Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Realna alternatywa dla Diesla na wyciągnięcie ręki

Utworzona: 2021-09-27


Przewoźnicy, a jest ich coraz więcej, którzy wybrali ciągniki siodłowe i samochody ciężarowe zasilane gazem LNG, nie muszą się obawiać, że nie będą mieli gdzie zatankować błękitnego paliwa.

Stacji przybywa i w Polsce i poza jej granicami, a poza tym można skorzystać z rozwiązania firmy Cryogas dla firm transportowych - MyLNG.

Środki transportu zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) to realna - ekonomicznie i ekologicznie uzasadniona - alternatywa dla pojazdów z konwencjonalnym napędem. Gdy na rynek trafiły ciągniki LNG o mocy 460 KM i zasięgu do 1600 km, a jednocześnie liczba stacji tankowania skroplonego metanu zaczęła systematycznie rosnąć - wielu przewoźników zaczęło patrzeć na to rozwiązanie łaskawym okiem. Argument mówiący o niedostatku infrastruktury tankowania paliw metanowych stał się po prostu nieaktualny. Dzisiaj w Europie jest 435 stacji tankowania LNG, z czego 15 działa w Polsce, a np. w Niemczech 70.

Dostrzeże korzyści ten, kto potrafi liczyć

Przewoźnicy potrafią liczyć i wiedzą jak zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. W tym przypadku w grę wchodzi ograniczenie wydatków przy dystrybutorze paliwowym (zerowa stawka akcyzy na LNG w Polsce i nieco mniejsze zużycie paliwa gazowego w porównaniu z olejem napędowym) oraz zwolnienie do 2023 roku z opłaty maut w Niemczech dla pojazdów jednopaliwowych - zasilanych wyłącznie gazem. Paliwo metanowe nie wymaga stosowania roztworu AdBlue, zbędny jest EGR i filtr DPF w układzie oczyszczania spalin, co oznacza zwiększenie niezawodności układu napędowego i ograniczenie wydatków na serwis.

Nie bez znaczenia jest też poprawa wizerunku firmy transportowej jako podmiotu manifestującego w swoich działaniach poszanowanie dla środowiska naturalnego, co może się bezpośrednio przełożyć na rozszerzenie dostępu do zleceń transportowych (argument - niższy poziom emisji spalin i hałasu generowanego przez silniki gazowe w porównaniu z konwencjonalnymi). Jeśli do tego dołożymy możliwość skorzystania z korzystnej oferty firmy Cryogas, gwarantującej bezproblemowy dostęp do wysokiej jakości paliwa gazowego w konkurencyjnej cenie - trudno się dziwić, że liczba środków transportu z napędem LNG systematycznie rośnie i jest to wzrost coraz szybszy.

Elastyczna oferta lidera rynku

Cryogas to uznany specjalista z sektora LNG z kilkuletnim stażem rynkowym, którego wyróżnia całościowe podejście do zagadnienia - od produkcji LNG, poprzez transport, do projektowania, budowy i eksploatacji stacji tankowania skroplonego gazu. Dla przewoźników ma ciekawą, kompleksową ofertę - MyLNG.

Firma użytkująca tylko jeden pojazd gazowy jest dla operatora pełnoprawnym partnerem - zyskuje dostęp do tankowania błękitnego paliwa za pomocą karty MyLNG Card, z której można korzystać na stacjach Cryogas lub firm partnerskich. Kartę można uzyskać poprzez stronę mylng.pl, co wiąże się również z zyskaniem opiekuna z ramienia Cryogas. System umożliwia użytkownikowi karty podgląd ilości zatankowanego gazu w dowolnej chwili oraz całodobowy dostęp do stacji.



Jeśli do pierwszego pojazdu z napędem gazowym dołączą kolejne - klient może skorzystać z rozwiązania MyLNG Fleet, czyli uzyskać własne źródło zaopatrzenia w paliwo na terenie bazy transportowej firmy. Cryogas dopasuje wielkość stacji do rzeczywistych potrzeb firmy transportowej. Własna stacja to gwarancja uniezależnienia się od zewnętrznych punktów tankowania, a także oszczędność czasu, który w branży transportowej jest szczególnie cenny.

Przewoźnik może pójść o krok dalej i zaopatrywać w paliwo gazowe nie tylko własne środki transportu, ale również pojazdy innych firm. Taką współpracę z operatorem paliwowym można nawiązać w sytuacji, jeśli specjaliści Cryogas uznają, iż lokalizacja bazy transportowej lub stacji paliw jest korzystna (w sąsiedztwie szlaków transportowych), co dobrze rokuje w kontekście prognozowanej wielkości sprzedaży paliwa. Stacja tankowania obsługująca klientów zewnętrznych to rozwiązanie o nazwie MyLNG Station.

Czy warto związać się z firmą Cryogas? To pytanie retoryczne - jasne, że warto! Operator ma ugruntowaną, mocną pozycję rynkową i dużą grupę zadowolonych klientów, którzy do niedawna reprezentowali głównie sektory transportu komunalnego i komunikacji publicznej, a obecnie coraz częściej dołączają do nich firmy zajmujące się transportem międzynarodowym. Z MyLNG Card korzysta już ponad 400 kierowców samochodów ciężarowych zasilanych skroplonym metanem.

Szczegółowe informacje na temat oferty Cryogas można znaleźć na stronie www.mylng.pl
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels