkiej marki jest częścią DNA firmy. Potwierdzają to wyniki osiągane podczas codziennych operacji transportowych u klientów oraz liczne zwycięstwa w testach dziennikarskich.

Efektywność energetyczna jest częścią naszego dziedzictwa. Od prawie trzech dekad jesteśmy organizacją, która oferuje najszerszą w branży gamę pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi lub odnawialnymi. Zarówno klienci, jak i instytucje regulacyjne zdają sobie sprawę, jak ważne dla dekarbonizacji transportu są wydajne silniki spalinowe w połączeniu z paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz i biodiesel
– dodaje Stefan Dorski.
Kierownictwo koncernu jest przekonane, że transformacja w kierunku prawdziwej e-mobilności nastąpi w najbliższej przyszłości. Moment zwrotny, w którym elektryfikacja określonych operacji stanie się dla wielu klientów solidną inwestycją samą w sobie, zostanie osiągniety w ciągu najbliższych kilku lat. Jednak pojazdy z silnikami spalinowymi nadal najlepiej sprawdzają się w większości współczesnych zadań transportowych.

Ogólny kierunek jest jasny – wierzymy, że do 2030 roku połowę naszej sprzedaży w Europie będą stanowić pojazdy zelektryfikowane. Jednak już dziś musimy prowadzić zrównoważony i dochodowy biznes. Realizacja naszych celów to sposób na utrzymanie inwestycji w obszary transformacyjne
– podsumowuje Stefan Dorski.
Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels